Na 250 km/h za 38 vteřin

Také Audi připravilo do Paříže řadu novinek. Postupně si představíme ty nejzajímavější a proto dnes začneme s Audi A8 L 6.0 quattro, jež přebírá štafetu největšího Audi po osmiválcových modelech.
Na 250 km/h za 38 vteřin
Také Audi připravilo do Paříže řadu novinek. Postupně si představíme ty nejzajímavější a proto dnes začneme s Audi A8 L 6.0 quattro, jež přebírá štafetu největšího Audi po osmiválcových modelech.

To, že nás dojela dvanáctiválcová A8 poznáme podle několika drobností na karoserii. První je emblém W12 na mřížce chladiče a když nás předjede, tak podle originální dvojité koncovky výfuku. Dalším charakterickým prvkem jsou 18“ litá kola v desetidírovém designu obutá do pneumatik o rozměru 245/45 ZR 18.

Pro interiér je charakterický maximální komfort a luxus. Sedala jsou potažená jemnou a prodyšnou kůží Volcana, která má hlavní podíl na maximálním komfortu na dlouhých cestách. Kvalitní kůži najdeme i na dveřních výplních, spodní části palubní desky nebo na stranách střední konzoly. O velkém důrazu na pohodlí svědčí i zasklení A8, využita jsou též dvojitá skla, což má příznivý dopad na snížení hluku, který proniká do interiéru a také na snížení slunečních paprsků, které se dostanou dovnitř. Vliv slunečního svitu na ohřívání interiéru se snaží omezit také automatická klimatizace, která si „hlídá“ směr paprsků a řídí se jimi v péči o interiér.

To, že se dvanáctiválec představil ve verzi L, což značí o 30 mm delší rozvor, ocení především cestující na zadních sedlech, protože je jim nabízen dostatek prostoru pro nohy.

O celkovou pohodu v interiéru se stará celá řada doplňků včetně audiosystému Bose s měničem kompaktních disků. Audi A8 L může být samozřejmě proměněno v mobilní kancelář. Slouží k tomu speciální paket od firmy quattro, GmbH.

Bezpečnostní výbava zahrnuje čelní i boční airbagy pro cestující na předních sedadlech, boční airgaby pro cestující na zadních sedadlech a také hlavové airbagy pro obě zmíněné skupiny. Zajímavostí je systém na kontrolu tlaku v pneumatikách a samozřejmostí pak systém ESP.

Nejzajímavějším prvkem je však pohonná jednotka. Její dvanáctiválcový motor uspořádaný do dvojitého V, který se zatím objevoval jen v koncepčních automobilech. U Audi jím byla studie Avus z roku 1991. Pohled na pohonnou jednotku ukazuje, že ji tvoří dva kompaktní motory V6. Každé dvě řady válců obsahují 6 válců a svírají uhel 15°. O řízení motoru se stará řídící jednotka Bosh Motronic ME 7.1.1.

Špičková pohonná jednotka nabízí samozřejmě špičkové výkony. Elektronickým plynovým pedálem řidič ovládá stádo 420 ks a točivý moment 550 Nm, kde plných 90 % točivého momentu je k dispozici již od 2 500 ot./min. Není tedy divu, že Audi A8 L 6.0 quattro dosáhne maximální rychlosti 250 km/h již za 38 vteřin.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků