Na brzdě: Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 132 kW

Nedávno nám do redakce zavítal Volkswagen Amarok v tom „nejcivilnějším“ provedením. Jde o výbavu Highline s motorem nabízejícím maximální výkon 180 koní, osmistupňovou automatickou převodovkou a variantou pohonu všech kol disponující mezinápravovým diferenciálem torsen. V rámci testu jsme aktuálně jeden z nejlepších pick-upů na trhu vzali také na brzdu. Jaký je výsledek?
Na brzdě: Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 132 kW

Volkswagen Amarok není na trhu žádným nováčkem. V České republice se prodává už skoro dva roky a nutno podotknout, že se tento modelu německému koncernu hodně povedl. Volkswagen jej postavil s ohledem na fakt, že nemalá část zákazníků si podobné auto nekupuje kvůli jeho pracovním schopnostem, ale protože se jim jednoduše SUV zdají už nudná a terénní pick-up nabízí do jisté míry podstatně stylovější karoserii.

První jízda: německý pracant Amarok překvapil

První jízda: německý pracant Amarok překvapil

Aby Amarok uspokojil co největší počet zájemců, připravili u Volkswagenu hned několik variant pohonu a chytrým řešením je také možnost výběru ze dvou provedení zadních listových pružin. Kdo chce stylové SUV, ten si vezme měkčí, kdo vůz potřebuje na práci, ten zvolí tužší. Testovaná verze je ta nejvíce se blížící segmentu silničních SUV. Kromě bohaté výbavy dostal vůz civilnější verzi pohonu všech kol s diferenciálem torsen a především osmistupňovou automatickou převodovku, což je v této kategorii věc ojedinělá. Nebudu se ale rozepisovat, další detaily si necháme na redakční test.

Na brzdě: Toyota GT86

Na brzdě: Toyota GT86

S autem jsme kromě jiného vyrazili také na brzdu, abychom zjistili, zde opravdu nabízí to, co výrobce slibuje. U koncernových modelů není výjimkou vyšší výkon, než ten tabulkový. Jak je na tom dvakrát přeplňovaný dvoulitr použitý ve Volkswagenu Amarok?

Tabulkové údaje uvádí maximální výkon 180 koní dostupný při 4000 ot./min a vrchol točivého momentu 420 Nm při 1750 ot./min. Výsledkem našeho měření je maximum 178 koní při 3950 ot./min, točivý moment se zastavil na hodnotě 435,69 Nm při 1727 ot./min. Amarok tedy nenabídne zásadně vyšší výkon tak, jak se tomu běžně děje u koncernových jednou přeplňovaných dvoulitrů TDI, ale s klidným svědomím můžeme říci, že nabídne to, co výrobce udává. Z průběhů je také vidět, že moment, kdy se přepínají turba, není téměř vůbec znát. Na rozdíl například od dříve měřeného BMW M550d

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výsledný graf vlevo, vpravo pro porovnání oficiální charakteristika. Příliš se od sebe neliší.
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

bazar

VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 284 km
Cena: 470 000 Kč
Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 771 km
Cena: 314 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 465 km
Cena: 118 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2013
Stav: 69 336 km
Cena: 150 000 Kč
Toyota Yaris 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 25 128 km
Cena: 146 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků