Na brzdě: Volkswagen Passat Variant GTE

Rodina Volkswagenu Passat se před časem rozrostla o hybridní verzi GTE. V rámci klasického redakčního testu jsme vyrazili také na brzdu zjistit, jak je to s výkonem hybridního systému.
Na brzdě: Volkswagen Passat Variant GTE
Seznam kapitol
  1. Úvod, Režim E-Mode
  2. Režim Hybrid, Režim GTE

Volkswagen Passat v provedení GTE využívá stejně jako Golf GTE coby základ svého hybridního systému motor 1.4 TSI. Tomu pomáhá elektromotor a všechno to dohromady spojuje nová automatická šestistupňová převodovka, kterou automobilka vyvinula přímo pro hybridní vozidla a kterou dostal jako první Golf GTE.

VW Golf GTE je ostrý hatchback se spotřebou 1,5 l/100 km

VW Golf GTE je ostrý hatchback se spotřebou 1,5 l/100 km

Tato převodovka má tři spojky, kdy dvě pracují v podstatě stejně, jako u jiných dvouspojek, ta třetí pak obstarává připojování a odpojování spalovacího motoru od elektromotoru a převodovky. Pokud je tato spojka připojená, vůz pohání spalovací motor, případně ho pohání s elektromotorem dohromady. Zároveň je také tato spojka využívána k roztáčení benzinového čtyřválce elektromotorem. Všechny tři spojky jsou uloženy v olejové lázni.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Passat Variant GTE je další auto, se kterým jsme vyrazili měřit výkon. Přítomnost plug-in hybridního systému schopného i zcela elektrické jízdy udělala toto měření ještě zajímavějším 

Základní parametry jsou následující. Spalovací motor vyprodukuje 115 kW (156 k) v rozmezí od pěti do šesti tisíc otáček, točivý moment vrcholí hodnotou 250 Nm, která by měla být oficiálně dostupná od 1600 do 3500 ot./min. Elektromotor pak přidá dalších 85 kW a 330 Nm, přičemž maximálně se umí roztočit na 7000 ot./min.

Volkswagen Passat GTE stojí na českém trhu minimálně 1 149 900 Kč

Volkswagen Passat GTE stojí na českém trhu minimálně 1 149 900 Kč

Celkově slibuje Volkswagen parametry systému 160 kW (218 k) a 400 Nm, což není úplně málo. Kombík zvládne sprint na stovku už za 7,6 s (sedan je o 0,2 s rychlejší) a maximální rychlost dosahuje na 225 km/h. To vše při oficiální kombinované spotřebě 1,6 l/100 km.

Všichni určitě tuší, že se spotřebou to bude několikanásobně jinak, ale to si necháme na test. Problematické je to ovšem i s dostupnými výkony, protože jak se ukázalo při měření u kolegů ze společnosti Dieselpower, hodně záleží na zvoleném jízdním režimu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě klasických režimů jízdy známých z běžných Volkswagenů zde máte ještě další čtyři režimy. Jeden umožní čistě elektrickou jízdu, další je hybridní, třetí nabídne dobíjení spalovacím motorem a režim GTE donutí k maximálnímu zapojení oba motory

V režimu E-Mode 67 kW

Pokud máte baterie alespoň trochu nabité, systém po nastartování (respektive aktivaci) rovnou přejde do elektrického režimu jízdy, kdy pracuje pouze elektromotor. Dynamika určitě není špatná, bez problému můžete jet bez asistence spalovací jednotky i po dálnici, nicméně omezovač vás nepustí přes 130 km/h a to je také důvod, proč na brzdě elektromotor nedosáhl svého udávaného výkonu. Vrchol točivého momentu je teoreticky dostupný od nulových otáček elektromotoru, maximum výkonu přichází později (VW bohužel neudává přesnou hodnotu).

Klepněte pro větší obrázek
Takto vypadá výsledek při měření v čistě elektrickém režimu. Točivý moment udávané maximum dokonce překročil, maximální výkon je ale nižší, protože vůz utne v rozletu omezovač, který vás v tomto režimu nepustí přes 130 km/h

Omezovač rychlosti ale utnul elektromotor na hodnotě 1907 ot./min, kdy při měření dosáhl výkonu 67 kW (92 k). Naopak vrchol točivého momentu nastoupí své maximum od 1200 ot./min, přičemž na brzdě mu byla naměřena hodnota 348 Nm, tedy o 18 Nm více než to, co udává výrobce. Důvod, proč nemáme v grafu 348 Nm už od nuly, je prostý. Pneumatiky nejsou schopné přenést takový příval točivého momentu na válce, což se dobře ukázalo už dříve při měření elektrického VW e-up!, kde měl elektromotor podobný nástup a kde jsme také bez úspěchu zkoušeli měřit z klidu s vypnutou kontrolou trakce.  

Na brzdě: Volkswagen e-up!

Na brzdě: Volkswagen e-up!

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Režim E-Mode
  2. Režim Hybrid, Režim GTE

bazar

VW Caddy 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 138 044 km
Cena: 320 000 Kč
VW Golf Plus 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 74 189 km
Cena: 203 000 Kč
VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků