Na brzdě: Toyota GT86

V rámci redakčního testu jsme vzali Toyotu GT86 kromě letiště a různých okresek také na brzdu. Naměřené hodnoty jsou zajímavé, ale možná ještě zajímavější je průběh výkonu i točivého momentu.

Představovat motor použitý v Toyotě GT86 (respektive v Subaru BRZ) je věc zcela nesmyslná. O tomhle autě toho už bylo napsáno tolik, že by pomalu mohlo v této disciplíně konkurovat legendě v podobě Škody Rapid. Takže stručně: plochý zážehový čtyřválec vycházející z posledního benzinového dvoulitru Subaru dostal hlavu, ventily, sání, vstřikování… od Toyoty a výsledkem jsou tabulkové hodnoty 200 koní dostupných při 7000 ot./min a vrchol točivého momentu 205 Nm (6400 – 6600 ot./min).

Připravujeme: test Toyoty GT86

Připravujeme: test Toyoty GT86

Už z těchto základních údajů je zřejmé, že použitý boxer dává vše, co umí, až v těch úplně nejvyšších otáčkách, což je podle mého názoru u auta postaveného pro řidiče naprosto správně. Upřímně kritiku na konto projevu motoru v nízkých a středních otáčkách příliš nechápu. Ano, auto zrovna dvakrát nejede, dokud ovšem nepřekročí ručička otáčkoměru hranici pěti tisíc. Podrobnosti o jízdě a všeho kolem si necháme na připravovaný test, na výsledku měření je krásně vidět, proč tomu tak je.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Naše naměřené hodnoty jsou následující. Maximální výkon činí 189,32 koní při 6933 ot./min a vrchol točivého momentu dosahuje na 201,31 Nm při 6406 ot./min. S klidným svědomím bych se nebál tvrdit, že GT86 opravdu má to, co výrobce slibuje. Důvodem o něco nižších výsledných hodnot bude velmi pravděpodobně fakt, že v nádrži byl místo předepsaného naturalu 98 natural 95.

Toyota GT86: když nemůžeš, ještě dvakrát můžeš

Toyota GT86: když nemůžeš, ještě dvakrát můžeš

Co určitě stojí za povšimnutí, to jsou průběhy. Kdo někdy měl to štěstí a už se s GT86 svezl, ten mi dá zřejmě zapravdu, když napíšu, že se motor postupně sbírá a že ve středních otáčkách trochu poleví, aby následně „vyložil všechny své trumfy“. Přesně v takovém duchu se nesly mé první dojmy z motoru a výsledný graf to pouze potvrdil. Japonští inženýři jednoduše naladili použitý boxer tak, aby se nejlépe choval nad hranicí pěti tisíc otáček. Když pojedete ostře a budete řadit až těsně před omezovačem, pod pět tisíc vám otáčky nikdy nespadnou. V této oblasti se také průběh výkonu i točivého momentu „srovná“ do příkladných křivek.

Toyota GT86 na brzdě rozhodně nezklamala. A nezklamala ani na silnici. Je to aktuálně jeden z vůbec nejzábavnějších automobilů na trhu. Kompletní test přineseme už příští týden. 

Klepněte pro větší obrázek


 

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 758 km
Cena: 330 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 112 219 km
Cena: 202 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 965 km
Cena: 264 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2006
Stav: 118 684 km
Cena: 75 000 Kč
Toyota Auris 1,2
Rok výroby: 2016
Stav: 22 728 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků