Na D1 opět zavládne peklo. Stavební sezona začíná, tentokrát na nejdelším úseku

Již v tomto týdnu se v souvislosti se začátkem sezony oprav na nejdůležitější tuzemské dálnici dají očekávat velké dopravní komplikace.
Na D1 opět zavládne peklo. Stavební sezona začíná, tentokrát na nejdelším úseku

Jedno z míst na dálnici D1, kde se dají v následujících více než dvou letech očekávat kolony a zdržení, se nachází mezi kilometry 90 - 114. Úsek mezi sjezdy na Humpolec a Větrný Jeníkov totiž podle sdělení Ředitelství silnic a dálnic začne sdružení stavebních firem opravovat již tento týden.

Konec prací je přitom naplánován až na léto roku 2020, tedy za dva a čtvrt roku. Osmdesátkou ve zúžených jízdních pruzích tu pojedete deset a půl minuty. Je to vůbec nejdelší úsek, který se na D1 rekonstruuje. Stát za něj zaplatí minimálně 1,75 miliardy korun.

Australané staví silnice trochu rychleji než u nás. Pět kilometrů za dva dny

Australané staví silnice trochu rychleji než u nás. Pět kilometrů za dva dny

Nejprve se začne instalovat příslušné dopravní značení a kvůli tomu se od čtvrtka do neděle bude ve směru na Prahu jezdit pouze jedním jízdním pruhem. O víkendu se pak na pouze jeden jízdní pruh zúží také pás, ve kterém se běžně jezdí ve směru na Brno. V následné etapě pak stavbaři budou pracovat na rozšiřování krajnice a doprava bude až do soboty 21.4. vedena v režimu 2+1+1.

Víme, kde se bude letos měřit na D1. Osmdesátku ohlídají radary na 3 úsecích

Víme, kde se bude letos měřit na D1. Osmdesátku ohlídají radary na 3 úsecích

Ve stejnou dobu se stavební dělníci a jejich technika vrátí také na úsek mezi 112. a 119. kilometrem, tedy mezi sjezdy na Jihlavu a Velký Beranov. Také zde bude o víkendu pro veškerá vozidla k dispozici v každém směru pouze jediný pruh. Poté se až do 22. června bude budovat nový povrch na pravém jízdním pásu, tedy v tom, kde se jede směrem na Brno. V tom druhém budou zřízeny čtyři zúžené jízdní pruhy.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků