Na českých dálnicích se už měří rychlost. Úsekové radary se připravují

Prozatím půjde o měření nanečisto. Mobilní radary budou sbírat data, na základě kterých bude policie provádět dopravně bezpečnostní akce.
Na českých dálnicích se už měří rychlost. Úsekové radary se připravují

Na české dálnice míří první radary. Prozatím půjde o měření nanečisto, což má být pro řidiče jakési „poslední varování“. Ministerstvo dopravy nám potvrdilo, že následovat bude klasické úsekové měření, které se už připravuje.

Policie upozorňuje na německý semafor. Čeští řidiči ho totiž nechápou

Policie upozorňuje na německý semafor. Čeští řidiči ho totiž nechápou

V první fázi (jako určité poslední varování) k měření rychlosti využijeme mobilní radary, které sbírají data o rychlostech v uzavírkách (a umístíme je na vybraných úsecích). V jednom úseku už měření probíhá, v dalších připravujeme,“ odpověděl na naši žádost o přesnější informace Zdeněk Neusar z tiskového oddělení ministerstva.

Tyto mobilní radary budou sbírat data, na základě kterých bude policie provádět dopravně bezpečnostní akce. V další fázi už se dočkáme úsekového měření. Detaily týkající se této novinky údajně představí ministerstvo v blízké době, možná už příští týden.

Dálniční známky budou mít od příštího roku nový tvar. Cena se nezmění

Dálniční známky budou mít od příštího roku nový tvar. Cena se nezmění

Pro začátek se má úsekové měření týkat pouze opravovaných úseků dálnic, na dotaz, co bude s takovými radary po dokončení oprav, jsme ale odpověď nedostali. 

Z různých zpráv vyplývá, že samotné překročení maximální rychlosti ve zúženích není jediným problémem. Objevuje se například nerespektování dopravního značení a řidiči stále nedodržují pravidlo zipu. I takové věci může policie pokutovat, ale stejně jako všude jinde i zde platí, že měření rychlosti je mnohem jednodušší, byť třeba důsledné hlídání pravidla zipu by pro provoz bylo efektivnější.

Velmi výmluvná je v tomto směru reportáž České televize odvysílaná 4. srpna zabývající se právě tématem jízdy ve zúženích. Ta končí s tím, že policie sice může postihovat špatné chování před zúženími, ale nemá na to čas, protože „má plné ruce práce s kontrolami dodržování povolené rychlosti“...

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků