Na českých dálnicích bude platit limit 160 km/h, možná

Ministerstvo dopravy oznámilo, že hodlá v druhé polovině letošního roku přinést novelu silničního zákona, která by mj. upravovala i maximální povolenou rychlost na českých dálnicích.

Hlasy, které již delší dobu volají po zvýšení maximální rychlosti ze současných 130 km/h na 160 km/h, tak zřejmě budou vyslyšeny.

Dle mluvčího ministerstva dopravy, Karla Hanzelky, jsou totiž nové dálnice konstruovány na rychlosti přes 160 km/h a navíc i vozový park našich řidičů je daleko modernější a dnešní vozy s vyššími rychlostmi nemají problém.

Ministerstvo nyní zvažuje dvě varianty znění tohoto zákona. Jedna by zvýšila rychlost na 160 km/h plošně a na nevyhovujících úsecích dálnic by se rychlost omezila na současných 130 km/h a druhá varianta by ponechala současnou rychlost s tím, že by umožnila na vybraných úsecích umístit značení, které dovolí jet rychlosti až 160 km/h.

Ani jeden z návrhů nepočítá s tím, že by se jezdilo sto šedesátkou všude. To je logické a očekávané rozhodnutí, protože mnoho současných úseků dálnic není svou kvalitou ani na úrovni dobré okresní silnice.

Zda se ovšem bude u nás jezdit konečně rozumnými rychlostmi uvidíme až ke konci roku, kdy se daná novela dostane do sněmovny, která o ní bude rozhodovat. Doufejme tedy, že naši zákonodárci nepodlehnou zastaralým klišé a umožní řidičům po vzoru Německa, Rakouska a dalších zemí jezdit na moderních dálnicích vyšší rychlosti než „starou dobrou” strotřicítkou.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků