Na brzdě: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4

Když se v naší redakci objevila nová Škoda Octavia Combi osazená dvoulitrovým dieselem o výkonu 150 koní, nemohli jsme tuto příležitost nevyužít a nezastavit se na brzdě. Zde jsou naměřený výsledky.
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4, Graf
  2. Fotogalerie

Novou Škodu Octavia Combi jsme si už představili v rámci prvních jízdních dojmů i klasického redakčního testu. Teď přišel ten správný čas podívat se blíže na parametry testovaného dieselu. Naftový motor 2.0 TDI o výkonu 150 koní je nejsilnějším dieselem v nabídce, když nepočítáme verzi RS. Svůj výkon dává k dispozici v rozmezí od 3500 do 4000 ot./min, maximální točivý moment 320 Nm nabídne od 1750 ot./min do 3000 ot./min.

Čtyři zajímavější alternativy k nové Octavii RS. Souhlasíte?

Čtyři zajímavější alternativy k nové Octavii RS. Souhlasíte?

Motor pochází z řady EA288, do které kromě dvoulitru spadá ještě menší jedna-šestka. Vstřikovače pracují s tlakem 1800 barů, kvůli snižování produkce emisí nechybí například recirkulace výfukových plynů, která se dále dělí na nízkotlakou a vysokotlakou, pohon rozvodů pak obstarává bezúdržbový řetěz. Za zmínku v souvislosti s tímto motorem stojí také fakt, že pro nejsilnější verzi o výkonu 184 koní jsou připraveny vyvažovací hřídele s pohonem ozubenými koly. Kvůli normě Euro 6 se pak ještě dočkáme variabilního časování ventilů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Testovaný diesel je to nejvýkonnější, co si můžete z naftové části nabídky pro Octavii vybrat (když nepočítáme dieselové RS). Naměřenými hodnotami jednoznačně překvapil.

Na brzdu zamířila testovaná Octavia v době, kdy palubní počítač ukazoval přibližně 2700 najetých kilometrů. Výsledek měření jako vždy najdete na přiloženém grafu. Octavia si nevedla vůbec špatně. Abychom byli úplně přesní, vedl si nad očekávání dobře.

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Přibližně od 1600 ot./min výkon konstantně stoupá. Točivý moment zůstává prakticky stejný, a to až do 2700 ot./min, kdy začíná klesat. Maximální výkon nabídne dvoulitrový diesel od 3400 do 4000 ot./min. Za touto hranicí už následuje výrazný pokles.

Na brzdě: Volkswagen Golf 1.2 TSI 63 kW

Na brzdě: Volkswagen Golf 1.2 TSI 63 kW

Co se konkrétních parametrů týká, připravila nám Octavia menší překvapení. Místo slibovaných 150 koní vykázalo měření jako nejvyšší hodnotu 164 koní při 3905 ot./min. Točivý moment přerostl tabulkové údaje ještě výrazněji. Při 1694 ot./min dosáhl motor na 358 Nm.

Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4, Graf
  2. Fotogalerie

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků