Na brzdě: Jak si vede 2.0 TSI ve Škodě Octavia RS po 174 000 km?

Testovali jsme ojetou Škodu Octavia RS 2.0 TSI, kterou jsme kromě jiného vzali na motorovou brzdu, abych zjistili, jak si její motor stojí po 174 000 km.

V redakci se nám na týdenní test usadila ojetá Škoda Octavia RS s karoserií kombi a s motorem 2.0 TSI, který byl spojen s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. Vůz pochází z Nizozemí a je po prvním majiteli. Celý test ojetiny si přečtete už brzy. Nás ale také zajímalo, v jaké kondici vlastně motor 2.0 TSI může být, když má na svém hrbu už přes 174 000 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Testovaná ojetá Škoda Octavia RS má za sebou více než 174 000 km a v nádrži jen obyčejnou pětadevadesátku. Jak si povede na motorové brzdě?

Pro začátek si připomeneme základní technické údaje, které slibuje automobilka. Faceliftovaná Škoda Octavia RS druhé generace totiž dostala nový motor 2.0 TSI konstrukční řady EA 888 s řetězovými rozvody. Ten nahradil starší „řemenovou“ jednotku 2.0 TFSI řady EA 113, kterou měl pod kapotou model před faceliftem.

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

Nový motor je vlastně technický příbuzný běžné přeplňované osmnáctistovky TSI, která se dávala do standardní Octavie. Má jen delší zdvih a jeho velkou výhodou je to, že nepotřebuje benzín s oktanovým číslem 98. I to jsme chtěli ověřit na motorové brzdě, proto jsme s touto ojetou Octavií vyrazili ke společnosti Dieselpower do Modletic.

Podle údajů výrobce má dvoulitr TSI dávat nejvyšší výkon 147 kW (200 k) v 5100 až 6000 ot./min. a točivý moment má dosahovat na 280 Nm v 1800 až 5000 ot./min. Byli jsme zvědaví, jak si motor bude stát po více než 174 000 najetých kilometrech a s naprosto běžnou pětadevadesátkou v nádrži.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Výsledek nás docela překvapil. U Dieselpower změřili nejvyšší točivý moment 295 Nm v 2300 ot./min. a výkon 155 kW (211 k) v 5300 ot./min. Měření probíhalo na čtvrtý rychlostní stupeň.

Klepněte pro větší obrázek
Výsledek nás docela překvapil. Ojetá Octavia 2.0 TSI RS nabízela lepší parametry než slibuje výrobce. I po 174 000 km je tak motor v mimořádně dobré kondici

Vrchol točivého momentu přichází o něco výše a ve slibovaných 1800 ot./min. má motor teprve zhruba 250 Nm. Ale nad slibovanými 280 Nm se pohybuje kdekoli mezi 2100 a 5250 ot./min. Křivka průběhu výkonu je také překvapivě vyrovnaná a plochá jak Stolová hora. Nad hranicí výkonu 147 kW (200 k) se pak měřený motor 2.0 TSI pohybuje mezi 4750 a 6200 ot./min.

Měření tak potvrdilo naše subjektivní dojmy, protože i na silnici působil motor v této ojeté Octavii tak, že je v mimořádně dobré kondici i po docela slušné porci kilometrů. Vždyť těch více než 174 000 km najela testovaná Octavia RS teprve od roku 2012. To dělá reálně přes 40 000 km každý rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků