Na brzdě: Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW

Škodu Octavia Scout jsme už testovali s motorem 1.8 TSI. Nedávno se nám na krátkou chvíli dostala do rukou verze s vrcholným dieselem 2.0 TDI 135 kW. Využili jsme tuto příležitost a vyrazili na brzdu.

Naftový dvoulitr disponující maximálním výkonem 135 kW (184 koní) se představil nejprve ve spojení s dieselovou verzí Octavie RS. Zájemci o kombinaci s běžnou Octavií si museli chvíli počkat, ale dočkali se. Automobilka nasadila stejnou pohonnou jednotku také do nabídky pro verzi Scout. 

Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG: absolutní špička  

Test Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG: absolutní špička  

Ta je navíc vybavena pohonem všech kol, což jen tak mimochodem znamená, že je „terénně“ laděný Scout výrazně rychlejší při sprintu z nuly na stovku než jeho „sportovní“ sourozenec. Ten totiž v kombinaci s automatickou převodovkou zvládne tuto disciplínu za 8,3 s, zatímco Scout je na stovce za 7,8 s.

Škoda Octavia Scout má motor z RS TDI a výborný podvozek k tomu

Škoda Octavia Scout má motor z RS TDI a výborný podvozek k tomu

Vrcholný diesel v současné nabídce pro Škodu Octavia vychází z řady EA288. V oficiálních materiálech se dočtete o vylepšeném vstřikování common-rail, vylepšeném turbodmychadlu i chladiči stlačeného vzduchu. Samozřejmě nemůže chybět ani oxidační katalyzátor a filtr pevných částic. Škoda zároveň upozorňuje na snížené tření motoru mimo jiné například díky novým pístním kroužkům.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW aktuálně představuej to nejlepší, co si pro tento model můžete pořídit. Na brzdě motor ani náhodou nezklamal.

Tabulkové parametry tohoto motoru jsou následující. Z objemu 1968 cm3 (při rozměru vrtání x zdvih 81,0 x 95,5 mm a kompresním poměru 15,8:1) dává oficiálně maximální výkon 135 kW (184 koní) dostupný v rozmezí od 3500 do 4000 ot./min. Točivý moment předvede svých nejvyšších 380 Nm mezi 1750 a 3000 ot./min. Jaká je ale praxe válcové zkušebny společnosti Dieselpower?

Octavia 2.0 TDI najela 500 000 km. Víme, kolik to majitele stálo

Octavia 2.0 TDI najela 500 000 km. Víme, kolik to majitele stálo

Motor rozhodně nezklamal. Výsledek vycházející z opakovaných měření při venkovní teplotě 16 °C je 188,92 koní a plných 401,87 Nm. Naměřený výkon je tedy vyšší o 2,7 %, reálné hodnoty točivého momentu u testovaného auta převýšily slibované maximum o 5,8 %.

Na brzdě: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4

Na brzdě: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4

Jak můžete vidět na přiloženém grafu, co se týká otáček a točivého momentu, uvádí Škoda v podstatě reálná čísla odrážející naměřenou skutečnost. Při 1750 ot./min motor už vykázal dokonce více než slibovaných 380 Nm a nad touto hodnotou se pohyboval do zhruba 3500 ot./min. Nejvyšších 401,91 Nm bylo naměřeno při 2551 ot./min.

Také výkon odpovídá realitě. Přes 180 koní se motor dostal zhruba při 3250 ot./min a nad touto hodnotou vydržel přibližně do 4100 ot./min. Absolutní maximum bylo naměřeno při 3565 ot./min. 

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků