Na 250 km/h za 38 vteřin

Také Audi připravilo do Paříže řadu novinek. Postupně si představíme ty nejzajímavější a proto dnes začneme s Audi A8 L 6.0 quattro, jež přebírá štafetu největšího Audi po osmiválcových modelech.
Na 250 km/h za 38 vteřin
Také Audi připravilo do Paříže řadu novinek. Postupně si představíme ty nejzajímavější a proto dnes začneme s Audi A8 L 6.0 quattro, jež přebírá štafetu největšího Audi po osmiválcových modelech.

To, že nás dojela dvanáctiválcová A8 poznáme podle několika drobností na karoserii. První je emblém W12 na mřížce chladiče a když nás předjede, tak podle originální dvojité koncovky výfuku. Dalším charakterickým prvkem jsou 18“ litá kola v desetidírovém designu obutá do pneumatik o rozměru 245/45 ZR 18.

Pro interiér je charakterický maximální komfort a luxus. Sedala jsou potažená jemnou a prodyšnou kůží Volcana, která má hlavní podíl na maximálním komfortu na dlouhých cestách. Kvalitní kůži najdeme i na dveřních výplních, spodní části palubní desky nebo na stranách střední konzoly. O velkém důrazu na pohodlí svědčí i zasklení A8, využita jsou též dvojitá skla, což má příznivý dopad na snížení hluku, který proniká do interiéru a také na snížení slunečních paprsků, které se dostanou dovnitř. Vliv slunečního svitu na ohřívání interiéru se snaží omezit také automatická klimatizace, která si „hlídá“ směr paprsků a řídí se jimi v péči o interiér.

To, že se dvanáctiválec představil ve verzi L, což značí o 30 mm delší rozvor, ocení především cestující na zadních sedlech, protože je jim nabízen dostatek prostoru pro nohy.

O celkovou pohodu v interiéru se stará celá řada doplňků včetně audiosystému Bose s měničem kompaktních disků. Audi A8 L může být samozřejmě proměněno v mobilní kancelář. Slouží k tomu speciální paket od firmy quattro, GmbH.

Bezpečnostní výbava zahrnuje čelní i boční airbagy pro cestující na předních sedadlech, boční airgaby pro cestující na zadních sedadlech a také hlavové airbagy pro obě zmíněné skupiny. Zajímavostí je systém na kontrolu tlaku v pneumatikách a samozřejmostí pak systém ESP.

Nejzajímavějším prvkem je však pohonná jednotka. Její dvanáctiválcový motor uspořádaný do dvojitého V, který se zatím objevoval jen v koncepčních automobilech. U Audi jím byla studie Avus z roku 1991. Pohled na pohonnou jednotku ukazuje, že ji tvoří dva kompaktní motory V6. Každé dvě řady válců obsahují 6 válců a svírají uhel 15°. O řízení motoru se stará řídící jednotka Bosh Motronic ME 7.1.1.

Špičková pohonná jednotka nabízí samozřejmě špičkové výkony. Elektronickým plynovým pedálem řidič ovládá stádo 420 ks a točivý moment 550 Nm, kde plných 90 % točivého momentu je k dispozici již od 2 500 ot./min. Není tedy divu, že Audi A8 L 6.0 quattro dosáhne maximální rychlosti 250 km/h již za 38 vteřin.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků