Na brzdě: Toyota GT86

V rámci redakčního testu jsme vzali Toyotu GT86 kromě letiště a různých okresek také na brzdu. Naměřené hodnoty jsou zajímavé, ale možná ještě zajímavější je průběh výkonu i točivého momentu.

Představovat motor použitý v Toyotě GT86 (respektive v Subaru BRZ) je věc zcela nesmyslná. O tomhle autě toho už bylo napsáno tolik, že by pomalu mohlo v této disciplíně konkurovat legendě v podobě Škody Rapid. Takže stručně: plochý zážehový čtyřválec vycházející z posledního benzinového dvoulitru Subaru dostal hlavu, ventily, sání, vstřikování… od Toyoty a výsledkem jsou tabulkové hodnoty 200 koní dostupných při 7000 ot./min a vrchol točivého momentu 205 Nm (6400 – 6600 ot./min).

Sportovní auta | Toyota | První svezení

Připravujeme: test Toyoty GT86

Už z těchto základních údajů je zřejmé, že použitý boxer dává vše, co umí, až v těch úplně nejvyšších otáčkách, což je podle mého názoru u auta postaveného pro řidiče naprosto správně. Upřímně kritiku na konto projevu motoru v nízkých a středních otáčkách příliš nechápu. Ano, auto zrovna dvakrát nejede, dokud ovšem nepřekročí ručička otáčkoměru hranici pěti tisíc. Podrobnosti o jízdě a všeho kolem si necháme na připravovaný test, na výsledku měření je krásně vidět, proč tomu tak je.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Naše naměřené hodnoty jsou následující. Maximální výkon činí 189,32 koní při 6933 ot./min a vrchol točivého momentu dosahuje na 201,31 Nm při 6406 ot./min. S klidným svědomím bych se nebál tvrdit, že GT86 opravdu má to, co výrobce slibuje. Důvodem o něco nižších výsledných hodnot bude velmi pravděpodobně fakt, že v nádrži byl místo předepsaného naturalu 98 natural 95.

Sportovní auta | Toyota | První svezení

Toyota GT86: když nemůžeš, ještě dvakrát můžeš

Co určitě stojí za povšimnutí, to jsou průběhy. Kdo někdy měl to štěstí a už se s GT86 svezl, ten mi dá zřejmě zapravdu, když napíšu, že se motor postupně sbírá a že ve středních otáčkách trochu poleví, aby následně „vyložil všechny své trumfy“. Přesně v takovém duchu se nesly mé první dojmy z motoru a výsledný graf to pouze potvrdil. Japonští inženýři jednoduše naladili použitý boxer tak, aby se nejlépe choval nad hranicí pěti tisíc otáček. Když pojedete ostře a budete řadit až těsně před omezovačem, pod pět tisíc vám otáčky nikdy nespadnou. V této oblasti se také průběh výkonu i točivého momentu „srovná“ do příkladných křivek.

Toyota GT86 na brzdě rozhodně nezklamala. A nezklamala ani na silnici. Je to aktuálně jeden z vůbec nejzábavnějších automobilů na trhu. Kompletní test přineseme už příští týden. 

Klepněte pro větší obrázek


 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků