Na brzdě - BMW M135i xDrive

Pokračujeme v měření výkonu na brzdě. A protože se k těmto zkouškám snažíme vybírat především zajímavá auta, byla zastávka s BMW M135i vyloženě povinností.
Seznam kapitol
  1. BMW M135i xDrive, Graf
  2. Fotogalerie

Automobilka BMW představila minulý rok na autosalonu v Ženevě program M Performance, v rámci kterého vznikla například naftová třikrát přeplňovaná M550d (ta mimochodem stále drží titul největšího záporného naměřeného rozdílu) a malé M135i. To později doplnila také testovaná varianta osazená automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Na brzdě: BMW M550d

Na brzdě: BMW M550d

Jak se zanedlouho dočtete v testu, myslet si o tomto autě, že je to nějaké poloviční „emko“, by bylo dost zcestné. M135i je de facto nejlacinější cestou k tomu, jak usednout za volant něčeho ze slavné mnichovské stáje. Image možná nebudete mít tak ohromnou, jako kdybyste si pořídili M5, ovšem na okreskách tento „mrňous“ zvládne důkladně potrápit a dost možná i předjet jak M5, tak také další podstatně dražší soupeře zvučnějších jmen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
BMW M135i se po měření na brzdě zařadilo do skupiny těch aut, která vykázala lepší parametry, než jaké se dočtete v tabulkách.

Kromě výborného podvozku a v našem případě také pohonu všech kol mu v tom pomáhá motor. M135i nepoužívá jen tak obyčejný agregát. Pod kapotou pracuje šestiválec o objemu 2979 ccm. Ten dostal přeplňování typu TwinScroll, variabilní zdvih ventilů, proměnné časování ventilů a samozřejmě přímý vstřik paliva.

Na brzdě: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Na brzdě: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Výsledkem jsou parametry 320 koní při 5800 ot./min a maximální točivý moment 450 Nm, který má řidič k dispozici v širokém pásmu otáček od 1300 až do 4500 ot./min. Tedy alespoň tak zní tabulkové údaje.

Díky návštěvě brzdy a naměření reálných hodnot můžeme BMW M135i zařadit k těm exemplářům, které nabízejí zajímavější hodnoty, než co slibují oficiální tabulky. Jak je vidět z grafu, výkon roste relativně plynule až k 6000 ot./min, kde dosáhl svého naměřeného maxima 335,78 koní. Za touto hranicí následuje výrazný pokles.

Na brzdě: Kia cee´d 1.4 CVVT – benzin vs. LPG

Na brzdě: Kia cee´d 1.4 CVVT – benzin vs. LPG

Točivý moment nemá tak radikální nástup, jak BMW udává. Na 1300 ot./min jsme naměřil přibližně 360 Nm, slíbených 450 Nm dosáhl motor při 1700 ot./min a od této hranice postupně narostl až na hodnotu 498,29 Nm dosaženou při 3462 ot./min.

BMW M135i je aktuálně jedno z nejzábavnějších a jízdně nejvyspělejších BMW. Další podrobnosti očekávejte v kompletním testu, který vyjde přibližně za čtrnáct dnů.

Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW M135i xDrive, Graf
  2. Fotogalerie
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků