Hodilo by se také uvést, zda-li je výkon uvedený v tabulce jako "naměřený výkon" výkonem přenášeným na kola nebo je pomocí koeficientu přepočítám na výkon motoru. Aby se tu nesrovnávaly hrušky s jablky.Výrobci aut uvádí v katalozích výkon MOTORU na brzdě, ale ve válcové zkušebně zjistím jaký je výkon NA KOLECH, kde je už počítáno se ztráty v převodovce, diferenciálu atd. Tudíž je tento naměřený výkon nižší než výkon samotného motoru. Samozřejmě, že lze tento výkon na kolech pomocí koeficientu přepočítat na výkon motoru, ale nikde ani jeden diagram, tak nevím.Mimochodem "koně" jsou v dnešní době SI jednotek opravdu komické.
S gt-86 jsem jezdil a je to velké zklamání. Mini cooper 1600 S je rozhodně pro řidiče větší zábava.Toyota mu bohužel subjektivně nestačí, ač zadokolka. Turbo prostě chybí.
v americe se gt86 prodává tak dobře až honda čučí. A co letí v americe to pak vyrábějí pro celý svět.
Odkud máte tuto informaci? :-)
GT86 se mi moc libi, ale ten prubeh vykonu ma k linearite daleko, tu "vanu" mezi 3500-4500 nelze prehlednout. Zajimave srovnani s mensim a slabsim atmosferickym motorem 1.8 i-vtec (Civic 9G):3000 ot/s: GT86 88 PS, Civic 71 PS4000 ot/s: GT86 96 PS, Civic 99 PSTo pro GT86 neni prilis lichotive. Udaje pro Civic cerpany z grafu, ktery poskytla Honda:http://www.honda-club.cz/forum/files/civic_18_i_vt... ...
ahojte,pripajam sa do diskusie s vlastnym grafom vykonu BMW 330ihttp://galerie.autorevue.cz/data/500/medium/Obr_zok_0... ... Mozem potvrdit ze tu vyrovnanu krivku naozaj citit a jedna sa podla mojeho nazoru o jeden z najlepsich motorov ake sa dali v roku 2006 kupit
Taky se připojím s jedním grafem, tohle je NIssan 370Z a jeho VQ37VHR.Tak se toyota fans pořádně podívejte, jak to má vypadat :-Phttp://www.the370z.com/members/semtex-albums-sti... ...
Motor ze kterého nedokáže jeho výrobce vydolovat 100k na litr objemu má být této Toyotě vzorem ? :-D
ahojteten motor v BMW som mierne upravil - ladene zvody bez katalyzatorov - 330Nm a 290 PS. Takze celkom spokojnost ;)
To jste měl napsat rovnou, že vaším etalonem je litrový Ecoboost a takovým Mercedesáckým M159 s 570 koňmi opovrhujete :-DJen bacha, nekritický obdiv k GT86 by mohl být diagnostikován jako hraniční porucha osobnosti ;-)
Paráda, sice šest let starý, ale mnohem lepší než ten toyota mrzáček. Jen mě zaráží ta teplota oleje, to doufám není teplota oleje v motoru... :-D
tak to jste so dovolil hodne, za podobne nazory tady mistni toytota fans vyhlizejici netrpelive ojetiny za 200 tisic kritiky malem ukrizovali.podle me nejlepsi test GT86 udelal Pavel Janda na autoforum, doporucuju, je tam vse i krasne popsany dopad toho prubehu vykonu motoru na jizdu i vyvraceni nesmyslu o pruznem spodku.gt86 je nejprecenovanejsi auto dneska
Jenze ten graf pro Civika neni z brzdy, ofiko od GT86 ma predpokladam maximum pri 200 hp. Napriklad graf z rri ukazuje, ze ma Civic ve 4000 cca 88 koni. V 5000 je to 110 vs. vic, nez 130 u GT a v 6000 ma Toyota 170 a tisic otacek k dobru, zatimco Civic ma 122 a za par otacek konec.Prestoze je srovnani grafu z ruznych brzd pouze orientacni, obrazek to dava docela slusny. K realite to ma ale porad daleko, protoze GT86 pusobi jeste vyrazne rychleji.
Ja verim, ze v realu kolem 4000 ot/s ma Civic vykon trochu mensi a GT86 se spravnym bezinem vetsi, jenze srovnani ze stejneho mericiho zarizeni neni. Vychazel jsem z toho, co mam. Jasne ze pro vyssi otacky uz GT s prehledem vitezi.Jak jsem psal, GT86 se mi libi, ale ten pokles narustu vykonu kolem 4000 ten dojem trochu kazi. Treba Civic, co jsem uvedl, ma krivku linearnejsi a pokud vim Typer-R taky.Tady je srovnani Hondy Type-R (FN2) a GT86. Typer-R porazi GT86 prakticky ve vsem a to je tezsi a vetsi. Jestli za to muze Euro5 nebo neco jineho nevim:http://www.zeperfs.com/en/duel1595-4069.htm...
No, ale zase si vem, zes vzal misto, kde je Civic nejlepsi a Toyota nejhorsi. Je pravda, ze pri 4000 rpm v tom budou oba auta vyrovnana, ale kdekoli jinde ta Toyota bude vyrazne lepsi. Tedy nejen ve vyssich otackach (jak spravne zminujes), ale i v tech nizsich. Treba u Toyoty je videt mezi 2300 a 3200 rpm velmi peknych 190 Nm, Civic tam ma jen 160 az 165 Nm. Takze i pro jezdeni v techto beznych otackach je Toyota lepsi. V nizsich (do cca 2200-2300rpm) jsou mizerne oba, do cca 3200rpm Toyota tahne znatelne lepe, od tech 3200 rpm Toyota umira, Civic naopak oziva (zde je jedine misto, kde se srovnaji), o 4500 rpm zase Toyota vyhrava s prehledem (tam jde tocivy moment spise nahoru, u Civica pomalu dolu).Jinak tyhle dva kopce mam na Primere taky. Cca 2000-3000rpm mam skoro maximum tociveho momentu, pak to umira, pomalu se dobelha na 4000rpm a pak znovu zatahne jak by to melo turbo az do cca 5500 rpm. Tocit se to da sice pres 7000rpm, ale nema to smysl, to uz je clovek daaavno za vykonovou spickou. Takovy prubeh ma docela vyhody. Kdyz jedes normalne, tahne to velmi pekne a mas dostatek tociveho momentu (ono to tak sice nepusobi, ale je to tak - meril jsem si zrychleni a i kdyz se to pocitove nezda, mezi 2000-3000 rpm letela rychlost nahoru stejne rychle jako mezi cca 4500-5500 rpm - zvuk motoru dela na subjektivni vnimani zrychleni divy). Kdyz chces jet rychle, tak se holt dostanes pres to udolicko a mas zase super tah. Samozreje to udolicko neni moc prijemne, ale da se to prezit. GT86 jsem vsak neridil, takze nevim, jak je to pocitove tam.
To je taky napad lit do sportaku Natural95, jeste by tam mohli dat 91 aby jeste vic usetrili
Přesně tak! Proč vůbec jezdí s autem na brzdu, do kterého natankují N95 místo předepsaného N98? A chtějí od něj očekávat papírové výkony.. Tak mě napadlo, co ste to natankovali do dříve "testovaného" BMW M550xd ?? Nebyla to nějaká bionafta o pár halířů levnější? Česká šetřivost nezná mezí opravdu všude..
Někdy čtu různé recenze, ale u recenzí na automobily mne zaráží, že jen málokdo používá jako hlavní jednotku pro výkon standardní jednotku SI tj. kW (kilowatt). Mnohdy není tato jednotka použita vůbec. Chápu, že tradice je tradice, ale přesto si myslím, že by se měly jednotky SI používat a případné jiné jednotky uvádět do závorky. Asi není třeba oživovat například americký systém založený na amerických délkových nebo váhových jednotkách s neuvěřitelným kvantem přepočítávacích konstant. Dnes také pro délku nikdo nepoužije jako jednotku český loket.
PePe: řek bych že staré jednotky vycházejí nejen z tradice, ale taky proto že jsou pro lidi zažité a líp představitelné. Protože pokud bychom trvali striktně na SI kilowattech, měli bychom i otáčky motoru změnit na úhlovou rychlost. Takových 6000ot./min si dovede představit každý, ale říct že motor má maximum výkonu při 628 radiánech za sekundu tak bude každý nadávat který debil to takhle napsal
Tak ono jak u kterého auta. U GT86 se to uvádí prakticky vždy v koních, asi proto, že 139kW výkonu by u sportovního auta marketingově vypadalo ještě blběji, než ty koně.
Na webových stránkách Toyoty je výkon uváděn v kW, stejně tak v ceníku (+v závorce výkon v k). Je to dáno legislativou.Jinak důvod proč se místo 147kW uvádí 200k je, že je to pěkně zaokrouhlené číslo, takže marketingově to vypadá líp :-)
Jste jak malé děti. Já dělím auta na ty co je radost a zábava v nich jezdit a na ty ostatní. Tahle je u mě ve skupině první. HOWG
Takové japonské HTP. Musí se to hodně točit, aby to trochu jelo. 3-[
Kdepak, to je horší než HTP :-D:-D:-D
No vzhledem k tomu, že tento klenot dává při 4000 otáčkách o pouhých 28 koní víc než tříválcový 1,2 HTP motor do sekačky, moc srandovní mi to nepřijde.
a co dělá tříválcové HTP v 6500 to/min? dává 100 koní? to leda ve snu a nebo po precizní práci nějakého tunera
To samozřejmě nedává, je to koneckonců 1.2 htp :-D To ovšem nic nemění nic na tom, že co jsem napsal je pro motor GT86 nelichotivá pravda.
Není to pravda. 1,2 HTP má pokud vím max 47kW což je 64 koní, GT87 má při 4000ot cca 102 koní takže rozdíl je 38 koní. Takže jinými slovy, motor GT86 má při 4000 ot./min. výkon o 60% větší než je absolutní maximum u 1,2 HTP
Vy vidíte v tom grafu při 4000 otáčkách 102 koní, ano?? :-OTak já to formuluju jinak: GT86 na rozdíl od Fábie dosahuje na brzdě o něco menší než je deklarovaný výkon, při 4000 otáčkách dává přibližně o 30 koní víc a v maximu dokonce výkon motoru do sekačky překoná o 120 koní.Tahle je to zcela pravdivé, ne? Spokojený? :-D
Omlouvám se, byl jste rychlejší :-)
tak opravička, taky jsem se blbě koukal, těch koní je při 4000ot jen cca 96 ale furt je to o polovinu víc oproti HTP
Mě by zase zajímalo proč tomu někteří diskutující říkají sportovní auto:-D
Mě zaráží, že když pan Dittrich má GT86 na klasický redakční test, má v plánu jej vzít na brzdu, ví, že je předepsán N98, proč do něj lije N95? V případě, že jej přebíral s plnou nádrží, kterou nestihl vyjet, jak věděl, jaký je tam benzín? Pane Dittrichu, opravdu můžete s klidným svědomím potvrdit, že N98 způsobí, v tomto případě, navýšení výkonu o 11 koní? Pokud ano, jakým způsobem jste schopen to objektivně dokázat?
Jediný objektivní důkaz by bylo natankovat tam N98 a provést nové měření. Nicméně to, že oktanové číslo má na výkon vliv dokazují oficiální materiály všech automobilek jejichž auta jsou schopna jezdit na E85, který má tuším 107 oktanů, viz:Ford Focus 1.8 FlexiFuel, který má na N95 výkon 92kW a na E85 má 97kW (+ 5,4%) nebo Saab 9-3 2.0T BioPower, který má na N95 výkon 175k a 265Nm a na E85 má 200k (+14,3%) a 300Nm (+13,2%).
Jenže to vůbec nesouvisí. FlexiFuel motory jsou stavěné na oba druhy paliva, s různými tlaky a zapalováním.Takže znova:Tento motor je primárně stavěný na pouze a jedině RON98. Když to toho naleješ 95ku, při stlačení na hodnoty stavěné pro 98 oktanový benzím dojde k samovolné detonaci a motor se poškozuje. ECU je schopná tuto chybu detekovat a provede opatření - chudší směs a menší tlak tím že začne zapalovat dříve v cyklu. Výsledkem je značně nižší výkon motoru. Značně nižší, ne jen pár procent.Jinými slovy - nalitím 98ky do 95kového motoru nic nezískáš, tlaky jsou pořád stejné. Nalitím 95ky a do 98kového motoru můžeš dosáhnout o hodně nižšího výkonu.
To s těmi benzíny je velice zajímavé, takže když v dobrém duchu naleju do felicie 99,9 oktanů od shellu, tak to nepojede líp?
Do Felicie je to zbytečné, změna je zanedbatelná, abys to poznal musel bys mít turbomotor, který dokáže více oktanů využít a je to poznat, nejvíce při vyšších rychlostech.
Lépe to možná pojede. Ale ne proto, že je to 100 oktanů, ale proto že do RON98 benzínů se nepřidává biosrajda. Kvótu na povinnou biosložku totiž prodejci splní Naturalem 95 a 98čku s mnohem menším podílem na prodeji už nepančují. Platí to zcela jistě pro Vervu 100 a 98 oktanů od Agipu.To je věc která mě osobně teď před zimou zajímá nejvíc, protože Zetko zazimovávám a i když do benzínu přidávám Stabil, určitě nechci mít v nádrži zazimovaného auta biosložku způsobující korozi.
Verva 100 je ve skutečnosti přejmenovaný OMV MaxxMotion 100 (vozí se k nám z Rakouska), který "biosložku" obsahuje, jen místo obyč biolíhu obsahuje ETBE, kterým je dosaženo zvýšení oktanového čísla na 100.
Jste si jistý? Netýká se to náhodou Verva Diesel? Poslední informace kterou dával za Benzinu pan Louda byla, že neobsahuje. Odkud máte info? Díky.
Pan Louda z Benziny tvrdí tohle:"Technická norma jakosti u benzinů povoluje maximálně 5%bioteanolu. To umožňuje určitou část dodat bez biosložky (bioetanolu) a tou je právě vysokooktanový benzin ,kde nositelem vysokých oktanů je chemická látka ETBE (ethery )."http://auto.idnes.cz/ptejte-se-odbornika-na-be... ... ETBE:"Ethyl-terc. butyl éter. Potenciální náhrada MTBE v automobilových benzínech za účelem zvýšení podílu „biosložek“ využívaných jako motorová nebo jiná paliva. Jeho výroba je obdobná jako u MTBE a vychází z etanolu a izobutenu.Vzhledem k tomu, že jako zdroj použitého etanolu se uvažuje výhradně líh vznikající kvašením zemědělských produktů, je výroba ETBE z podstatné části kryta surovinou z obnovitelných zdrojů. "http://www.petroleum.cz/slovnik.aspx... nebo"Etanol používaný pro výrobu ETBE je prakticky výhradně přírodníhopůvodu (bioetanol), tj. jedná se o obnovitelný zdroj, zatímco metanol jenyní vyráběn převáně ze zemního plynu."www.ceskarafinerska.cz/data/publications/vyroba_etbe.pdf
Díky za info. Takže je to v pohodě, našel sem si že ETBE neváže vodu ze vzduchu, takže to při odstávce přes zimu nevodnatí :-)
ty nemáš v autě plastovou nádrž ?
Přiznám se že nevím, jsem spíš uživatel. Domnívám se že ano, ale i tak je v soustavě určitě spousta kovových součástí. Navíc chci na jaře bez problémů nastartovat :)
já mám podle manuálu k autu také motor stavěný na N98, při kterém podává svůj papírový výkon a udávanou spotřebu. Nicméně v TP je jako palivo uveden N95, který je zmíněn i v manuálu jako použitelné palivo s tím, že motor může podávat nižší výkon a vyšší spotřebu. Smím dokonce používat N91 na nouzový dojezd s tím, že při nejbližší příležitosti mám doplnit nádrž N95 a lepším.
Podle mě ECU brání detonacím tím že zmenší předstih, tj. zapaluje naopak později. Jinak souhlas
Jak může zapalovat později, když už došlo k samovolnému vznícení?
runner: pleteš si pojmy, nejedná se o samovolné vznícení (tedy samozápaly) ale o detonační hoření. Nízké oktanové číslo způsobí detonace a ty se omezí pozdějším zápalem. Samozápaly jsou něco jiného
Jak přesně můžeš omezit detonaci, která nastane dřív než zapálíš tím, že zapálíš ještě později?
K takovým detonacím u běžných benzínových motorů nedochází takže není ani potřeba je omezovat. Detonace o kterých mluvíme vznikají až po zapálení svíčkou, a je možné je omezit buď více oktany, nebo snížením pracovních tlaků, například pozdějším zápalem nebo ubráním množství směsi.
Ale dochází, hlavně u velkých motorů s velkým kompresním poměrem.Zaprve je to klepání, která vznikne jako důsledek detonačního hoření po zapálení svíčkou. Je to většinou důsledek ladění motoru k MBT bodu a redukuje se jak správně píšeš zmenšením předstihu. O tom ovšem není první příspěvek co psal runner42.Zadruhé je to klepání vzniklé jako důsledek detonačního hoření po samovznícení směsi, ještě než se plamen dostane k místu detonace. Redukuje se zmenšením předstihu, což má velký dopad na výkon, ale i zvětšením předstihu a ochuzením směsi - dosažení normálního hoření.Všechno je to o ladění, univerzální řešení které by platilo pro všechny motory a paliva neexistuje.
fairlady: nesouhlasím - samovznícení směsi (před přeskočenm jiskry) je naprosto nežádoucí stav který by v motoru neměl nikdy nastat - je to spíše znakem poruchy (pokud se třeba nejedná o nevhodné svíčky) a hoření je při něm naprosto nekontrolovatelné a živelné. A absolutně s tebou nesouhlasím že by bylo možno tento stav redukovat zmenšením předstihu, tady skutečně předstih nemá vliv když se směs zapaluje živelně ještě před přeskočením jiskry. Takže o této situaci bych snad ani nediskutoval
Nic proti, ale i u detonace dojde k zapálení směsi samovolně, jen je příčina jiná, U samozápalu je to žhavé ohnisko např. na stěně a nesouvisí s oktanovým číslem benzínu, u detonace je to explozivní samozapálení dříve, než přijde plamen od svíčky, způsobené tlakem a benzínem s vyšším podílem n-heptanů.
Beyonceed: nesouhlasím. Detonace vzniká až po zapálení směsi svíčkou, a to tak že pokud tlak hořící směsi (regulérně zapálené jiskrou) naroste příliš, změní se v určitém okamžiku hoření z postupného na detonační a celý zbytek dosud nespálené směsi se najednou v celém objemu vznítí za vzniku silné rázové vlny což je ta detonace. Vyšší oktanové číslo dokáže jev omezit. Samozápal je jak správně píšeš zapálení směsi před jiskrou z důvodu žhavého ohniska např. na stěně a nesouvisí s oktanovým číslem benzínu. Takže detonace tak jak se běžně chápe není samovolné zapálení směsi před zážehem svíčkou ale vzniká až po zápalu v průběhu normálního hoření.
Je to prasárna a navíc výmysl někoho, kdo netuší, jaký je rozdíl mezi RON95 a RON98.
Jou v tomto by som si rad zajazdil, tato kara sa mi fakt lubi, davam 1+ (a to sa casto nestava) :-)
Motor fakt tragédie. Zaprvé trochu to jede jen mezi 5500 a 6500 otáčkami, mezi 3000 a 4500 výkonová díra jak kráva a tomu to nedosahuje ani papírových hodnot už tak mizerného výkonu. To nejde okecat.Historka s N95 je taky zábavná. Pokud by ECU skutečně detekovala klepání, jak autor článku naznačuje, bude dávat chudší směs a zapalovat dříve v cyklu a pak se bavíme o poklesu výkonu o nejmíň 20%, takže na benzín to neházejte. Jinak nechápu, jaké čuně bere místo předepsaného RON 98 Naural 95 s biopříměsí způsobujícím korozi, to ten motor tak nenavídíte nebo si neumíte přečíst manuál, kde je to jasně zakázaný?
Odporník sa pozná, okrem používania cudzích termitov zavedeme novú fyziku. Takže klepanie sa utlmuje chudobnou zmesou a veľkým predzápalom, hej? :-D
Škoda, že to nezkusili ještě z B98, bylo by to krásné porovnání.
No obavu nemá ani tak z chybějícího výkonu či k.m, ale z toho, že majitel bude motor drhnout před červeným a dříve či později ho potká Subaru-syndrome = klepání na klice či ojničním čepu:-) Zaklepané ventily asi ne, to snad Toyota pořešil v rámci dodávek svých hlav...A pak se rozjede nekonečná diskuze o alchymii na téma "výběr oleje" :-)
no Subaru syndrom se přiznám že neznám...ale zase v tomto ohledu každý takový motor má nějakou slabinu..jde o to jestli se tomu nějakou prevencí dá předcházet. Já mám v corolle motor 2ZZ GE, taky se pro nejlepší výkony musí vytáčet až k omezovači v 8200 ot/m. Nejsem automechanik, tak nevím jestli to správně pojmenuju, ale slabina tohoto motoru jsou jakési šrouby, které pohybují vačkou a způsobují vyšší zdvih ventilů, což má za následek onen slavný výkonový skok...šrouby mají tendenci se při častém využívání toho režimu obrousit, nebo až prasknout, což je potom v motoru katastrofa. Takže se vyplatí je preventivně měnit třeba i každý rok (stojí to pár korun i z prací). Tak předpokládám, že se nějaká takováto věc najde i u tohoto boxeru a snad nějakou relativně levnou prevencí bude možno předejít pohromě :)
motor je fajn, ale emistní EUx normy ho tak přiškrtili, že zábavný rozhodně nebude. Holt připitomělé EUx se lépe plní s fénem v motoru - co na tom, že v reálu jsou spotřeby úplně jinde :-(
Co je to za blabol, ze to nebude zabavne? Tys s tim jel?
Když se dívám na ty křivky, tak nadšení pana redaktora nesdílím. Chápu, že je asi ze všeho co pochází z japonska nadšený, ale ten motor není žádný zázrak. Motor má kolem 4000 otáček tzv. díru a to dosti velkou. Plynulé využití otáčkového pásma 2500-7000 je problematické, motor výkonově kolem čtyřech tisíc spadne. To nutí využívat pouze horní pásmo nad 5000ot, kde jsou navíc špičky maxima momentu a maxima výkonu velmi blízko sebe. Tím se obvykle definuje využitelný rozsah motoru a tady je to jen 500 otáček. Takže jediným kladem je to, že motor má výkon, který výrobce deklaruje a to je tak všechno.
Kdyz se tak divam na ten blabol od Zeliho, taky zadne nadseni necitim. Chapu, ze vse, co neni chrochtak v octavii nesnasi a jinak tomu rozumi jako koza petrzeli, nicmene se nabizi jednoducha otazka - jels s tim?
Já sem s tím jel, ale bohužel v Praze a ne tak dlouho, abych mohl posuzovat jízdní vlastnosti. Auto se mi docela líbilo. Motor je ale slabej a interiér těžce sociální. Cena není odpovídající.
To jo, 200 koni je proste o nicem, v provozu kolem me je to sama silnejsi kara a pohled do statistiky prodeju novych i ojetych aut naznacuje, ze pod 200 koni uz dnes nic temer koupit ani nejde.Co vy si runnere predstavujete pod pojmem "sportovni auto za 800k", at vim, kde ta cena odpovida?
V kategorii sportovní auta pod dvěstě koní opravdu skoro nic koupit nejde.
No a prave to je ten duvod proc vznikla GT86
800 tisíc s DPH stojí např. Zetko s 3.7 V6 241kW ve výbavě Pack1. Další dotaz?
Jo, dotaz bych mel, proc porovnavas cenikovou cenu GT86 s nejakou vymyslenou cenou za Zetko? Jeho cenikova cena je 990k.Mimochodem bylo by na delsi diskusi zda koupit Zetko nebo GT86 i kdyby ta auta stala stejne i v realu, ne jen ve tvem vybajenem svete (a az bude o GT86 takovy "zajem", jako je aktualne o Zetko, ceny budou taky jinde).
zvanis blbosti, prodeje 370Z jsou vynikajici, na to ze model sel ven v dobe recese. 350Z se prodavalo tak, ze na US trhu zachranilo Nissan. GT86 se US trhu nebude moc prodavat, uz ted jsou gt86 forma plny prispevku na dve temata - malo vykonu a malo vykonu na drift :-P
Prekvapuje me, ze bezny priznivec (mozna i majitel) Zetka je takovy vymasteny zaslepeny hlupak. Predstava, jak Zetko zachranuje znacku je doslova smesna a vypovida o tvych "znalostech" vic, nez si myslis. Doporucuji dohledat prodeje znacky vs. prodeje Zetka abys videl jak jsi mimo misu.Stejne tak prodeje FR-S/BRZ jsou v USA vyrazne vyssi, nez se cekalo, poptavka zatim stale prevysuje nabidku. Pro srovnani, za letosni leden az zari se prodalo 6099 kusu 370Z, za prvni tri mesice prodeje FR-S se jich prodalo 5660 a k tomu 2210 BRZ, tedy za 3 mesice prodala Toyota se Subaru vic aut, nez Nissan za 9 mesicu.Ale jiste, "moc prodavat se to nebude", to vi kazdej jouda co slinta nad Zetkem a chova se jako zabedneny hlupak co chvali HTP.Jen pro info, 350Z bylo malem v garazi, 370Z jsem mel moznost velmi dobre projet a prestoze je to velmi dobre auto, GT86 je lepsi. Zetko ma skvely zvuk, V6 je V6 a v tomto smeru je lepsi i Genesis. Ale ovladatelnost, rizeni, razeni, vaha, to vsechno je na strane Toyoty, ktera je proste fantasticka. Sam se povazuji za fanouska Zetka, ale holt diky svym zkusenostem nejsem hlupec, ktery nevnima nic kolem. Je docela smutne videt, ze zrovna "zetkari" jsou takovy vymastenci, znam jen jednoho a ten je v pohode, netusil jsem, ze je vyjimka. Takhle tupi jsou vetsinou majitele BMW nebo plecek z koncernu VW. Abych nezapomnel - na driftovani je mnohem lepsi Genesis V6 nez Zetko, ktere je na to moc tvrde a malo predvidatelne. S Genesisem muze driftovat kazdy, na strane druhe na okruhu bude vyrazne rychlejsi Zetko, protoze Hyundai je proste moc mekky a je spis to naladenim spis GT nez sportak. Pak ale sednes do GT86 a na vyhody V6 zapomenes, protoze uz po prvni zatacce mas pusu od ucha k uchu. Coz k tve vlastni skode podobni fanatici nikdy nezjisti.;-)
Cháchachááá. :-D :-D :-D To si mě fakt rozesmál.Zetko je vynikající pro drifty. Protože má dostatek výkonu. Ano, Genesis má měkčí podvozek než zetko, proto je pro drift absolutně nevhodná. Snad i úplný začátečník ví, že na drift potřebuješ tvrdý podvozek a měkké gumy, a ne obráceně. Moc se těším, jak s tím chcípákem GT86 budeš dělat power drift. V6 ti bude sakra chybět. A až využiješ ty zadní sedačky, naložíš o 300 kilo víc než je udávaná pohotovostní hmotnost a vyrazíš na víkend, aby ses bál předjet kamion v kopci.
Díky za varování, známý si chtěl koupit Nissan Juke s motorem 1.6 DIG-T s výkonem 190k. Už jsem ho varoval, ať to nedělá, protože s ním nedokáže v kopci předjet ani Avii. Vždyť to má horší poměr výkon váha než GT86, takže auto jen pro sebevrahy ! :-D
No vidíš, tak to měl taky skoro "sporťák" :-D :-D
Takze jsi opet presvedcil, ze vlastne neumis driftovat ani s tim zetkem, co? :-DSe chcipakem GT86 power drifty na suchu delat nebudu, nicmene jako spravny drifter nezacatecnik bys mel vedet, ze jsou i jine techniky a s temi si Toyota rozumi vyborne. Jinak zcela chapu tu zavist zadnich sedacek, protoze ty si pri jizde na okruh musis kola poslat postou nebo to hodit k nekomu jinemu, zatimco v GT86 si je odvezes sam. Jestli je auto s 200 hp na 1265 kg "bal predjet kamion", tak to mas nejake zvlastni predstavy o tom, co jezdi a predjizdi kamiony na nasich silnicich. Nebo proste zoufalstvi dostoupilo vrcholu?;-)
S těma gumama to nejde, nevejdou se na šířku ani na šikmo přez sebe, viděl sem to teď při přezouvání, týpek musel přijet GTčkem i oktávkou.Jinak já mám RSko 200hp a když vezmu ženu, děti a pár zavazadel, tak to žádná předjížděcí raketa není. Teda ne že by to bylo extra pomalý, taky je to jeden z mála rozumných motorů co do oktávky dělaj, ale při naložení do kopce nic moc, od sporťáku bych čekal úplně něco jinýho.
Originalni rozmer se vejde.Jiste, do GT86 dam zenu, deti a par zavazadel a pak jedu zavodit na okresky a predjizdet kamiony do kopce:-DCo si mistni neznalkove jeste vymysli, na to jsem fakt zvedavej, ale aspon je sranda:-D
Píšu co jsem viděl, běžte to vysvětlit tomu majiteli.A že do GT86 nedávat ženu, děti a zavazadla.... to napište nickům jako je Honza, kteří světe div se chtějí to auto používat i pro normální ježdění.
Ja pouzivam na normalni jezdeni i kabriolet, nemuzu za to, ze mas omezene videni sveta a pod "normalnim jezdenim" si predstavis akorat rodinku v aute:-DMajiteli nic vysvetlovat nemusim, nejspis vi sam, ze si koupil vetsi kola a tak ho to na rozdil od tebe neprekvapilo. ;-)
Tvoje pubertální výlevy mě nemůžou urazit, ale na tvém místě bych se cítíl hloupě neustále se do někoho navážet a o něčem ho přesvědčovat.Tvoje diskuze je plná útoků na ty, kteří ti asi sáhli na tvoji modlu, tak se nezlob, ale nějak necítím potřebu diskutovat s nějakým superchytrým trollem :-/
Zatim jsem tu jedinej, kdo s tim jel, krome jednoho dalsiho cloveka. Takze se jednoduse zeptam, jels s tim taky, nebo tady jen trollis?
to Michal_Vlcek: "sporťáku"?
myslím to gtčko.
Hruštičky a jablíčka....Předně Zetko je dávno za prodejním zenitem, o úspěchu rozhodují první dva roky prodeje modelu. Zadruhé Zetka se po uvedení první dva roky prodávalo 3000 kusů mesíčně a to i přes skoro dvojnásobnou cenu oproti GT86. Prodeje 370ky byly výrazně ovlivněné recesí, přesto se prodávalo 1000 kusů měsíčně, opět při dvojnásobné ceně oproti GT86.Z tohoto úhlu pohledu jsou prozatímní prodeje GT86 velmi VELMI slabé, prezentované očekávání Toyoty bylo 50-60000 kusů ročně. Díky ziskovosti zachránilo Zetko Nissana na US trhu, to si vygooglujte.Ano, mám 350ku tři roky, v US verzi a vaše hodnocení je fakt srandovní, rozhodně nemá tvrdý podvozek, driftuje se s ním bezvadně a předvídatelné je naopak fantasticky. Určitě není dokonalá, ale hodnocení někoho, kdo se v autě "svezl" když ho měl na chvíli půjčené nemá podle mě žádnou váhu, můžeme si o něm a jeho nedostatcích povídat, až s ním najedete alespoň 10 tisíc, alespoň tak dlouho trvalo mě se s ním sžít.Máte pravdu, asi jsme všichni kritici fanatici, zatímco vy s tou vaší "prostě fantastickou Toyotu", kterou jste měl možná maximáně na chvilku půjčenou a to kdo ví jestli, prostě úplně v pohodě :-))
Jeste bych k tomu blabolu o ziskovosti doplnil, ze Nissan v roce 2003 prodal v USA cca 730k aut, z toho Zetek bylo cca 35k. Uz z toho je videt, jak moc jsi s tou zachranou mimo misu, ale to se fanatikum stava, ze pres samou zaslepenost nevidi fakta. Aby ses trochu dovzdelal, tak hlavnim duvodem lepsi ziskovosti byl presun vyroby klicovych modelu v unoru 2003 do fabriky v Tennessee a uspech modelu, ktere se vyrabeli v nove tovarne v Mississippi, ktera otevrela v kvetnu.
Pokud o uspechu prodeje rozhoduji prvni dva roky, pak je 370Z docela slabota. Jo, 350, to byl jiny uspech, ale taky byla jina doba.Ano, slysel jsem, ze US verze Zetka je vymekla, proto ji asi mas, protoze jeta byla levnejsi, ze?;-) Pro me zase nemaji vahu kecy od cloveka, ktery se sziva s autem 10k km, to rika o tvych zkusenostech skutecne hodne a nedivim se, ze vlastne nic jineho ani neznas. S GT86 jsi nejel, takze ano, majitel Zetka v US verzi, ktery tady blaboli nejake vyctene hlasky je fanatik. Nicmene bohuzel pro tebe, pokud potrebujes na sziti se s autem 10k km, na urovni si nepopovidame, protoze i kdybys s GT86 jel, poznas leda houby. Ale tak nikdo ti nebere tvou zaslepenost, klidne si to uzij a verim, ze jsou zase jine veci, ve kterych jsi lepsi, napada me treba zahradkareni, tam zase uspechy nemam ja ;-) Na strane druhe, nechodim na weby o skalnickach a nevykladam zkusenym zahradkarum co maji delat kdyz jsem za dva roky vypestoval jednu kytku B-]
Ale no tak ! 3.000 Zetek měsíčně (v průměru) se v USA prodávalo jen 1 rok (2003), pak prodeje spadli o 20% na cca 2.500 a každý další rok klesali až na 860 měsíčně v roce 2008.Prodeje 370Z:2009 - 13.117 = 1.093 měsíčně2010 - 10.215 = 851 měsíčněProdeje FR-S a BRZ v USA:květen: 86 (FR-S) + 271 (BRZ)červen: 2.684 + 818červenec: 1.649 + 498srpen: 1.133 + 508září: 1.107 + 402Když vezmu červen až září, tak to máme 11.335 aut za 5 měsíců, tedy v průměru 2.262 aut měsíčně. Takže GT86/BRZ/FR-S se v USA v době krize prodává 2x lépe než 370Z.
Jaké krize?? Nechcete doufám srovnávat situaci na trhu v letech 2009 a 2012? Pro vaši informaci, v roce 2009 se v US prodalo 9 milionů aut měsíčně, v roce 2012 již 15 milionů. A to pominu fakt, že v Číně šly prodeje mezi roky 2009 a 2012 nahoru o 100%.Pokud to přepočítáte je evidentní, že GT86 a ostatní se prodávají ve stejné fázi životního cyklu přibližně stejně, jako výrazně dražší 370Z a to je při plánovaných prodejích o 200% více než 370Z hodně hodně špatné.http://ycharts.com/indicators/auto_sales...
K těm 9 milionům jste se dopracoval jak ? Za celý rok 2009 se v USA prodalo 10,4 milionu aut, letos je dohad 14,3 milionu. V Číně se v roce 2009 prodalo 13 milionů aut, letos je odhad 19,3 milionu, což není nárůst o 100%.Takže i kdybych Zetku přidal těch 40%, tak by to bylo cca 1.500 vs 2.200, tedy znatelně lepší prodeje Toyoty a jejich klonů."V letošním roce se má prodej aut v USA zvýšit podle odhadů na zhruba 14,3 milionu vozů z loňských 12,8 milionu. V roce 2005 se v zemi prodalo rekordních 17 milionu vozů, kvůli recesi však prodej v roce 2009 klesl na 10,4 milionu aut, minimum za 30 let."http://student.finance.cz/zpravy/finance/369614-pro... ...
Souhlas. Podle mě to nikdy neřídil, nebo jen hodně krátce a opatrně a srovnává dvě auta na papíře.Jen bych opravil, že těch 50 tisíc kusů je nutnost aby nebyli ztrátoví, prodejní cíle jsou 100 tisíc kusů gt86, brz a scionuhttp://www.autoblog.com/2012/03/19/subaru-targets... ...
Ještě si dovolím doplnit, že FT86 bude mít krátký život, na klíčovém US trhu je to s tímto motorem prakticky neprodejné, možná pár fandům, kteří se nechají zblbnout, že výkon motoru nahradí odladěný podvozek.
Jasne runnere, uz bez konecne zase domu k mamince a prestan blabolit na netu mezi dospelymi B-]
jojo zavist je svina :-D
Vsadím se, že vy jste nové auto nikdy nekupoval. B-]
Kdes se to dá koupit nový za 800?
prakticky vsude, v Nemecku i za 700 tisíc
Já nevím kde kupujete nová auta vy, já teda v autosalonu.Pack1 je za 850, GT nebo Pack 2 za 950. Listové ceny. Discount je možný 10% prodejce, 10% dovozce. Chcete najít i telefon?
Ne stačí když mi to najdete někde na netu za ty prachy prodávat. Ceník Nissanu a ceník Toyoty je jasně danej, ta Toyota jistě slevu poskytne taky (stačí se podívat na sauto je to tam skoro o 100 levnější). Nechci se zastávat Toyoty taky se mi za ty prachy nelíbí ale je rozhodně výrazně dostupnější než Nissan.
Sice jsem chtěl napsat něco jiného, ale byl bych sám proti sobě. Ano, máte pravdu, kupte si všichni Toyotu, je mohem lepší a dostupnější než Zetko :-)
Není sporťák jako sporťák, někdo za tu cenu upřednostní výkon, někdo jízdní vlastnosti. Je fakt, že Nissan 370Z je za tu cenu bomba, ale to neznamená, že je Toyota drahá. Je jen udělaná jinak. Někomu to bude vyhovovat víc. Kdo chce nejvíc výkonu za nejmíň peněz, ať si koupí Corvettu.Btw podívejte se za kolik se ve své době prodávala AE86 (cca 12 000$ což je dnešních 22 000$) ale taky třeba Porsche 944, Mazda RX-7, Nissan 300ZX...
Tak dnes se jdu zeptat k Nissanu na tu 20% slevu. Pokud je to pravda, je to pecka. Ale když vím, jaké marže obecně dávají japonci, tak budu velmi velmi překvapený, pokud bychom se domluvili.
Nemusíte, jestli těch 850 máte, na salóně v Brně je za tyto peníze teď jedna nová GT. Zítra může být vaše.
Nechápu, jaký frustrát klikne na Nesouhlasím u předchozího příspěvku. :-DNesouhlasí jako s čím?? Že to prodávají? Fuj, to jsou ale zlí pánové :-D:-D
Když se podíváte na ten obrázek ještě jednou, zjistíte, že od 4500 tisíce otáček je křivka točivého momentu až někam za 6500ot přibližně plochá....toliko k šířce využitelného pásma. A jak píše pan redaktor, je to sportovní vůz, tedy motor je naladěn na co nejvyšší výkon ve vysokých otáčkách. Při řazení vyššího stupně před omezovačem otáčky spadnou k 5000ot tedy opět do pásma kde je točivý moment téměř na vrcholu.
Pokud si čtete bláboly redaktorů, tak u benzínových motorů, když už jim nelze nic vytknout, tak začnou motat něco o výrazné výkonové špičce, která jim u tohoto motoru chybí. A tady žádná není. A najednou jim to najednou nevadí.Čili motor má výraznou díru kolem 4000 ot a postrádá výkonovou špičku.To jest ve stručnosti popis zveřejněných křivek.
Zeli vylez aspon nekdy z te skodovacke plechovky, nedela ti to dobre na oci. Koukam na graf, vidim stale stoupajici vykon az k hranici 7000 a pak pokles pred omezovacem (tomu v tech temer 7000 se rika "vykonova spicka", abys vubec vedel, co pouzivas za termity). "Zverejnena krivka" neni bocni linie auta na fotce, jak se mylne domnivas, ale ty dve cary v poslednim obrazku. Tedy az se naucis divat spravnym smerem a pochopis, co vlastne na tom mas popisovat, mozna nebudes tak k smichu.;-) Zatim predvadis jen jeden velky fiakr, ale to se suterenum jako jsi ty stava bezne, cizi termity jsou pro ne proste prilis velke rizoto.
Opět jsem se musel zasmát. Výkonová špička má být to velké nic před tím než tento motor výkonově zdechne.
:-D To bylo slaby Zeli, umis to lip ;-) Ale chapu, zoufalstvi musi byt prave a nefalsovane, holt odchovanec 1.9 TraktorDrnciInside 66 kW muze o tech 200 konich jen snit (i kdyz teda kroutak, kroutak mas urcite hustey a na ten auto jezdi, tuhle plecku bys roznesl na kopytech i s jednickovou ochtlou pred prodejem) :-D;-)
Nicméně fakt je, i když já to nevyhledávám, že ten vrchol před pádem do omezovače žádná "výkonová špička" aby se jí dalo využít není.
:-D:-D
Ano, a dává v 5500 otáčkách opravdu monstrózních 130 koní :-P
runner42 : máš tam chybu, v 5500 otáčkách je těch koní přes 160
Jinak z toho grafu bych vyzdvihl, že ve 4000 otáčkách nemáte k dispozici ani 100 koní výkonu a je to líná lemra :-/Holt se majitel musí smířit s tím, že si koupí sportovní auto za 800 tisíc a přitom mu ujede každá Cupra nebo RSková Fábie atd.
Každého věc. Výkon není všecko. V GT86 jsem se svezl a je to parádní svezení. Je mi fuk, jestli mě předjede RSková Fábie, nejedu závod, jedu pro radost a na to je GT86 stavěná. To co se furt dokola píše o podvozku, vyvážení a nízké hmotnosti nejsou jen prázdné kecy. To auto je krásně komunikativní a čitelné, koho baví vnímat řízení celým tělem a všemi smysly, od GT86 to dostane. Kdo má hlavní požitek z jízdy v zamačkávaní do sedačky nezávisle na zařazené rychlosti a v masírování svého ega, jak někoho předjel, ať si koupí co nejvíc koní, na kolik mu peněženka stačí :)
Nevšiml jsem si, že by tady někdo ve fóru zpochybňoval podvozek, vyvážení a nízkou hmotnost.Článek je o motoru a to že vy po pár desítkách minut nepovažujete chybějící výkon za problém neznamená. že to stejně vidí i jiní a že třeba i vám to jednou nebude chybět.Nevím jak pro vás, ale pro mě je výkon motoru spolu s jinými jako je nastavení podvozku atd. určující charakteristikou sportovního auta.
Uz jsem myslel, ze tu neni nikdo kdo s tim jel a koho bavi ridit.
Tak ani tak to není, ale to detail, ne? Je to správně 5000 otáček, ale pointa byla trošku jinde ;-)
Také si nemyslím, že by křivka vypovídala o nějakém dramatickém propadu. Souhlasím s tím, že maximálně neporoste tak dramaticky akcelerace v rozsahu max 1000 otáček. Jsou motory, které jsou na tom mnohem hůř.Spíše mě překvapuje, že i v relativně nízkých otáčkách (2500-3500) je dostupný poměrně slušný krouťák, takže při potřebě úsporné jízdy a potahování se někde po městě nebude potřeba roztáhnout každý kvalt do stratosferických otáček, aby se to v rámci rychlostních limitů normálně hýbalo.
Přesně jak říkáte. Po zkušební jízdě musím potvrdit, že při klidném ,,každodenním" ježdění je motor okolo 2000 ot/m velmi pružný, žádný výkon ani točivý moment mu nechybí. Což si myslím, že je dobře, protože pokud s tím někdo pojede do práce nebo tak, tak motor jen tak ševelí, je pružný a přitom spotřeba bude nízká...a když se bude chtít ,,projet", tak prostě podřadí o dva kvalty dolů a z klidného tichého motoru bude rázem sportovní motor s krásným zvukem ev vysokých otáčkách (pro rejpaly: a ano...bude mít také odpovídající spotřebu :) ).
Pružný motor okolo 2000 otáček pro každodenní ježdění je synonymem pro nesportovní malovýkonnou pohonnou jednotku.
Jenže ta malovýkonná jednotka pro každodenní ježdění má kolem těch 2000 maximum krouťáku a tím končí veškerá legrace. Zatímco tady mluvíme o vysokootáčkovém motoru, který má ve 2000-3000 dost krouťáku na normální jízdu, ale maximum dává někde ve dvojnásobku otáček. Tolik k synonymům. Vzhledem k tomu, že to není okruhový speciál, ale auto, se kterým se jezdí v běžném provozu, je docela praktické, že se s autem dá civilně jezdit i v tomto nudném spektru otáček.
Asi byste se měli se Skyline domluvit, jestli teda je nebo není GT86 vhodná pro normální ježdění :-D
To jo, treba takove V8 v Quattroporte ze sousedniho clanku je synonymem pro nesportovni malovykonnou pohonnou jednotku, spolecne se zastupem jinych podobne malovykonnych a nesportovnich jednotek (namatkou V8 v M3, V6 v 370Z atd.). Runnere, na cem jedes, nebyla by trocha? :-D
Děkuji za poučení. 370Z vlastním a VQ370VHR rozhodně není motor pro každodenní ježdění. Kolem 2000 otáček je to dokonce řekl bych dost nepříjemný svezení. Maserati má kolega, nikdy sem o neřídil, ale podle jeho slov to nebude o nic lepší.2000 otáček ja zajímavé maximálně pro nějaký diesel nebo nějakou nákupní tašku.
Panenkoskákavá a to musí být každý motor stejný? Natož pak motory zcela odlišných konstrukcí? Takové nesmysly se člověk dočte opravdu pouze na fórech... Kdybych si měl vybrat mezi Toyotou a tím Tvým 370Z, vezmu si 370Z. Ale tlachy lidí, že co je pod V6 není motor a každý benzín, který umí i nižší otáčky je nahovno mě přivádějí k úžasu. Možná si stačí vybavit slovo "vývoj" a "odlišná konstrukce" atd. a schopnost připustit si, že někdo umí něco i jinak...
Myslel sem, že diskuze je o sportovním autě. Rozplývání se nad vlastnostmi pro každodenní ježdění a 2000 otáčkama patří tak do diskuze k Octávii III.Tady bych čekal kritiku za nízký výkon a mizerný průběh motoru Toyoty.
Kritika není na místě. Průběh výkonu stejně jako jeho vrchol je zcela v intencích lehce nadprůměrného dvoulitrového motoru. Hlavně tohle auto nebylo do začátku stavěno na výkon, to by ho vybavili trošku jiným motorem. Filozofii toho auta jsi zjevně od podstaty nepochopil. Dál srovnávej hrušky s jabkama.
Bez ohledu na filosofii, 200 koníků je na sporťáka málo.
to Michal_Vlcek: Když napíšeš A a nenapíšeš k tomu i B (rozuměj velikostní třídu auta, váhu, atd.), tak tvůj názor postrádá smysl. Přijdou ti třeba Clio RS, Corsa OPC, Abarth Punto SS, atd. málo sportovní?
To nevím, neznám ani jedno.Na 1,2 tunový sporťák je 200 koní málo, lepší? :-)
OK, tak zkus nadhodit nějaký příklad sporťáku podle tvých představ.
Zajímala mě právě GT86 jako třetí auto do rodiny, ale teď už o ní moc neuvažuju, jako beru že je možná zábavná, ale to je hodně subjektivní a utratit 800 táců za auto o stejném výkonu a hmotnosti jako má můj sedan, to se mi nechce. Moc peněz za málo muziky, aspoň pro mě. Kdyby měla 300 koní, klidně bych si něco připlatil.
Přestaňte dokola omílat "vyšší výkon" jako Kutil Tim. Tohle je auto pro zábavu pro Řidiče. Tzn pro lidi, kteří aby zažili trochu zábavy za volantem musí to taky trochu umět. To auto je laděno na 200k při své váze, jejím rozložení a nastavení podvozku. Má být hlavně čitelné a předvídatelné. Je to nástupce AE86, která měla jen cca 130 koní a bohatě to stačilo. Nemá to být supersport, ani trhač asfaltu, ani dálniční cruiser... Je to auto své kategorie a v ní splňuje všechny parametry na jedničku. To, že se ostatní automobilky předhánějí ve výkonových válkách je jejich problém a záležitost marketingu. Vašich 300 koní by znamenalo těžší a výše položený motor, nebo motor s turbem, což by mohlo celou charakteristiku auta jedině pokazit. Pokud někdy vyjde verze STI od subaru, bude jistě jinak naladěná a více hardcore, nebude to už tohle zábavné auto pro radost z jízdy.
Tak to si nerozumíme, já GT86 nekritizuju jako celek, protože sem ji neměl možnost pořádně otestovat a nevím, jak na tom opravdu je.Kritizuju komentář týkající se výkonu ve 2000 otáčkách, to mě u sportovního auta fakt nezajímá.
Ne, ty jsi napsal, že pokud je motor pružný kolem 2000ot, tak je to synonymem pro nesportovní motor. A psal jsi to na to, co jsem psal já, že krom toho, že motor dost chuti ve vysokých otáčkách, tak je pozoruhné, že produkuje nějaký slušný krouťák i dole.Takže, abych tě správně pochopil, pokud se tedy motor do 3000 nedusí a nejede, tak to není sportovní motor. Aha... A tak mi tvrdíš, že funguje ten tvůj 3.7 V6. Tak to jo. OK.
"Pružný motor okolo 2000 otáček pro každodenní ježdění " když tak už ;-)
Jasne, na denni jezdeni proste kram, chudaci majitele treba eMka nebo FX :-D Mam zkusenost s 350Z, 370Z, G37 AWD i G37 Sport a ani v jednom aute mi normalni jizda v beznych otackach pri jizde po meste nebo na okresce, tj. cca 2000-4000 otacek neprisla neprijmena. Zetko je do mesta na houby z uplne jinych duvodu nez je motor (tvrda spojka, podvozek jako sutr). Maserati jede "dole" uplne stejne v pohode, sily ma proste dost. To, ze motor krome velmi dobreho "vrsku" ma zajimavy spodek neni v zadnem pripade na zavadu a uz vubec to nema nic spolecneho s malovykonnymi blabla jednotkami jak se tu snazis zrejme z neznalosti tvrdit.
Nechápu, proč mě chcete přesvědčovat o mém vlastním autě :-)):-))Ve všem co jste napsal souhlasím pouze s tvrdou spojkou Zetka, to jste si asi někde přečetl, vaše tvrzení o tvrdém podvozku Zetka totiž hezky dokazuje, že to auto vůbec neznáte.Myslím, že i o ostatních vašich tvrzeních by se dalo s úspěchem pochybovat ;-)
Z-ko vypadá, jezdí a je pro teplouše, takže já mám o vás jasno:-P
Spis by se dalo pochybovat o tom, ze jsi nekdy 370Z videl jinak nez z okna;-) Moje zada a pozadi maji na vec jiny nazor, ale treba zijes v Nemecku a ceskou okresku a prazskou ulicni sit znas jen z doslechu.;-)
To víš že jo. :-Phttp://moje.auto.cz/runner42/zetko.html...
super kara, nebyl si pred mesicem na srazu zetek u Olympie?
jojo :) napiš mi na nissanclubu. ;-)
:-D Diky za pobaveni (palec nahoru), takhle dobry hlody clovek jen tak nevidi :-D Nicmene uz celkem chapu, jak tady placas, protoze to, cos naplacal do clanku o svem aute pusobi dojmem kompilatu pubertaka, ktery si nejakym zpusobem potrebuje pohonit ego a vypisuje vyctene blaboly na net. Vzhledem k tomu, ze se Z4 a s TT RS jsem jezdil na i okruhu me nektere hlasky utvrzuji v tom, ze bud Zetko vubec nemas a zminovana auta jsi neridil, nebo jsi naprosto neskutecna lama.
B-] Věř si čemu chceš, jen když píšeš příspěvek, měl by být alespoň logicky konzistentní. Buďto píšu o svém autě, nebo jsou to bláboly vyčtené z netu, ne?Rád si přečtu nějakou tvoji recenzi Z4, 350ky, TT-RS a všech těch aut co si řídil na okruhu, dej nám sem link, ať se taky můžu pobavit :-D
navíc tento motor není o točivém momentu ale o výkonu...jehož křivka je krásně lineární.
Pane Honza, kdybyste na ZDŠ ve fyzice dával trochu pozor, věděl byste že křivky momentu a výkonu spolu vždy korespondují. Není tedy možné aby jedna měla "díru" a zároveň druhá byla lineární. Současný propad obou křivek na aktuálním grafu může přehlídnout snad jen slepý..
Nevím na jakou jste chodil základku, ale my jsme teda vliv křivky výkonu na křivku točivého momentu opravdu neprobírali :-DDDDD
Smějete se vlastní hlouposti. Na ZDŠ se učí, že výkon u rotačního pohybu je součinem momentu a otáček. Převod této jednoduché matematické závislosti do grafického vyjádření již průměrně inteligentnímu jedinci nečiní žádné potíže.
ano přiznávám se....toto nevím....a dokážu s tím žít. Šlo mi spíš o to, že motory jako tento, nebo jako má třeba Ferrari jsou vysokootáčkové a hlavní jejich charakteristiku určuje výkon...vždyť F430 má nižší točivý moment než 3.0 TDI od VW...a přesto není ,,pomalejší"...stejný ,,typ" motoru má i GT86....zrychlení a celkový výkon pochází v tomto případě více z výkonu a ne z točivého momentu...tady to vychází skoro nastejno ale jsou motory, které mají celkem znatelně nižší točivý moment než výkon...a stejně nejsou slabé...je to prostě jiný tip motoru a točivý moment u takového stroje není tím ,,měřítkem zrychlení".
Honza: O.k. a sorry za moji jízlivost. Jinak zrychlení určuje vždy výkon, konkrétně okamžitý výkon při daných otáčkách. Točivý moment je vždy jen podružným údajem a jeho vliv je u nízkootáčkových motorů (hlavně diesely, ale i elektromotory u elektroaut) z neznalosti často nadhodnocován. Takže důležitý je součin obou veličin, momentu i otáček, což je výkon.
v pohodě...holt jsem si naběhl a máte i pravdu..při fyzice jsem moc pozor nedával :-D chtěl jsem pouze říci to, že jsou motory, jejichž dynamika (a hlavně to, jak je pocitově podávají) založené na točivém momentu (z těch silných například slavných 1000 Nm od AMG...) nebo na výkonu (hondy, ferrari, GT86...). Hodně také záleží na zpřevodování, to á na dynamiku obrovský vliv (proto člověku připadá, že 140 koní v 2.0 TDI ,,trhá asfalt" - velmi krátké zpřevodování - na čtyřku se řadí už ve 100 km/h + - ať mě nikdo nechytá za slovo). Můj zdůrazňuji OSOBNÍ názor je takový, že v praxi točivý moment způsobuje silný pocit ,,zátahu", ale ve skutečnosti to zase taková rychlost není...naproti tomu motor s vysokým výkonem a nízkým točivým momentem může ve srovnání s předchozím působit až průměrně...ale zase pohled na tachometr může celkem překvapit....ale podotýkám, že je to jenom můj pocit co jsem měl možnost vypozorovat.
To to máte docela popletené. Naopak diesely mívají proti benzinu spíše dlouhé zpřevodování, nikoli krátké. To, že se na čtyřku řadí při 100 km/h je dáno tím, že u dieselu se musí řadit při cca 4500 rpm, zatímco u benzinu někde při 6500 rpm. Kdybys do dieselu namontoval krátkou převodovku z benzinu (se stejným výkonem), tak ta nafta "rozthá" asfalt, auto by vystřelilo tak, že by se benzin nechytal ani omylem. Problém by byl ale v tom, že nafta by velmi rychle narazila do maxima svých otáček a muselo se řadit nahoru. Zatímco u nafty tak budeš muset jet už na čtyřku, u benzinu bys mohl jet možná ještě na dvojku. Proto má sice nafta ze začátku mnohem lepší akceleraci, ale zase se rychle dostane na vyšší, těžší stupně, což akceleraci zpomalí (na rozdíl od benzinu, který pořád jede na nižší stupeň). Výsledkem pak je, že při stejném výkonu obě auta zrychlují víceméně stejně bez ohledu na točivý moment, který je u nafty téměř dvojnásobný. Proto se do nafty dává trochu delší převodovka, abys na třeba na trojku nemusel maximálně řadit už při 50-60. Každopádně ta převodovka není o tolik těžší, než o kolik je větší točivý moment, a proto působí diesel pružněji.Aktuální zrychlení jako takové se dozvíš z točivého momentu na kolech, ten je dán točivým momentem motoru a převodem. Pokud pojedeš s oběma auty na nejvyšší stupeň, tak nafta bude pružnější (převod má sice o něco těžší, ale má o mnoho vyšší točivý moment). Pokud ale chceš zrychlit nehledě na převod, bude to při stejném výkonu vyrovnané. Zatímco nafta si kvůli omezenému rozsahu otáček nemůže dovolit velké podřazení, u benzinu lze podřadit o více stupňů a tím výrazně zlepšit převod (malý točivý moment se vynásobí lehkým převodem zatímco nafta zabije svůj velký točivý moment těžkým převodem - lehký použít nemůže, protože na to nemá otáčky). A právě tohle, kolik můžeš točit při jakém točivém momentu, ti říká výkon. Výkon je tedy stěžejní veličinou, která ti řekne, jaká bude (přibližně) celková dynamika motoru. Nafta sice hodně táhne, ale brzo umře (vysoký moment krát malé otáčky), benzin zase málo táhne, ale může táhnout dlouho (malý moment krát velké otáčky - tedy může používat nižší kvalty při stejné rychlosti).
Je to tak....popletené to nemám, ale špatně jsem to napsal...myslel jsem krátké zpřevodování vzhledem k řazení. Máte v tomto samozřejmě pravdu...je to celé dáno rozdílnými max. otáčkami.
Nejvíc mě pobavilo přepočítávání momentu na hmotnost (tedy Nm/kg) podobně jako se počítá výkonová hmotnost (kW/kg apod.). S oblibou to dělají "odborní" redaktoři autočasopisů, např. Autocar (ale nechci kecat).a na základě této hodnoty auta posuzují. Zatímco výkonová hmotnost je velmi vypovídající údaj pro dynamiku auta, podobný přepočet momentu na kilogramy je absolutně nicneříkající hodnota a závěry z ní dělané jsou totální pitomost
Motory s dynamikou založenou na točivém momentu nebo výkonu?? Bože bože...Jakou dynamiku podle vás bude mít motor s 10.000 Nm s max. 100 otáčkama?
Koukáte se na stejný graf??
ano krivka vykonu je temer linearni
A ta vana uprostřed, ta vám nevadí? Témeř lineární křivka vypadá takhle - http://specialtyz.com/blog/wp-content/uploads/2... ...
Ano, podle tabulky to tak vypadá...nicméně je vidět, že jste v tom rozhodně nejel....já dvakrát..žádná díra tam není, jenom kolem těch 4000 ot/m. akcelerace nenarůstá ale do 5000 je stejná....ale využitelných 500 otáček to je holý nesmysl...ne všechno se dá vyčíst z tabulek....od 5000 nahoru je ten motor jedna radost....Tohle je totiž sportovní auto, kde si má člověk jízdu užít a rychlost si zasloužit (takže řadit, pořádně ho vytočit)...ne aby dal plný plyn v 1000 otáčkách a prožil ,,zátah", který po 3000 opadne.....
"ne aby dal plný plyn v 1000 otáčkách a prožil ,,zátah", který po 3000 opadne....."zajímavé, není ale přesně tohle na uvedeném grafu? ;-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.