Na brzdě: Toyota GT86 vs. Subaru BRZ

Při měření reálného výkonu lze zjistit různé zajímavé informace. Tak například: jsou stejné motory uložené pod kapotou povedených japonských kupé opravdu stejné?
Seznam kapitol
  1. Subaru BRZ vs. Toyota GT86, Grafy
  2. Fotogalerie

Když jsme na podzim minulého roku vzali Toyotu GT86 na brzdu, nestačili jsme se naměřeným výsledkům divit. Motor vykázal nižší maximální výkon, ovšem jako ještě zajímavější se ukázaly křivky průběhu točivého momentu a výkonu. Do přibližně pěti tisíc je to mírně řečeno takové všelijaké a v praxi se tento fakt projevil na sto procent. Kolem tří tisíc motor jakoby ožije, aby zase upadl do menší letargie, ze které ho probere už zmíněných pět tisíc otáček.

Na brzdě: Toyota GT86

Na brzdě: Toyota GT86

Když pak do naší redakce zavítalo Subaru BRZ, nemohli jsme vynechat výbornou a celkem ojedinělou příležitost postavit na brzdu i tohoto Japonce a výsledky obou měření porovnat. Pocitově, ačkoliv jsem v GT86 seděl už před pěknou řádkou měsíců, jsem si myslel, že jede o trochu lépe, tedy jsem byl velice zvědavý, jak měření dopadne.

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic

K mému překvapení se ukázalo, že motor v BRZ má ještě menší maximální výkon, než GT86. Konkrétně jsme naměřili 185,2 koní při 6724 ot./min, což je o 4 k méně. Stejně jako u Toyoty pak nejvyšší točivý moment dostál slibů výrobce. Při 6188 ot./min se dostal na hranici 200 Nm. Nebylo by ale zcela fér, kdybych nedoplnil, že toto BRZ bylo na rozdíl od dříve měřené Toyoty v podstatě nové. Najeto mělo jen něco málo přes 1000 km, což může být jedna z příčin nižšího výkonu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak jsme slibovali v testu, z archívu se k nám dostaly průběhy Toyoty GT86, které jsme následně dali do jednoho grafu, abychom mohli výsledky pěkně porovnat. Ačkoliv má Subaru maximální hodnoty nižší, ve středních otáčkách se točivý moment dostane o něco výše a stejně tak výkon je od tří tisíc vyšší. Navíc u Subaru se neobjevily tak výrazné propady, jako u Toyoty. Zřejmě toto bude tím hlavním důvodem, proč se BRZ tváří, že jede o něco lépe, ačkoliv má nejvyšší hodnoty nepatrně nižší.

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?

Závěr? Stejné motory nejsou tak docela stejné. A i když jsme u BRZ naměřili menší maximální výkon i točivý moment, za vítěze tohoto srovnávacího testu bychom označili kvůli malinko lepším průběhům právě Subaru.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Subaru BRZ vs. Toyota GT86, Grafy
  2. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků