Na brzdě: Volkswagen Golf 1.2 TSI 63 kW

Opět jsme se zastavili na brzdě a tentokrát jsme si s sebou vzali novou generaci Volkswagenu Golf osazenou tím nejdostupnějším, co je k dispozici. Jaký výkon doopravdy nabídne slabší verze čtyřválce 1.2 TSI?

Volkswagen vzbudil představením sedmé generace svého legendárního modelu velkou pozornost. Na první pohled auto sice vypadá, jako kdyby prodělalo důkladnější facelift, ale tyto úvahy vás velmi rychle přejdou hned, jak se rozejdete. Golf umí být hodně pohodlným a velmi příjemným společníkem. V případě této nejdostupnější verze se bavíme převážně o každodenním popojíždění do práce, i když ledasco zvládne také mimo město.

Volkswagen Golf VII: první kilometry za volantem

Volkswagen Golf VII: první kilometry za volantem

Základní přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1197 ccm vyprodukuje podle tabulek maximálně 85 koní, a to v rozmezí od 4300 do 5300 ot./min. Točivý moment by měl mít svůj vrchol 160 Nm dostupný od 1400 ot./min do 3500 ot./min. Standardem je pětistupňová manuální převodovka, která je mimochodem velmi přesná. Zmíněné údaje nevypadají nijak světoborně, nicméně nový Golf je poměrně lehký. Tato základní verze měla v technickém průkazu zapsaný údaj o provozní hmotnosti 1229 kg a v praxi je to hodně znát.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Základní Golf na brzdě nezklamal. Nakonec čtyřválec 1.2 TSI vykázal vyšší hodnoty, než jaké udává Volkswagen.

Přestože se bavíme o nejslabší variantě v nabídce, musím říci, že nový Golf rozhodně není pomalý. Tedy alespoň pocitově ne. Samozřejmě už podle základních údajů je celkem zřejmé, že ve vysokých otáčkách tento čtyřválec nic extra nepředvede, což se potvrdilo jak při snaze o rychlou jízdu na okreskách, tak na brzdě. Pro úplnost ještě doplním počet najetých kilometrů. Když jsme auto dostali, ukazoval palubní počítač necelých 6000 km.

Na brzdě: Toyota GT86

Na brzdě: Toyota GT86

Jaké jsou tedy reálné parametry motoru? Někteří už tipovali na Facebooku a tipovali správně. Na brzdě jsme naměřili více, než udává výrobce. Konkrétně maximální výkon dosáhl na 91,24 k při 3956 ot./min, točivý moment se zastavil na 182,67 Nm 1860 ot./min. Jediné, v čem oficiální údaje neodpovídají skutečnosti, je slibovaných 160 Nm od 1400 otáček. 

Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků