Na brzdě: Toyota GT86

V rámci redakčního testu jsme vzali Toyotu GT86 kromě letiště a různých okresek také na brzdu. Naměřené hodnoty jsou zajímavé, ale možná ještě zajímavější je průběh výkonu i točivého momentu.

Představovat motor použitý v Toyotě GT86 (respektive v Subaru BRZ) je věc zcela nesmyslná. O tomhle autě toho už bylo napsáno tolik, že by pomalu mohlo v této disciplíně konkurovat legendě v podobě Škody Rapid. Takže stručně: plochý zážehový čtyřválec vycházející z posledního benzinového dvoulitru Subaru dostal hlavu, ventily, sání, vstřikování… od Toyoty a výsledkem jsou tabulkové hodnoty 200 koní dostupných při 7000 ot./min a vrchol točivého momentu 205 Nm (6400 – 6600 ot./min).

Připravujeme: test Toyoty GT86

Připravujeme: test Toyoty GT86

Už z těchto základních údajů je zřejmé, že použitý boxer dává vše, co umí, až v těch úplně nejvyšších otáčkách, což je podle mého názoru u auta postaveného pro řidiče naprosto správně. Upřímně kritiku na konto projevu motoru v nízkých a středních otáčkách příliš nechápu. Ano, auto zrovna dvakrát nejede, dokud ovšem nepřekročí ručička otáčkoměru hranici pěti tisíc. Podrobnosti o jízdě a všeho kolem si necháme na připravovaný test, na výsledku měření je krásně vidět, proč tomu tak je.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Naše naměřené hodnoty jsou následující. Maximální výkon činí 189,32 koní při 6933 ot./min a vrchol točivého momentu dosahuje na 201,31 Nm při 6406 ot./min. S klidným svědomím bych se nebál tvrdit, že GT86 opravdu má to, co výrobce slibuje. Důvodem o něco nižších výsledných hodnot bude velmi pravděpodobně fakt, že v nádrži byl místo předepsaného naturalu 98 natural 95.

Toyota GT86: když nemůžeš, ještě dvakrát můžeš

Toyota GT86: když nemůžeš, ještě dvakrát můžeš

Co určitě stojí za povšimnutí, to jsou průběhy. Kdo někdy měl to štěstí a už se s GT86 svezl, ten mi dá zřejmě zapravdu, když napíšu, že se motor postupně sbírá a že ve středních otáčkách trochu poleví, aby následně „vyložil všechny své trumfy“. Přesně v takovém duchu se nesly mé první dojmy z motoru a výsledný graf to pouze potvrdil. Japonští inženýři jednoduše naladili použitý boxer tak, aby se nejlépe choval nad hranicí pěti tisíc otáček. Když pojedete ostře a budete řadit až těsně před omezovačem, pod pět tisíc vám otáčky nikdy nespadnou. V této oblasti se také průběh výkonu i točivého momentu „srovná“ do příkladných křivek.

Toyota GT86 na brzdě rozhodně nezklamala. A nezklamala ani na silnici. Je to aktuálně jeden z vůbec nejzábavnějších automobilů na trhu. Kompletní test přineseme už příští týden. 

Klepněte pro větší obrázek


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků