Jen pro zajímavost, svého času jsme se divili, jak Fiat Croma 194 2.4MJET, papírově 147 kW/400 Nm, nedá BMW 530d v manuálu ani metr... No a na brzdě bylo 167,4 kW a 497 Nm, slušné. Na druhou stranu převodovka Aisin má udávané maximum 450 Nm...
Maximum 218 koní při krouťáku 300 Nm až do 5600 ot. je nesmysl. Někomu tady nefunguje kalkulačka.
P=(2πMf)/60000=6,28*350*5600/60000=205kWTakže opravdu bude něco špatně.
Pardon, hluboce se omlouvám, zaměnil jsem 350Nm a 300Nm. Vypočtený výkon je 240k a naměřený v rámci chyby téměř taky, takže údaj v článku důvěryhodný je.
Pokud jde o naměřené hodnoty, tak je vše v pořádku. Potíž je ale v tom, že Mini udává 218k a 300 Nm při 5600 otáčkách je 240 koní, což je více než udávaných 218 (tedy Mini na první pohled kecá). Nicméně chyba je v tom, že článek chybně udává maximální točivý moment. Ten je 270 Nm a nikoli 300 Nm. 300Nm platí pouze při overboostu, ale výkon, který je udávaný, je bez overboostu. Je prostě chyba míchat údaj točivého momentu s overboostem a výkonu bez něj dohromady. To je jako bych měřil na brzdě 1,4TSI s udávanými 90kW, naměřil udávaných 90kW a na základě toho ale v závěru řekl, že je ten motor výrazně silnější než udává výrobce, neboť ten říká, že výkon je 77kW u 1,2 TSI. Jenže 1,4TSI není 1,2TSI a je blbost měřit výkon 1,2ky tím, že na brzdu postavím 1,4ku a pak tvrdit, že je to výkonnější, než by mělo být. Stejně jako je blbost překonávat udávanou metu 218k bez overboostu, když přijde ke slovu overboost, který to má (i dle údajů výrobce, pokud si to sám spočítám) vyhnat na 240k.Tedy, autor správně poznamenal, že max. udávaný výkon je 218k, že auto je dle údajů schopné vyvinout 300 Nm (zde opomenul zmínit, že je to jen dočasná hodnota), správně naměřil 300Nm v daném rozsahu, správně naměřil 240k, ale vyvodil z toho naprosto nesprávný závěr, neboť opomenul absenci overboostu u udávané 218k hodnoty.
Teď mě napadá, že ještě lepší analogie by byla měřit 1,4TSI/103kW, ale srovnávat to s papírovými údaji 1,4TSI/90kW.
Vzpomínám na blahé paměti Audi S6 2,2 turbo, moje historicky nejoblíbenější auto. Tam byl údaj jak s overboostem tak bez něj. V technických datech výrobce psal 169kW/350Nm a pod tím bylo uvedeno, že krátkodobý overboost je 380Nm.
No Mini uvádí také oba údaje točivého momentu, bez overboostu a s ním (218k/270Nm, s overboostem 300Nm). Chybí ale údaj o výkonu s overboostem, a to nejspíše i u té Audi. To se pak může člověk dostat k hodně divným výsledkům při měření výkonu na brzdě, když se bere naměřený výkon s overboostem s údajem bez něho.
Já ale nepsal o naměřených parametrech ale o citovaných údajích výrobce které jsou v článku uvedené - tedy „ ...výkon vrcholí na 218 k při 6100 ot./min a točivý moment 300 Nm je k dispozici v rozmezí od 2000 do 5600 ot./min....“. tohle je samozřejmě blbost, 300 Nm při 5600 ot. dává výkon 239 koní takže citelně víc než je udané maximum
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.