Na Bentley Bentayga se aktuálně čeká rok. Automobilka nestíhá

Na Bentley Bentayga se aktuálně čeká rok. Automobilka nestíhá

Bentley Bentayga je v současnosti nejrychlejším a údajně i nejluxusnějším SUV na trhu. Jak se dalo dopředu očekávat, i přes vysokou pořizovací cenu vzali zákazníci tohle auto útokem a poptávka daleko převýšila to, s čím automobilka počítala. Pokud si tak aktuálně Bentaygu objednáte, budete si muset počkat zhruba rok.

SUV Bentley Bentayga oficiálně: W12 biturbo, 900 Nm a 301 km/h

SUV Bentley Bentayga oficiálně: W12 biturbo, 900 Nm a 301 km/h

Původně totiž Bentley počítalo s výrobou 3600 exemplářů ročně, jenže to se velmi rychle ukázalo jako nedostatečné, takže byla produkce navýšena na 5500 exemplářů za rok. Jak ale zaznělo z úst šéfa této značky Wolfganga Duerheimera během ženevského autosalonu, Bentley stále eviduje na deset tisíc objednávek.

Ženeva 2016 živě: Ani hostesky na autosalonu nechyběly [fotogalerie]

Ženeva 2016 živě: Ani hostesky na autosalonu nechyběly [fotogalerie]

Bentley tak hledá způsoby, jak výrobu svého historicky prvního SUV dále urychlit. Automobilka jako taková by údajně byla schopná produkovat Bentaygu v rychlejším tempu, problémy ovšem mají menší dodavatelé. Přesto by se měla letos produkce alespoň trochu urychlit.

Derheimer dodal, že se Bentley bude snažit pořadník zkrátit, jak jen to půjde a také že jde o příjemné problémy.

Ženeva 2016 živě: Bentley Mulsanne dostalo prodloužený rozvor

Ženeva 2016 živě: Bentley Mulsanne dostalo prodloužený rozvor

Bentayga se představila v září loňského roku na autosalonu ve Frankfurtu, výroba byla oficiálně zahájena na konci listopadu s tím, že první exempláře dorazily ke svým zákazníkům v lednu letošního roku. Bentayga používá dvanáctiválec o výkonu 447 kW (608 k), akcelerace 0-100 km/h proběhne za 4,1 s a maximální rychlost činí 301 km/h. 

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků