Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

K přeměření reálného výkonu jsme tentokrát na válcovou zkušebnu výkonu a točivého momentu vzali špičkové provedení ostře sledovaného mladoboleslavského modelu Škoda Rapid.

V uplynulých měsících jsme pro vás vzali na válcovou zkušebnu výkonu, lidově řečeno „brzdu“, již několik vozů, zejména pak pick-up Volkswagen Amarok se dvěma a sedan BMW 550d hned se třemi turbodmychadly. Zatímco u Amaroku údaje o výkonu prakticky odpovídaly tvrzení výrobce a točivý moment byl dokonce vyšší, u zmíněného BMW tomu bylo obráceně a výkon byl o plných 30 koní nižší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Rapid před měřením výkonu
 

Nyní jsme ale na brzdu zajeli s automobilem, který bude většině našich čtenářů a motoristů bližší, vůz Škoda Rapid. Šlo o nejvýkonnější a nejdražší provedení, jaké v řadě Rapid najdete, tedy zážehový čtyřválec 1,4 TSI/90 kW, který lze doplnit výhradně sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. V kombinaci s výbavovým stupněm Elegance a širokou škálou příplatkové výbavy cena vozu na snímcích dosti sebevědomě přesahuje hranici 500 000 Kč…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
A měření začalo...

Ale zpět k technice. Testovaný vůz, jenž měl ve chvíli našeho měření na válcové zkušebně výkonu společnosti Dieselpower najeto 4 160 km, byl opatřen známým přímovstřikovým čtyřválcem 1,4 TSI s přeplňováním. Ten v naladění pro Rapid dle výrobce dosahuje výkonu 122 koní (90 kW) při 5 000 ot./min. a točivého momentu 200 Nm v poměrně širokém rozmezí od 1 500 až do 4 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek
Graf z výsledků měření výkonu a točivého momentu vozu Škoda Rapid

A jak měření dopadla? Prakticky tak, jak udává výrobce, ve špičkách výkonu i točivého momentu dokonce o něco lépe. Při pohledu do grafu je dobře patrná skutečně prakticky konstantní hladina točivého momentu mezi 1 500 a 4 000 ot./min., jež vrcholila hodnotou 222,21 Nm při 2 551 ot./min. Křivka výkonu rostla od 1 500 do 4 500 ot./min. takřka lineárně, v rozsahu 4 500 až 5 500 ot./min. se pak pohybovala těsně pod úrovní 130 koní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rapid v provedení Elegance

Motor zkoušeného vozu Škoda Rapid 1,4 TSI DSG dosáhl nejvyššího výkonu 130,27 koní (95,62 kW) při 4 844 ot./min., takže jsme zaznamenali výsledky o 8 koní, resp. 22 Nm příznivější než v oficiálních záznamech. K tomuto poněkud specifickému vozu se v dohledné době vrátíme klasickým redakčním testem, v němž se můžete těšit také na obvyklé výsledky našich dynamických měření.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků