Na CES nechybí ani Toyota, přivezla koncept s palivovými články

Na CES nechybí ani Toyota, přivezla koncept s palivovými články

Toyota vystavuje na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas studii „auta budoucnosti“. Futuristický sedan je poháněn palivovými články, které vyrábějí elektřinu z vodíku. Stejně jako u všech prototypů s tímto typem pohonu přitom nevznikají jiné emise než vodní pára. 

Klepněte pro větší obrázek
Vodíková Toyota se začne prodávat už příští rok

Koncept japonského výrobce se pyšní použitelným dojezdem i dynamikou. S plnou nádrží vodíku by měl ujet bezmála 500 km a zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne přibližně za 10 sekund. Doplnění nádrže přitom podle Toyoty trvá jen tři až pět minut. (Čas potřebný k hledání čerpací stanice nabízející vodík v tom očividně započítán není.)

„Auta na vodík vstoupí do našich životů mnohem dříve, než si řada lidí myslí, a v daleko větších počtech, než kdokoliv předpokládá,“ řekl viceprezident americké Toyoty Bob Carter. 

Intrado je lehké vodíkové SUV. Hyundai se jím pochlubí v Ženevě

Intrado je lehké vodíkové SUV. Hyundai se jím pochlubí v Ženevě

Toyota poháněná palivovými články by se měla objevit v prodeji už příští rok. Nejprve v Kalifornii, která hodlá vybudovat 20 čerpacích stanic na vodík v roce 2015. Do roku 2024 by jich mělo být celkem sto.  

Ještě letos slibuje Toyota zveřejnit název modelu, jeho technické údaje i prognózu prodejních výsledků.

V roce 2015 chtějí spustit prodej aut poháněných palivovými články také Honda a Hyundai. Automobilky Mercedes, Ford a Renault oznámily začátkem roku 2013 uzavření dohody, jejímž výsledkem by měla být sériová výroba vodíkových vozů těchto značek do roku 2017.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků