Na brzdě: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi

jenda  |  02. 01. 2015 09:56

Tak Mondeo váží o 270 kg více než udává výrobce, nedosahuje výkonu jak udává výrobce, co bude dál, je to vůbec Ford jak udává výrobce ?

Odpovědět  |   | 
tito  |  02. 01. 2015 10:04

Taková je doba. PR lži vítězí nad pravdou, lid to žádá. Stačí chvíli počkat a přečíst si za chvíli tady dole flame trotlů, co budou obhajovat všechno možné i nemožné, co sice pravda není, ale oni si ji tak představují a plamenně za ni bojují zbraněmi typu "lhát a urážet druhé je košer". Dokonce i některé hlavy států verbálně fungují tímto způsobem....

Odpovědět  |   | 
jendabenda  |  03. 01. 2015 23:36

Hehehe máš šest mínusů od hjundajistů-mistrů píár lží

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  04. 01. 2015 11:16

A na tuhle hloupost jsi přišel jak, že by podle sebe soudím tebe? Mám Forda a naše zastoupení jsou mistři ve lhaní.

Odpovědět  |   | 
jendabenda  |  04. 01. 2015 16:59

co to zas plácáš za nesmysly?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  06. 01. 2015 22:03

Jen to, že na rozdíl od tebe s nimi mám bohaté osobní zkušenosti. Vím, že jsi vševěd, všude jsi byl a všechno víš, ale otázkou je, jestli ses trochu nepřecenil. Hodnotíš něco o čem nic nevíš.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  02. 01. 2015 10:38

jenda: Je potřeba si uvědomit, že v tom testu propadl jak Ford, tak i Mercedes. A jsem na 100% přesvědčený, že by propadlo i jakékoliv jiné auto. To, že to je průser, to je bez debaty. Ale nalijme si čistého vína, v tomto kontextu lžou úplně všichni.

Odpovědět  |   | 
jenda  |  02. 01. 2015 10:51

Tak mě to je jasný, tohle je jen takové rýpnutí do Fordu. Jinak souhlasím s tím, že dnes je to asi nějaká móda s tím lhaním zákazníkům od deklarované spotřeby přes výkon a váhu.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  02. 01. 2015 12:02

U té spotřeby jsou v tom podle mě nevinně. Kdyby EU nezaváděla nerealistické normy pro emise CO2, spotřeba by daleko více odpovídala realitě. Všimněte si, že se papírové údaje začaly s těmi reálnými rozcházet právě v momentě, kdy se tyto blbosti začaly zavádět.

Kdyby uvedli skutečnou spotřebu, budou muset platit pokuty za nadlimitní emise a kdo by to asi zaplatil? Samozřejmě že zákazník v podobě ceny auta, navýšené o tuto pokutu.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 01. 2015 10:49

tak jako VW Passat a většina aut, váha se často uvádí nejnižší bez výbavy,výkony se uvádějí laboratorní, většina aut jich nedosahuje, tak jako spotřeby

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  02. 01. 2015 11:11

Petr: Já jsem asi výjimka, ale co se týče spotřeby, tak jsem s žádným autem, co jsem kdy vlastnil nebo delší dobu jezdil, neměl problém jezdit za to co udává výrobce. Jezdil jsem atmobenzíny, atmonafty, turbonafty a teď mám turbobenzín a naprosto bez problémů.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  02. 01. 2015 11:21

Ubezpečuju Tě, že vyjímka nejsi, mám naprosto stejné zkušenosti a vím o lidech co s tím taky nemají problém (ale je fakt že jich není moc). A to žádné ekorelí nejezdím, spíš je to tím že s autem málokdo "cítí", zrychluje jen proto, aby vzápětí prudce brzdil, jezdí na špatný kvalt a pod.

Odpovědět  |   | 
StandikCZ  |  02. 01. 2015 19:40

Taky se hlásím do klubu. Ať jedu s HTP nebo čtyřlitrem, tak nemám nejmenší problém s dosažením (případně být pod údajem) deklarované kombinované spotřeby. A to brzda provozu rozhodně nejsem.

Odpovědět  |   | 

Ba ba, ja jsem na tom stejne. Mam 1.6 atmo a jezdim max o 0.5l vic nez PP.
Mival jsem 1.9 tdi pd a ten taky jezdil zhruba stejne. Jen kdyz obcas jedu s 1.4 TSI, tak jsem uplne mimo-je to hrozne nenazranej motor, kdyz chces jet fakt hodne svizne...

Odpovědět  |   | 
mixal11  |  03. 01. 2015 08:53

Som na tom podobne.

Ford Focus TDCi 2003 - papierovo 5.3 - realne 4.7-5.8
Peugeot 308 SW HDI 2008 - Papierovo 4.9 - realne 4.7 - 5.5

Je vsak pravda, ze v mojom pripade je to u novsieho auta tazsie ale stale realne.

Odpovědět  |   | 
st  |  02. 03. 2015 16:47

Otázka podle čeho deklarujete spotřebu? Podle PP nebo podle reálné spotřeby? Dle mých osobních zkušeností to mohou být hodně rozdílná čísla....

Odpovědět  |   | 

ono jde o to, jak starý auto máš... Čím novější, tím jsou výrobcem udávaný spotřeby větší sci-fi... S passtem z r. 2007 a 125kW sem neměl problém jezdit dlouhodobě za to, co v kombinaci udával výrobce (6,4 l/100km) ... Ale jak budu jezdit se služební O3, za to co udává výrobce (4,1l), to netušim...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  03. 01. 2015 20:21

dobrý postřech většina těch zoufalců mají malé šunky a malé objemy, také je velký rozdíl, zda jezdíte denně po Praze (neznám nikoho kdo by jezdil za udávanou spotřebu) a když jezdíte jednou za týden na chatu po dálnici

Odpovědět  |   | 

Tak nekupuju si 125kW diesel abych s nim hopsal po městě... U mě to bylo tak 80% dálnice a zbytek spočíval většinou v tom, abych se na tu dálnici dostal...

Odpovědět  |   | 
znalec  |  02. 01. 2015 11:28

v clanku je napisane, ze VW motory naopak bezne dosahuju vykony vyssie ako deklaruju..

Tj. ak si kupis VW - v skutocnosti za svoje prasule dostanes viac vykonu ako u konkurencie.

Odpovědět  |   | 
Atlis  |  02. 01. 2015 18:25

To, ze ma auto vyse 200kg nadvahy ju uplne normalna vec, stavim sa, ze ak by zvazili vsetko v ramci triedy v top vybave, rozdiely by mohli byt aj podstatne vyssie.

Kazdy, kto sa v automobilizme vyzna vie, ze lepsia vybava pridava na hmotnosti.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  06. 01. 2015 12:09

přesně tak, u mě prosklená střecha + 30 kg, airbagy navíc, CD changer, více repráků, navigace, větší kola atd. není problém se dostat přes 200 kg

Odpovědět  |   | 
Sobo  |  02. 01. 2015 10:23

Trochu trapas pro Ford.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  02. 01. 2015 11:38

Výsledky měření jsou poněkud strohé, když už nešly změřit nízké otáčky mohl se uvést aspoň skutečný výkon na kolech

Jinak ta přesnost změřeného výkonu na setiny koně mi přijde vzhledem ke způsobu činnosti válcové brzdy jako dobrý vtip

Odpovědět  |   | 
Andr3j  |  02. 01. 2015 11:50

Myslim, ze vykon bude aj dost individualny, proste tam je mozno +/- 5 az 10 % rozdiel. Zalezi od teploty atd.. keby boli tie auta aspon 4 tak by sa dal vyvodit nejaky presvedcivy zaver...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  02. 01. 2015 11:57

Jsem fanda Fordu. A nové Mondeo se mí líbí.
Výsledek tohotu reálného testu mě ale zklamal. Obzvláště nové auto by mělo mít vyšší výkon než udává výrobce, aby při správném servisu si udrželo hodnoty i po čase...
A to spolu s nadváhou i kolem 200kg je už podle mě na reklamaci...

BTW mám Focus 09. Velký techničák uvadí 8,7/5,4/6,6 a nemám problém za udávanou spotřebu jezdit. Samozřejmě pokud jedu rychleji než předpisově nemůžu očekávat tyto čísla. Problém může být v tom, že nevím, jak je zohledněno zatížení auta při testech a, když někdo jezdí pořád až po střechu plný spotřeba bude růst...Ve městě si nepamatuji, že bych se dostal přes 8, mimo město 5,4 je dosažitelné ale spíš to bude 5,6-5,8 při dodržování předpisů. A 6,6 v kombinace není problém. Pokud mám velký podíl dálnice je těsně pod 7. Jezdím ale většinou s nízkým zatížením auta.

Odpovědět  |   | 
Bronas  |  02. 01. 2015 12:20

Tak to ještě jezdíš za dost. Mám focus 2005 Tdci 100 kW a ještě jsem nikdy nebyl spotřebou přes 6 litrů. Jezdit těsně pod 7, tak si nedovedu představit co bych s tím autem musel dělat.

Odpovědět  |   | 
copper  |  02. 01. 2015 17:30

Ta jeho cisla bych tipoval na benzinovy motor, nikoli naftu, takze jezdit kolem 6,5 je normalka.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  02. 01. 2015 18:14

Samozřejmě se jedná o benziin
Takže myslím, že to opravdu není špatná spotřeba....

Navíc opravdu sedí PP se skotečnosti. Mnohokrát jsem to měřil podle dočerpaného paliva a nikdy nebyl rozdíl ani desetina. Zatímco některé palubáky občas lžou i o 0,5L...

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  02. 01. 2015 18:25

A počítač km jsi taky prověřil ?

Odpovědět  |   | 
Moik  |  03. 01. 2015 20:31

Hehe ja mel 100kw kombika 2006 taky a pod sest jsem se myslim nikdy nedostal. Na tu dobu slusny letadlo...

Odpovědět  |   | 
senegalec  |  03. 01. 2015 22:58

Mám Ford Fokus-C-max,
jeho deklarovanú spotrebu sa mi nikdy nepodarilo dosiahnuť. Udávaná je 6 l/100 km pri rýchlosti 90 km/hod.(skúste ísť po dialnici 90 km/hod).
*
Ale ku spotrebe:
Chodí mi od Forda časopis s rôznymi zaujímavosťami, kde som mimo iné objavil aj článok o deklarovanej spotrebe vozidiel Ford s "najlepším motorom na svete".
Píše sa tam, že udávaná spotreba sa neurčuje na základe skutočne spotrebovaného PHM, ale sa "vypočítava" z emisných hodnôt v laboratóriu.
Je to podľa nejakej medzinárodnej normy. Aby sa dali vzájomne porovnávať motory jednotlivých výrobcov.
V podstate treba vedieť, že udávaná spotreba je vlastne hodnota, dosahovaná v laboratórnych podmienkach.
Takže som pochopil, že nemá význam sa snažiť.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  02. 01. 2015 12:06

Mě by docela zajímalo, proč měření začíná až na cca 2500 ot.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  02. 01. 2015 12:09

stačí číst článek
Je to kvůli automatu.....

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  02. 01. 2015 12:18

A jo, ten já nečetl Jen jsem se mrknul na graf

To jako to Mondeo nemá možnost sekvenčního režimu?

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  02. 01. 2015 12:26

Má ale automat si tak trochu dělá, co chce...alespoň, co jsem četl. Takže při plné akceleraci podřadí dolu a nedrží zvolený stupeň.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  02. 01. 2015 12:28

Hm, tak to je pak sekvenční režim jak noha...

Odpovědět  |   | 
jehovista  |  02. 01. 2015 19:04

Je to sekvencni, akorat ti ten automat nedovoli zlikvidovat motor.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  02. 01. 2015 19:47

Automat v sekvenčním módu by měl do řazení zasahovat jen v případě, že hrozí zdechnutí motoru z důvodu nízkých otáček (podřazení) nebo v případě, že otáčky dosáhnou maxima (přeřazení). To, že někdo dá od určitých nízkých otáček plný plyn mezi tyto situace nepatří.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  04. 01. 2015 07:38

Pokud v sekvencnim rezimu da ridic plny plyn, to znamena ze pozaduje co nejvice sily motoru, pak prevodovka i v tomto rezimu podradi, aby tuto silu dodala.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  04. 01. 2015 09:43

No to právě dle mého filozofii sekvenčního režimu odporuje. To co popisuješ, je klasický kick-down v automatickém módu. Když dá řidič plný plyn v sekvenčním režimu, požaduje co nejvíce síly motoru na daný stupeň - když si chce řadit sám, nechce aby mu do toho elektronika kafrala. Pak by totiž ten režim postrádal smysl.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  04. 01. 2015 10:02

Quebe: souhlas. Myslím že by automat neměl v man.režimu řadit ani při maximu otáček. Jednak neví jestli nechci zrovna brzdit a taky se může stát že přeřadí řidič páčkou a zároveň i automat a skočí to najednou o dva kvalty

Ale tenhle stav kdy to v manuálním režimu samo podřadí už ve středních otáčkách bych považoval za významnou vadu systému

Odpovědět  |   | 
veto  |  05. 01. 2015 09:54

ja som skor za to aby v civilnom aute strednej triedy automat preradoval/podradoval pi max/min rpm.
ale aby radil aj pri zoslapnuti pedalu na podlahu, to je fakt nepodarok a vacsia chyba ako nizsi vykon nez deklarovany.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  02. 01. 2015 12:56

tak to vlastně nikdy nevyužije ten slibovaný max moment od 2 tis. otáček

Odpovědět  |   | 
Atlis  |  02. 01. 2015 18:39

177k, 401Nm je uplne normalny vysledok v pripade 180k motora. U Fordu nikdy neboli bonusove kone standardom.

Okrem toho aby bol vysledok doveryhodny, bolo by treba vsetky auta testovat nie na jednom dynamometri, ale na viacerych. Je uplne normalne, ze medzi vysledkami na roznych dynamometroch moze byt rozdiel niekolko percent. A ani to nic neznamena, pretoze moze byt, ze jeden motor bude mat 177k a druhy 182k... Ak by bol vysledok 170k a moment 350Nm, bol by to problem.

Z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze som bol merat vykon vo svojom aute a miesto vyrobcom deklarovanych 150k bolo od 138k po 141k. Najprv som bol sklamany, neskor sa ale ukazalo, ze ich brdza je nastavena zamerne na vyrazne nizsie vysledky aby potom mohli motory "opravovat". Stacilo navstivit doveryhodnejsie miesto a motor mal presne taky vykon aky udava vyrobca. Ludia, ktori jazdia k tomu istemu tunerovi maju vysledky od 148 po 151k.

Bonusove kone samozrejme vzdy potesia, ale 4-5 koni naviac pri 180k nie je ziaden zazrak. Realne je to prakticky nepostrehnutelne.

Odpovědět  |   | 
Ondřej  |  03. 01. 2015 00:45

Moc díky za informaci, ze motory VW jsou the best, pac maj víc kw Hned zítra si pobezim pro rapida s 1.2 tsi a budu machrovat, že mám o 1 kw víc, čímž trumfuju i mercedes a ford

Odpovědět  |   | 
John  |  03. 01. 2015 01:52

Stale to meraju na tej istej brzde u Dieselpoweru. Treba sa zmierit s tym, ze Ford nema deklarovany papierovy vykon. Ked skodovka moze mat o 3% vacsi ako papierovy vykon, tak Ford by mohol mat udavany papierovy vykon. Holt nema ho.
Ked to niekomu nevadi, ze Ford zavadza v hmotnosti vo vykone a bohvie v com este, tak nech si ho kupi.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  03. 01. 2015 20:35

Tak ze maji vw vyssi vykon nez papirovy plati aspon 15let z marketingovych duvodu... Stejne lip nejedou. A az zvazi Superb nebo Passat v plne polni a bude mit deklarovanou hmotnost motorizace v zakladni vybave, tak mi brnkni.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  03. 01. 2015 12:47

Je nesmysl posuzovat výkon u auta s automatem, kde se očividně nedařilo provést měření standartně (kvůli převodovce). Takže zas takový trapas bych to neviděl.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  03. 01. 2015 13:17

Tom: Proč si myslíš si že převodovka zkreslila hodnotu max.výkonu ?

Odpovědět  |   | 
Moik  |  03. 01. 2015 20:37

Stejne to neni vypovidaci hodnota... Jedno auto jedna nafta jedna brzda. Jediny info z toho je, ze Ford ma +- udavany vykon a vwgroup ma vyssi nez udavany.

Odpovědět  |   | 
Marwiner  |  03. 01. 2015 20:35

Docela by mně potěšilo, kdyby se pánové v redakci drželi metrických jednotek a přestali otravovat s koňmi z konce 18.století.

Odpovědět  |   | 
rto  |  03. 01. 2015 20:59

Jsem za

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  03. 01. 2015 23:17

Marwiner: co otáčky, místo nich taky raději úhlovou rychlost v radiánech za sekundu ?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 195 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 32 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A