Na D1 opět zavládne peklo. Stavební sezona začíná, tentokrát na nejdelším úseku

Již v tomto týdnu se v souvislosti se začátkem sezony oprav na nejdůležitější tuzemské dálnici dají očekávat velké dopravní komplikace.
Na D1 opět zavládne peklo. Stavební sezona začíná, tentokrát na nejdelším úseku

Jedno z míst na dálnici D1, kde se dají v následujících více než dvou letech očekávat kolony a zdržení, se nachází mezi kilometry 90 - 114. Úsek mezi sjezdy na Humpolec a Větrný Jeníkov totiž podle sdělení Ředitelství silnic a dálnic začne sdružení stavebních firem opravovat již tento týden.

Konec prací je přitom naplánován až na léto roku 2020, tedy za dva a čtvrt roku. Osmdesátkou ve zúžených jízdních pruzích tu pojedete deset a půl minuty. Je to vůbec nejdelší úsek, který se na D1 rekonstruuje. Stát za něj zaplatí minimálně 1,75 miliardy korun.

Australané staví silnice trochu rychleji než u nás. Pět kilometrů za dva dny

Australané staví silnice trochu rychleji než u nás. Pět kilometrů za dva dny

Nejprve se začne instalovat příslušné dopravní značení a kvůli tomu se od čtvrtka do neděle bude ve směru na Prahu jezdit pouze jedním jízdním pruhem. O víkendu se pak na pouze jeden jízdní pruh zúží také pás, ve kterém se běžně jezdí ve směru na Brno. V následné etapě pak stavbaři budou pracovat na rozšiřování krajnice a doprava bude až do soboty 21.4. vedena v režimu 2+1+1.

Víme, kde se bude letos měřit na D1. Osmdesátku ohlídají radary na 3 úsecích

Víme, kde se bude letos měřit na D1. Osmdesátku ohlídají radary na 3 úsecích

Ve stejnou dobu se stavební dělníci a jejich technika vrátí také na úsek mezi 112. a 119. kilometrem, tedy mezi sjezdy na Jihlavu a Velký Beranov. Také zde bude o víkendu pro veškerá vozidla k dispozici v každém směru pouze jediný pruh. Poté se až do 22. června bude budovat nový povrch na pravém jízdním pásu, tedy v tom, kde se jede směrem na Brno. V tom druhém budou zřízeny čtyři zúžené jízdní pruhy.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

25.  6.  2019 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků