Na brzdě: Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 132 kW

Nedávno nám do redakce zavítal Volkswagen Amarok v tom „nejcivilnějším“ provedením. Jde o výbavu Highline s motorem nabízejícím maximální výkon 180 koní, osmistupňovou automatickou převodovkou a variantou pohonu všech kol disponující mezinápravovým diferenciálem torsen. V rámci testu jsme aktuálně jeden z nejlepších pick-upů na trhu vzali také na brzdu. Jaký je výsledek?
Na brzdě: Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 132 kW

Volkswagen Amarok není na trhu žádným nováčkem. V České republice se prodává už skoro dva roky a nutno podotknout, že se tento modelu německému koncernu hodně povedl. Volkswagen jej postavil s ohledem na fakt, že nemalá část zákazníků si podobné auto nekupuje kvůli jeho pracovním schopnostem, ale protože se jim jednoduše SUV zdají už nudná a terénní pick-up nabízí do jisté míry podstatně stylovější karoserii.

Volkswagen | První svezení

První jízda: německý pracant Amarok překvapil

Aby Amarok uspokojil co největší počet zájemců, připravili u Volkswagenu hned několik variant pohonu a chytrým řešením je také možnost výběru ze dvou provedení zadních listových pružin. Kdo chce stylové SUV, ten si vezme měkčí, kdo vůz potřebuje na práci, ten zvolí tužší. Testovaná verze je ta nejvíce se blížící segmentu silničních SUV. Kromě bohaté výbavy dostal vůz civilnější verzi pohonu všech kol s diferenciálem torsen a především osmistupňovou automatickou převodovku, což je v této kategorii věc ojedinělá. Nebudu se ale rozepisovat, další detaily si necháme na redakční test.

Technika | Video | Sportovní auta | Toyota

Na brzdě: Toyota GT86

S autem jsme kromě jiného vyrazili také na brzdu, abychom zjistili, zde opravdu nabízí to, co výrobce slibuje. U koncernových modelů není výjimkou vyšší výkon, než ten tabulkový. Jak je na tom dvakrát přeplňovaný dvoulitr použitý ve Volkswagenu Amarok?

Tabulkové údaje uvádí maximální výkon 180 koní dostupný při 4000 ot./min a vrchol točivého momentu 420 Nm při 1750 ot./min. Výsledkem našeho měření je maximum 178 koní při 3950 ot./min, točivý moment se zastavil na hodnotě 435,69 Nm při 1727 ot./min. Amarok tedy nenabídne zásadně vyšší výkon tak, jak se tomu běžně děje u koncernových jednou přeplňovaných dvoulitrů TDI, ale s klidným svědomím můžeme říci, že nabídne to, co výrobce udává. Z průběhů je také vidět, že moment, kdy se přepínají turba, není téměř vůbec znát. Na rozdíl například od dříve měřeného BMW M550d

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výsledný graf vlevo, vpravo pro porovnání oficiální charakteristika. Příliš se od sebe neliší.
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Volkswagen Golf 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 51 057 km
Cena: 299 000 Kč
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2005
Stav: 127 019 km
Cena: 125 000 Kč
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2012
Stav: 123 153 km
Cena: 320 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků