Na CES nechybí ani Toyota, přivezla koncept s palivovými články

Na CES nechybí ani Toyota, přivezla koncept s palivovými články

Toyota vystavuje na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas studii „auta budoucnosti“. Futuristický sedan je poháněn palivovými články, které vyrábějí elektřinu z vodíku. Stejně jako u všech prototypů s tímto typem pohonu přitom nevznikají jiné emise než vodní pára. 

Klepněte pro větší obrázek
Vodíková Toyota se začne prodávat už příští rok

Koncept japonského výrobce se pyšní použitelným dojezdem i dynamikou. S plnou nádrží vodíku by měl ujet bezmála 500 km a zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne přibližně za 10 sekund. Doplnění nádrže přitom podle Toyoty trvá jen tři až pět minut. (Čas potřebný k hledání čerpací stanice nabízející vodík v tom očividně započítán není.)

„Auta na vodík vstoupí do našich životů mnohem dříve, než si řada lidí myslí, a v daleko větších počtech, než kdokoliv předpokládá,“ řekl viceprezident americké Toyoty Bob Carter. 

Intrado je lehké vodíkové SUV. Hyundai se jím pochlubí v Ženevě

Intrado je lehké vodíkové SUV. Hyundai se jím pochlubí v Ženevě

Toyota poháněná palivovými články by se měla objevit v prodeji už příští rok. Nejprve v Kalifornii, která hodlá vybudovat 20 čerpacích stanic na vodík v roce 2015. Do roku 2024 by jich mělo být celkem sto.  

Ještě letos slibuje Toyota zveřejnit název modelu, jeho technické údaje i prognózu prodejních výsledků.

V roce 2015 chtějí spustit prodej aut poháněných palivovými články také Honda a Hyundai. Automobilky Mercedes, Ford a Renault oznámily začátkem roku 2013 uzavření dohody, jejímž výsledkem by měla být sériová výroba vodíkových vozů těchto značek do roku 2017.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků