Na českých dálnicích bude platit limit 160 km/h, možná

Ministerstvo dopravy oznámilo, že hodlá v druhé polovině letošního roku přinést novelu silničního zákona, která by mj. upravovala i maximální povolenou rychlost na českých dálnicích.

Hlasy, které již delší dobu volají po zvýšení maximální rychlosti ze současných 130 km/h na 160 km/h, tak zřejmě budou vyslyšeny.

Dle mluvčího ministerstva dopravy, Karla Hanzelky, jsou totiž nové dálnice konstruovány na rychlosti přes 160 km/h a navíc i vozový park našich řidičů je daleko modernější a dnešní vozy s vyššími rychlostmi nemají problém.

Ministerstvo nyní zvažuje dvě varianty znění tohoto zákona. Jedna by zvýšila rychlost na 160 km/h plošně a na nevyhovujících úsecích dálnic by se rychlost omezila na současných 130 km/h a druhá varianta by ponechala současnou rychlost s tím, že by umožnila na vybraných úsecích umístit značení, které dovolí jet rychlosti až 160 km/h.

Ani jeden z návrhů nepočítá s tím, že by se jezdilo sto šedesátkou všude. To je logické a očekávané rozhodnutí, protože mnoho současných úseků dálnic není svou kvalitou ani na úrovni dobré okresní silnice.

Zda se ovšem bude u nás jezdit konečně rozumnými rychlostmi uvidíme až ke konci roku, kdy se daná novela dostane do sněmovny, která o ní bude rozhodovat. Doufejme tedy, že naši zákonodárci nepodlehnou zastaralým klišé a umožní řidičům po vzoru Německa, Rakouska a dalších zemí jezdit na moderních dálnicích vyšší rychlosti než „starou dobrou” strotřicítkou.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků