Na brzdě: Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW

Škodu Octavia Scout jsme už testovali s motorem 1.8 TSI. Nedávno se nám na krátkou chvíli dostala do rukou verze s vrcholným dieselem 2.0 TDI 135 kW. Využili jsme tuto příležitost a vyrazili na brzdu.

Naftový dvoulitr disponující maximálním výkonem 135 kW (184 koní) se představil nejprve ve spojení s dieselovou verzí Octavie RS. Zájemci o kombinaci s běžnou Octavií si museli chvíli počkat, ale dočkali se. Automobilka nasadila stejnou pohonnou jednotku také do nabídky pro verzi Scout. 

Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG: absolutní špička  

Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG: absolutní špička  

Ta je navíc vybavena pohonem všech kol, což jen tak mimochodem znamená, že je „terénně“ laděný Scout výrazně rychlejší při sprintu z nuly na stovku než jeho „sportovní“ sourozenec. Ten totiž v kombinaci s automatickou převodovkou zvládne tuto disciplínu za 8,3 s, zatímco Scout je na stovce za 7,8 s.

Škoda Octavia Scout má motor z RS TDI a výborný podvozek k tomu

Škoda Octavia Scout má motor z RS TDI a výborný podvozek k tomu

Vrcholný diesel v současné nabídce pro Škodu Octavia vychází z řady EA288. V oficiálních materiálech se dočtete o vylepšeném vstřikování common-rail, vylepšeném turbodmychadlu i chladiči stlačeného vzduchu. Samozřejmě nemůže chybět ani oxidační katalyzátor a filtr pevných částic. Škoda zároveň upozorňuje na snížené tření motoru mimo jiné například díky novým pístním kroužkům.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW aktuálně představuej to nejlepší, co si pro tento model můžete pořídit. Na brzdě motor ani náhodou nezklamal.

Tabulkové parametry tohoto motoru jsou následující. Z objemu 1968 cm3 (při rozměru vrtání x zdvih 81,0 x 95,5 mm a kompresním poměru 15,8:1) dává oficiálně maximální výkon 135 kW (184 koní) dostupný v rozmezí od 3500 do 4000 ot./min. Točivý moment předvede svých nejvyšších 380 Nm mezi 1750 a 3000 ot./min. Jaká je ale praxe válcové zkušebny společnosti Dieselpower?

Octavia 2.0 TDI najela 500 000 km. Víme, kolik to majitele stálo

Octavia 2.0 TDI najela 500 000 km. Víme, kolik to majitele stálo

Motor rozhodně nezklamal. Výsledek vycházející z opakovaných měření při venkovní teplotě 16 °C je 188,92 koní a plných 401,87 Nm. Naměřený výkon je tedy vyšší o 2,7 %, reálné hodnoty točivého momentu u testovaného auta převýšily slibované maximum o 5,8 %.

Na brzdě: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4

Na brzdě: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4

Jak můžete vidět na přiloženém grafu, co se týká otáček a točivého momentu, uvádí Škoda v podstatě reálná čísla odrážející naměřenou skutečnost. Při 1750 ot./min motor už vykázal dokonce více než slibovaných 380 Nm a nad touto hodnotou se pohyboval do zhruba 3500 ot./min. Nejvyšších 401,91 Nm bylo naměřeno při 2551 ot./min.

Také výkon odpovídá realitě. Přes 180 koní se motor dostal zhruba při 3250 ot./min a nad touto hodnotou vydržel přibližně do 4100 ot./min. Absolutní maximum bylo naměřeno při 3565 ot./min. 

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků