Na brzdě: Nissan Juke Nismo

Nissan začal také na českém trhu prodávat coby vrchol řady Juke verzi Nismo a ta má kromě jiného přinést vyšší výkon.

Nissan Juke Nismo se coby nejostřejší Juke v nabídce ukázal začátkem roku na autosalonu v Tokiu. Oproti běžnému provedení se na karoserii objevil sportovně střižený nárazník, jiná je také maska, diody denního svícení nebo zadní koncovka výfuku. Samozřejmostí jsou osmnáctipalcová litá kola, sportovní sedadla uvnitř a upravený podvozek.

Video | Sportovní auta | Technika | Toyota

Na brzdě: Toyota GT86

Kromě všeho zmíněného se ale máme těšit také na více výkonu, který produkuje přeplňovaná benzinová jedna-šestka nesoucí označení MR16DDT. Ta standardně poskytne 190 koní dostupných při 5600 ot./min, respektive vrchol točivého momentu 240 Nm dostupný mezi 2000-5200 ot./min. Juke Nismo ale přidává deset koní a 10 Nm navíc. Výkonové maximum se posouvá na 6000 ot./min a pásmo s maximálním točivým momentem se zúží na 2400-4800 ot./min. Určitě to jsou všechno zajímavá fakt k ověření.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Juke Nismo na slibovaných 200 koní ani po několika pokusech na brzdě nedosáhl. 

Pro úplnost ještě musím doplnit, že testovaná verze dorazila s pohonem všech kol. To kromě přítomnosti zadního aktivního diferenciál, který dokáže v praxi výrazně ovlivnit jízdní vlastnosti, znamená také automatickou bezstupňovou převodovku XTRONIC CVT-M7. Je velká škoda, že se manuál pojí pouze s pohonem přední nápravy, ale bohužel je to prostě tak. Kdo chce čtyřkolku, ten se musí smířit s někdy trochu zvláštně fungujícím automatem.

Video | Sportovní auta | BMW | Technika

Na brzdě: BMW M550d

Nissan Juke Nismo se stal dalším z řady exemplářů, které jsme vzali na brzdu a přeměřili jejich výkon. V tomto případě se ukázalo, že realita není tak slavná, jak slibují technické tabulky. Po několika pokusech jsme naměřili maximální hodnotu výkonu na místo 200 koní pouze 183 koní a vrchol točivého momentu na místo 250 Nm pouze 239 Nm. Maximálního výkonu dosáhl motor při 5778 ot./min, na vrchol točivého momentu se motor dostal při 4112 ot./min. Naměřený graf najdete tak jako vždycky pod článkem. 

Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků