Na brzdě - Mini John Cooper Works Countryman

Po menší odmlce jsme se opět vrátili na brzdu, abychom změřili výkon dalšího ze zajímavých testovaných modelů. Tentokrát padla volba na nejvýkonnější Mini v nabídce – John Cooper Works Countryman

Mini Countryman ve své vrcholné verzi John Cooper Works se představil v září minulého roku. Zařazení tohoto modelu do nabídky znamenalo pro automobilku Mini hned několik „nej“. Zaprvé šlo o historicky vůbec první JCW využívající pohon všech kol, zadruhé se pak tento model zařadil mezi absolutní špičku co do nabízeného výkonu. Žádný jiný model nesoucí značku JCW dosud 218 koní nenabízel. Dnes už to samozřejmě není pravda. Mini již nabízí také JCW Pacemana a Mini JCW GP. V obou případech platí, že výkon motoru je shodný s Countrymanem, tedy maximum 218 koní.

Test Mini John Cooper Works Countryman – motokára mezi SUV

Test Mini John Cooper Works Countryman – motokára mezi SUV

Protože jsme si tento poněkud ostřejší Countryman již představili v samostatném testu, není potřeba se zdržovat nějakými úvody a rovnou můžeme přijít k věci. Pod kapotou je čtyřválec přeplňovaný systémem TwinScrollTurbo. Objem motoru má hodnotu 1598 ccm, výkon vrcholí na 218 k při 6100 ot./min a točivý moment 300 Nm je k dispozici v rozmezí od 2000 do 5600 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Upřímně řečeno, po prvních měřeních na brzdě jsme se nestačili divit. Tohle Mini totiž zdaleka nepatří k těm, kteří uvádějí v tabulkách hodnoty nějak výrazně vyšší, než tomu ve skutečnosti je. Mimochodem dosavadním leaderem v této disciplíně je stále nepřekonané BMW M550d s maximem nižším téměř o 30 koní. Countryman se zařadil na opačný konec této pomyslné stupnice. Řidič dostane více, než co slibuje výrobce.

Na brzdě: BMW M550d

Na brzdě: BMW M550d

Průběh točivého momentu i výkonu si můžete prohlédnout na přiloženém grafu. Já jen doplním, že na místo 218 koní jsme naměřili přesně 235,04 k při 6044 ot./min. Točivý moment skončil na 304 Nm při 2466 ot./min. Jak je vidět z grafu, 300 Nm je k dispozici od cca 2400 do 4500 ot./min. Mini John Cooper Works Countryman prošel tímto testem na výbornou. 

Klepněte pro větší obrázek

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků