Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

144 komentářů

KW
18. srpna • 22:28

Nemuzu si pomoci, ale muj mozek lepe vnima KW abych mel dostatecnou predstavu o velikosti vykonu. Nikdy jsem konim neprisel nachut a zkresluji mi predstavu.

Petr
21. března • 13:30

Zdá se, že pan autor je nepoučitelný. V Evropě již poměrně dlouho platí mezinárodní soustava jednotek SI. Pan autor by tedy měl používat pro výkon přednostně kilowatty a nikoliv koně.
Může je dát údaj o koních do závorky, když se mu tak líbí, ale současně by měl uvést, zda se jedná o koně pivovarské, závodní, či jaké. V závorce může také uvést moment v librách/palec nebo v nějakých jiných exotických jednotkách.

Pavel
9. dubna • 9:10

Ano to máte pravdu ale proč s vnádějí kola v palcích? monitory také a mohl bych pokračovat takže EVROPA si snad na něco hraje? ja tomu opravdu nerozumim a nechápu Si snad platí pro všechno nebo jsou vyjímky?

Marcio
18. ledna • 8:17

Nikde tu o tom nebyla zmínka, ale to auto je 4x4? Točí se totiž všechna 4 kola.

Julius
3. ledna • 8:22

Hele,ale na to že je to nové vozítko s malým počtem najetých km se ten motor pěkně mrská při každém odřazení.To se tomu gumovému dorazu při cca 100 000 km už bude pěkně zdát o čertech.Doufám,že to bude mít nějaké pevné dorazy,aby to pak pěkně mlátilo do karosérie a dalo to o sobě vědět,že už to má tak nějak celkově dost.

LOL
28. prosince • 21:27

Musím říct, že po delší době zase hodně výživná diskuse. Díky pánové, směju se ještě teď.

dave_007
29. prosince • 1:37

No, tak hlavne, ze to bylo k tematu ...

LOL
29. prosince • 20:44

chytl tě potrefený houser? :-P

dave_007
30. prosince • 1:02

LOL

vojín Dušan Jasánek
30. prosince • 8:10

Husák

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kopčem
1. ledna • 0:31

To je sice všechno úžasné, kolik ten motor má výkon a krouťák, ale mě by spíše zajímalo, jaksi z teho praktického hlediska, co udělali soudruzi Němci s tou kvalitou motorů TSI 1,4 a 1,2 , jsou li už ty řetězy jsou lepší, turba se neporouchávají a tak

Antiautomat
1. ledna • 12:19

Nastupujuca generacia nechvalne znameho experimentu (je tym myslene vsetko co nebezpecne zavana nalepkou 'nove', rozumej neodskusane, uponahlane odflaknute a predrazene) chce toto riesit remenom namiesto retaze. Samozrejme ocakavam ze jeho zivotnost stanovia na odjazdenych 500.000.000 svetelnych rokov, pripadne do dalsieho osemdesiateho milenia pretoze je to super kvalitny originalny znackovy diel (na konci kazdeho katalogu sa docitate podobnych slovnych zvratkov) vyvinuty v ich spickove preciznych vyvojovych centrach zo super hyper kvalitneho ultra kozmickeho materialu, ktory nepodlieha ani starnutiu ani namahaniu, skratka nepusti ani jediny atom nakolko pod prednym deklom coby einsteinovskym horizontom udalosti podliezania kostov nastupuje stav kde normalna nam znama fyzika zakonite konci a genialnost ich konstrukterov zacina. Nasledne poruchy a drahe opravy samozrejme nemaju s horeuvedenym nic spolocne, spadaju do uplne ineho casopriestoru a na druhy koniec vesmiru z doby pred velkym treskom a prvou ulohou vyrobcu v pripade pruseru je prave vysvetlit zakaznikovi ze vsetko je absolutne v poriadku a nejakou zvlastnou konjunkciu sfer z tretej astralnej dimenzie a uplnou nepochopitelnou nahodou (este lepsie idealne chybou zakaznika) z totalne neznamych pricin (fakt ze je toho plny internet je fatamorgana a suvisi s vyskytom nepredpokladatelnych slnecnych skvrn a castic brzdenych v magnetickom poli planety co je takisto prirodzeny efekt) doslo k takejto nepochopitelnej udalosti. No ale nepredbiehajme, spat do reality - fakt je jeden ten ze na vztah naklady/kvalita/prusery by si uz urcite mali zacat davat pozor.

Kuban
3. ledna • 10:24

čéče, všude se vždy říkávalo BMW motory, vrchol spolehlivosti, a proč?? bo řetěz.....Najednou příjde s řetězem VW concern, a najednou už trubci roznášejí zprávy o tom, jak řetěz fajn není!!! :-Dmožná by jste si měli uvědomit, že ten Váš slavný VW je ten problém a né řetěz!!!

JJ
2. ledna • 12:00

Hmm, ale stačila by úplně ta poslední věta;-)

Antiautomat
2. ledna • 13:39

Jou, ono to bolo aj tak myslene. Ta dlha vrchna cast znamema nerealny svet ich manazmentu, da druha realitu.

cvancara
29. prosince • 11:52

napodobne... :)

dave_007
29. prosince • 18:48

No a tohle taky ....

cvancara
29. prosince • 11:52

napodobne... :)

Petr
28. prosince • 8:07

Je to asi neodstranitelný zvyk používat v automobilovém průmyslu nejrůznější jednotky, ale v technických dokumentech by se u údaje výkonu měly přednostně používat SI jednotky, tedy kW. Je to taková mezinárodní dohoda platící v Evropě již desítky let. V závorce by pak mohl být uveden Horse Power, který je číselně vyšší, tedy pro výrobce samozřejmě zajímavější.
Námitka samořejmě platí i pro jiné údaje, např. pro pneumatiky, ale zde je v podstatě několik základních velikostí (14" 15" ... 20"), takže se lze s tímto označením smířit. Ostatní údaje jsou již v podstatě v milimetrech (šířka a výška).

Vana666
28. prosince • 9:14

A co rychlost ? Okamžitě zrušme kilometry za hodinu páč hodina je podle Dave007 asi tou neprasáčtější jednotkou z prasáckých a udávejme rychlost auta zásadně jen v metrech za sekundu. Pochopitelně je nezbytné neprodleně upravit všechny tachometry, změnit dopravní značky, přepsat zákony a přenastavit pouliční radary.
A budeme dodržovat už jen limity 13,89 - 25,00 - 36,11 m/s

dave_007
28. prosince • 14:58

Kdyby se zacala rychlost udavat striktne v metrech za sekundu, verim ze po case by to nikomu ani neprislo. Stejne jako si Slovaci, Nemci, Francouzi atd. zvykli na Euro.A ty Tvoje rychlostni limity bysme klidne mohli zaokrouhlit na 14 - 25 - 36 m/s, to snad nikoho normalniho iritovat nemuze.

BaNDiTa
28. prosince • 15:32

Ale k čomu by to bolo dobré? Vzdialenosti pre cestovanie sa merajú v kilometroch a presun trvá skôr hodiny než sekundy, takže jednotka rýchlosti km/h je ďaleko vypovedajúcejšia a názornejšia než m/s.Alebo si budú ľudia zvykať na to, že mesto A je od mesta B vzdialené 50tisíc metrov a spojom tam budú o 3600 sekúnd? A budú potom aj hovoriť, že tá útrapná cesta k moru autobusom trvala 36000 sekúnd?

dave_007
28. prosince • 17:01

Systemove spravne by asi bylo zavest takove jednotky casu, ktere jsou decimalnim nasobkem zakladni jednotky - sekundy. Napr. dekasekundu, kilosekundu, megasekundu, atd.Pak by vsechny ty uvahy o vzdalenostech, dojezdovych dobach a podobne byly podstatne jednodussi.Ale to by nam pan Vana666 a jemu podobni asi vyskocili z kuze.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
28. prosince • 17:33

Dave: velmi správně, zrušme hodiny, dny, měsíce i roky a zaveďme megasekundy. Teprve pak získáme dokonaly přehled o čase a fšichni tě za to budou chválit.

dave_007
28. prosince • 20:29

Vidite, ja to rikal! On totiz dokonce sili uz jen z te predstavy. :-D

lethal924
2. ledna • 10:21

Chtel bych nekdy prijit na navstevu, podivat se jak mate za oknem teplomer s kelvinovou stupnici, na stene hodiny pouze s vteri... pardon sekundovou rucickou a jak ridite auto jehoz otackomer meri v rad/s. Stavil bych se treba nekdy kolem 21. kilosekundy druhe poloviny dne (pokud se tedy shodneme na dni jako pojmenovani casoveho useku o 86400 sekundach).

dave_007
5. ledna • 3:34

Na navstevu by jste snad zajit mohl, pokud jste slusny clovek. Ale asi by jste byl zklamany, nic z toho, co by jste rad videl, nevlastnim. Nicmene, budu rad kdyz se Vam podari mi alespon nektere z tech veci prinest. :-))Prijde mi velmi elegantni oznacit teplotu, pri ktere ustane vsechen pohyb mikrocastic (tudiz nejnizsi mozna teplota), cislem 0. Vam ale zrejme prijde podstatne zajimavejsi tuto teplotu oznacit cislem -273.15.

Vana666
3. ledna • 7:26

:-);-)
ale s ním to stejně asi nehne

dave_007
28. prosince • 15:50

Mate pravdu, bylo by to znacne nepohodlne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuban
3. ledna • 10:20

že bys už začal chápat význam Si? že jde především o veličiny a né základní jednotky? :-D

dave_007
28. prosince • 14:34

Clovece, nebudete Vy nejakej ten automobilovej inzenyr?

BaNDiTa
28. prosince • 12:00

+1 :D

jungvoj
28. prosince • 4:30

ad výkon:hi hi hi,,,,,Stále čekám,až nějaký kreativec použije základní jednotku výkonu,takže by ten trapid měl výkon 90 000 W a to zní dobře!že ano?ještě lépe zní 90 milionů miliwatů,to miliwatů je delší jak watů ,takže je to víc!Uplné kreativně reklamní dokonalosti dosáhne uvedením výkonu jako schopnosti trapida 15000krát objet kolem bodu vzdáleného 4000milimetru s nákladem 100000gramů za 3600sekund,,,,,,pominu,že ten náklad by se měl zdvíhat,,,,,,,jinak pozor na český koně,mám na mysli ferdasílu metrickou, a horsepaver mechanický,je v tom drobný rozdíl,asi takový,jakým se chlubí to měření BMV,rozdíl je cca 2%

Lojza Škodovkovič
27. prosince • 20:23

Škodovkou tam a autobusem dom!!

marcelo
27. prosince • 13:50

V článku chybí ještě jeden důležitý údaj a tím je oktanové číslo benzínu v testovaném autě. Přímovstřikové motory jsou optimalizované na N98 a při použití N95 ztrácí výkon i točivý moment, takže pokud jsou to čísla při použití N95, tak s N98 by byla ještě větší. Bylo by docela zajímavé udělat srovnávací test při použití N95 a N98, aby šel vidět vliv těchto paliv.

runner42
27. prosince • 16:00

Dobré bláboly. :-D
Tento motor je samozřejmě postavený na N95 a to i při kompresním poměru 10:1. Tlak totiž díky konstrukci turba dosahuje jen 18 barů. Kritický studený start, kdy tlak ve vstřikách přesahuje 60 barů se řeší chudší směsí, což má tu výhodu, že se i snížili startovací emise.
Tutíž lít do něj N98 je neefektivní nesmysl.

marcelo
27. prosince • 16:37

Než tu začneš blábolit pitomosti, tak si nastuduj něco o přímém vstřiku benzínu.
On zvládne i N95, ale je to MINIMUM schválené výrobcem, N98 je OPTIMUM.
Běžné atmosféry mají jako minimum N91, jako optimum N95.

runner42
27. prosince • 18:03

Milý Marcelo, jediný kdo tu plácá kraviny jsi ty.
Já vycházím z informací o konstrukci tohoto konkrétního motoru. Pokud umíš anglicky, můžeš se o své hlouposti přesvědčit sám
http://bioage.typepad.com/greencarcongress/docs/Vie... ...

pacho
27. prosince • 20:07

tak toto meranie výkonu, je fakticky o ničom. Na brzdu mali zobrať testovacieho Rapida, ktorý super ťahal v uvádzacích testoch a 180MPR nemal problém. Najlepší ojeb celého čláknku je o tom, ako BMW klame a Rapid je IN. ja necháípem, že priemerne inteligentný človek na to ešte naletí.

x12345678
27. prosince • 13:32

Po fiasku tříturbového motoru BMW se (ne)těším na článek o měření twinturba 35d/40d 230kW/313k. To bude ještě smutnější hardcore.
Jen tak pro náhled:
530d (180kW): 173,5kW
535d (220kW): 198,9kW (!!!)
640d (230kW): 207,7kW (!!!)
a pro srovnání kousky od konkurence:
3,0TDI (180kW): 186,9kW
3,0TDiR(230kW): 238,0kW
4,2TDI (250kW): 254,4kW

Arnie J
8. ledna • 12:29

Kde jsi k těm číslům přišel? Já jen, že podle rri.se maj BMW i Audi podobně nižší naměřený výkon oproti papírovému.

marcelo
27. prosince • 16:17

Pro fanoušky VW:VW Passat 2.0TDI 125kW - naměřeno 116,6 kW
VW Golf 1.4TSI 118kW - naměřeno 116,7kW (neuvedeno palivo)

LOL
27. prosince • 14:42

no a pak si ta auta srovnáš v běžném provozu a zjistíš, že v těch kilowattech to až tak není.A to nejsem zrovna fanoušek bramboráků.

jogurt
27. prosince • 19:57

No ono to v kW a Nm je. Po předchozích letech s Audi mi nové GT 535d připadalo líné a když se to nezlepšilo ani po 20tkm, kdy už by motor měl mít normální parametry, nechal jsem to změřit. A jejda, místo 220kW jich bylo jen 191. Bude to řešit servis v rámci záruky, ale protože se ukazuje, že je to u bmw normální, asi nic nevyřeší....

Antiautomat
1. ledna • 11:28

Mozem sa spytat ako to potom dopadlo? Pokial tam mechanicky doteraz nic neodislo tak vyriesenie takehoto niecoho musi byt zalezitost na dve hodiny max.
Alebo im dlho trva zosnovanie nejakej bajky v style 'kde bolo tam bolo, ono je to uplne v poriadku'? Ono neprekvapilo by ma to, automobilka, ktora ma tu drzost si za vzduch a inu plaketu na zadnom dekli nauctovat take priplatky (30d-35d), bude asi schopna vsetkeho. Kazdopadne len veselo do nich.

LOL
27. prosince • 21:58

hmm, to musíš mít enormní spotřebu gum a destiček, co? Že tě tak strašlivě trápí chybějících 30kW do 220kW..Tipoval bych to na cca jednu sadu gum a desek na 2 měsíce. A dovolíš mi jednu impertinentní otázku? Jezdíš jen a pouze s přesným chronometrem/stopkami? :-P

jogurt
27. prosince • 22:45

A proč bych měl mít enormní spotřebu gum a destiček? Kulový. Problém je v tom, že jsem zaplatil za motor 35d a ne 30d, tak by to mělo mít s nějakou 3% tolerancí to, co tvrdí výrobce. A nemá. Svezl jsem se v 530d a subjektivně to jede úplně stejně jako 35d. Svezl jsem se v 3,0tdi a to jede o poznání líp. A bohužel jsem se svezl i v 3,0tdi biturbo a to už je k mému nemilému překvapení úplně jiná liga. U 535d mám pocit identické dynamiky jako u superbu T(červené)DI. Takže někde učinili soudruzi z Bavorska chybu. A ne malou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
28. prosince • 21:25

Naprosto nerozporuji tvůj boj proti výrobci, lidi se soudí i kvůli větším míčovinám. ;-)Na spotřebu gum a destiček jsem se ptal proto, že jsi těch chybějících 30kW postavil jako otázku bytí a nebytí, a tudíž jsem předpokládal, že většinu svých jízd jezdíš stylem Nikki Lauda říznutý Basti Loebem. Ale jak to tak pozoruju, tak je to jen o niterném pocitu že máš na kuftru(pátých dveřích) to správné označení a že sousedi můžou pukat závistí.. ;-)No a zbytek tvých pocitů ve mně vyvolává docela zmatek, to sis předem nebyl ta auta projet? Protože "pocit" z auta nedělá ani sám výkon motoru, ani samotná křivka výkonu nebo krouticího momentu, ale taky třeba zpřevodování, elektronika, hmotnost, její rozložení na nápravy a milion dalších parametrů.

Flavio
28. prosince • 10:05

Žádného výrobce nebude zajímat, co sis někde, nějakým pokoutným způsobem naměřil. Změř výkon motoru svého auta u akreditované zkušebny dle stejné normy, na kterou odkazuje i BMW. To je relevantní! Do té doby jsou to jen výkřiky, které nemají žádnou váhu!

Mirek
28. prosince • 11:09

A proč akreditovaná? Když budu měřit u neakreditované, ale správně, tak to není relevantní výsledek? Víš, že všechny automobilky mají vlastní zkušebnu a "měřící zařízení" ? Nikde se nedovíš, že by to byla akreditovaná zkušebna. Jsou tedy jejich výsledky špatné a sami sobě lžou?

Vana666
28. prosince • 11:19

a dá se vůbec na válcové zkušebně měřit správně ?

Mirek
28. prosince • 13:39

Pokud chceš změřit reálný výkon automobilu, tak asi ano. Pokud jen výkon motoru, tak to se dělá trochu jinak. Výrobce, předpokládám, uvádí výkon motoru a to bude trochu matoucí.

FeroKE
27. prosince • 13:08

Páči sa mi politika škodovky. Vyrobila Rapid, ktorý je menší ako Octavia, technologicky ako thalia, ale ponúka nám ho za základnú cenu 13 000 €. Ak by som chcel niečo viac zaplatím takých 16 000 €. Octaviu posunula do vyššej triedy a cena bude ešte zábavnejšia. To je dokonalé odrbanie. Klobúk dole škodovka.

Reven_21
27. prosince • 13:24

Souhlasim s pánem nademnou:D
Pane "fero" každý výrobek, ať jde o mobil, počítače a auta mají jako nové nadsazené ceny. Až se začne prodávát nová Octavka tak cena rapidu klesne.

x12345678
27. prosince • 13:19

Pokud se opravdu domníváte, že Rapid je technologicky na stejném levelu jako Thalia, měl byste se dobrovolně a z vlastního rozhodnutí nechat hospitalizovat.

MrWebsky
27. prosince • 23:25

Tak se podivej treba na fotky podvozku Rapida. Pokud by ne bylo podepsane ze je to Rapid tak je tam taka chudoba a snacha o setreni, ze vypada to jako Daewoo Tico.

Mirek
27. prosince • 13:24

Jako Thalia rozhodně není, ale Rapid rozměrově patřící do nižší střední třídy bude mezi konkurenty na samém chvostu. To není předpoklad, to je holý fakt a prodeje tomu dávají za pravdu.

Kuban
3. ledna • 10:35

nižší střední třída? Uvědomuješ si že tam patří i oktávka? :-D :-D:-Dbtw, podle prodejů soudíš jízdní vlastnosti??? :-Dsakra tady je ale srandy :-D

psenda
27. prosince • 18:55

prodeje nema moc smysl soudit, neni to iphone. Rapid se prodava jen kratce. Za rok se ukaze.
Je potreba vzit v poztaz ze kupovat si nove uvedene auto neni prilis rozumne.

Mirek
28. prosince • 19:43

Zřejmě kupuješ jen ojetiny. Co bys kupoval, kdyby lidé nekupovali nová auta, kde by se braly dokola ojetá auta? O rozumnosti má každý jinou představu. A to se bude týkat i kupců zmíněného rapidu. Zatím Škoda jen vylepšila výbavu kvůli špatným prodejům.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
vojín Dušan Jasánek
30. prosince • 8:08

Od roku 2009 žijeme v epoše chybných manažersko-marketingových rozhodnutí. Pokud to aktérům včas dojde, jako napoříklad Škodě s přestřelenou cenou okradeného rapida a obratem to napraví, pak OK. Jsou ale tací, kterým to nedochází a vedou svůj omyl až do cíle. za příklad bych uvedl třeba Nokii, která marketingově fatálními nesmysly prokaučovala co se dalo. Nebo Globus, který ve snaze získat v Česku zákazníky, co nemají skoro žádné peníze, odpuzuje ty, co peníze mají a už jasně zamířil stejným směrem jako Nokia. A dalších příkladů jsou stovky.

Mirek
30. prosince • 13:31

Nechci hodnotit jiné firmy, napsalo se o tom toho dost. V současnosti je rapid jednoznačný propadák. tento zdroj informací sice nemá moc v oblibě (i-dnes), ale poslední článek "Rapid je zatím v Česku propadák, vše rozhodne Octavia" jen potvrzuje, co jsem napsal dříve. Pokud se škoda nevzpamatuje, tak si může udělat první tlustou čáru za největší propadák v koncernu.

dave_007
27. prosince • 12:54

Bravo!!!!Skvely napad dat auto na brzdu! Jen tak dal. Tesim se na dalsi grafy.To ma pak clovek hned jasno v tom kterej motor je jakej.

x12345678
27. prosince • 13:17

špatná zpráva pro BMW, Hjundé a Kia

LOL
27. prosince • 14:40

jo, management BMW, Kia a Hnůjdaj páchá již několik měsíců hromadnou sebevraždu (i opakovaným) skokem do zdi poté, co Schade überwagen uvedla Trapida. Frekvence pokusů o sejití z tohoto světa se zvýšila poté, co byly zveřejněny testy tohoto überwagenu s nejlepším übermotorem na brzdě...Muhahaha...

Pilot
27. prosince • 14:17

... čte se to Hjondé ..... :-D

JirkaK
27. prosince • 11:08

Mě by spíš zajímalo, kdo nebo co nutí stále v testech udávat výkon motorů v koních - v jednotce která už nějakých čtyřicet let oficiálně neexistuje . Nejen že je to nejednoznačné, pokud se nenapíše zda jde o jednotku"kůň" podle německé, francouzské nebo americké definice - tuším že se pokaždé o něco málo liší, ale proč potom třeba neudávat kroutící moment v librách na stopu, délku auta měřit místo na centimetry na palce a objem kufru v barelech? Měření výkonu v koních je naprosto stejný anachronismus.

Lukin
27. prosince • 16:56

Když se řekne 150 koní tak si umím představit o jaký výkon jde, ale řekněte 110 kw a jsem v .... :-/ a musím si to přepočítat, alespoň přibližně. Naštěstí mě automobilky chápou a proto většinou uvádějí koně. :-))
Dokonce některé pojmenovávají své modely nebo edice podle koní pod kapotou. Např. Lamborghini Galardo 570-4, Mursielago 700-4 :-P

Mirek
27. prosince • 22:47

Zkus tady uvést, jak si umíš představit výkon 150 koní. Dopředu tě upozorňuji, že motorický výkon v koních není identický ani omylem s živým koněm. Je to naprosto abstraktní představa jako u kW. Jak tady již někdo uvedl, má to spíše společného něco s velikostí čísla.

Reven_21
27. prosince • 18:13

KW stáči znásobit číslem 1,36 a dostanete hodnotu v koních. Já se klaním k uvádění hodnot v KW ikdyž větší hodnota v koních zní lépe...

Lukin
27. prosince • 20:45

Vůbec nejde o to která hodnota je větší, ale o představu o jak velký nebo malý výkon jde.

Petr007
27. prosince • 21:45

Výrobci jde o to uvádět vyšší hodnotu, takže koně. Vypadá to lépe.

dave_007
27. prosince • 17:19

... nebo ze by rovnou v nasobku Lamborghini Galardo 570-4? :-D ... Aby jste nemel problem s prevodem jednotek, protoze to si prece umite predstavit. :-))

dave_007
27. prosince • 17:03

To snad aby Siemens zacal uvadet vykon parnich turbin v konich ne?

Lukin
27. prosince • 20:46

To rovnou můžem označovat teplotu v Kelvinech ;-)

dave_007
27. prosince • 20:58

No, vzdyt jo! Nemas Ty s Kelvinem problem? ;-)

Vana666
27. prosince • 12:07

a počet otáček za minutu ti nevadí ? Proč nebojuješ i o radiány za sekundu ?

dave_007
27. prosince • 12:51

Pocet otacek za minutu - co to je za prasarnu!? Snad za sekundu! Ostatne, otacky za sekundu (ci minutu), jednoznacne urcuji pocet radianu za prislusnou jednotku casu.Jinak, on ma ale pravdu protoze
1) jedinna zakonna soustava mer a vah je SI,
2) kdyz uz nekdo uvadi kroutici moment v [Nm], coz je jednotka odvozena z SI, mel by uvadet vykon ve stejne soustave jednotek, tj. [W] - myslim, ze takoveto konzistentni chovani by bylo u dospeleho cloveka hezke.Uprimne receno, on si sice muze kdokoliv uvadet data v jakychkoliv jednotkach. Ovsem pak si o tom kdokoliv jiny muze taky cokoliv myslet, ze.V konich se vykon automobilu uvadi jen proto, ze je to vetsi cislo nez by bylo v kilowattech. Damy a panove z marketingu si mysli, ze jsme uplne padli na hlavu a vetsi cislo na nas udela vetsi dojem, protoze nevime, ze 1 PS = 736 W.

jrk
31. prosince • 18:29

jestli vám motor v autě točí na volnoběh 800ot./sec tak to musí být dobrý hukot :D ....

vana-hb
27. prosince • 23:03

Otáčky za minutu se uvádí z jednoduchého důvodu - je to přesnější a dobře se to zaokrouhluje. Sice 800ot/min a 13.333ot/s je téměř to samé, ale prostě ta desetiná místa dělají problém.B-]

Kuban
3. ledna • 10:19

jako pozor, ono když budeš dělat tachometr na ot/s, pak přece zvolíš jiné spektrum, třeba 20,30,40,50,60,100 ot/s... ;-)v tomto jediném smyslu má dejv pravdu... Že se to tak klidně mohlo měřit, dnes už by s tím problém nebyl jako dřív.... Proč ale dělat naprosto zbytečné revoluce jen kvůli Dejvovi !!!!

Vana666
27. prosince • 16:40

dave007: jeslti považuješ počet otáček za minutu za prasárnu tak bych místo posílání do základní školy doporučil naléhavou stížností obeslat všechny výrobce aut, motocyklů, lodí, turbín, všechny laické i odborné technické časopisy, internetové servery apod. Ti všichni naprosto běžně tuhle prasáckou jednotku používají a dělají to proto, že otáčkám za minutu lidi rozumějí na rozdíl od rad/s, který devadesáti procentům populace neříká vůbec nic Netvrdím že je to úplně správně, ale pokud začnu tak vehementně bojovat. za okamžitý zákaz koní a prosazovat jedině SI watty, tak bych měl nekompromisně to stejné udělat i u jednotek rychlosti otáčení.

dave_007
27. prosince • 17:12

Jeste jednou:"Pocet otacek za minutu - co to je za prasarnu!? Snad za sekundu! Ostatne, otacky za sekundu (ci minutu), jednoznacne urcuji pocet radianu za prislusnou jednotku casu."
...
Myslel jsem, ze obsah meho sdeleni je nad slunce jasnejsi. Kde se stala chyba, ze jste nepochopil o cem pisu?A jeste jedna vec: Kde jste vzal, ze za neco bojuju? Cetl jste vubec muj prispevek?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
27. prosince • 17:31

Hm, takže počet otáček za minutu je prasárna ale počet otáček za sekundu už není ?
A proč teda tu neprasáckou jednotku nikdo nepoužívá a naopak všichni používají jen tu prasáckou ?

dave_007
27. prosince • 17:50

Ano, ano. Pocet otacek za sekundu je totiz v souladu s SI. Bohuzel, minuta neni SI jednotkou casu.Zkuste si spocitat vykon s pouzitim otacek za minutu. To co Vam vyjde, nebudou ani [W], ani [kW] a ani zde diskutovane [PS]. Nevim jak byste pak chtel takove cislo porovnavat s Watty a nebo temi Semiky.Verim, ze otacky za minutu pouzivaji
1) lidi, ktery jsou mimo (zrejme proto, ze nevedi, ze 1 [min] = 60 [s]) a
2) marketingovi kujebaci, kteri chteji z lidi ad 1) tahat prachy (coz jim zcela evidentne vychazi).

Kuban
3. ledna • 10:02

Od toho musí člověk používat mozek, že když chce něco pomocí otáček za čas spočítat, musí si vzorec upravit, buď tím, že si časové jednotky převedeš na minuty, nebo podělíš číslem 60!!! Od toho se už na základce učila matematika a fyzika aby naučila lidi myslet.... To že vzdělání nefunguje jak má je věc jiná, to Vás ale neomlouvá, že nejste schopen si při odvozování vzorců provést korekce......Upřímně, pokud lpíte na takových věcech, asi moc veliký vědec nejste.... Jen hnidopich...
takoví nikdy ničím podstatným světu nepřispěli. :-)PS: koně i otmin naprosto chápu a uznávám jako velmi vypovídající laické představě, nicméně narozdíl od otáček, které jsou definované v každém autě napevno už kvůli tachometru, automobilový průmysl si to standardizoval (vytýkat mu to nemůžeš protože on dělá pokroky, ty jen kecáš), zatímco se Watty používají jako primární jednotka... PS se pak prezentuje jen lidu nevzdělanému.... A já kW používám, neb už i tahle hodnota je všude evidovaná, techničák atpd, zatímco koně jsou hodnoty vždy jiné.... když někdo vybalí koně, bavím se o koních, když někdo vybalí kilowaty bavím se o kW... jednoduché.

dave_007
5. ledna • 2:57

Takze o matematice a fyzice vite! Tak mi reknete, kde se stala chyba, ze jste jimi prosel aniz na Vas ulpela kapka vzdelani?

Vana666
27. prosince • 18:12

dave 007: takže za prvé - Soustava SI akceptuje používat souběžně s jednotkami SI následující jednotky:[8] minuta, hodina, den, úhlový stupeň, úhlová minuta, (úhlová) vteřina, hektar, litr, tuna.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Soustava_SI... a za druhé - výkon samozřejmě spočítám bez nejmenších problémů jak s rad/s, tak s ot./s a dokonce i s ot./min a na rozdíl od tvého přesvědčení mi to ve Wattech vyjde pokaždé. Souhlasím že s těmi radiány je to nejsnadnější, ale s oběma "otáčkovýma" jednotkama to o moc složitější není, A taky jsem na rozdíl od tebe přesvědčený že otáčky za minutu nepoužívají jen tebou jmenované dvě úzké skupiny lidí, ale naprostá většina všeho gramotného obyvatelstva na Zeměkouli.A abys mě nenapadal, smysl soustavy SI myslím chápu velmi dobře.

dave_007
27. prosince • 20:54

Ano, mas pravdu, je to skutecne tak! I Wikipedie totiz rika, ze minuta patri mezi: "Vedlejší jednotky ... , které byly dříve pro svoji všeobecnou rozšířenost a užitečnost řazeny do soustavy SI, přestože nebyly odvozeny ze základních jednotek. V současnosti se považují za mimosoustavové."Takze jsem mel pravdu v tom, ze minuta NENI jednotkou SI a dokonce ani odvozenou jednotkou. Ano, SI muze vedlejsi jednotky akceptovat, ale to neznamena, ze jsou jeji soucasti.Hele, muzes nas, prosim, poucit a ukazat nam jak vykouzlis z otacek za minutu vykon ve Wattech? (Tesim se, ze budu mit vymazlenou historku pro kamose z jaderky. :-D )A jeste neco: Kde beres jistotu, ze ty skupiny lidi jsou tak uzke? Jsi snad optimista?

Vana666
27. prosince • 21:55

dave 007: udivuje mě že se oháníš jaderkou, zesměšňuješ ostatní dotazy typu kolikrát propadli z fyziky a sám neznáš tenhle úplně jednoducjý vzoreček pro výpočet výkonu z točivého momentu v Nm a otáček za minutuP = Pi x Mk x n / 30P je výkon (W)
Pi je Ludolfovo číslo
a Mk je točivý moment v Nm
n je počet otáček za minutuPak dej vědět jak dlouho se ti tvoji kámoši z jaderky smáli

dave_007
28. prosince • 0:20

Jeste jedna poznamka: Tim, ze jsi ten prevod musel udelat, jsi sam ukazal, ze otacky za minutu jsou prasarna a idealni by byly radiany za sekundu. :-D

Kuban
3. ledna • 10:14

je skoro k nevíře, že se tu někdo ohání Si, kritizuje tu jednotku času.... :-DTajemství dejve, možná až se někdy dostaneš do praxe zjistíš, že když je čas jednotkou Si, je úplně jedno jestli používáš den nebo týden.... ;-) Vždy je volba alternativních jednotek jen a jen na rozhodnutí, co je pro tebe pohodlnější !protože troll jako ty to nepochopí, zůstaň si u toho, že až ti někdo bude posílat vstupní data pro výpočet výkonu ve standardizovaných jednotkách pro konkrétní průmysl, což je u automobilového otmin, doufám, že nás budeš bavit, jak si budeš otáčky hezky přepočítávat na radiány a počítat výkon v nominálních jednotkách, jen proto že si blb, a ve škole ses nenaučil upravovat vzorečky, a celkově vůbec nepochopil smysl :-)bez urážky.... opravdu bavíš dejve :-)
ty seš totiž člověk, co se bude škrábat na tváři nohou místo ruky ;-) Přeji ti mnoho úspěchů, až budeš svět obohacovat o nové vynálezy a studie ;-)

dave_007
5. ledna • 2:48

Hele, sepis o svem nazoru clanek a opublikuj ho v nejakem fyzikalnim casopise - ci jeste lepe - prednes jej nekde na fyzikalni konferenci. Fyzikove jsou take lide a jiste se radi pobavi.:-))

dave_007
28. prosince • 0:11

He he he, presne tohle jsem cekal. :-DTvrdil jsi, ze dokazes spocitat vykon - ve Wattech - z otacek za minutu. A co jsme dostali? Inu, proflakly vztah pro vypocet vykonu jako soucinu krouticiho momentu a uhlove drahy. Jasne, tu uhlovou drahu - v radianech za sekundu - jsi spocital jako 2 x Pi x n / 60 = Pi x n / 30. Takze Ty jsi nam vlastne ty otacky za minutu prevedl na radiany za sekundu, vynasobil krouticim momentem a pak jsi skutecne dostal vykon ve Wattech.Jeste jednou: Aby jsi dostal vykon ve Wattech, musel jsi pouzit uhlovou drahu v radianech za sekundu. Bez toho inkriminovaneho prevodu otacek za minutu na radiany za sekundu by ten vztah vubec nedaval smysl.Uprimne receno, doufal jsem, ze nam ukazes kouzlo jak se obejit bez toho prevodu otacek za minutu na radiany za sekundu. Ja osobne totiz takovou metodu vypoctu neznam a tak jsem se tesil, ze se neco noveho naucim. Skoda, treba nekdy priste.Dobrou noc.

Vana666
28. prosince • 9:29

Myslím že se sám zbytečně zesměšňuješ

dave_007
28. prosince • 14:26

A zadny jiny komentar uz po ruce nemate?

Vana666
28. prosince • 15:09

Ne, byl by už zbytečný

dave_007
28. prosince • 15:49

:-D

Reven_21
27. prosince • 18:11

Hlavně se to pane uvádí na palubních desce:-) proto si to lidi umí daleko lepe představit. Kdo si chce spočítat nějaké hodnoty tak přece není problem udělat převod na otačky/s.
Když někomu řeknete že mate 41 otáček na vteřinu tak na vás bude koukat jak na mamlase. Prostě řeknete 2500 otáček za minutu.

dave_007
27. prosince • 21:01

Nooo, pro mne za mne, se to muze tetovat i na zadky. Ale na veci to nic nemeni. :-D

Tommaso
27. prosince • 12:59

Rikejte si co chcete, ale auta maji odjakziva pod kapotou proste KONE! A komu se to nelibi, at se diva na kW, ktery se uvadeji taky.

mpolan
28. prosince • 7:16

Tedy, nevím jak tvé, ale moje auto má pod kapotou motor... A v něm jsem žádné koně běhat neviděl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
30. prosince • 7:58

A pana Jamese Watta jsi tam spatřil?

Mirek
27. prosince • 13:33

Já si na výkon v koních vždy říkám, jestli jsou to koně dostihoví, valaši, případně herka před odchodem do salámu. Hodnota ve W je pro mne jednoznačnější a lépe pochopitelná. Také je mi jasné, že mnoha lidem zní lépe, když se napíše, že má pod kapotou stádo koní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
27. prosince • 13:42

Uvádění výkonu motoru v koňských silách (HP či poněmecku PS) je tradiční už více než 110 let. Zavedení preference jednotek SI před necelými padesáti lety na tom nic nezměnilo. Pro spoustu lidí bude k či Ks/HP/PS navždy správnou jednotkou. S koněm jako zvířetem to nemá nic společného, ten sám podává výkon několika koňských sil, což si můžete snadno odvodit z jeho hmotnosti, maximální rychlosti (a nepotřebujete k přibližné hodnotě počítat ani čelní odpor).:-P

runner42
27. prosince • 16:10

Souhlas. Ten kůň má výkon tuším že necelých 15hp krátkodobě.

dave_007
27. prosince • 15:07

Mohl bych byt te odvahy a zeptat se kolikrat jste racil propadnout z fyziky?K teto otazce mne vede presvedceni, ze jen clovek, ktery vubec, ale opravdu vubec nepochopil smysl SI ani po 50-ti letech jejiho uspesneho nasazeni, muze namitat, ze SI neni dobra jen proto, ze neni dostatecne "tradicni".Rozhodne Vam smysl SI ale vysvetlovat nehodlam, protoze tohle se deti ucily na zakladni skole, tusim v osme tride (to je uz let - dneska je to mozna i driv). Pokud mate s SI problem, coz asi mate, doporucuji zajit na prilusnou hodinu fyziky na nejblizssi zakladni skole a vse Vam bude jasne.Pokud snad SI odmitate z duvodu jakehosi presvedceni, dovolim si doufat, ze jste natolik konzistentni a striktne odmitate SI i ve vsech dalsich aspektech zivota: Napr. uvadite delku Vaseho penisu v loktech (metodika takoveho mereni by mne opravdu zajimala) a nebo vykon Vasich vlastnich svalu v konskych silach.Preji vsem konskym silam zdar a silu do roku 2013!

Art Vandelay
28. prosince • 14:45

Pan Dave, posobite velmi smutnym dojomom, asi moc kamaratov nemate a v najuzsom kruhu budete asi velmi hadavy typ, skuste si trosku zasportovat, zaplatit si nejaku escortku, prospeje Vam to. Ked som sa v zivote rozpraval s niekym o autach, doteraz sa mi stalo len raz ze by ten niekto udal silu auta v kW, chapem vsetky jej vyhody, ale napriklad aj kazda americka, anglicka alebo nemecka TV auto show uvadza silu aut v konoch, podla Vas to asi vsetci budu uplni tupci co si meraju vtaky v laktoch.V tomto pripade narusenie tradicie je uplne hlupa zalezitost, ktora by viedla len k poteseniu onanistov.

igor
30. června • 22:41

Veru sú to blbci lebo udávajú výkon v koňoch lebo jedíný dôvod je ten že je to väčšie číslo a preto krajšie znie a vtáky si neudávajú v lakťoch ale v cm preto že v lakťoch by to bolo dáke smiešne 0,.... a aj v palcoch by to bolo menej ako "chlapských"18cm.čím viac pásikov tým viac adidas...:-/ je to podobné ako ked si niekto potrebuje veľkým autom dvíhať malé ego...:-))

jogurt
27. prosince • 19:58

koukám, že dave má problém chápat psaný text..

runner42
27. prosince • 16:09

To chce klid, HP je v EU podle direktivy 2009/3/EC stále přípustná jednotka, dokonce její platnost byla po předchozích pokusech o likvidaci prodloužena na neurčito.Výkon svalů lze v HP klidně vyjádřit, v čem vidíte technikcý problém, když je stanoven konverzní poměr?

dave_007
27. prosince • 16:52

"... je stanoven konverzní poměr ... " - a umel byste to i bez konverzniho pomeru?

marcelo
27. prosince • 13:58

V UK a USA se používá BHP, která se od PS liší (resp. v UK se používají BHP i PS). Která z těchto jednotek je tedy ta správná ? To je právě nevýhoda výkonu udávaného v koních, existují totiž dvě jednotky, zatímco kW jsou jen jedny.

Mirek
27. prosince • 13:48

Napsat, že koňská síla nemá nic společného s koněm, hm. Vím jak se co počítá a umím to, nepřišel jsem zde od popelnice, ale dle tvé logiky bylo dříve tradiční bydliště jeskyně, nepoužívaly se počítače ani kalkulačky, dělalo se to ručně................ Tahle diskuze nemá smysl. Já výše napsal, že dokážu pochopit.....

Otes
27. prosince • 11:26

Protože to lépe zní, kdo má rád auta, tak určitě je lepší říct, že dané auto má 90 koní, než 66 kilowat!

asi ne
27. prosince • 8:39

Půl mega za low-cost škoduli? Se pos***rali :-))

pd
27. prosince • 9:33

ona ale taky škoda rapid low-cost je, ale 1.4 tsi s dsg už low cost technika není....

shadowmare
27. prosince • 10:25

Ale s 1.2MPi a prázdným vnitřkem (rozuměj nulová výbava) taky není zrovna low-cost. Ale haleluja Škoda nám tam dala aspoň sedačky, chvalme pána! B-]

pd
27. prosince • 14:23

s mpi jsem žádnou ještě neviděl. s 1.2 tsi, klimou, radiem, předními okny v el. koupím za 270000, což není zase taková raketa. jo a ceny dolů ještě půjdou, to ale asi slyšet nechcete, že?

Reven_21
27. prosince • 13:20

Pane. Chápu vaše předsudky vůči škodovce, když na ni nemáte. Lidé vždy narážejí na to co nemají. Každopádně celková cena Rapidu klesne až začne prodávat OIII.

shadowmare
27. prosince • 21:43

Áno áno, jsem socka a zlý komunista, co každému všechno závidí :-) Nejsem proti škodovce, její auta se mi (až na fabii) líbí. Ale nelíbí se mi její cenová politika.

Pilot
27. prosince • 14:15

... jj ... já furt říkám, že Veyron je nahovno .... ale ostatní ss jsou vklidu .... :-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Reven_21
27. prosince • 18:04

Jojo Veyron. Kdyby jste neměl google tak nevíte ani jak vypadá a kolik stojí ;-)

KarelAntonin
27. prosince • 4:10

Takovou sumu za tzv. lidové auto??? Tak marně přemítám kdo je vlastně cílovou skupinou???

ITTI
27. prosince • 10:50

Článek byl o měření charakteristiky Pe a Mt,tj. o motoru, zkus se vyjádřit k tématu,jestli je charakteristika a naměřené hodnoty výborná,solidní,podprůměrná,tragická atd...a neřeš,v jakém autě a za kolik motor je,pochopils o čem diskutovat?Tak sděl názor k věci.Díky.B-]

Petr007
27. prosince • 21:42

Změřili co deklaruje výrobce. Takže výrobce nekecá.
Co takhle změřit i Rapid 1,2TSI?

shadowmare
27. prosince • 10:47

Cílová skupina? No přece "mladé rodiny s dětmi". Teda já to trochu upřesním. Cílová skupina jsou mladí lidé (věkem přes 30 let) ve společné domácnosti. Oba s vysokoškolskými tituly a nadprůměrnými příjmy s bidlištěm Praha, nebo blízké okolí. Plus dvě děti ve věku 0-10 let.

Tomáš
30. března • 19:21

Hádám, že ty do té skupiny vysokoškoláků nepatříš s tím "bidlištěm". A ten odhad taky moc dobrý není, kupuju ho příští týden přítelkyni, žádné děcka nemám, a VŠ taky ne, a je mi 25. Kdo je trochu schopný něco vydělat (teď nemyslím žádný debilní multilevel, mám sklady a několik bytů) a nechce provokovat auty ze 'silné německé trojky', proč by nesáhl po Rapidu, který je v této motorizaci dostatečně výkonný, s DSG dostatečně komfortní, a má mladistvější vzhled než Octavia, pro holku 21 ideálni.
P.S. Jsem z Moravy, ne z Prahy.
Brečení lůzy nad tím jak nic nemá je strašné.
Mladá rodina s dvěma děckama si koupí tak maximálně lístek na autobus, protože tak maximálně splácí hypotéky a šetří na kočárky, a nějaký VŠ titul je jim úplně na ****. A nadprůměné příjmy? Co to jako je? Tak 20, 30 každý? Směšné. Dokud nemáš aspoň kilo za měs, jezdi na kole. :-D :-D

vana-hb
27. prosince • 22:59

Prahu docela znám a nevím kde tam je bidliště (sklad nebo snad výrobna bidel)? Myslim, že by to chtělo opakovat gramatiku a míň závidět. Tak si dej ještě pívo a zůstaň v klidu - ty už žádnou vysokou školu neuděláš. A buď si jistý, že lidé s andrůměrným příjmem by tuhle kreatůru nekoupili.

shadowmare
30. prosince • 21:25

Ano, moc se omlouvám za kažení češtiny. Zvlášť před ztělesněnou dokonalostí jako jste Vy. Apropo, nemyslel jsem tím, že si to auto takoví lidé koupí, ale že si takhle představuje škodovka své zákazníky.

Petr007
27. prosince • 21:39

Ti si přeci koupí plnohodnotnou Oktávku a ne skoroOktávku.
BTW. Za 500 kKč je k dispozici Fabia RS Combi. B-]
Tento Rapid 1,4TSI Elegance si bude hledat kupce špatně....... .

goro
27. prosince • 13:00

"nadprůměrnými příjmy s bidlištěm Praha"to je nářez...

x12345678
27. prosince • 13:36

Co s tím bidlem v Praze provádějí?

LOL
27. prosince • 14:33

bidliště!! Skladují tam bidla. :-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lukin
27. prosince • 16:43

Takže podživnostníci, aha :-))

ixb1
27. prosince • 11:13

A že takových rodin je. I truhlář by je dokázal spočítat na prstech.

shadowmare
27. prosince • 11:23

To ale zřejmě ve škodovce nevědí ;-)

Hat
27. prosince • 8:31

No to je jasné, určitě ne pro tebe...pro tebe se vyrábí Sandero

veto
28. prosince • 17:14

vsak to je auto rovnakej technickej kvality a podobnej komfortnej a uzitkovej kvality za uplne inu cenu....

Fuego
27. prosince • 8:05

též cena nadsazená uměle, ono TSI se v praxi za 270Tkč pohodě dají

x12345678
27. prosince • 12:28

Sice netuším, proč v článku o tom, jak jeden výrobnce uvádí korektní údaje o svých motorech, zatímco jiný lže jak když tiskne, se debata převádí na cílovou skupinu. Ale když už, tak je třeba si uvědomit následující:
Škoda dostala zelenou ke zvětšování svých modelů, což pocítí jak Octavia, tak následně Yeti a Superb. Nutno si uvědomit, že zvětšením se O3 dostane mimo zájem části privátní klientely, například kvůli velikosti garáží ve starších rodinných domech, ale i z celé řady dalších důvodů, jenže fabia/combi není pro tuto skupinu lidí přijatelnou volbou. Příchod Rapidu je tedy marketingově zcela správným řešením. Navíc to je/bude model, který dobře zapadne do fleet rules hlavních zákazníků, tedy velkých firem, kde už dnes například Ford či Opel nenabízí dost variant pro požadovanou flotilovou strukturu. Tam potom samozřejmě připadá v úvahu nabídka vozů s DSG a vyšším stupněm výbavy za vyšší cenu.

lethal924
2. ledna • 9:07

zvetsovani modelu? to se prece deje u vsech automobilek. To, ze se skodovka ted cpe marketingem vsechny sve modely o tridu vys nez kam patri je normalni lez (coz je mozna marketingove spravne reseni) aby si mohli nadsadit cenu. Technologicky zastarala platforma s nafouknutou karoserii neni pokrok za ktery bych si chtel priplatit. A drzim palce flotilam, ktere presednou z aster a focusu do mensich, horsich a drazsich rapidu...

Jasonek
2. ledna • 18:31

Velká auta s obstarožní technikou a tudíž levná jsou trendem dneška. Pro většinu lidí je auto prostředkem pro přemístění se z místa A do místa B. Komfort hraje malou roli. Důležitá je cena.

Petr007
27. prosince • 21:41

Jojo malé garáže. Také jsem měl problém dostat do garáže obyč Lagunu. :-)

Doporučujeme

Články odjinud