Na autosalonu v Detroitu zřejmě budou chybět některé významné automobilky

Světové autosalony, mezi které ten detroitský nepochybně patří, využívají pro prezentaci svých novinek a konceptů téměř všechny větší automobilky. V případě lednového NAIAS tomu bohužel tak nebude. Abychom však nechodili kolem horké kaše, můžeme hned úvodem zmínit, že stánky automobilek Ferrari, Rolls-Royce, Land Rover a Suzuki na autosalonu v Detroitu prostě nenajdete. To ale není vše. Podle předběžných odhadů na nadcházejícím lednovém autosalonu bude až o 25 procent méně vystavovatelů, než tomu bylo loni. Jde převážně o méně podstatné výrobce a dodavatele, pro které není Severní Amerika až natolik podstatním trhem, absence výše zmíněných značek však jistě zamrzí. A jaké jsou důvody?

Povětšinou se ředitelé stěžují na nedostatek financí pro prezentaci tímto způsobem, jinými slovy, v současné době zřejmě považují za zbytečné zúčastnit se všech velkých autosalonů. Představitelé Suzuki totiž oznámili, že pro ně, jako také není Detroit a celý severoamerický trh až natolik zajímavým. Tyto okolnosti však můžou potěšit evropské fanoušky chystající se na březnový autosalon v Ženevě, kde prozatím s těmito výrobci můžeme počítat, ačkoli v případě Rolls-Royce to není až také jednoznačné. Výkonný ředitel této automobilky se totiž vyjádřil, že cena za účast na těchto autosalonech je neúměrně vysoká a pro automobilku maximálně nevýhodná.

Vypadá to tak, že někteří výrobci se dali na šetření. Doufejmme, že je ostatní nebudou následovat, jinak by proslulé autosalony časem pozbyly svého významu.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků