Na brzdě: Opravdu má Seat Leon Cupra 290 vyšší výkon než 280?

49 komentářů

Martin
3. května • 11:59

A VW věděli, že je to auto na testy? Možná i pozná, že je na brzdicím válci. Stejně na co tolik koní v takovém šrotu. Zase akorát na honěni trika v hospodě. Na cestě zase na nic. Na dalnice je to malé a nepohodlné a okresky to nezvládne. Ale prodávát se to bude určitě dobře.

Honziss
3. května • 20:29

Njn, dalsi neznalek co v tom nikdy nejel, aaaachjo :)

Vin
4. května • 15:24

Jen tak mimo misu krasne rychle auto , ale ridicak mam jenom jeden a s takovym vozem a pokusenim bych jej dlouho nevlastnil. Uvedomte si ze nova civilni coctavia 3 v poctu 85 kusu ciha prave i na tech okreskach na vas. Hodne stesti.

Honziss
4. května • 16:00

Tohle auto je na ztratu ridicaku rozhodne bezpecnejsi nez kdejaky silnejsi diesel. PCR vybira tak kde to jde snadno a kde je velky potencial. S timhle autem to budete vetsinou rezat na takovejch silnickach, kam PCR nepachne :)

Vin
4. května • 19:31

Jo aha ty co vedou mezi JZD a jezdej tam na pole a z pole traktory a diky sirce silnice se s nima sotva vyhnete. Tak dobre brzdy a pojistku. Jinak PCR nakoupila techto 85 coctavii prave spise na tyto silnice nizsich trid. Kamarad uz mel tu cest prave tam kde jsme je v zivote necekali a jezdili trochu rychleji. No nakonec kazdeho vec a zodpovednost. Me ridicak zivy takze radsi zvolnim.

Bravo
4. května • 16:47

Nejužitečnější komentář diskuze, pod který se podepíšu. O tomhle tahle auta jsou. Jezdit podle nálady, ale vědět, že schopnosti auta umožňují především na klikaté okresce dát tomu zabrat, přesto naprosto bezpečně - výkon a schopnosti auta na to jsou. Sám strašně rád vzpomínám na Mondeo kombi ST, no a to byla jen 3.0 s 220 koníky, i když atmosféra, tohle musí být úplně jiná třída. A kdo chce jezdit rychle jen na rovinkách, dálnicích, přesto na spotřebu, ať kupuje TDI.

Safky6100
3. května • 17:19

ST Cupra 280 zvládá dálnice dobře i D1 (hlavně na pneu 225/45 R17) a na suchých okreskách nemá moc velkou konkurenci (ve stejné cenově hladině nebude moc aut rychlejších).

PT
3. května • 7:55

tak nevím, ale připadá mi že ta měření nemohou být přesná, myslím že každá automobilka určitě moc dobře ví jak výkonné motory nabízí a určitě by nedávali jenom tak 15 koní zadarmo, nedávno jsem kupoval nového golfa a byl to docela boj než jsme se dostali na "normální" cenu, prostě tomuto měření ani náhodou nevěřím.

Karel Semelka
2. května • 9:50

Měl jsem předchozí model/07/ a dnes mám pětku v automatu/280k/, tak že mohu srovnávat. Měření na stolici +-10K je o ničem. Vozů s tři sta koňmi je na silnici docela dost, ale veřejnost málo oceňuje celkový projev vozu. Cupra je z fabriky koncipovaná jako sportovní vůz, se kterým ten výkon mohu využít také jinde než na dálnici. V tom je kouzlo Cupry.
Srovnání těch dvou modelů je pro mě docela tristní, ale to je individuální.
Případní zájemci by si měli rozmyslet hlavně jestli automat, nebo manuál. Dnešní model je skvělý, v duchu doby, tichý, měkký, rychle zajede i opičák..., ale kdo o to stojí?
;-)

Zelí
2. května • 10:38

Jezdím poměrně hodně, ale že by bylo na silnici hodně aut s výkonem 300 koní .... jedině po započítání tahačů tir, to pak ano.

Safky6100
2. května • 19:24

Dle informace prodejce Seatu, jsou kvóty na motory 2.0 TSI s výkonem 280 koní a víc (Audi S3, VW Golf R, Seat Leon Cupra, Škoda Superb ...), no a Seat je prý poslední v řadě, motorů má nejméně = nejdelší dodací doba ale nejlepší poměr cena výkon. Toto je asi hlavní důvod, proč došlo k tam vysokému zdražení u verze 290 a uvedení na trh faceliftu velmi rychle po představení verze 280 (např. ST Cupra 280 se nedělala ani 1 rok v kuse ...). Samozřejmě marketingově pomohly velice pozitivní testy v časopisech, na netu, Youtube, čas na Nürburgringu, maximálka dle tacho 272 km/h ... Osobně si myslím, že se z Cupry pomalu stává kultovní záležitost.
Výkon 280 koní je až moc, na mokru a v zimě je problém ho přenést na silnici.
Aut, které by Cupře stačily je na silnici málo, nejčastěji ze silnějších jde vidět 3.0 TDI (Audi A6, BMW 5, Mercedes E ...) a ty Cupra dá (kromě Biturbo verzí s výkonem přes 300 koní ...).
Manuál je pomalejší, ale myslím si, že je to jedna z posledních možností, kdy řidič má opravdu auto v ruce (oproti Superbu nebo Golf R Variant = pouze DSG).
Silentbloky na přední nápravě jsou problém, při prudkém zrychlení na rozbité silnici (např. kanaly ...) jsou slyšet od přední nápravy prudké rázy, musí se dávat pozor a jezdit s rozumem.
Jinak velká spokojenost, hlavně si myslím, že především kombi verze ST Cupra nemá konkurenci: Honda kombi neumí, Golf GTI Clubsport taky neumí, Golf R Variant je strašně drahý a jezdí podobně jako Cupra, Octavia RS 230 je slabá, nemá adaptivní podvozek a ve stejné výbavě je dražší, Focus ST to samé, Peugeot 308 GT = slabý a GTI není kombi, Megane RS není kombi a celkově je hodně nepraktické.
Designově je ST Cupra ze všech karoserií pro Cupru taky nejhezčí.

Cupra 290
3. května • 5:29

Mám na Cupře 290 s manuálem najeto 6 tis. s průměrnou spotřebou 8,7 . Na popojíždění po Praze a na silnice, které jsou jak "ementál" využívam individuálního nastavení s ECO modem motoru, toto nastavení je vhodné, z mého pohledu, i na kluzké silnice, kdy se motor chová "rozvážnějí" a není takový problém s trakcí.

Karel Semelka
3. května • 9:32

No, nic mi do toho není, ale vím jaká je jízda s Cuprou za 8,7 l. a tak trochu mi uniká proč jsi volil Cupru?;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Cupra 290
3. května • 13:45

Nemám potřebu jezdit za všech okolností jak šílenec, jenom proto, abych plně využil potenciál Cupry. Má spotřeba 8,7 je výsledkem, jak se dá jezdit za daných provozních a místních konstelacích pane Semelko.

Karel Semelka
3. května • 15:08

Neptal jsem se na místní ,,konstelace", ale na tvoje pohnutky, a co se plného využití potenciálu Cupry týče, to je jiná věc. Jen jsem chtěl se vší úctou pane Cupro 290 vědět, proč někdo vyhodí čtyři sta litrů navíc, když ho nejspíše berou ecorallye.

mps
3. května • 17:24

Člověče, já mám Mazdu MPS s 260 koňmi, a taky s ní po městě jezdím, jako ostatní auta okolo mě. Pokud se chci vyřádit, zajedu do Mostu na okruh

Honziss
3. května • 20:27

Mam to stejne. Pouzivam Cupru na 50tkm/rok, dlouhodobe se da spotreba v pohode udrzet do 9ti. Mam v tom prahu dle predpisu, cz/sk dalnice lehce nad limit, nudne okresky 1tr dle predpisu, oblibene okresky na max, nemeckou dalnici na max...a v tom je kouzlo tohoto auta, kdyz ho potrebujete na presun, tak to zvladne v pohodli, tichu a s nizkou spotrebou, kdyz si chcete jizdu uzit, staci prekonfigurovat a da vam to taky.Nekteri jedinci to zjevne nechapou :)

Cupra 290
3. května • 16:01

Stačí vám třeba, že se mi to auto líbí a rád do něho usedám, abych si občas, když to dovolí podmínky "zazávodil"?
8,7 není výsledkem snahy o eco jízdu a řekl bych, že je výrazně vyšší než je udávaná spotřeba v techničáku, ta je eco.
Jinak nevidím nic špatého na tom, že Cupra nikoho nesežere na spotřebě jako jiná auta podobného výkonu, nebo, že jezdí za to samé co podstatně slabší vozy.

Safky6100
3. května • 17:55

Pro představu dosažené spotřeby Leon ST Cupra 280, vše dle PC:
Rožnov pod Radhoštěm - Třinec, jízda opravdu na spotřebu, max. 90 km/h, 5,6 L/100 km
Šumperk - Třinec, tempomat pořád 100 km/h, 6,6 L/100 km
Kaplice (Šumava) - Třinec, pořád 120 km/h, 7,6 L/100 km
Český Těšín - Brno, od 120 do 150 km/h, agresivně, 8,6 L/100 km
okreska střelba, cca. 12 L/100 km
ranní jízda do práce, 12 km, 17 min., plynule, průměrná rychlost 43 km/h, max. 80 km/h, spotřeba 6,9 až 8,5 L/100 km
Prvních 5000 km, dlouhodobý průměr 8,1 L/100 km (hodně dálkové), posledních 600 km (nejsou dálkové) 8,8 L/100 km.
V ČR není moc míst, kde by se dalo bezpečně plně využít potenciál Cupry, většinou je silný provoz, vesnice ... Pro Cupru je asi opravdu ideální přírodní okruh jako je Nürburgring, kde opravdu využije max. potenciál a stíhá i papírově mnohem rychlejší vozy:
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch... P.S.: A pak, že Cupra je pomalá na okresce ...

Safky6100
3. května • 18:09

Tady je ještě pěkné video, pohled na ST Cupru 280 z Golfa R (mají skoro stejný motor), v závodě s Porsche 911, je pěkně vidět jak se chovají otáčky, rychlost ...
Radost se dívat, když má někdo nejenom dobré auto, ale umí s ním i jezdit:
https://www.youtube.com/watch...

Karel Semelka
4. května • 9:05

Dík za videa.

enthusiastic.driver
3. května • 15:43

Já zase nechápu lidi, kteří nechápou, že Cupra je obyčejné auto, které se mimojiné používá na běžnou přepravu v hustém provozu, kde opravdu nemá nejmenší smysl hrát si na krotitele 280 koní. To ale vůbec nevylučuje, že tomu dotyčný při vhodné příležitosti dá za uši. S ORS jsem měl průměr ještě o pár deci menší a přesto obsahoval pasáže, o kterých snad veřejně ani nebudu psát...

pcwifi
2. května • 8:55

to je solidni tragedie kdyz novej model prinese 10 kobyl, nejaky ten dyzajn a vic nic, jo a cenu vyssi, to predevsim.

touchwizzz
2. května • 15:31

jj souhlas, rapidně tu cupru zdražili. hold když se to prodává...

smejkal
2. května • 8:20

K čemu takový motor v nákupní tašce ? I s Hondou s ATTS to bylo na přední náhon moc a to měla podstatně lepší jízdní vlastnosti.

Driver
2. května • 8:15

Každopádně zatím co všichni ceníkové ceny nastřelují co nejvýš a pak zákazníka umlátí slevami, tak tady klobouk dolů. Zrušit stávající verzi, novou zdražit o 1700euro a ještě přestat montovat jeden z tlumičů, to je majstrštyk. Zejména v podání Seatu. U Porsche by to nikdo neřešil, ale takhle, neuvěřitelné :-D

Vana666
2. května • 6:28

Redakce doteď nepochopila, že si z ní v Dieselpoweru nejspíše dělají legraci.
Viz například minulý test Passatu GTE ve kterém "zjistili", že prokluzující kola nepřenášejí vůbec žádnou sílu. A úplnou perlou bylo přesvědčení Dieselpoweru, že výkon elektromotoru závisí na tlaku vzduchu stejně jako u spalováku a změřené hodnoty jim tedy o několik procent uměle navýšili. A pak se divili že "naměřli" větší krouťák než údává výrobce.:-DTakže bych ty výsledky bral s velkou rezervou

Driver
2. května • 8:21

Tak určitě. :-D
Mi to připomíná stolice na měření tlumičů.
Za měření dáš to, co za jeden tlumič.
Další rok změříš znova, a to už jsi mohl mít oba přední tlumiče nové.
A zadní stojí pakatel.
A výsledky jsou dle konstalace hvězd buďto velmi zkreslující, a nebo zcela chybné.
A takovou stolici, kde to lze naměřit korektně, lze samozdřejmě najít, ale její kalibrace a provoz i nákup stojí takové částky, že to je celé nesmysl. Obyčejný mechanik, co není poleno, ty tlumiče pozná při jízdě a zadarmo...

Antiautomat
2. května • 8:00

...viac kyslika, lepsie spalovanie v elektrarni, to ta nenapadlo? ;-)

josephko
1. května • 20:09

Ja mám automobil,
čo má 300 kobýl,
4 rýchlosti.
Prvá rýchlosť, to nič nie je
prehodím štvrtú.
Preletím cez zákrutu
no a šup do plotu...
(ľudová pieseň) :-D

Auto
1. května • 17:28

Cupra je fajn, sám jsem ji měl. Ovšem v zimě nebo na mokru je to hrozný hraboš :-(.

touchwizzz
2. května • 15:26

musíš u toho používat mozek a dávkovat plyn... a ne jezdit furt na plný plyn, hold silnější auto. jasně že RWD se samosvorem by bylo lepší řešení, ale to jaksi VW nedělá.

ObiWanKenobi
2. května • 18:02

mal som predtym Megane RS a musim povedat, ze jeho predna naprava zvladala viac, mechanicky samosvor pri rozbehoch v priamke proste funguje, tento VAQ diferencial sa spina len v zakrutach, na rovinke funguje len XDS+ a ten vykon nezvlada proste

markogoojt
31. května • 8:37

na rovinkách se zapíná i VAQ, trošku si na tom něco nastuduj než napíšeš takovyhle hlod.

ObiWanKenobi
2. května • 8:20

presne tento problem mam aj ja. Trosku mokro a uz to presmykuje aj na trojke a predna naprava skace ako koza. Pokusim sa to zlepsit lepsimi silentblokmi, tak uvidime

touchwizzz
2. května • 15:29

A jaké tam dáš silentbloky?

ObiWanKenobi
2. května • 18:03

od SuperPro

Pepa
1. května • 13:50

Jak je to se spolehlivostí tohoto motoru? Přeci jenom, není těch hp na tento objem už moc?

Antiautomat
2. května • 7:57

...motor vydrzi (teda ak mu dame kazdych 15.ooo novy), skor by som sa bal o prevodovku a veci s tym suvisiace. Ale inak, sice koncern, ale pekne auto, to sa musi uznat.

Antiautomat
2. května • 16:05

minuskar ma pravdu. Motor nevydrzi.

ObiWanKenobi
1. května • 15:17

no ja mam uz najazdenych 20 tis km, davam tomu zabrat, a zatial bez problemov. Ale to je este skoro na vyvodzovanie zaverov....

ObiWanKenobi
1. května • 13:28

ja som kupil Cupru280 tesne pred prichodom 290-tky. Najlepsia kupa, lebo nova Cupra je uz o 1700 eur drahsia a za to dostanete len 10 koni a odstraneny prostredny tlmic z troch celkovo, ktore su na vyfuku. Ocividne sa Cupra dobre predava, tak zvysili jej cenu, ale aby ju mali cim odovodnit, tak spravili len tieto 2 kozmeticke upravy.

markogoojt
31. května • 8:37

tak on ten cat back vyfuk (zadní) stojí od milteku přes 40 tisíc, takže cena je oprávněná.

Michal Kohlík (Potkan007)
1. května • 12:29

Co se týče měření na brzdě mám podobnou zkušenost s 1.8 TSI starší generace. Místo slibovaných 160 koní má po 60 000 km 197,4.

4. května • 15:12

Zavidim ty body co vam budou rychle pribyvat.

Tom
1. května • 22:16

Třeba vám tam dali ve fabrice nějaký prográmek co pozná že jste na brzdě a krátkodobě přenastaví řídící jednotku a tím zvýší výkon. :D

H.
3. května • 16:21

Která automobilka by si něco takového dovolila? :D

Neurotic
1. května • 13:37

jasně o 1/4 větší výkon... a ještě jsi zapoměl napsat, že jezdí za 3/100:-D

DDT
1. května • 12:46

to určitě...

Doporučujeme

Články odjinud