Na brzdě: Volkswagen Golf 1.2 TSI 63 kW

Opět jsme se zastavili na brzdě a tentokrát jsme si s sebou vzali novou generaci Volkswagenu Golf osazenou tím nejdostupnějším, co je k dispozici. Jaký výkon doopravdy nabídne slabší verze čtyřválce 1.2 TSI?

Volkswagen vzbudil představením sedmé generace svého legendárního modelu velkou pozornost. Na první pohled auto sice vypadá, jako kdyby prodělalo důkladnější facelift, ale tyto úvahy vás velmi rychle přejdou hned, jak se rozejdete. Golf umí být hodně pohodlným a velmi příjemným společníkem. V případě této nejdostupnější verze se bavíme převážně o každodenním popojíždění do práce, i když ledasco zvládne také mimo město.

Volkswagen Golf VII: první kilometry za volantem

Volkswagen Golf VII: první kilometry za volantem

Základní přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1197 ccm vyprodukuje podle tabulek maximálně 85 koní, a to v rozmezí od 4300 do 5300 ot./min. Točivý moment by měl mít svůj vrchol 160 Nm dostupný od 1400 ot./min do 3500 ot./min. Standardem je pětistupňová manuální převodovka, která je mimochodem velmi přesná. Zmíněné údaje nevypadají nijak světoborně, nicméně nový Golf je poměrně lehký. Tato základní verze měla v technickém průkazu zapsaný údaj o provozní hmotnosti 1229 kg a v praxi je to hodně znát.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Základní Golf na brzdě nezklamal. Nakonec čtyřválec 1.2 TSI vykázal vyšší hodnoty, než jaké udává Volkswagen.

Přestože se bavíme o nejslabší variantě v nabídce, musím říci, že nový Golf rozhodně není pomalý. Tedy alespoň pocitově ne. Samozřejmě už podle základních údajů je celkem zřejmé, že ve vysokých otáčkách tento čtyřválec nic extra nepředvede, což se potvrdilo jak při snaze o rychlou jízdu na okreskách, tak na brzdě. Pro úplnost ještě doplním počet najetých kilometrů. Když jsme auto dostali, ukazoval palubní počítač necelých 6000 km.

Na brzdě: Toyota GT86

Na brzdě: Toyota GT86

Jaké jsou tedy reálné parametry motoru? Někteří už tipovali na Facebooku a tipovali správně. Na brzdě jsme naměřili více, než udává výrobce. Konkrétně maximální výkon dosáhl na 91,24 k při 3956 ot./min, točivý moment se zastavil na 182,67 Nm 1860 ot./min. Jediné, v čem oficiální údaje neodpovídají skutečnosti, je slibovaných 160 Nm od 1400 otáček. 

Klepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků