Na brzdě: Volkswagen Golf 1.2 TSI 63 kW

80 komentářů

rumprstumpr
21. ledna • 22:41

a co je platnejch pár koní nahoru,nebo dolů-když se to stejně posere...
Kdo o tom něco ví tak mu je jasný že 1.2TSI je prostě e je jeden z nejporuchovějších benz.motorů současnosti koncernu a možná nejen koncernu...
Tohle je nejen můj názor,ale i fakt- a říkám to napříč tomu že sem majitel "pašíka" a "fanda" koncernu !!!

jogurt
21. ledna • 23:16

Další exot, co si plete pojmy a dojmy. Vůle řetězu prvních 1,2TSI/2010 byla u <1% motorů a řešena i po záruce bezplatně. Teď už to má dávno řemen a ne řetěz, takže se vrať do hrobu.

Antiautomat
22. ledna • 19:08

tak bolo toho rozhodne viac...

Mirek
22. ledna • 11:24

Nevím, ale nové motory jsou jen od nových verzí aut. To je dle tebe dávno? A jestli se nepletu, tak tyto motory stále jsou např ve Fabiích. Moc lidí s tímto motorem a řetězem neznám, ale ty co znám, tak těm v servisu na garančce měnili řetězy. Jaké to bude asi procento.

yoggi
22. ledna • 19:02

ano nova seria motorov (remen) iba pre nove modely. Ako uvadzas fabiu tak ma stare TSI ( ale novy rozvod retaz ). Udajne by uz nemal mat problem (cas ukaze ) ako aj u novej serie motorov s remenom ci uz su vychytane a budu fungovat. p.s.: bol to novy motor. ukaz mi vyrobcu (hadam vsetky nove turbo benziny 1,0,1,2...) mali nejaky problem. Je to nevychytane. Za 5 rokov to bude vychytane a davno to prezije zbytok auta 250tkm :) Vies ako sa hovori: kto nic nerobi, nic nepokazi. Snad mi nechces tvrdit, ze sa vsetko podari hned na 100% ( preco myslis, ze byvaju facelifty modelov, nepotrebuju minimalne menit tvar, ale vychytat veci dodatocne )

RSák :)
22. ledna • 19:51

o.k. za těch pět let až to bude vychytaný to koupim starý jako druhý auto v nějakým "angličáku" ,ale absolutně nechápu tuhle politiku cpát tyhle mini motůrky i když mají "výkon" to aut vyších tříd... viz. Superb 1.4TSI ano má to relativně na tu konstrukci výkon,ale jel v tom z vás někdo? "Luxusní" kára jako Sup. kterou musíte vytáčet na 6tis.ot. a poslouchat jak pod kapotou hvízdá to mini prdídko... To je prostě blbá vizika

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
yoggi
23. ledna • 16:35

jeden dovod uz bol napisany EU norma.objem 1,4 TSI v superbe preco nie ? ci myslis, ze 1,9 TDI 74kW v superbe I bol dostojnejsi motor ,len preto ze objem 1,9 ? to iste octavia II 1,6 MPI vs. 1,2 TSI. to nie je o tom mat vacsi objem a tym si chlapackejsi, to bude u teba asi nejaky problem. ani v jednom pripade nejde to auto s tym vacsim objemom lepsie :-D co by si ako vyrobca ponukol zakaznikovy, ktory ma poziadavku: aby to malo zralo, tahalo a bola lacna poistka ? musis ponuknut nieco co produkuje malo CO, aby EU bolo spokojne ( inak calujes ) a teraz poziadavky zakaznika.maloobjemovy turbo benzin 1,2, ked sa ide normalne zere 5-6L kombinovane, lacna poistka, mas 2000ot. pridas a ide to lebo to ma Nm a zakaznik jasa, nemusi vytacat ( tym padom nezere vela ).budes argumentovat zivotnost. dneska sa na to uz nehra vo vsetko, potrebujes tocit veci. cize 5-7 rokov to zakaznikovy vydrzi pri najazde (10-25tkm) to je vacsina normalnych ludi a firma to je jedno po 3-4 rokoch to ide prec. dnesne auta sa nebudu kupovat v bazaroch ako 10-15 rocne, jedine tak nejaka dacia a pod. ( bez technickych vychytavok). Dnes ludia pozeraju po olietanej octavke ( na tachu 120tkm) real 250tkm z roku 2005-6 za 200t. doba pokroci tak, ze sa budu kupovat nove za 200t( sice mensie, alebo nie ale nizkorozpoctove ako peugeot 301.

RSák :)
23. ledna • 21:51

Ano myslím že 1.9TDI 74kw v Supovi byl o něco víc důstojnější než 1.4TSI už jen díky "kroutáku" u ropáka a životnost 1.6MPI je dost solidní že taky bude ještě jezdit až TSI žačnou umírat...
5-6 litrů žerou při delší "důchodcovské" jízdě...
Je fakt že dneska už automobilky nesoupeří tak jako dřív o co nejdelší životnost automobilů a vyrábějí plastové maloobjemové plechovky za pár korun-je to smutné,ale trend dnešní doby:-(

yoggi
23. ledna • 22:53

jednoducho neprekusnej maly objem motora. ked si zoberies suberb I 1,9 TDI 74kW 250Nm vs. suberb II 1,4 TSI 92kW 200Nm. zrychlenie nema vyznam ani porovnavat, tam je ta 1,9 o dobre 2,5s slabsia pri 0-100km/h a urcite dynamika 1,4 TSI bude lepsia ako 1,9 TDI jednoducho 74 vs. 92kW. si zober, ze limuzina suberb I s 1,9 TDI ma ledva dynamiku fabie II 1,4 16V prip 1,2 TSi 63kW. Myslim ze dost blbe, ked male auto si robi srandu a drzi sa managerskeho, to robi co moze ,nie a nie sa zbavit tasky za sebou :-)cize ak povazujes 1,4 TSI za nedostojny tak 1,9 TDI bola rovnako nedostojna ( ak nie aj trosku viac )

RSák :)
24. ledna • 4:55

asi ano-máte recht ;-)

yoggi
24. ledna • 18:06

;-)

RSák :)
24. ledna • 19:45

1.4 TSI a 1.9 74kw se vůbec v Supu objevit nemělo-oboje je ostuda..., 1.9TDI 96kw s tím už ale hýbe slušně ;-)

yoggi
26. ledna • 8:11

tak 70Nm a 22kW navyse u 1,9 96kW oproti 1,9 74kW, to sa musi prejavit.

Carlos
23. ledna • 11:44

Je to samozrejme blbost ale automobilky k tomu tlaci narizeni eu ktery jim stanovuje snizovani maximalni mnozstvi emisi ze vsech motorizaci ktery vyrabeji. a protoze ty soudruzi v eu to meri za "idealnich podminek". ktery normalni ridic v provozu malokdy dosahne tak jdou vsichni cestou zmensovani objemu pridavanim turba a dalsiho turba atd do stale vetsich a vetsich aut. Snad jim nekdy seckvakne to ze je to debilita a v realu se splodiny stejne tak o moc nesnizi. Jsou samozrEjme i jiny duvody downsizingu ale tohle je ten hlavni.

RSák :)
23. ledna • 15:44

plnej souhlas,ale je to totální pitomost-chápal bych to třeba u aut tipu Camaro a spol.,ale co jim sakra vadí na 1.8 ,1.9 a spol.???
Zajímalo by mě kdy jim docvakne že už to dál nejde - asi až začnem všichni jezdit na 220V :(

RSák :)
22. ledna • 4:50

U 1%? :-D :-D a u kolika kusů se to opravilo na garančkách aniž by o tom majitel věděl...
A nejsou to jen rozvody,životnost tohoto motoru je skutečně zoufalá :-(

x12345678
22. ledna • 8:40

Slušní výrobci dělají svolávací akce i při pouhé možnosti rizika. 1,2TSI s preventivními výměnami rozvodové sady je toho důkazem.

Tom
22. ledna • 8:38

Hmm a neni tohle TSI uz nova rada motoru, co ma rozvody opet remenem? Takze s motory 111 uz nema moc spolecneho?

Deegr
21. ledna • 21:00

Tyhle testy na brzdy se vám opravdu povedli a je to dobrej nápad. Nikde jinde jsem tyto testy neviděl a i proto jsem si AutRevue hned přidal k oblíbeným :) Docela by mě ale zajímal výkon motoru v Hyundai i30 1.6 GDI. Nedávno jste ho tu měli v testu myslím, tak je škoda, že jste ho nedali na brzdu. Na internetu čtu hodně o tom, že ten motor nemá pocitově 135 koní. Já tvrdím, že je to jen tím, že ty lidé řadí brzo, neboť ten motor má mít těch 135 koní až v 6300 ot/min a na to asi už nejsou zvyklí z těhle turbobenzínů, kde výkon vrcholí už v naftových 4000 ot/min.

Lukáš
22. ledna • 10:06

No já ti nevím, mám obyčejný rodinný kombík s turbobenzínem (Mondeo 2.0 Ecoboost 149 kW) a rád ho točím až na 6.500 otáček. Max. výkon 203 k má při 6.000 ot. a v 6.500 má stále cca 147 kW. Jinak v tebou zmiňovaných 4.000 ot. teprve ten výkon nastupuje. U nějakých malorážek typu 1.2 nebo tříhrnku to ale asi bude úplně jiné, to máš pravdu.

Vana666
22. ledna • 11:19

není to otázka objemu ale konkrétního naladění motoru vzhledem k tepelnému i mechanickému namáhání, měrné spotřebě a euronormám

Mino
21. ledna • 21:34

Tak tím to samozřejmě je, ty koně ucítíš, až k nim ten motor dotočíš :-) Ono třeba rozdíl 44kW a 55kW Citiga nepozná nikdo dokud to nepřetočí přes cca 4500 rpm, do té doby jsou ty motory stejné, jen 44kW verze pak umře, zatímco 55kW táhne ještě chvíli dál. Dále to může být i zpřevodováním. On Golf ho díky turbu bude mít asi dost těžké, může si to dovolit (alespoň Golf VI měl dost těžké převody), otázkou je, jak moc těžké jsou u GDI. Teď mám auto s velmi těžkými převody a 2,0/96kW/173Nm a když jsem si dělal výpočty, zjistil jsem, že jeho plánovaná náhrada 1,6/81kW/152Nm je na jedničce dokonce ještě dynamičtější a na ostatních stupních je to vyrovnané :-) Tak jsem zvědav na praxi.

Vana666
22. ledna • 7:45

Mino: v tom případě jsou tvoje výpočty chybné. Pokud obě auta váží stejně, není možné aby to s nižším výkonem mělo stejnou nebo dokonce lepší dynamiku. Možná jen pocitově, vyšší kvalty ale budeš řadit při nižších rychlostech takže dynamika rázem zmizí

Mino
22. ledna • 11:15

Výpočty nejsou chybné. Je tam jednoduše vliv o něco kratší převodovky, která navyšuje točivý moment na kolech slabšího auta na úroveň toho silnějšího. Máš samozřejmě pravdu v tom, že vyšší kvalty je nutno řadit při trochu nižších rychlostech (ostatně to je důvod, proč turbodiesely mají při výrazně vyšším točivém momentu, ale stejném výkonu i stejnou/podobnou dynamiku jako benzin s výrazně nižším točivým momentem). V podstatě jediný významnější rozdíl mezi oběma zkoumanými auty je až nad 5000-5500 rpm dle rozdílů těžkosti daného převodového stupně (zhruba tam, kde oba mají nejvyšší výkon), tam má silnější auto pomalejší propad točivého momentu a může točit ještě o 500 rpm výše. Takže ano, pokud se pojede až do červeného, bude silnější auto o něco dynamičtější. V běžné i dynamické jízdě (do 5000-5500 rpm) jsou síly poměrně vyrovnané, propočítal jsem to i na rychlosti (pro každou rychlost mám vypočený točivý moment na každém převodovém stupni) a dynamika je na jednotlivé stupně vyrovnaná zhruba do I-40km/h, II-70km/h, III-105km/h, IV-145km/h, V-180km/h. Samozřejmě negativem je to, že motor bude muset být o 7-16 % více vytočený. Převody jsou lehčí o následující I-16% (proto by jednička měla být značně dynamičtější, ten graf je výrazně nad silnějším autem, ale také podstatně dříve končí max. na jedničku 50km/h versus 67 km/h), II-7% (zde to naopak jen těsně kopíruje a od 5000rpm se rozdíly dost zvyšují), III-8% (totéž), IV-10% (tady už je déle vyrovnané) a V-14% (tady je slabší auto stejně tak silné téměř až do maxima.

Vana666
22. ledna • 11:34

Mino: v podstatě sis odpověděl sám a zároveň potvrdil co říkám já, akorát stále možná nechápeš důsledky. Takže zopakuji - při stejné tažné síle na jednotlivé kvalty budeš muset nahoru řadit o 8-16% dříve a po přeřazení se pochopitelně tažná síla výrazně sníží. Takže celková dynamika bude horší, byť se ti bude pocitově zdát že jednotlivé kvalty třeba do kopce potáhnou stejně. Ano, potáhnou, ale pomaleji

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mino
22. ledna • 12:39

No dobře, ale já o koze, ty o voze. Ty mluvíš o dynamice na max. točení do omezovače. Já mluvím o dynamice v normálním provozu i při dosti dynamickém (ale ne vyloženě závodním stylu), pružném zrychlení. Navíc hodnoty zrychlení hovoří také jasně, silnější auto z 0 na 100km/h za 9,6 sekundy (na dvojku), slabší auto za 10,2 sekundy (a to musí řadit za tři, protože tu stovku na dvojku těsně nedá). Jestli ti toto přijde jako nějak znatelně horší dynamika... no nevím.

Vana666
22. ledna • 21:46

No řek bych že to horší zrychlení zhruba odpovídá rozdílu v max. výkonech obou motorů.
Jinak souhlasím že blbě navržené převody dokážou pocitovou dynamiku dost zhošit, ale na druhé straně kdybychom tvoji teorii dotáhli do absurdna, stačil by v každém autě 50 kW HTP jen když by měl dostatečně krátké převody. Prostě takhle to fungovat nebude, bez výkonu není ani maximálka ani zrychlení. Krátké zpřevodování to nevytrhne

Mino
22. ledna • 22:27

Tak když bude mít 50kW extrémně lehké převody, tak bude na začátku strašně rychle zrychlovat, ale bude nutné strašně rychle přeřazovat a maximálka bude pár kilometrů v hodině. Je jasné, že výkon je základní veličinou, která udává dynamiku auta (nikde neříkám, že není). Co říkám, je to, že vhodným zpřevodováním se dá dynamikou auta trochu hýbat a tedy auto s o trochu silnějším motorem může být ve výsledku zhruba jen stejně tak rychlé jako auto se slabším, maximálku ale bude mít nižší - tam s tím zpravidla ani převody nepohnou, když tu maximálku neudělá na pětce, udělá ji na čtyřce... (už popadesáté upozorňuji, že mi jde o dynamiku v běžných provozních podmínkách v běžných otáčkách, nikoli o tom, že obě auta budou mít nachlup stejné zrychlení i maximálku - to je nesmysl, a to by ta převodovka u silnějšího auta musela být nastavena jooooo blbě, aby tomu tak bylo).

Vana666
22. ledna • 22:51

Jasně, souhlas. Zase se ale vracíme na začátek - pokud bude silnější motor s větším krouťákem pracovat s delšími převody, tak na jednotlivé kvalty sice bud mít třeba stejné zrychlení jako ten slabší, ale díky delšímu převodu bude přitom točit míň. Takže vlastně bude mít "rezervu otáček" a v rychlosti kdy ten slabší už bude řadit o kvalt výš může ještě táhnout dál s původním kvaltem. Tj i v běžných otáčkách, v normální provozním režimu bude zase rychlejší

Mino
22. ledna • 23:02

To ano, ta rezerva tam bude (v tom souhlasím), ale v běžném provozu je nikdy nevyužiješ, ta rezerva je právě u otáček přes 5000 rpm, a to za běžný provoz nepovažuji. Jinak řečeno, v běžném provozu s normálními otáčkami nepřijdeš do situace, kdy auto s delšími převody bude mít ještě nižší kvalt, zatímco to druhé už ano. Tohle se může stát, pokud budeme srovnávat auta s výrazně jinými točivými momenty (např. s turbodieselem, který má maximálky na každém kvaltu výrazně nižší). Ale jestli jedno aut dá na dvojku 95 a druhé 110, přitom v běžném provozu člověk řadí max. při 60 km/h (osobně větším dvojku táhnu do 50 km/h) a rozdíl točivého momentu je až od 70km/h rychlosti, tak to nepoznáš. Ano, poznáš to např. při předjíždění, tam se už k těm vyšším otáčkám občas dostaneš (tady také záleží na tom, co ty si představuješ pod pojmem normální provoz - možná tady každý stejným pojmem nazýváme úplně jiný jízdní režim). Znovu ale říkám, že v běžném provozu v rámci plus minus rychlostních limitů jsou ta auta (alespoň podle mých výpočtů) dynamikou podobná.

Vana666
22. ledna • 23:12

Mino: a proč bereš jako rozhodující pro řazení trojky rychlost (60 km/h) a ne otáčky konkrétního motoru ? Pokud budou mít oba motory optimální otáčky pro řazení stejné, tak s tím delším kvaltem dosáhneš ty optimální otáčky pro řazení při např. 70 kmh. takže při rychlosti o 15% vyšší V tom je pčece ten rozdíl (procenta jen střílím pro příklad)

Mino
22. ledna • 23:47

Tak to už záleží na konkrétních podmínkách a tom, čeho chci dosáhnout. Mně jde o běžnou pružnost motoru na daném kvaltu, prostě běžné ježdění. Je pravda, že s tím slabším motorem se kvůli vyšším otáčkám pravděpodobně budu pohybovat na vyšších kvaltech, protože má lehčí převodovku a více by to řvalo - pak ta dynamika bude slabší. Ano, pokud budu řadit při stejných otáčkách, bude slabší auto pomalejší, neboť bude dříve (při nižší rychlosti) řadit na vyšší kvalt - jde mi ale o to, že ty rozdíly budou velmi malé. Příklad.U obou aut pojedu na jedničku minimálně na 30km/h, slabší bude zrychlovat dokonce rychleji (má lehčí převody). Přeřadím na dvojku, v tu ránu je zrychlení nižší. Silnější auto kvůli delší převodovce potáhnu třeba do 35km/h, to bude možná půl sekundy trochu vyšší zrychlení než u slabšího auta na dvojce (tedy jen zrychlení mezi 30-35km/h bude u silnějšího auta o něco svižnější). Teď už obě auta jedou zhruba 35km/h, na dvojku zrychlují obě stejně. Řekněme, že při 60km/h u slabšího auta hodím trojku, silnější potáhnu do 70km/h. Opět bude rozdíl jen při 60-70km/h, což je necelá sekunda, kdy silnější auto bude zrychlovat o trochu rychleji. Atd... Obě auta zrychlují pořád stejně rychle a jsou tu jen velmi malé časové úseky, kdy silnější auto zrychluje na nižším kvaltu o něco rychleji (jenže to slabší zrychluje také, jen o trošku pomaleji). Kdyby měla obě auta stejnou převodovku, tak by slabší auto zrychlovalo 10 sekund (než dosáhne cca stovku) o 15% pomaleji, to prostě poznáš. V tomto případě z celých těch 10 sekund máš jen cca 1,0-1,5 sekundy časový úsek, kdy je to zrychlení kvůli vyššímu kvaltu pomalejší - ano, nedosáhne té rychlosti tak rychle, ale 85% času bude zrychlovat stejně jako to silnější auto. 85%! To pro mě není výrazný rozdíl, na kterém bych poznal o 15% nižší výkon.

Vana666
23. ledna • 6:51

Mino: No vidím že nejdůležitější je obhájit ty nevýhody před sebou samým, v tvém případě tvrzením že to sice bude trochu horší, ale ne až tak moc.
Já bych pro sebe horší variantu dobrovolně nevolil nikdy.

Mino
23. ledna • 8:55

No právě, že je to úplně naopak ;-) Potřebuji vyměnit starší auto za novější, ta léta už jsou znát. Původně jsem chtěl Acco 7G ve 2,4/140kW, ale protože se bude řešit i otázka bydlení, tak jsem prozatím pro auto vyhradil o nějakých 100-120 tKč méně a hledal, co se dá pěkného koupit, byť slabšího a o cca dva roky staršího. Do oka mi padl Civic 1,6/81kW a 2,0/118kW. Protože dvoulitr je cenou zase o nějakých 30 tisíc více, tak to vypadá na 1,6ku. Právě že jsem počítal s tím, že to holt bude o těch 15% slabší, spotřeba nižší o 1-1,5 litru.
Jak jsem si ale propočítal ty točivé momenty na kole, zjistil jsem, že si téměř nepohorším (pozor na to slůvko "téměř" - neříkám, že si nepohorším), alespoň ne v mém typickém jízdním stylu. Rozhodně ne o těch 15%, se kterými jsem byl smířený předtím. Takže nikoli, že to nebude o moc horší, ale že to naopak bude lepší, než jsem původně čekal. To, že těch 81kW se v průměru projeví jako slabší, je jasné. Jde mi jen o to, že ten propad nebude tak výrazný, jak by na první pohled napovídal rozdíl výkonů a v některých jízdních režimech se neprojeví skoro vůbec.

Vana666
23. ledna • 11:40

Jen pro upřesnění, samotný točivý moment na kolech pro porovnání tažné síly nebo akcelerace nestačí, je pochopitelně nutné brat v úvahu i valivý poloměr kola

Mino
23. ledna • 12:19

To je jasné. Zažívám to běžně, bo letní kola mám 205/55R16, zatímco zimní 185/65R14. Na těch zimních to působí, jako by to mělo o 20 koní více :-)

23. ledna • 14:26

Tak to minimálně jeden rozměr nemáš podle techničkáku, viď?

Mino
23. ledna • 14:41

A představ si, že oba jsou legálně zapsaná v TP ;-) Typové listy k litým kolům dokážou zázraky.

Vana666
23. ledna • 14:54

tyhle dva rozměry se liší na obvodu o 6%, Pak se nedivím že to pocitově tak letí, když kromě lehčího převodu tě ještě navíc šidí i tachometr.

Mino
23. ledna • 15:35

Jo, na těch malých kolech je ten rozdíl udávané a skutečné rychlosti dost výrazný, přestože to je ten původní origo rozměr (na velkých je to téměř přesné).

peter
26. ledna • 10:47

Letne maju byt spravne 205/50 R16. Ale kedze su drahe, mnoho ludi namiesto nich kupuje vyssie 55.

q
22. ledna • 8:54

prevodovka ti nieco hovori ? :-)

Vana666
22. ledna • 9:43

q: poněkud mlhavá poznámka, konkrétnější neumíš ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JJ
22. ledna • 15:55

No chtěl ti asi říct, že výkon a kroutící moment jsou udávány zpravidla na výstupním hřídeli kliky motoru do převodovky (zajisté víš, že výkon P(W) = Mk(Nm) . n(1/min) . 2 . 3,14 / 60) , takže celkem slušnej motor lze zabít špatně volenou převodovkou + dalšími odpory a naopak. Tím i pocit z jízdy může být dle očekáváných papírových hodnot mnohdy zklamáním, nebo naopak příjemným překvapením.;-)

Vana666
22. ledna • 21:59

Trochu mi uniká, jak by mělo z tohodně vzorce pro výkon vyplývat zrovna špatné odstupňování převodovky. Zkus mi tu souvislost blíže osvětlitJinak ano, pocitově může být nevhodné zpřevodování zklamáním. ale naměřené hodnoty zrychlení budou přesto nejspíše mluvit jinak, tj. ve prospěch silnějšího motoru.

Deegr
21. ledna • 21:56

I30 nemá moc těžké převody, má je hlavně blízko u sebe. Na šestku točí ve 130 km/h 3500 ot/min. Golf TSI myslím jen 2800.

Mino
21. ledna • 22:58

No to máš šestku, ale co zbývajících pět převodů? Pokud jsou těsně u sebe, tak to právě hovoří o tom, že ty lehčí převody budou muset být dost těžké a to by mohlo zabíjet dynamiku.

Tominos
21. ledna • 21:39

Že by Primera (teď) a Megane (budoucí)? Uhodl jsem? ;-)

Mino
21. ledna • 22:56

Primeru jo, Megane ne :-) Zatim to vypada na Civic 7G 5D 1,6.

ACE
21. ledna • 20:08

Tak proto v otáčkách doslova chcípe.

user
21. ledna • 19:50

Proč to nedosahuje točivý moment , který udává výrobce???

22. ledna • 9:33

No nevím, ale mě ve škole učili, že 180 je více než 160.

Vendelín
21. ledna • 19:56

Aby sis z toho neusral

user
21. ledna • 20:50

Už se stalo. :-). Zřejmě ty parametry dosahuje pouze za laboratorních podmínek. (samotný motor na brzdě bez zbytku auta ). A vo tom to je. Zase vojebávka.

Pepa
21. ledna • 20:59

To je moudrý a hodnotný příspěvek

PePe
21. ledna • 19:07

Otázkou je, zda i "nenovinářské" vozy budou dosahovat takových hodnot.

dave_007
22. ledna • 16:16

Automobilky pro novinare pripravuji specialni predvadeci vozy. Zda to plati i u aut zapujcenych nekde v autosalonu dealera opravdu netusim. Je mozne, ze velka dealerstvi muzou mit takova auta.Otazkou take je, jak ty charakteristiky budou vypadat po 100 000 km. S najezdem 6000 km je to prakticky nove auto. Jak je ale videt, tak maximalni vykony prekonavaji jmenovite hodnoty, takze je tam jeste nejaka rezerva.

Lukas
23. ledna • 22:35

Tak v CR pro pisalky nikdo nepripravuje spesl.auta.
Zastoupeni dane znacky si objedna auto v urcity vybave a fabrika ho vyrobi jako bezne auto pro franze z horni dolni v rakousich.

Milos
21. ledna • 20:16

Mel jsem ten motor s DSG v Golfu VI a působil na mne více než 86 koni. Do města ideální kombinace

Pilot
25. ledna • 15:07

jistě kolem 2000rpm je bude chovat jako lehce silněji jak 2.0 atmo ... ... ale vytočho a zapláčeš ... :-/

Antiautomat
22. ledna • 19:05

hm, tak ten motor v Golfe VI asi naozaj nie. A nie je dobry len do mesta, ono to vcelku dobre ide aj ´vonku´. Problemom je azda len to, ze pri 130+ je spotreba rovnaka ako so 100k atmosferou /pricom vdaka tomu ze ta atmosfera ma kratsi prevod, tak to pojde plus minus rovnako a to mam vyskusane/, no a samozrejme otazka spolahlivosti....

22. ledna • 9:56

Neměl.

Míra
21. ledna • 16:24

Nechcete zkusit dát na brzdu i moje Citigo 55 kw? :-)

HKTR
22. ledna • 19:25

Šak pokud vyjede na tu měřící stolici tak proč né. :-)):-D

glider
21. ledna • 16:17

podla grafu by som to tipoval na dizel, pri 4000rpm akosi "konci sranda"

q
22. ledna • 8:51

nechapem z coho to usudzujes, lebo to auto paradne jazdi medzi 3500-5500 otackami.

Mino
22. ledna • 12:57

No tak podle grafu je evidentní, že od 3500rpm se zrychlení začne postupně snižovat.

q
22. ledna • 16:32

neviem na aky graf pozeras ty, ale podla toho v clanku je vidno, ze medzi 3500-5500 ma stabilne najvyssi vykon.

Mino
22. ledna • 17:36

Musíš si uvědomit, co ti o dynamice auta říká výkon a co točivý moment. Pokud si myslíš, že vyšší výkon = vyšší aktuální zrychlení (derivace rychlosti), no tak pak si klidně mysli, že při 5500rpm bude ten Golf zrychlovat stejně jako při 3500rpm. Bude jen více řvát. Si to zkus, natoč si to na video, změř si, jak rychle se pohybuje ručička otáčkoměru směrem vzhůru a pak mi tu nebreč, když ti ten Golf bude k té 6000rpm doslova jen belhat, zatímco kolem 3000 rpm jen tak proletí. A nechtěj po mě, abych se tu s tebou tři dny hádal o tom, že míra zrychlení na daném jednom převodovém stupni je dána točivým momentem. Je to tak, klidně ti dám odkaz na diskuzi, kde jsem o tom přesvědčil lidi, kteří si také mysleli, že je to výkonem (a dokonce si mysleli, že v otáčkách nejvyššího výkonu (třeba 90kW) zrychluje třikrát rychleji než v nízkých otáčkách (kde je třeba jen 30 kW)). Je to ve středoškolských, vysokoškolských skriptech, najdeš to všude na internetu. Točivý moment na kolech je to, co tě pohání vpřed. Ten se odvíjí od točivého momentu motoru a zpřevodování. Malý točivý moment, malé zrychlení. Točivý moment po 3500 rpm klesá, i zrychlení bude klesat (rychlost bude růst, ale zdaleka ne tak rychle jako předtím). Výkon hovoří více o celkové dynamice. Mám-li dvě auta se stejným výkonem, ale rozdílným točivým momentem, pak silnější auto (s více Nm) bude muset dosahovat tohoto výkonu při nižších otáčkách. Tudíž bude muset dříve řadit a zrychlení na vyšším stupni nebude tak rychlé nebo budeme muset natáhnout převodovku (příp. obojí). Tím se opět zabije dynamika a srovná se s autem, které tohoto výkonu dosahuje ve vyšších otáčkách i s nižším točivým momentem. Resp. točivý moment na kolech bude víceméně stejný/podobný. Proto auta se stejným max. výkonem zpravidla i stejně rychle zrychlují, nicméně tento Golf na tom bude ze +/-77kW aut nejlépe, protože toho max. výkonu dosahuje velmi brzy (integrál křivky výkonu je z konkurence největší).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
25. ledna • 12:32

Mino: Nesouhlasím s tvrzením že "Točivý moment na kolech je to, co tě pohání vpřed". Protože točivý moment je sice síla, ale v podstatě je ta síla statická, nekoná žádnou práci. Točivý moment na kolech vyvolává třeba i zatažená ruční brzda stojícího auta. Aby síla konala práci a poháněla auto, musí se hýbat - ovšem pak se už samozřejmě jedná o výkon. Takže auto pohání vpřed ne točivý moment, ale výhradně výkon.

Mino
25. ledna • 13:20

No, možná jsem to neřekl fyzikálně přesně, šlo mi o to, že míra zrychlení je dána tím, jaký točivý moment dostaneš od motoru zpředováním ke kolům. A ano, pohání tě výkon, ten je ale dán právě tím točivým momentem a otáčkami. A točivý moment ti říká, jak silně to bude zrychlovat. Chceš mi tvrdit, že ten Golf bude při 3500 rpm zrychlovat stejně jako při 5500 rpm, když má stejný výkon, ale jiný točivý moment? Snad té fyzice rozumíš, abys věděl, že to není pravda. No já osobně jsem si to na svém autě zkoušel, kolem 4500 rpm to zrychluje brutálně, ale při 6500 rpm (přestože je tam vyšší výkon) se to k omezovači už doslova belhá (ve srovnání s tím, co se děje při 4500 rpm). Takže to okamžité zrychlení asi... tím výkonem nebude - abys neměl nemístné připomínky, zkoušel jsem to na dvojce, aby tam nehrál velkou roli odpor vzduchu a jiné věci. Rozuměj, prosím, jde mi tu o to, že mám zařazený jeden libovolný převodový stupeň a zrychluju. A zda bude míra zrychlení dána točivým momentem motoru nebo výkonem.

Vana666
25. ledna • 13:51

Mino: Rozumím ti velice dobře a máš samozřejmě pravdu když říkáš že okamžité zrychlení resp. jeho průběh na jeden konkétní kvalt kopíruje křivku průběhu točivého momentu motoru (bez dalších ztrát a odporů). Jinak samozřejmě okamžité zrychlení závisí na okamžitém výkonu (a rychlosti i hmotnosti) takže kdybys třeba při těch 4500ot. - kdy to jak říkáš brutálně zrychluje - podřadil a dostal motor do otáček maxima výkonu 6500 ot. , tak by se to zrychlení stalo v té chvíli samozřejmě ještě brutálnějším. Ostatně platí tady úplně jednoduchý fyz. vztah
a = P / (m.v)
a je okamžité zrychlení, P okamžitý výkon, v je aktuální rychlost a m je hmotnost autatedy okamžité zrychlení závisí na především aktuálním výkonu, bez ohledu na nějaký točivý moment

Mino
25. ledna • 14:39

Jo, s tímhle s tebou naprosto souhlasím, v tomto se shodneme bez jakékoli rozepře. Nehledě na točivý moment motoru ke kolům díky stejnému výkonu dostanu i podobný výsledný točivý moment - auto s nižším momentem musí točit více (aby dosáhlo stejného výkonu), může tedy podřadit/nebo mít lehčí převodovku a nižším převodem ten moment v podstatě znásobit a dorovnat.
Aneb 150Nm při 4000 rpm je výkonem totéž co 100Nm při 6000rpm a pokud těch 6000 rpm mohu mít při 1,5krát lehčím převodu, ať už nižším kvaltem nebo lehčí převodovkou (pak bude totožná rychlost - při stejné převodovce by slabší auto v těchto otáčkách jelo 1,5krát rychleji), na kolech bude těch Nm stejně - tedy i stejné zrychlení. Což je to, o čem jsi mluvil. Jsem rád, že jsme se shodli.

Jarp
25. ledna • 10:07

Nechaj to tak, veľa ľudí skrátka nechápe čo je výkon a čo krútiaci moment B-]

Vana666
21. ledna • 18:30

Jaký diesel ?? Do půlky otáček konstatní krouťák, nahoře zas konstatní výkon, přece tohle je přímo ukázkový graf turbobenzínu :-/

Pilot
25. ledna • 15:02

.. ukazkový graf turbobenzínu ? .... bezín který vadne už ve 3500prm ... ??... asi žiju v jiné dimenzi ... :-)

Vana666
25. ledna • 22:10

ano, benzín který dosáhne maxima výkonu kolem už 3500 otáček a tento výkon pak udržuje prakticky konstantní až do zásahu omezovače. TB s podobným průběhem je poměrně dost

Pilot
26. ledna • 13:36

... ukázkové “grafy “ turbobenzínu má třeba Saab 95 Aero ...http://www.rri.se/spec/view/png/graph/STR-0... ... Projev motorářského umu je čím jak nejpložší křivka průběhu točivého momentu v čím jak nejširším spektru otáček.
Ano, tahle 1.2 ho má do 3500, ale benzinový motor vadnoucí ve 3500 je nudný. To neznamená ze není neprodejný. Zřejmě zákazníci toto chtějí, tak jim to automobilka dá, ale neodvažoval bych se tvrdit, že je to ukázkový graf.
A podle mě vůbec nejlepší průběh, má tato 2.0 atmosféra:http://www.rri.se/spec/view/png/graph/STR-9... ... ... ale to je jen můj absolutně bezvýznamný názor :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
26. ledna • 16:03

Nj, jak který motor. Hodně TB se naopak ladí tak, aby max. výkon dosáhly mnohem dřív než těsně před omezovačem a pak ho udržely v širším rozsahu otáček. Výhodou je větší zátah ve středních otáčkách a úspornější provoz, byť výkonová špička není moc výrazná

D4nNy0o7
21. ledna • 16:35

Presne aj mna to napadlo, ked som zbadal ten graf, keby koncil na 5000otackach, tak sa velmi podoba na nejaky naftovy motor.

Doporučujeme

Články odjinud