Světové autosalony, mezi které ten detroitský nepochybně patří, využívají pro prezentaci svých novinek a konceptů téměř všechny větší automobilky. V případě lednového NAIAS tomu bohužel tak nebude. Abychom však nechodili kolem horké kaše, můžeme hned úvodem zmínit, že stánky automobilek Ferrari, Rolls-Royce, Land Rover a Suzuki na autosalonu v Detroitu prostě nenajdete. To ale není vše. Podle předběžných odhadů na nadcházejícím lednovém autosalonu bude až o 25 procent méně vystavovatelů, než tomu bylo loni. Jde převážně o méně podstatné výrobce a dodavatele, pro které není Severní Amerika až natolik podstatním trhem, absence výše zmíněných značek však jistě zamrzí. A jaké jsou důvody?
Povětšinou se ředitelé stěžují na nedostatek financí pro prezentaci tímto způsobem, jinými slovy, v současné době zřejmě považují za zbytečné zúčastnit se všech velkých autosalonů. Představitelé Suzuki totiž oznámili, že pro ně, jako také není Detroit a celý severoamerický trh až natolik zajímavým. Tyto okolnosti však můžou potěšit evropské fanoušky chystající se na březnový autosalon v Ženevě, kde prozatím s těmito výrobci můžeme počítat, ačkoli v případě Rolls-Royce to není až také jednoznačné. Výkonný ředitel této automobilky se totiž vyjádřil, že cena za účast na těchto autosalonech je neúměrně vysoká a pro automobilku maximálně nevýhodná.
Vypadá to tak, že někteří výrobci se dali na šetření. Doufejmme, že je ostatní nebudou následovat, jinak by proslulé autosalony časem pozbyly svého významu.