Na D1 opět zavládne peklo. Stavební sezona začíná, tentokrát na nejdelším úseku

Již v tomto týdnu se v souvislosti se začátkem sezony oprav na nejdůležitější tuzemské dálnici dají očekávat velké dopravní komplikace.
Na D1 opět zavládne peklo. Stavební sezona začíná, tentokrát na nejdelším úseku

Jedno z míst na dálnici D1, kde se dají v následujících více než dvou letech očekávat kolony a zdržení, se nachází mezi kilometry 90 - 114. Úsek mezi sjezdy na Humpolec a Větrný Jeníkov totiž podle sdělení Ředitelství silnic a dálnic začne sdružení stavebních firem opravovat již tento týden.

Konec prací je přitom naplánován až na léto roku 2020, tedy za dva a čtvrt roku. Osmdesátkou ve zúžených jízdních pruzích tu pojedete deset a půl minuty. Je to vůbec nejdelší úsek, který se na D1 rekonstruuje. Stát za něj zaplatí minimálně 1,75 miliardy korun.

Australané staví silnice trochu rychleji než u nás. Pět kilometrů za dva dny

Australané staví silnice trochu rychleji než u nás. Pět kilometrů za dva dny

Nejprve se začne instalovat příslušné dopravní značení a kvůli tomu se od čtvrtka do neděle bude ve směru na Prahu jezdit pouze jedním jízdním pruhem. O víkendu se pak na pouze jeden jízdní pruh zúží také pás, ve kterém se běžně jezdí ve směru na Brno. V následné etapě pak stavbaři budou pracovat na rozšiřování krajnice a doprava bude až do soboty 21.4. vedena v režimu 2+1+1.

Víme, kde se bude letos měřit na D1. Osmdesátku ohlídají radary na 3 úsecích

Víme, kde se bude letos měřit na D1. Osmdesátku ohlídají radary na 3 úsecích

Ve stejnou dobu se stavební dělníci a jejich technika vrátí také na úsek mezi 112. a 119. kilometrem, tedy mezi sjezdy na Jihlavu a Velký Beranov. Také zde bude o víkendu pro veškerá vozidla k dispozici v každém směru pouze jediný pruh. Poté se až do 22. června bude budovat nový povrch na pravém jízdním pásu, tedy v tom, kde se jede směrem na Brno. V tom druhém budou zřízeny čtyři zúžené jízdní pruhy.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků