Na brzdě: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Opět jsme se zastavili na brzdě, tentokrát jsme s sebou ovšem nevzali zcela nový automobil, ale naopak ojetinu. Testovaný Ford Mondeo s benzinovým dvoulitrem měl najeto přes 170 000 km. Jak se taková porce projeví na výkonu motoru?

Měření výkonu nejrůznějších automobilů si u vás získalo velkou oblibu, takže jsme se rozhodli, že zkusíme tento seriál ještě trochu vylepšit. Na brzdu jsme vzali první ojetinu, což by mohla být podle našeho názoru věc ještě zajímavější a vaše ohlasy na Facebooku to v podstatě potvrdily. Každopádně je důležité zdůraznit, že výsledky této první ojetiny (a jakékoliv následující) jsou pouze orientační. Je logické, že za řadu let výkon motoru hodně ovlivní jednotliví majitelé a jejich přístup k automobilu. Abychom získali co nejlepší představu o tom, v jakém technickém stavu měřený exemplář je, pokusíme se pokaždé zjistit co nejvíce z jeho historie.

Na brzdě: Citroën C-Elysée 1.2 VTi

Na brzdě: Citroën C-Elysée 1.2 VTi

Jako první ojetina zavítal na brzdu benzinový Ford Mondeo s karoserií kombi. Ten má pod kapotou atmosférický dvoulitr Duratec – HE s maximálním výkonem 145 koní dostupným při 6000 ot./min. Náš konkrétní exemplář byl poprvé registrován v dubnu roku 2001, od té doby vystřídal čtyři majitele a do roku 2005 sloužil jako firemní automobil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zkoušené Mondeo má za sebou přes 170 000 km, první registrace proběhla v dubnu 2001 a podle servisní knížky to vypadá, že o něj bylo dobře postaráno, což se nakonec potvrdilo také na brzdě.

Na první servisní prohlídku vůz dorazil v roce 2002, kdy měl najeto 15 000 km a od té doby byl pravidelně v servisu každý rok. Zajímavým údajem ze servisní knížky je rok 2004, kdy se tohle auto v servisu zastavilo hned dvakrát. V lednu mělo na tachometru 48 000 km, v říjnu to bylo 62 000 km. Poslední zápis je z minulého roku, kdy tachometr ukazoval 162 200 km a kdy se kromě jiného měnily také svíčky a samozřejmě olej.

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Výkon jsme tomuto Fordu Mondeo změřili tedy při stavu cca 175 000 km a upřímně jsme byli velmi zvědaví na to, jak nakonec dopadne. Už samotná jízda v běžném provozu prozrazovala, že motor bude ve velmi dobré kondici, což se nakonec také potvrdilo. Na místo slibovaných 145 koní vykázal dvoulitrový čtyřválec 151 koní, a to při 6800 ot./min.

Z grafu je dobře vidět, že ten, kdo chce z této jednotky dostat maximum, musí točit motor až na samotný vrchol. Maximální naměřený točivý moment pak má hodnotu 188 Nm při 4476 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků