Na českých silnicích jezdí už 4,5 milionu aut

Na českých silnicích jezdí už 4,5 milionu aut

Během loňského roku se zvýšil počet automobilů v tuzemském registru vozidel o zhruba 87 tisíc na 4,583 milionu. Průměrné stáří bylo 13,83 roku proti 13,70 roku předloni. Data zveřejnilo Sdružení automobilového průmyslu.

Podíl osobních automobilů starších než deset let přesáhl stejně jako předloni 60 procent z celkového počtu registrovaných vozidel, z toho téměř třetina je starších než 15 let. Roste ale i podíl novějších modelů. Osobní auta do pěti let věku se na struktuře parku osobních automobilů loni podílela více než 18 procenty, zatímco o rok dřív na 18procentní podíl nedosáhla.

Počet registrovaných autobusů se loni zvýšil o 46 na 19 699 vozidel. Jejich průměrný věk se zvýšil na 14,56 roku z 14,38 roku v roce 2010.

Množství užitkových aut rovněž vzrostlo, a to o 1260 vozidel na 682 800 vozů. I ta ale zestárla. Malá užitková vozidla (kategorie N1) již dosahují průměrného věku nad devět let a nákladní automobily jsou ve věku 16,5 roku. Průměrný věk všech registrovaných motocyklů pak přesahuje 32 let a u traktorů se přibližuje 30 rokům.

„Ani průměrný věk přípojných vozidel (přívěsů a návěsů) není příznivý a v souhrnu za všechny kategorie činí 21,68 roku. Oproti roku 2010 došlo i zde ke zvýšení průměrného věku,“ uvedlo sdružení automobilového průmyslu, které dlouhodobě označuje obnovu vozového parku v ČR za neuspokojivou.

„Dlouhodobé monitorování struktury vozového parku vozidel v ČR ukazuje, že stav se nezlepšuje. Pokud chceme, aby došlo k obnově vozového parku za vozidla příznivější k životnímu prostředí a bezpečnosti přepravovaných osob, je nezbytně nutné přijmout konkrétní opatření v této oblasti,“ uvedl prezident sdružení Martin Jahn.

Zdroj: E15.cz
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků