Na Bentley Bentayga se aktuálně čeká rok. Automobilka nestíhá

Na Bentley Bentayga se aktuálně čeká rok. Automobilka nestíhá

Bentley Bentayga je v současnosti nejrychlejším a údajně i nejluxusnějším SUV na trhu. Jak se dalo dopředu očekávat, i přes vysokou pořizovací cenu vzali zákazníci tohle auto útokem a poptávka daleko převýšila to, s čím automobilka počítala. Pokud si tak aktuálně Bentaygu objednáte, budete si muset počkat zhruba rok.

SUV Bentley Bentayga oficiálně: W12 biturbo, 900 Nm a 301 km/h

SUV Bentley Bentayga oficiálně: W12 biturbo, 900 Nm a 301 km/h

Původně totiž Bentley počítalo s výrobou 3600 exemplářů ročně, jenže to se velmi rychle ukázalo jako nedostatečné, takže byla produkce navýšena na 5500 exemplářů za rok. Jak ale zaznělo z úst šéfa této značky Wolfganga Duerheimera během ženevského autosalonu, Bentley stále eviduje na deset tisíc objednávek.

Ženeva 2016 živě: Ani hostesky na autosalonu nechyběly [fotogalerie]

Ženeva 2016 živě: Ani hostesky na autosalonu nechyběly [fotogalerie]

Bentley tak hledá způsoby, jak výrobu svého historicky prvního SUV dále urychlit. Automobilka jako taková by údajně byla schopná produkovat Bentaygu v rychlejším tempu, problémy ovšem mají menší dodavatelé. Přesto by se měla letos produkce alespoň trochu urychlit.

Derheimer dodal, že se Bentley bude snažit pořadník zkrátit, jak jen to půjde a také že jde o příjemné problémy.

Ženeva 2016 živě: Bentley Mulsanne dostalo prodloužený rozvor

Ženeva 2016 živě: Bentley Mulsanne dostalo prodloužený rozvor

Bentayga se představila v září loňského roku na autosalonu ve Frankfurtu, výroba byla oficiálně zahájena na konci listopadu s tím, že první exempláře dorazily ke svým zákazníkům v lednu letošního roku. Bentayga používá dvanáctiválec o výkonu 447 kW (608 k), akcelerace 0-100 km/h proběhne za 4,1 s a maximální rychlost činí 301 km/h. 

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků