Na brzdě: Nissan Juke Nismo

Nissan začal také na českém trhu prodávat coby vrchol řady Juke verzi Nismo a ta má kromě jiného přinést vyšší výkon.

Nissan Juke Nismo se coby nejostřejší Juke v nabídce ukázal začátkem roku na autosalonu v Tokiu. Oproti běžnému provedení se na karoserii objevil sportovně střižený nárazník, jiná je také maska, diody denního svícení nebo zadní koncovka výfuku. Samozřejmostí jsou osmnáctipalcová litá kola, sportovní sedadla uvnitř a upravený podvozek.

Na brzdě: Toyota GT86

Na brzdě: Toyota GT86

Kromě všeho zmíněného se ale máme těšit také na více výkonu, který produkuje přeplňovaná benzinová jedna-šestka nesoucí označení MR16DDT. Ta standardně poskytne 190 koní dostupných při 5600 ot./min, respektive vrchol točivého momentu 240 Nm dostupný mezi 2000-5200 ot./min. Juke Nismo ale přidává deset koní a 10 Nm navíc. Výkonové maximum se posouvá na 6000 ot./min a pásmo s maximálním točivým momentem se zúží na 2400-4800 ot./min. Určitě to jsou všechno zajímavá fakt k ověření.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Juke Nismo na slibovaných 200 koní ani po několika pokusech na brzdě nedosáhl. 

Pro úplnost ještě musím doplnit, že testovaná verze dorazila s pohonem všech kol. To kromě přítomnosti zadního aktivního diferenciál, který dokáže v praxi výrazně ovlivnit jízdní vlastnosti, znamená také automatickou bezstupňovou převodovku XTRONIC CVT-M7. Je velká škoda, že se manuál pojí pouze s pohonem přední nápravy, ale bohužel je to prostě tak. Kdo chce čtyřkolku, ten se musí smířit s někdy trochu zvláštně fungujícím automatem.

Na brzdě: BMW M550d

Na brzdě: BMW M550d

Nissan Juke Nismo se stal dalším z řady exemplářů, které jsme vzali na brzdu a přeměřili jejich výkon. V tomto případě se ukázalo, že realita není tak slavná, jak slibují technické tabulky. Po několika pokusech jsme naměřili maximální hodnotu výkonu na místo 200 koní pouze 183 koní a vrchol točivého momentu na místo 250 Nm pouze 239 Nm. Maximálního výkonu dosáhl motor při 5778 ot./min, na vrchol točivého momentu se motor dostal při 4112 ot./min. Naměřený graf najdete tak jako vždycky pod článkem. 

Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků