Na autosalonu v Detroitu zřejmě budou chybět některé významné automobilky

Světové autosalony, mezi které ten detroitský nepochybně patří, využívají pro prezentaci svých novinek a konceptů téměř všechny větší automobilky. V případě lednového NAIAS tomu bohužel tak nebude. Abychom však nechodili kolem horké kaše, můžeme hned úvodem zmínit, že stánky automobilek Ferrari, Rolls-Royce, Land Rover a Suzuki na autosalonu v Detroitu prostě nenajdete. To ale není vše. Podle předběžných odhadů na nadcházejícím lednovém autosalonu bude až o 25 procent méně vystavovatelů, než tomu bylo loni. Jde převážně o méně podstatné výrobce a dodavatele, pro které není Severní Amerika až natolik podstatním trhem, absence výše zmíněných značek však jistě zamrzí. A jaké jsou důvody?

Povětšinou se ředitelé stěžují na nedostatek financí pro prezentaci tímto způsobem, jinými slovy, v současné době zřejmě považují za zbytečné zúčastnit se všech velkých autosalonů. Představitelé Suzuki totiž oznámili, že pro ně, jako také není Detroit a celý severoamerický trh až natolik zajímavým. Tyto okolnosti však můžou potěšit evropské fanoušky chystající se na březnový autosalon v Ženevě, kde prozatím s těmito výrobci můžeme počítat, ačkoli v případě Rolls-Royce to není až také jednoznačné. Výkonný ředitel této automobilky se totiž vyjádřil, že cena za účast na těchto autosalonech je neúměrně vysoká a pro automobilku maximálně nevýhodná.

Vypadá to tak, že někteří výrobci se dali na šetření. Doufejmme, že je ostatní nebudou následovat, jinak by proslulé autosalony časem pozbyly svého významu.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků