Na brzdě: BMW M550d

53 komentářů

Sonic
22. května • 14:10

Pravdou je že BMW občas jsou za tím co uvádějí a pokud udávají 380 koní tak by na motoru měli být. Na druhou stranu rozdíl není ani 10% od údajů výkonu a kroutící moment toho prakticky dosahuje. Podle mě je důležitější než absolutní hodnoty zvlášť u výkonu nad 300 koní průběh a pokud se podívám na průběh "krouťáku" kdy mezi 1800-3400ot/min se drží nad 700Nm tak to slibuje impozantní svezení s dost slušnym zátahem i nahoře kde výkon neklesá až do 4800ot/min. Osobně si myslím že křivky jsou velmi vyhlazené na to jak složitá regulace plnící tlaku tam probíhá a že se jedná o "pouhý třílitr a na silnici toho nebude 3/4 poznat z toho co je vidět na grafu. Co se týče srovná s eco boostem tak je to jako srovnávat jabka a hrušky. Benzín a diesel. Ještě tu můžem srovnávat auta s motorkou kde zrovna BMW umí 200k z litru a kde je eco boost? A zrovna u eco boostu Ford počítá s životností 250 000Km dle jejich vyjadření... Těžko dneska koupíte lepší velkoseriový motor než BMW....

UnFO
12. října • 10:16

S koňmi se jezdí tak maximálně na projížďky ( v sedle ).
V Česku vyplývá pro subjekty a orgány státní správy povinnost používat soustavu jednotek SI ze zákona č. 505/1990 Sb. ze dne 16. listopadu 1990. Je mě jasné že Vy tuto povinnost nemáte, ale mě osobně naskakují pupínky a dělá se mě černo před očima když tuto poblbanou jednotku vidím. A nakonec malí test - víte kvůli čemu havaroval raketoplán Challenger? (dle Feynman(a) - (byl ve vyšetřovací komisi havárie) )
zdravím

Vendelín
12. října • 17:42

Zajdi si k doktorovi. Třeba tě zbaví tvého trápení.

UnFO
12. října • 10:30

Malí(ý) - pardon to víte černo před očima, pupínky na těle. Doporučuji ještě u toč.momentu jednotku 1 kilopond metr (případně palec).

Vendelín
11. října • 12:51

Jak to na tom videu odfoukne to odsávání výfukových plynů....:-D:-D:-D

dařbuján
9. října • 13:45

Víte co by mě zajímalo?Proč se na té brzdě točily vsechny čtyři kola, viděl jsem už celkem dost dyno runů u různych aut a když to byla zadokolka tak se točily jen zadní kola i když přední byly taky na válcích.Teoreticky by ta měřící mašina mohla roztočit přes nějaký převod z těch zadních válců i ty přední ale nevím teda proč.A ten počet koní, ono třeba u e60 m5 se taky uvádí 507 koní ale má to 507ps a tuším 499 nebo 500hp .Na brzdě má ta e60 m5 bez úprav na zadní kola cca 450-460 koní.Ono jde o to jak to výrobci myslí, jestli má ten udávanej výkon čistě jen ten motor nebo jestli se dá naměřit ten udávaný výkon na zadních kolech protože ten výkon než se dostane z motoru na hnanou nápravu tak v tom převodovém ústrojí má určitě nějaké ztráty.Ten výkon bude asi jinej když výkon z motoru pujde rovnou do měřícího přístroje nebo když výkon půjde přes převodovku, diferenciál a na kola z kterých se to teprve bude na brzdě měřit.Asi to bude tak že prostě některý automobilky udávají výkon jen motoru a některý výkon na kolech, jinak se to asi nedá vysvětlit když je na papíře napsanej u jednoho auta výkon kterej z něho na kolech nenaměří a u druhýho uplně jinýho auta ten papirovej vykon na kolech ho naměří.Něco podobnýho jsem četl u Bugatti Veyron, že prý má na kolech těch 1000 koní takže ten motor musí mít víc)

Zdenek
9. října • 13:52

Tak já ti to povím. Protože BMW M550d je čtyřkolka:-D

Reno
10. října • 14:56

Tak to je moc!!!!!!!!:-D

d1.8t
9. října • 12:40

citace: "Co také stojí za pozornost, to je propad výkonu i točivého momentu při 2800 ot./min. Jak vyplývá z výše uvedeného, je to přesně ten moment, kdy svou činnost končí velké turbo."No nevim...

Michal
9. října • 10:09

No ten graf nevypada uplne normalne, vsiml si nekdo, jak to v tech vyssich otackach cukave kolisa v primce (vykon)? To opravdu vypada, jak kdyby se motoru chtelo, ale nejak to spatne spalovalo nebo co?

Bronas
24. října • 16:30

Ty kostrbaté průběhy křivek dnešních motorů jsou většinou dány naladěním motoru, tak aby v každém okamžiku splňoval čisté složení emisí ;-)

Slavkov
9. října • 11:10

... je to normální, to je X-drive :-D

jim
9. října • 10:01

Kvalita nafty má u moderních motorů dost podstatný vliv na výkon a životnost. Když tankuji u Aralu Ultimate tak mám subjektivní pocit, že jde motor líp za plynem a má menší "turbodíru". Objektivní poznatek je spotřeba o 0,5l/100km menší a maximálka o 5 km/h větší. To nemluvím o klidnějším a tišším chodu motoru.

David
9. října • 17:54

ted si vemte že na slovensku je dokonce horší nafta než u nás......těch pár koní co při měření na brzdě chybělo může být klidně dáno tou žumpou co byla v nádrži...pohoné hmoty v německu jsou o poznání lepší :))

Mino
9. října • 20:23

Pro normální naftu to určitě platí, prémiová paliva by ale většinou měla být stejná s těmi západními. Alespoň benzin OMV MaxxMotion je údajně nyní v ČR už vždy dovážen z Rakouska, je tedy stejný jako tam. Ještě tak rok dva zpátky se toto prý týkalo jen jihu ČR a sever měl jiný MaxxMotion než jih země. Zda se to týká i nafty, nevím, ale je možné, že s prémiovou naftou (i v ČR) by se kvalita paliva už neměla lišit.

marcelo
10. října • 7:45

Jak který, OMV MaxxMotion 95 je z českých rafinerií (aditivovaný N95), ale OMV MaxxMotion 100 je dovážen z Rakouska. Jinak z Rakouska je dovážena i Verva 100 na Benzině, protože ve skutečnosti jde o OMV MaxxMotion 100, který Benzina kupuje od OMV ;-)
Taktéž OMV MaxxMotion Diesel je prémiová nafta dovážená z Rakouska, protože neobsahuje tu MERO sračku, která zanáší filtry. MaxxMotion Diesel stejně jako Aral/BP Ultimate Diesel obsahuje biosložky nové generace, které naše rafinerie nemají k dispozici.

abeceda52
29. dubna • 23:14

Velice se pletete a jak vidím, tak i mnoho dalších.
VErva 100 prodávaná na Benzinách Plus není dovážená z Rakouska, ale z Polska - firma ORLEN, která siť čerpacích stanoc Benzina vlastní.http://www.orlen.pl/PL/DlaKierowcow/StacjeOrl... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kamil
17. května • 10:54

jj navíc na stojanech udávají u Vervy oktanové číslo 98 (např. Benzina Mělník)... což mě po letech tankování docela vytočilo, nenapadlo mě kontrolovat štítek...

Ondráš
13. října • 17:34

S tou teoretickou kvalitou 100oktanových paliv je v reálné praxi krapet problém...nejspíš proto, že se méně prodávají a jejich skladování není úplně košéééér :-D Najel jsem skoro 100 tis km a 100okt. carreře resp. Shell V-poweru a posléze přešel na aditivované 95. Jezdím lépe za méně...

mike
10. října • 15:58

Zajimavy prispevek.Mate prosim predstavu, jak je to s naftou prodavanou na shellkach? Diky za odpoved.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
marcelo
11. října • 15:30

Běžná nafta u Shellu je z českých rafinérií což se před pár lety prokázalo tím když v rafinerce jednu várku zmrvili a ta várka se dostala do Makra, na Benzinu a Shell.
Z dovozu byla jen nafta s příměsí GTL. Jak je to s novými Nitro+ bohužel nevím.

Roman
9. října • 8:00

Dobrý den,
zajímalo by mě, kolik byl výkon a točivý moment změřený na kolech - počítané ztráty, co jsem kde viděl, byly značně odlišné ? Děkuji.

Michal
9. října • 13:06

S automatem a xDrive vetsinou tak -15 az -20%

Kenny
8. října • 23:53

Zákazníci dnes auta rozeznávají 1) podle barvy 2) podle ceny 3)podle teoretické spotřeby. Nic víc. Není divu, že si dnešní stroje s načasovanou životností z nás ve velkém dělají srandu:-P V AutoDieselu to auto taky pan Vaculík až tak moc nechválil;-)

David
8. října • 22:31

Ahoj, zajimalo by me jaka slovneksa firma take vykon na brzde merila? Diky

Zdenek
9. října • 11:11

Taky mě to zajímalo, zapátral jsem na internetu a zřejmě jsem našel. Je to profituning.sk, graf mají na facebooku. Naměřili stejný výkon a nižší točivý moment. Stejný je i ten kostrbatý průběh na konci. Zajímavéhttp://www.facebook.com/photo.php...

jiri
8. října • 21:36

takže třílitrový motor tři turba výkon kolem 350 koní a jedno plnění nahrazuje půl litru atmosféry. Ví někdo o tdi 4.5 litr atmosféra nebo benzín svýkonem. Vím třeba maserati 4.2 litru něco kolem 400 koní takže průměrná technika nic špičkového jak zákazníci očekávají od prémiových značek.

Kevil
8. října • 22:27

Souhlas, technika BMW není žádný zázrak. Z motoru FORD EcoBoost 1.6 lze dostat 200 HP, což by u třílitru dělalo 375 HP.

David
8. října • 21:25

Značku BMW mám rád ale zrovna říkám že enchci mluvit zaujatě..... týká se to všech značek... je docela možné že nám v BMW kecali a auto prostě nemá ten výkon co říkají...ale kus pravdy je na tom že u nás tankujeme do nádrží pěkný hnus a kdo si myslí že ne tak je dost najivní... jinak udávaný výkon automobilek je podle mě výkon motorový, ne výkon na poháněných kolem..ten bývá menší kvůli ztrátám v pohoném ústrojí a na gumách. Pokud BMW udávalo oficiální výkon jako výkon na kolech, tak nám prostě kecalo ;)PS: zdravím toho člověka který mluvil o motoru V10 TDI... už dávno nejsme na hřišti mezi bábovičkama ;)

marcelo
9. října • 9:50

Ano, výkony u BMW neodpovídají skutečnosti, stačí kouknout na několik testů AutoBildu na 100.000 km. Vždy na konci testu zajedou do zkušebny Dekra a měří tam výkon, výsledky u BMW jsou tyto:BMW 320i Touring - dle výrobce má mít 110kW, naměřeno 107,6kW
http://www.autobild.de/artikel/100.000-km-dauert... ... BMW X1 xDrive 18d - dle výrobce má mít 105kW, naměřeno 99,3kW
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-bmw-x1-... ... Podobně špatně dopadl i VW Passat 2.0 TDI, dle výrobce měl mít 125kW, naměřeno bylo 116,6kW
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-pass... ... Pro srovnání, třeba Honda Accord 2.2 i-DTEC má mít dle výrobce 110kW, naměřeno bylo 112,6kW.
http://www.autobild.de/artikel/honda-accord-tour... ... Dobře dopadl např. i Citroen C5 HDI, dle výrobce měl mít 103kW, naměřeno 108,4kW.
http://www.autobild.de/artikel/citroen-c5-tourer... ...

Vana666
9. října • 7:41

Měření na brzdě sice zjistí výkon na kolech, ale přepočtem pak přece udává výkon motoru. Přestože je určení ztrát v převodech a samotný přepočet záležitost poněkud podivná a nedůvěryhodná, stanovený výkon na motoru je nakonec vyšší než ten změřený na kolech.

Zelí
8. října • 20:21

Pokud nemá výkon ani předváděcí novinářská leštěnka, tak to je ze strany vdolečků nehorázný amatérismus. Protože běžné produkční kusy budou jako obvykle ještě horší.

LanRic
8. října • 20:51

Viděl bych to spíš naopak. Právě proto, že je to předváděčka, kterou všichni dřou bez jakéhokoliv zajíždění, tak to dopadlo jak to dopadlo. Stačí se podívat na ostatní weby, jak se v poslední době vyrojily testy právě tohodle modelu. A novináři se s předváděčkama vůbec nepářou. Ale buhví, třeba je na tom trochu na vině nafta. Nebo taky ne.

Zelí
8. října • 21:26

Omyl příteli. Ten motor má takové parametry, že v čr se nenajde novinář, který by ho tady nějak významně zatížil. Báchorky o zajíždění jsou zcela mimo. Tyto motory jsou všechny zajížděny ještě ve výrobě a ověřován je i výkon na brzdě. To není tříválcový motorek z forda.

LanRic
8. října • 23:33

Máš asi pravdu, přece jenom to je trochu ultimativnější motor. Jen že mám zkušenost, že si diesel "sedne" až tak po deseti až patnácti tisících (a po výměně oleje může i vzrůst výkon v řádech jednotek procent) S tím, ale nemůže být počítano jako s oficiálními údaji - jak auto koupím, musí mít parametry odpovídající tomu co nám výrobce nakecal. V tom případě buď BMW předpokládá, že si to nikdo nebude ověřovat, nebo výkon není měřen na kolech, ale pěkně v laboratoři na motoru.
PS: zajímalo by mně jak by dopadlo měření s nějakou lepší naftou

Zelí
10. října • 21:52

Zaváděcí novinářské předváděčky jsou vždy lepší než běžná produkce a je jim věnována extrémní pozornost. Je to logické, když už si výrobce dá tu práci a vloží do toho takové prachy, aby to dal do rukou novinářským trubkám, tak samozřejmě nechce dopustit, aby tam něco vyšťourali a výkon - ten musí být joooo extra. Nemyslím pro české novináře, ale pro novináře v jiných zemích, kde mají možnosti to všemožně otestovat např.i na okruhu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LanRic
11. října • 15:27

Celou diskuzi jsem samozřejmě bral v kontextu ČR. V zahraničí, hlavně na větších trzích se tomu určitě věnují větší mírou, čistě z logiky objemu trhu dané země. U nás se M550xd-éček neprodá určitě tolik, ale jako nosič kvality celé řady si určitě prodejce nemůže dovolit půjčit novinářům auto nefungující na 100%, z důvodů které jsi zmínil. Kvalitu novinářských vozů oproti běžné produkci nemůžu soudit - nemám s nimi zkušenost ani neznám tak dobře zakulisí přípravy těchto vozů. Jediné, co můžu říct je, že život těchto vozů určitě není peříčko a proto mohou být po čase jejich vlastnosti trochu nevyzpitatelné. A v českých podmínkách se bude jednat jen o modely z běžné produkce, které žijí v režimu kdy za jeden se na autě musí vyzkoušet všechno bez ohledu na to jak to auto snese. Viz. tento článek - několik hodin honění motoru v maximálním zatížením.
Kdyby to byly extra kusy, tak se nasledně určitě neprodavají za tak smešné peníze.

marcelo
8. října • 19:54

Tak do něj natankujte OMV MaxxMotion Diesel, který by měl mít 60 cetanů a dováží se k nám z Rakouska (rafinerie Schwechat).

Lukas
9. října • 8:08

Spis bych vzal Nemecky Shell V-power diesel nebo jeste lepe Aral Ultimate diesel ( udajne nejlepsi nafta na nem. Trhu) a pak to zmeril.
Potazmo zjistit, zda meni vykon uvaden v Nemeckych ps, neb co si vzpominam nemci radi uvadej vykon v konich, nicmene jejich kone jaksi neodpovidaj "evropskym" konim, ktere jsou prepocitavany z kW.
Dal by se dalo resit, kde je vykon meren, zda je udavan u hladiny more, nebo ne atd.....
Dal se da resit teplota vzduchu a blablabla....

marcelo
9. října • 9:37

Není potřeba jezdit do Německa, ta nafta od OMV je plně srovnatelná s Aral (případně BP) Ultimate Diesel.
Německé koně (PS) se používají téměř v celé Evropě, Asii a jižní Americe. Takže náš "k" je totéž jako německý "ps" nebo taky "hp" v jiných zemích. U aut se používá ještě výkon v tzv. bhp (brake horsepower), který se používá v UK (často se tam uvádí oba, tedy hp i bhp) a USA.

Shr3k
9. října • 13:07

BHP - boiler horsepower

marcelo
9. října • 13:32

V případě aut je to brake horsepower:"Prior to the 1972 model year, American automakers rated and advertised their engines in brake horsepower (bhp), frequently referred to as SAE gross horsepower, because it was measured in accord with the protocols defined in SAE standards J245 and J1995. As with other brake horsepower test protocols, SAE gross hp was measured using a stock test engine, generally running with few belt-driven accessories and sometimes fitted with long tube (test headers) in lieu of the OEM exhaust manifolds. The atmospheric correction standards for barometric pressure, humidity and temperature for testing were relatively idealistic."

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shr3k
9. října • 14:03

Vaculík v Dieselu psal, že to auto pěkně topí - ventilátory jedou furt, tak jsem myslel, že jako ohřívač vody by to bylo fajn... ;-)

Lukas
9. října • 10:17

Nemecky PS ne vzdy sedi s k, porovnej obcas nemecky katalogy s mutacema v jinych jazycich....

marcelo
9. října • 13:35

Pak někde buď uvádí místo hp bhp nebo tam mají chybu případně použili jiný přepočet, ale oficiální údaje jsou hp=PS=k."Metric horsepower began in Germany in the 19th century and became popular across Europe and Asia. The various units used to indicate this definition (PS, cv, hk, pk, ks and ch) all translate to horse power in English, so it is common to see these values referred to as horsepower or hp in the press releases or media coverage of the German, French, Italian, and Japanese automobile companies. British manufacturers often intermix metric horsepower and mechanical horsepower depending on the origin of the engine in question. Sometimes the metric horsepower rating of an engine is conservative enough so that the same figure can be used for both 80/1269/EEC with metric hp and SAE J1349 with imperial hp."

jim
9. října • 9:47

BP je vlastníkem Aralu, takže paliva jsou totožná.

marcelo
9. října • 13:31

Já vím, proto je BP v závorce. Např. v Rakousku apod. je to pod BP, v Německu pod Aralem.

Kevil
8. října • 19:17

Scheisse, už dávno neplatí, že to, co je z Německa, je technicky na špici.

Dusan
8. října • 18:35

Osobne bych to nesvadel na ceskou naftu, tedy pokud se netankovalo nekde ve dvore, coz se asi netankovalo. Spise to bude bezny rozdil mezi marketingem a realitou. Tomu oficialnimu grafu holt nekdo pomohl v Excelu, to se tak dela.

Vasek
8. října • 19:21

Bylo by zajimave sledovat reklamaci auta kvuli vykonu - klamani spotrebitele. Jak psal kolega - jenom naftou to asi nebude...Minimalne v Americe by to bylo mozne, stejne jako se tam musi udavat realnejsi spotreba. Jinak si automobilky budou porad na reklamni letaky uvadet nesmysly o spotrebe a vykonu z rise snu...

Mino
8. října • 20:47

Tak ono vše je o dané metodice pltné pro daný stát, a to se týká jak výkonu, tak spotřeby. Co se týče výkonu, tady to může být ošemetné, neboť jiná brzda může dát úplně jiné výsledky. Ale Amíci jsou dost blbí, aby to uznali i z běžné brzdy.

Antiautomat
8. října • 17:58

zo skusenosti odporucam si zmerat parametre pri dobre zabehnutom V1O TDI, tam namerate este vacsie ´plus´ ako v tom Subaru.....Tento, na skripec natiahnuty motor, ktory potrebuje tri vysavace a par repro bedien, vobec nestoji o zaujem.

x12345678
10. října • 8:28

Přesně. V10TDI po 120 000km: 348koní místo papírových 313.

Doporučujeme

Články odjinud