Na brzdě: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi

Klasický redakční test nové generace Fordu Mondeo již máme za sebou, nastal čas podrobněji se podívat, jak je na tom prozatím nejsilnější diesel v nabídce se svým reálným výkonem. Dosahuje opravdu na hodnoty, které automobilka udává?

Nová generace Fordu Mondeo prošla naším testem zhruba v polovině prosince a v rámci testování jsme zavítali opět do válcové zkušebny, abychom zjistili, jak je na tom naftový dvoulitr se svým reálným výkonem. Naše konkrétní verze dostala prozatím nejsilnější diesel v nabídce, což znamená, že by měl výkon dosahovat na 132 kW (180 k) při 3500 ot./min a točivý moment by měl nabídnout maximálních 400 Nm v rozmezí od 2000 do 2500 ot./min. 

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Naftový čtyřválec dostal s příchodem nové generace řadu změn. Ford ve svých materiálech upozorňuje samozřejmě na opatření směřující ke snížení emisí, ale také na přepracovaný blok motoru, kompletně novou hlavu válců a jiné vstřikovače. Jen zopakujeme, že tato jednotka má objem 1997 cm3 a že jde o motor s rozvodem DOHC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Mondeo nové generace na brzdě vyloženě nezklamal, ovšem také nijak zvlášť nepřekvapil. Především ale motor vykázal nižší maximální výkon. 

Testovaný automobil dorazil do testu vybavený šestistupňovou automatickou převodovkou Powershift a ta se nakonec ukázala jako lehce problémová. Měření výkonu na válcích v autě s manuální převodovkou probíhá tak, že se zařadí zvolený rychlostní stupeň (třetí nebo čtvrtý) a motor se nechá spadnout na volnoběžné otáčky, aby následovala akcelerace na plný plyn.

Na brzdě: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Na brzdě: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Aplikovat tento postup na automatické převodovky bývá problematické, protože se dost často stává, že převodovka při přidání plynu podřadí. Obvykle se proto zpočátku neakceleruje pod plným plynem. Powershift ale nespolupracoval ani tak, takže jsme nakonec museli měřit až zhruba od 2300 ot./min. Proto výsledný graf nezačíná na klasicky nízkých otáčkách ale až na zmíněných 2300 ot./min.

Z tohoto důvodu bohužel nemůžeme s určitostí říci, jak je na tom motor s průběhem točivého momentu, protože začínáme až v otáčkách, kde by už měl naftový čtyřválec nabízet maximálních 400 Nm. Udávané maximum bylo naměřeno až při 2819 ot./min, přičemž jako nejvyšší hodnotu vykázalo měření 401,18 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Automatická převodovka nakonec způsobila, že jsme museli měřit až od 2300 ot./min. Točivý moment ale slibovaného maxima nakonec dosáhl, jen o něco později. 

Co se výkonu týká, tam se motor na udávaných 180 koní ani při opakovaných měření nedostal. Nejvíce bylo naměřeno 177,55 koní dostupných při 3342 ot./min. Maximum výkonu drží motor zhruba do 3500 ot./min a následně už přichází pokles, přičemž veškeré představení končí na 4300 ot./min.

Na brzdě: Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW

Na brzdě: Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW

Celkově dvoulitrové TDCi nijak zvlášť nepřekvapilo. Na slibovaný maximální výkon se navíc (i když těsně) motor nakonec nedostal, což může být trochu zklamání. Třeba motory koncernu Volkswagen běžně vykazují vyšší výkon, než jaký automobilka slibuje, což naposledy dokázala Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (135 kW) a mělo by to potvrdit také připravované měření Volkswagenu Passat nové generace

Klepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků