Na brzdě - Mini John Cooper Works Countryman

Po menší odmlce jsme se opět vrátili na brzdu, abychom změřili výkon dalšího ze zajímavých testovaných modelů. Tentokrát padla volba na nejvýkonnější Mini v nabídce – John Cooper Works Countryman

Mini Countryman ve své vrcholné verzi John Cooper Works se představil v září minulého roku. Zařazení tohoto modelu do nabídky znamenalo pro automobilku Mini hned několik „nej“. Zaprvé šlo o historicky vůbec první JCW využívající pohon všech kol, zadruhé se pak tento model zařadil mezi absolutní špičku co do nabízeného výkonu. Žádný jiný model nesoucí značku JCW dosud 218 koní nenabízel. Dnes už to samozřejmě není pravda. Mini již nabízí také JCW Pacemana a Mini JCW GP. V obou případech platí, že výkon motoru je shodný s Countrymanem, tedy maximum 218 koní.

Test Mini John Cooper Works Countryman – motokára mezi SUV

Test Mini John Cooper Works Countryman – motokára mezi SUV

Protože jsme si tento poněkud ostřejší Countryman již představili v samostatném testu, není potřeba se zdržovat nějakými úvody a rovnou můžeme přijít k věci. Pod kapotou je čtyřválec přeplňovaný systémem TwinScrollTurbo. Objem motoru má hodnotu 1598 ccm, výkon vrcholí na 218 k při 6100 ot./min a točivý moment 300 Nm je k dispozici v rozmezí od 2000 do 5600 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Upřímně řečeno, po prvních měřeních na brzdě jsme se nestačili divit. Tohle Mini totiž zdaleka nepatří k těm, kteří uvádějí v tabulkách hodnoty nějak výrazně vyšší, než tomu ve skutečnosti je. Mimochodem dosavadním leaderem v této disciplíně je stále nepřekonané BMW M550d s maximem nižším téměř o 30 koní. Countryman se zařadil na opačný konec této pomyslné stupnice. Řidič dostane více, než co slibuje výrobce.

Na brzdě: BMW M550d

Na brzdě: BMW M550d

Průběh točivého momentu i výkonu si můžete prohlédnout na přiloženém grafu. Já jen doplním, že na místo 218 koní jsme naměřili přesně 235,04 k při 6044 ot./min. Točivý moment skončil na 304 Nm při 2466 ot./min. Jak je vidět z grafu, 300 Nm je k dispozici od cca 2400 do 4500 ot./min. Mini John Cooper Works Countryman prošel tímto testem na výbornou. 

Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků