Na D1 opět zavládne peklo. Stavební sezona začíná, tentokrát na nejdelším úseku

Již v tomto týdnu se v souvislosti se začátkem sezony oprav na nejdůležitější tuzemské dálnici dají očekávat velké dopravní komplikace.
Na D1 opět zavládne peklo. Stavební sezona začíná, tentokrát na nejdelším úseku

Jedno z míst na dálnici D1, kde se dají v následujících více než dvou letech očekávat kolony a zdržení, se nachází mezi kilometry 90 - 114. Úsek mezi sjezdy na Humpolec a Větrný Jeníkov totiž podle sdělení Ředitelství silnic a dálnic začne sdružení stavebních firem opravovat již tento týden.

Konec prací je přitom naplánován až na léto roku 2020, tedy za dva a čtvrt roku. Osmdesátkou ve zúžených jízdních pruzích tu pojedete deset a půl minuty. Je to vůbec nejdelší úsek, který se na D1 rekonstruuje. Stát za něj zaplatí minimálně 1,75 miliardy korun.

Australané staví silnice trochu rychleji než u nás. Pět kilometrů za dva dny

Australané staví silnice trochu rychleji než u nás. Pět kilometrů za dva dny

Nejprve se začne instalovat příslušné dopravní značení a kvůli tomu se od čtvrtka do neděle bude ve směru na Prahu jezdit pouze jedním jízdním pruhem. O víkendu se pak na pouze jeden jízdní pruh zúží také pás, ve kterém se běžně jezdí ve směru na Brno. V následné etapě pak stavbaři budou pracovat na rozšiřování krajnice a doprava bude až do soboty 21.4. vedena v režimu 2+1+1.

Víme, kde se bude letos měřit na D1. Osmdesátku ohlídají radary na 3 úsecích

Víme, kde se bude letos měřit na D1. Osmdesátku ohlídají radary na 3 úsecích

Ve stejnou dobu se stavební dělníci a jejich technika vrátí také na úsek mezi 112. a 119. kilometrem, tedy mezi sjezdy na Jihlavu a Velký Beranov. Také zde bude o víkendu pro veškerá vozidla k dispozici v každém směru pouze jediný pruh. Poté se až do 22. června bude budovat nový povrch na pravém jízdním pásu, tedy v tom, kde se jede směrem na Brno. V tom druhém budou zřízeny čtyři zúžené jízdní pruhy.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků