Na brzdě: Nissan Juke Nismo

Nissan začal také na českém trhu prodávat coby vrchol řady Juke verzi Nismo a ta má kromě jiného přinést vyšší výkon.

Nissan Juke Nismo se coby nejostřejší Juke v nabídce ukázal začátkem roku na autosalonu v Tokiu. Oproti běžnému provedení se na karoserii objevil sportovně střižený nárazník, jiná je také maska, diody denního svícení nebo zadní koncovka výfuku. Samozřejmostí jsou osmnáctipalcová litá kola, sportovní sedadla uvnitř a upravený podvozek.

Na brzdě: Toyota GT86

Na brzdě: Toyota GT86

Kromě všeho zmíněného se ale máme těšit také na více výkonu, který produkuje přeplňovaná benzinová jedna-šestka nesoucí označení MR16DDT. Ta standardně poskytne 190 koní dostupných při 5600 ot./min, respektive vrchol točivého momentu 240 Nm dostupný mezi 2000-5200 ot./min. Juke Nismo ale přidává deset koní a 10 Nm navíc. Výkonové maximum se posouvá na 6000 ot./min a pásmo s maximálním točivým momentem se zúží na 2400-4800 ot./min. Určitě to jsou všechno zajímavá fakt k ověření.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Juke Nismo na slibovaných 200 koní ani po několika pokusech na brzdě nedosáhl. 

Pro úplnost ještě musím doplnit, že testovaná verze dorazila s pohonem všech kol. To kromě přítomnosti zadního aktivního diferenciál, který dokáže v praxi výrazně ovlivnit jízdní vlastnosti, znamená také automatickou bezstupňovou převodovku XTRONIC CVT-M7. Je velká škoda, že se manuál pojí pouze s pohonem přední nápravy, ale bohužel je to prostě tak. Kdo chce čtyřkolku, ten se musí smířit s někdy trochu zvláštně fungujícím automatem.

Na brzdě: BMW M550d

Na brzdě: BMW M550d

Nissan Juke Nismo se stal dalším z řady exemplářů, které jsme vzali na brzdu a přeměřili jejich výkon. V tomto případě se ukázalo, že realita není tak slavná, jak slibují technické tabulky. Po několika pokusech jsme naměřili maximální hodnotu výkonu na místo 200 koní pouze 183 koní a vrchol točivého momentu na místo 250 Nm pouze 239 Nm. Maximálního výkonu dosáhl motor při 5778 ot./min, na vrchol točivého momentu se motor dostal při 4112 ot./min. Naměřený graf najdete tak jako vždycky pod článkem. 

Klepněte pro větší obrázek

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků