Na českých dálnicích se už měří rychlost. Úsekové radary se připravují

Prozatím půjde o měření nanečisto. Mobilní radary budou sbírat data, na základě kterých bude policie provádět dopravně bezpečnostní akce.
Na českých dálnicích se už měří rychlost. Úsekové radary se připravují

Na české dálnice míří první radary. Prozatím půjde o měření nanečisto, což má být pro řidiče jakési „poslední varování“. Ministerstvo dopravy nám potvrdilo, že následovat bude klasické úsekové měření, které se už připravuje.

Policie upozorňuje na německý semafor. Čeští řidiči ho totiž nechápou

Policie upozorňuje na německý semafor. Čeští řidiči ho totiž nechápou

V první fázi (jako určité poslední varování) k měření rychlosti využijeme mobilní radary, které sbírají data o rychlostech v uzavírkách (a umístíme je na vybraných úsecích). V jednom úseku už měření probíhá, v dalších připravujeme,“ odpověděl na naši žádost o přesnější informace Zdeněk Neusar z tiskového oddělení ministerstva.

Tyto mobilní radary budou sbírat data, na základě kterých bude policie provádět dopravně bezpečnostní akce. V další fázi už se dočkáme úsekového měření. Detaily týkající se této novinky údajně představí ministerstvo v blízké době, možná už příští týden.

Dálniční známky budou mít od příštího roku nový tvar. Cena se nezmění

Dálniční známky budou mít od příštího roku nový tvar. Cena se nezmění

Pro začátek se má úsekové měření týkat pouze opravovaných úseků dálnic, na dotaz, co bude s takovými radary po dokončení oprav, jsme ale odpověď nedostali. 

Z různých zpráv vyplývá, že samotné překročení maximální rychlosti ve zúženích není jediným problémem. Objevuje se například nerespektování dopravního značení a řidiči stále nedodržují pravidlo zipu. I takové věci může policie pokutovat, ale stejně jako všude jinde i zde platí, že měření rychlosti je mnohem jednodušší, byť třeba důsledné hlídání pravidla zipu by pro provoz bylo efektivnější.

Velmi výmluvná je v tomto směru reportáž České televize odvysílaná 4. srpna zabývající se právě tématem jízdy ve zúženích. Ta končí s tím, že policie sice může postihovat špatné chování před zúženími, ale nemá na to čas, protože „má plné ruce práce s kontrolami dodržování povolené rychlosti“...

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků