Na 250 km/h za 38 vteřin

Také Audi připravilo do Paříže řadu novinek. Postupně si představíme ty nejzajímavější a proto dnes začneme s Audi A8 L 6.0 quattro, jež přebírá štafetu největšího Audi po osmiválcových modelech.
Na 250 km/h za 38 vteřin
Také Audi připravilo do Paříže řadu novinek. Postupně si představíme ty nejzajímavější a proto dnes začneme s Audi A8 L 6.0 quattro, jež přebírá štafetu největšího Audi po osmiválcových modelech.

To, že nás dojela dvanáctiválcová A8 poznáme podle několika drobností na karoserii. První je emblém W12 na mřížce chladiče a když nás předjede, tak podle originální dvojité koncovky výfuku. Dalším charakterickým prvkem jsou 18“ litá kola v desetidírovém designu obutá do pneumatik o rozměru 245/45 ZR 18.

Pro interiér je charakterický maximální komfort a luxus. Sedala jsou potažená jemnou a prodyšnou kůží Volcana, která má hlavní podíl na maximálním komfortu na dlouhých cestách. Kvalitní kůži najdeme i na dveřních výplních, spodní části palubní desky nebo na stranách střední konzoly. O velkém důrazu na pohodlí svědčí i zasklení A8, využita jsou též dvojitá skla, což má příznivý dopad na snížení hluku, který proniká do interiéru a také na snížení slunečních paprsků, které se dostanou dovnitř. Vliv slunečního svitu na ohřívání interiéru se snaží omezit také automatická klimatizace, která si „hlídá“ směr paprsků a řídí se jimi v péči o interiér.

To, že se dvanáctiválec představil ve verzi L, což značí o 30 mm delší rozvor, ocení především cestující na zadních sedlech, protože je jim nabízen dostatek prostoru pro nohy.

O celkovou pohodu v interiéru se stará celá řada doplňků včetně audiosystému Bose s měničem kompaktních disků. Audi A8 L může být samozřejmě proměněno v mobilní kancelář. Slouží k tomu speciální paket od firmy quattro, GmbH.

Bezpečnostní výbava zahrnuje čelní i boční airbagy pro cestující na předních sedadlech, boční airgaby pro cestující na zadních sedadlech a také hlavové airbagy pro obě zmíněné skupiny. Zajímavostí je systém na kontrolu tlaku v pneumatikách a samozřejmostí pak systém ESP.

Nejzajímavějším prvkem je však pohonná jednotka. Její dvanáctiválcový motor uspořádaný do dvojitého V, který se zatím objevoval jen v koncepčních automobilech. U Audi jím byla studie Avus z roku 1991. Pohled na pohonnou jednotku ukazuje, že ji tvoří dva kompaktní motory V6. Každé dvě řady válců obsahují 6 válců a svírají uhel 15°. O řízení motoru se stará řídící jednotka Bosh Motronic ME 7.1.1.

Špičková pohonná jednotka nabízí samozřejmě špičkové výkony. Elektronickým plynovým pedálem řidič ovládá stádo 420 ks a točivý moment 550 Nm, kde plných 90 % točivého momentu je k dispozici již od 2 500 ot./min. Není tedy divu, že Audi A8 L 6.0 quattro dosáhne maximální rychlosti 250 km/h již za 38 vteřin.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků