Na Dakar 2022 vyrazí i vodíkový Gaussin H2. Vyšlape cestu silničním modelům

Zdá se, že příští ročník slavného terénního závodu bude přehlídkou moderních technologií. Na start se postaví i francouzský nízkoemisní truck.

Startovní pole rallye Dakar, která se v příštím roce pojede v Saudské Arábii, bude velmi pestré. Například Audi do něj nasadí svůj elektrický speciál RS Q e-Tron, vodík pak bude zastupovat speciál francouzské firmy Gaussin. H2 Racing Truck má sloužit ke sběru dat, která společnost využije pro chystané civilní nákladní vozy na vodík – ty hodlá představit již v příštím roce.

Vůz stojí na modulární platformě, vyvinuté přímo u Gaussin. Pohání ho dva motory, každý o výkonu 300 kW (408 k), baterie má kapacitu 82 kWh. Na palubě si veze 80 kilogramů paliva, díky němuž mezi tankováním zvládne až 250 kilometrů při rychlosti 140 km/h. Doplnění vodíku zabere dvacet minut. Zkušenosti se závodním strojem budou využity pro vývoj dvou užitkových strojů s nulovými emisemi. Dálková verze zvládne na jedno tankování až 800 kilometrů, vůz na kratší cesty bude jezdit pouze na baterii, kterou kromě klasického nabíjení lze vyměnit za pouhé tři minuty.

Na Dakaru ročníku 2022 bude poprvé uvedena kategorie T1-E pro elektrické osobáky i náklaďáky, cílem pro rok 2026 je, aby všichni elitní jezdci startovali na nízkoemisních prototypech. V roce 2030 pak mají být všechny kategorie výhradně nízkoemisní.

Diskuze (4) Další článek: Hyundai Creta odhalen před premiérou. Zmenšenina Tucsonu má skvělou výbavu

Témata článku: , , , , , , , , , ,