Na D1 opět zavládne peklo. Stavební sezona začíná, tentokrát na nejdelším úseku

Již v tomto týdnu se v souvislosti se začátkem sezony oprav na nejdůležitější tuzemské dálnici dají očekávat velké dopravní komplikace.
Na D1 opět zavládne peklo. Stavební sezona začíná, tentokrát na nejdelším úseku

Jedno z míst na dálnici D1, kde se dají v následujících více než dvou letech očekávat kolony a zdržení, se nachází mezi kilometry 90 - 114. Úsek mezi sjezdy na Humpolec a Větrný Jeníkov totiž podle sdělení Ředitelství silnic a dálnic začne sdružení stavebních firem opravovat již tento týden.

Konec prací je přitom naplánován až na léto roku 2020, tedy za dva a čtvrt roku. Osmdesátkou ve zúžených jízdních pruzích tu pojedete deset a půl minuty. Je to vůbec nejdelší úsek, který se na D1 rekonstruuje. Stát za něj zaplatí minimálně 1,75 miliardy korun.

Australané staví silnice trochu rychleji než u nás. Pět kilometrů za dva dny

Australané staví silnice trochu rychleji než u nás. Pět kilometrů za dva dny

Nejprve se začne instalovat příslušné dopravní značení a kvůli tomu se od čtvrtka do neděle bude ve směru na Prahu jezdit pouze jedním jízdním pruhem. O víkendu se pak na pouze jeden jízdní pruh zúží také pás, ve kterém se běžně jezdí ve směru na Brno. V následné etapě pak stavbaři budou pracovat na rozšiřování krajnice a doprava bude až do soboty 21.4. vedena v režimu 2+1+1.

Víme, kde se bude letos měřit na D1. Osmdesátku ohlídají radary na 3 úsecích

Víme, kde se bude letos měřit na D1. Osmdesátku ohlídají radary na 3 úsecích

Ve stejnou dobu se stavební dělníci a jejich technika vrátí také na úsek mezi 112. a 119. kilometrem, tedy mezi sjezdy na Jihlavu a Velký Beranov. Také zde bude o víkendu pro veškerá vozidla k dispozici v každém směru pouze jediný pruh. Poté se až do 22. června bude budovat nový povrch na pravém jízdním pásu, tedy v tom, kde se jede směrem na Brno. V tom druhém budou zřízeny čtyři zúžené jízdní pruhy.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků