Osobne se mi ty charakteristiky vcelku libi.Vykon roste temer linearne (bez radikalnich spicek) od 1000 do cca 5450 ot/min.Kroutici moment je temer konstantni od cca 1500 do cca 5000 ot/min. Skoda jen te cca 14% spicky pri 2800 ot/min.Pri 2500 ot/min ten motor dava cca 40 PS a 112 Nm.Na takove to pojizdeni v mestskem provozu s ridicem, jednim malym ditem a nakupem je to, podle meho nazoru, vyborne. Clovek se nemusi vubec soustredit na citlive a plynule davkovani vykonu ci krouticiho momentu. Rovnez clovek nemusi v tom mestskem provozu presprilis resit ani razeni, protoze pri 'rozumnych' otackach ma k dispozici primerene vykonu i krouticiho momentu. Otazkou je, kolik to pri tech 2500 ot/min jede.Ja osobne bych si ho na kazdodenni dalnicni 'letani' do prace a zpet nekoupil. Ale myslim, ze takove auto muze byt dost oblibene u zen, protoze po nich nevyzaduje plne soustredeni pri mistrnem ovladani vozu.Jeste jedno plus: Auto je tak levne, ze kdyz Vam ho uvnitr potomek pozvraci a nebo manzelka udela neporadek (kupodivu neporadek ve voze zenam vubec nevadi), nebude Vas to az tak moc zrat.
nuž asi tie volkswageny rapidy nejdú na odbyt podla tehoto článku!B-]
Moc nejdou, ale situace se díky masivní reklamní kampani trochu lepší. Např. když jedu z Olomouce do Brna, tak za cestu potkám 4 až 5 billboardů s Rapidem. O placených testech v některých časopisech nemluvě. Neříkám, že Rapid je vysloveně špatné auto, ale za tu cenu ??? C-Elysée si proti Rapidu si na nic nehraje. Jinak si myslím, že časem se Rapid začne prodávat u nás více. Vzpomeňte, když na náš trh přišel Peugeot 207. Fábie se "téměř" přestaly prodávat, tak začla mediální masáž o tom, jak je Fábia II krásné a super auto. Dokonce se k některým časopisům přibalovaly i malé modely Fábie, aby si lidé zvykli na úzkou karoserii. No a po pár měsících se začalo Fábii opět dařit. Reklama je dnes hodně důležitá, protože jinak by lidi mohli i uvažovat. A to přece nechceme ;-)
Jeste by mne zajimalo, jak je to ve skutecnosti s tolik proklamovanou odolnosti podvozku, ma nekdo zkusenosti nebo videl nekdo nejaky test na alespon 50.000km? Ale po nasich silnicich, ne v DE a pod. Protoze muj 4-lety Citroen Berlingo je takrka od novoty takova hrkalka... Jezdit jezdi spolehlive, ale ty pazvuky odevsad...
Citroen mám taky a neměnil bych! :-D Jasně! Jsou lepší auta! Ale před patnácti lety jsem se rozhodl,že po letech ježdění v golfu vyzkouším Frantu a Já ho mám do dnešního dne najeto téměř 370000 km! Soused mě varoval, že Citroen je sráč a nevydrží ani dvě zimy! Tak si teď říkám, soused už má za ta léta třetí vůz a já vesele k jeho vzteku jezdím stále a bez problému! :-D Franta je Franta! O tom žádná! :-D
Za panáct let tři auta a ty jezdíš pořád tim stejnym? To spíš vypadá tak, že soused se dobře učil a vztek máš ty protože jezdíš patnáct let starou šunkou ... i když jsem si jistý, že budeš argumentovat že máš nejlepší auto na světě a přesně to to chcešB-]
Jeste stesti, ze existuji takovi inteligenti, jako jeho soused. Kdyby byli vsichni tak odporne sporivi a nenarocni, tak by chudacci akcionari a investori brzo prisli na buben a radovi obcane by snad nemeli vubec zadnou praci.Cest praci soudruhu kakapitalisto.B-]B-]B-]
Asi tak! Koupím nové za půl mega.. 100000 litrů z toho dám Kalousovi za daň, 25000 kč ročně pojišťovně a co z toho? Živit jednoho hajzla nebo druhého? Jinak nová kára by byla fajn :-D ta stará nadělá tutéž službu-pohodlně doveze! ;-)
Já nemám vztek! Jen jsem rád, že mi Citroušek slouží tak jak má! Pohodlnej,spolehlivej,živej,úspornej a kde ho zaparkuju tam ho najdu! Co víc si přát? Sám se vůbec divím co to auto vydrží! Silnice u nás zmizela před léty a ten dírodrom co musím denně překonat je tvrdá zkouška! Samozřejmě to nemůžu vyprávět někomu,kdo se nesvezl a jen hudruje,že Francouzké auto je omyl ve výrobě aut! B-]
Ale co bezpečnost? Patnáctileté auto je jezdící smrt.
Presne tak. S timto nazorem souhlasi 15 z 10 prodejcu novych automobilu. :-D
Ja Ti neviem, Ty si kupuješ auto aby jebol do prvého stlpa, a tak mohol využiť tú tvojú bezpečnosť?
sory,ale já jsem taky ten typ.že když něco funguje,tak proč to měnit? Aspoň vím,v čem jezdím. Utratit peníze se dá i jinak.
Za skodovkara sa urcite nepovazujem, ale Rapid sa stava po zlave cca 2 tis. eur skutocne zaujimavym autom. Za par susnov tam mate viac nez solidnu motorizaciu 1.2TSI 77kW (dufam ze problem s retazou poriesili inak odvolavam co som napisal). Viac menej je to stale velmi slusne auto a setrilo sa na nedpostatnych veciach.Ono povedzme si uprimne, uz predchadzajuca verzia C4 sa chovala na dialnici ako rogalo. V C-elysee to lepsie nebude.
Srovnání s C4 není to pravé ořechové. Podvozek C-Elysee vychází z C3. Když vám v podobné výbavě s atmosférickou 1,6 vyjde o cca 100tis levněji než Rapid, tak není co řešit. Jinak v rapidu jsem si na českých cestách připadal jak v neodpérované motokáře. S takovým autem stejně nebudu závodit a ocenil bych spíše pohodlí, které je v C-Elysee na lepší úrovni.
jááá souhlasím je to krááásný auto a jak zle kouká líbí se mi to už je lepší klassa než pYčka GOLFIK žejo?;-)
Líbí se mi, ale s tímhle motorem bych ho nechtěl raději 1,6 a´t již benzín nebo naftu
Ouha, citron zrovna 2x nemusim, ale toto auto je naozaj zaujimave, davam jednotku, nech to da predrazenemu rapidu poriadne na...
no jestli podvozek citroenu přestává stíhat už ve 140kmh, tak může předražený rapid být ještě dlouho v klidu
On Rapid s HTP něco stíhá? :-D
to auto je dělané primárně pro trhy jako maroko apod. kde moc zpevněných cest není. A tam se 140km/h jezdit nedá. Pokud to aplikujeme na CZ trh, tak pro dálniční provoz si tu C-Elysée nikdo nekoupí. A české silnice III: tříd mají blíž k těm marockým "polňačkám" než ke kvalitnímu povrchu a tam se naladění podvozku hodí víc než to u rapida.
S tim Marokem a kvalitou cest.... s tim bych si nebyl jistej. Dost vymluvna tabulka kvality silnic. http://img.cz.prg.cmestatic.com/media/images/750x750/Mar2... ...
Proč řešíte víc než 140km/h? Je to už dávno, co jsem dělal autoškolu, ale - není náhodou v CZ max rychlost na dálnici 130km/h?
A Vy při předjíždění kamionu jedoucího 85km/h jedete max 90km/h?
Zakon vic nedovoluje, takze musite, a proto je nesmysl predjizdet neco co jede jen o 5 km/h mene nez vy, navic by takovy manevr trval tak dlouho ze by vedl k ohrozeni ostatnich ucastniku, takze vlastne vybirate ze dvou nezakonnych variant.
zakony robia kokoti - tak u vas ako i u nas.pockat!kurvaved sme si ich sami zvolili tak potom..potom...sme kokotivlastne MY:-/
Nu, Ty tedy rozhodne.
Proč jen 3. tříd? Spousta dvojek i některé jedničky jsou spíše pro off-roady, zvláště teď po zimě 3-[.
asd: jednou jsem měl na dovolené vypůjčené auto co taky mělo problém nad 140 km/h. Sám bych si takové určitě nekoupil
A co takhle srovnat s Rapidem 1,2MPI!?
urcite by to bolo zaujimave porovnanie, som zvedavy, ci ten motor bude lpg frendly :)
Jak bylo řečeno, pro nenáročné. Ale hodně nenáročné!!!
Kterých je víc než 75% z celkovýho počtu lidí, který si auto koupí.
Nenáročnost se musí posuzovat v kontextu s využíváním. Pro město a okresky krátce zpřevodovaný tříválec v lehkém autě stačí. Dovolená u moře s plně naloženým autem už pro něj i pro posádku bude utrpením.
Jenže,ta dovolená je jednou do roka. Z 99procent je to trajdání po městě a jízda do nedaleké práce. Já jsem jel do Řecka ve 120ls a to bylo utrpení,ale přežilo to všech pět pasažérů!!! To auto je ,myslím,pro drtivou většinu nezhýčkaných lidí ,dostatečné,by přímo vhodné :)
No tak řízkaři si nový nekoupí. Ty si koupej za tu cenu přeci kvalitního a prověřeného Paššika . Sice je to vyjde dráž , ale šetřit se musí, aď to stojí, co to stojí.I kdyby tak , rodina v tomhle cestu kousne. Jezdili jsem Š120, až do Bulhar. Co, ale rodina ne kousne. Je splácet o sto , nebo dvěstě papírů víc.
Souhlas. My jsme na začátku 90. let v euforii z možnosti cestovat sjezdili se Š120 skoro celou Evropu. Občas jsme v nějakých horách uvařili motor, občas se něco porouchalo, ale dalo se to. Elyseé je proti Š120 neskutečný luxus ve všech směrech.
Za ty prachy?Pro nenáročné řidiče výborná nabídka.Bravo citroën.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.