Na českých silnicích v roce 2020 zahynul rekordně nízký počet osob. I díky lockdownu

Pandemie koronaviru vyprázdnila silnice. Celkový počet obětí na českých silnicích tak výrazně klesl. Prázdné silnice však lákaly více řidičů k překračování rychlosti.

Pandemie koronaviru, která u nás v plné síle propukla loni v březnu, značně omezila život v celé České republice. Spousta z nás byla v karanténě, na home officu, nebo jsme byli doma kvůli lockdownu. Dalo se tak čekat, že na silnicích dojde za celý rok k mnohem menšímu počtu fatálních nehod než obvykle.

Přesná čísla nyní sdělilo oddělení Ministerstva dopravy ČR Besip. Za loňský rok zahynulo na území České republiky na následky dopravních nehod celkem 460 osob. Poprvé v dějinách bilance tragických následků se tak číslo za celý rok dostalo pod 500. Některé statistiky však vzhledem k pandemii tak příznivé nejsou.

Ministerstvo dopravy má nový bezpečnostní plán. Zaměří se na rychlost i mladé řidiče

Ministerstvo dopravy má nový bezpečnostní plán. Zaměří se na rychlost i mladé řidiče

Prázdné silnice lákaly více řidičů k překračování rychlostních limitů. 4 z 10 lidí zemřeli v loňském roce na našich silnicích v důsledku nepřiměřené rychlosti a dlouhodobě je tak vysoká rychlost stále nejčastější příčinou tragických havárií. I přes celkové zklidnění provozu na silnicích narostl také počet obětí z řad cyklistů.

„Právě na nepřiměřenou rychlost a větší bezpečnost cyklistů a chodců jsou zaměřeny preventivní aktivity nové Strategie Besip, kterou v pondělí schválila vláda. Prioritou je také snížit počet nehod mladých řidičů, odstraňovat nehodové lokality a zavádět pokročilé technologie,“ řekl ministr dopravy Karel Havlíček.

Podívejte se na crash test elektrického náklaďáku. Scania je s výsledkem spokojena

Podívejte se na crash test elektrického náklaďáku. Scania je s výsledkem spokojena

„Na komunikacích nižších tříd by měl přinést větší bezpečnost program na podporu umístění svodidel chránících řidiče před srážkou se stromem. Ve městech je nezbytné klást důraz na ochranu zranitelných účastníků silničního provozu (chodci, cyklisté) a přizpůsobovat dopravní prostor jejich potřebám a bezpečnému pohybu. Preventivní kampaně budou zaměřeny na nepřiměřenou rychlost, nepozornost, vliv léků a drog na řízení či viditelnost účastníků silničního provozu,“ uvedl vedoucí oddělení Besip ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Oddělení Besip v loňském roce spustilo hned několik kampaní, které si daly za cíl zvýšit bezpečnost na našich komunikacích. Jmenovitě například Nenech se ovlivnit, Nechoď za svůj limit či Agresivita zabíjí. V průběhu letošního a příštího roku nás čeká dalších 45 bezpečnostních opatření.

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 42 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků