Na brzdě - Mini John Cooper Works Countryman

Po menší odmlce jsme se opět vrátili na brzdu, abychom změřili výkon dalšího ze zajímavých testovaných modelů. Tentokrát padla volba na nejvýkonnější Mini v nabídce – John Cooper Works Countryman

Mini Countryman ve své vrcholné verzi John Cooper Works se představil v září minulého roku. Zařazení tohoto modelu do nabídky znamenalo pro automobilku Mini hned několik „nej“. Zaprvé šlo o historicky vůbec první JCW využívající pohon všech kol, zadruhé se pak tento model zařadil mezi absolutní špičku co do nabízeného výkonu. Žádný jiný model nesoucí značku JCW dosud 218 koní nenabízel. Dnes už to samozřejmě není pravda. Mini již nabízí také JCW Pacemana a Mini JCW GP. V obou případech platí, že výkon motoru je shodný s Countrymanem, tedy maximum 218 koní.

Test Mini John Cooper Works Countryman – motokára mezi SUV

Test Mini John Cooper Works Countryman – motokára mezi SUV

Protože jsme si tento poněkud ostřejší Countryman již představili v samostatném testu, není potřeba se zdržovat nějakými úvody a rovnou můžeme přijít k věci. Pod kapotou je čtyřválec přeplňovaný systémem TwinScrollTurbo. Objem motoru má hodnotu 1598 ccm, výkon vrcholí na 218 k při 6100 ot./min a točivý moment 300 Nm je k dispozici v rozmezí od 2000 do 5600 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Upřímně řečeno, po prvních měřeních na brzdě jsme se nestačili divit. Tohle Mini totiž zdaleka nepatří k těm, kteří uvádějí v tabulkách hodnoty nějak výrazně vyšší, než tomu ve skutečnosti je. Mimochodem dosavadním leaderem v této disciplíně je stále nepřekonané BMW M550d s maximem nižším téměř o 30 koní. Countryman se zařadil na opačný konec této pomyslné stupnice. Řidič dostane více, než co slibuje výrobce.

Na brzdě: BMW M550d

Na brzdě: BMW M550d

Průběh točivého momentu i výkonu si můžete prohlédnout na přiloženém grafu. Já jen doplním, že na místo 218 koní jsme naměřili přesně 235,04 k při 6044 ot./min. Točivý moment skončil na 304 Nm při 2466 ot./min. Jak je vidět z grafu, 300 Nm je k dispozici od cca 2400 do 4500 ot./min. Mini John Cooper Works Countryman prošel tímto testem na výbornou. 

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

včera | Jiří Baborský | 8 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 30 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků