konecne bic na dementy v drahych autech.
:-D ti v levných budou mít sociální úlevy.
Já prostě miluju lidi, kteří by se bez pravidel neuměli ani vysrat :-)Holt si ale budou muset uvědomit, že u člověka, který to má v hlavě v pořádku, si musí pravidlo svůj respekt přirozenou cestou získat a až poté jej daný člověk bude dodržovat. U plošných rychlostních limitů se to jaksi neděje a ostatně ani není divu. Pokud je nějaké pravidlo takto masivně porušováno, není to problém lidí, nýbrž pravidla - lidé to očividně takto nechtějí. Zákony se musí přizpůsobovat realitě, nikoliv realita zákonům. Když je tohle pravidlo ctěno, je konflikt se zákonem situací zcela ojedinělou.A žádná represe na tom nic nezmění. Opravdová autorita vzniká přirozeně, společnost musí mít pocit, že její vedení jedná v jejím zájmu, nelze si ji vynutit násilím.
Precetl jsem zde cast teto diskuse a nekteri jedinci jsou proste jinde coz je smutne, ale jim to ocividne nedochazi a nikdy nedojde.za rok najedu po cele evrope cca 90k km a jezdim jak pohodove na spotredu, tak i svizne, takze celou problemtiku vidim z obou stran spektra.Problem neni rychlot, ale jak zde jiz kolikrat zaznelo, lidi neumi jezdit, pripojovaci pruhy vetsine nic nerikaji, stejne tak pravy pruh temer nikdo nezna a nebo odhad, ktery mozna mnozi maji, ale proste na ostatni serou a kdyz si nekdo predjizdi svym vrazdenym tempem 110km tak se za ten kamion nezaradi a pokracuje smele dal, pak se lidi divej, ze je ostatni predjizdej izprava. Jen bych podotknul, ze toto neni probelem jen cr, ale temer cele evropy, nekde je to malinko lepsi, nekde horsi, ale deje se to uplne vsude.Co se tyka piratu, kteri jezdi rychle, rekneme 170+, tak pokud to nejsou vylozene debilci, kteri si neco dokazuji, nebo machruji pred nekym, tak tihle lidi vetsinou takhl jezdi, protoze na to maji auto a dvaja pozor, takz byvaji ohleduplnejsi a daleko bezpecnei ridici nez ti, kteri striktne dodrzuji pravidla a pro jistotu jeste jedou o 10-20 km min a vsem vnucuji svuj spravny styl jizdy!bylo zde zmineno nemecko, pry tam nikdo nejedzi 10+, autor tohoto prispevku zna nemecko ai jen z kobry 11. Ano, v nemecku se jezdi jinak nez u nas, ale 20+ je tam bezne. Na nemecku se mi libi, ze se tam nikdo na nikoho netlaci a nevynucuje si ze proste on jede prvni.shrnutim meho prispevku je asi takove, ze rozumny ridic i kdyz jede rychle nejede jako prase kdezto dodrzovaci rychlosti jsou vetsinou tim kdo zpusobuji problemy. to je bohuzel vylsedovane z x let na silnicich. takze vzkaz pro Toka je at si strci kamery hodne hluboko do prd....!
Ano, tohle je přesně důsledek existence nadměrného množství pravidel. Nejenže mnoho lidí bude pravidlo vnímat jako berličku, která z nich smývá břímě odpovědnost za jejich jednání (chovám se přece podle pravidla ergo správně) a budou nebezpeční svému okolí, ale bude docházet i k tomu, že se lidé v obrovském množství pravidel přestanou orientovat, a tak si, opět přirozeně, vyberou jejich určité množství - typicky ta nejjednodušší, která na ně kladou minimální nároky (rychlost, alkohol,...) a zbytek odignorují - typicky právě onu povinnost, jezdit v pravém pruhu, parkování, přednost v jízdě... Ani si pak neuvědomují, že jsou opět nebezpeční svému okolí a obvykle to bývají oni, co volají po tvrdých trestech za porušování "svých" pravidel.
Je vcelku zábavné v obdobných diskuzích sledovat, jak má kdo posunuté vnímání toho, co už je za hranou apod.Já k tomu dodám, rekordy a časy se lámou na okreskách, kde znalost a volba trati, štěstí a důvěra ve své schopnosti (i auta) rozhodují, jestli daný úsek (řekněme 50-70 km) někdo ujede i s půl hodinovým rozdílem odlišně. Nutně to nemusí znamenat, že pojedu všude 120 km/h. Průměr, to je bič ..... !!!! :-P
Mohu potvrdit, že zbytečně opatrná jízda vede k jakési řidičově nudě a nepozornosti. Určitě souhlasím, že někteří se snaží hrát na super poctiváky a vnucují to ostatním. Ale s tou vysokou rychlostí odsud potud. Velmi vysoká rychlost jedněch vnucuje ostatním, aby dbali větší opatrnosti než by bylo obvyklé anebo mohou být dokonce omezeni. 170+ se mi zdá už jako prasárna, pokud to není na vyloženě skoro prázdné dálnici třeba v noci (je lépe vidět přibližující se auto zezadu).
K řidičské nepozornosti více vedou telefony a spolujezdci, než pomalejší jízda. Ale tohle je další z příčin nebezpečných situací, která se u nás přehlíží a neřeší. Ono ji ani nejde moc dokázat. Pak máme co chvíli ve zprávách "z nezjištěných příčin vyjel do protisměru"... No co, prostě čuměl do mobilu.Kolikrát ve městě, když už je provoz fakt hodně pitomý, umlčuju i spolujezdce v autě, protože chci mít prostě klid...
Chytrá elektronika je nepochybně významný faktor.
Jako dobrý protiklad k této debatě slouží zákon, který v CZ upravuje přednost na přechodu pro chodce. Po jeho zavedení se počet sražených lidí na přechodu výrazně zvýšil o blbce, kteří si začali myslet, že se jim na přechodu nemůže nic stát. 50 procent sražených osob v obci je pod vlivem alkoholu a že i přes menší počet sražených osob v obcích celkově tahle tendence od roku 2003 (3 roky po zavedení zákona) neplatí pro přechody, Vzhledem k rozpočtu na inovaci přechodů, snížování rychlosti a další buzeraci to spíš vypadá, že tady zákon výrazně škodí.Proč? Protože chodci neví že jsou účastníky provozu. Protože chodci neví, že nesmí ohrozit vozidlo, které už je na přechodu. Protože jednoduše zákonu nikdo pořádně nerozumí... Proč o tom píšu? Tady si někteří jedinci myslí, že zákon znamená pořádej a že není nic lepšího než 130 na dálnici. To je tak najivní, jako ten zákon výše, ale to asi jedinci s IQ pod 100 nedokáží vstřebat, obávám se. :-(
Mně se to pravidlo o přechodech líbí, protože nesu si zodpovědnost sám za sebe, když se rozhoduji, zda tam vlezu nebo ne, ale zároveň nikoho moc neohrozím, pokud se rozhodnu špatně. A především hlavní podstatou je, že nemusím dlouho čekat. Města by měla preferovat osoby pěší před auty.
Ja bych byl klidne pro mereni, ale na uplne celem useku dalnice, - takovy ty kratky mereny useky jsou k hovnu, mozna ještě horsi nez když tam nejsou, agresivni idioti pak jezdej stehjne stylem brzda-merenej usek-plyn
Je úsekové měření skutečně taková hloupost? Nebo je to jen varování všem těm, kdo by, vedeni svým "malým českým egem", chtěli zavádět na silnicích anarchii? Takovou ve smyslu "teď jedu já, všichni z cesty a nikdo mi neříkejte, jak mám jezdit, protože já to vím nejlíp". Ne, dokud se přesně tihle lidé (a že jich je, bohužel, příliš mnoho) nenaučí ohleduplnosti vůči ostatním, žádné uvolňování u nás nemá místo. V tuhle chvíli totiž zákon chrání rozumné přes sobeckými hlupáky.Navíc bych řekl, že policie je v oblasti měření rychlostí poměrně tolerantní, ale když je to moc, je prostě moc a namísto vykřikování nesmyslů by si takoví jedinci spíš měli sáhnout do svědomí. Nakonec, nejlíp je to vidět v úsecích s rychlostním omezením, jak jde ohleduplnost stranou. V tom milovaném Německu si téměř nikdo nedovolí jet na omezení byť o 10 km/h rychleji. U nás je na osmdesátce normální jezdit stodeset a blikat a troubit na ty, kdo jedou ohleduplně... Lidi chtějí být vyspělá Evropa a chovají se jak balkánci.
mpolan: Ach kdyby byl svět tak prostý, jak ho vidíš Ty. Jsi tak debilní, (a to bych měl zřejmě použít vyšší stádium postižení) nebo skutečně věříš tomu co píšeš? Píšeš zde o aroganci závodníků a sám arogantně porušuješ předpisy. Nemáš právo bránit předjíždění. Levý pruh je určen k předjíždění. Nemáš ani profesák, protože neznáš předpisy. A budeš tu něco kázat? Každý DEBIL kmentuje to, čemu nerozumí, jak typické. Ty zřejmě nechápeš, že nejsou jen dvě skupiny řidičů. Existují i další skupiny řidičů. Třeba řidiči závodních aut. Ti vědí moc dobře, že kdykoliv se blíží k nějakému vozidlu nebo jen připojovacímu pruhu, je nutné zpomalit tak, aby se dalo kdykoliv zcela zastavit, né jen uhnout. Ano, řidičů s licencí není mnoho, ale je to názorná demonstrace toho, že není vše černobílé. Zkusme k nim přidat řidiče vozidel s právem přednosti jízdy v civilu. Ti neví, jak jezdit rychle a bezpečně? A co všichni doktoři, co denně vidí vyhasínat lidské životy, mají jistě pud sebezáchovy, všichni záchranáři v civilu, a další a další, to jsou lidi, co to mají v hlavě srovnané, mají auta v hodnotě panelového domu, která umí jezdit bezpečněji 200 než některé 15ti leté rachotiny (většina aut v CZ) a dodám, že oni těch 200 by nejezdili, kdykoliv by se blížili k jinému vozu. Chápeš že nehody nejsou náhodné jevy? Nehody vznikají proto, že si někdo "koleduje" tak dlouho, až si vykoleduje. Nehody způsobují debilové. A nikoliv proto, že POUZE jedou rychle. Rychlost NENÍ příčinou nehod. Viz statistiky PČŘ. Umíš to vstřebat a odpovědět? Znáš vůbec zákon o provozu? Víš že každý řidič má právo porušit v míře nezbytně nutné jakýkoliv zákon i rychlost, když Tím odvrací větší nebezpečí? Neumíš si ve své DEBILNÍ mozkovně představit, jak jede personál porodnice do práce, nebo kterýkoliv zdravotník v civilu? Nebo vezeš kolabujícího důchodce? A nehovořím o tom, že dotyčný pojede v levém 250, hovořím o tom, že pojede legálně 140 na první sjezd kde čeká sanita. A ty DEBIL ho budeš blokovat v levém a pojedeš si svých 105, protože proč bys uhýbal někomu, kdo jede nad 130.JSI DEBIL, sice tě tvá nemoc omlouvá, ale bylo by dobré, kdybys o ní věděl. Ani si nepředstavuji, jak aplikuješ svůj jízdní styl a aroganci v zemích, kde se smí jezdit legálně 400kmh.
Hele, ty ubohá nulo (použijeme stejný jazyk jako ty, asi tomu líp rozumíš). Já nepsal nikde o tom, jak jezdím a co dělám, takže si nech své soudy. Chápu, že máš malý ocas a malé IQ, takže si potřebuješ nahonit na někom své neuspokojitelné ego, ale míříš blbě.Zákon, mimo jiné, jasně říká, že NIKDO nemá právo ohrozit jiného účastníka silničního provozu! Nátlakové vynucování přednosti někým, kdo ji nemá právem, je OHROŽENÍ. Několikrát si to přečti, pomalu vydýchej, pak znovu a poté to třeba pochopíš. Sice o tom pochybuji, protože kdybys byl inteligentní, nemohl bys vůbec napsat to, co jsi napsal. Ale na druhou stranu, od českého sobečka nic jiného nečekám. A jinak děkuji, že ses ozval, protože jsi mi tím jen nahnal víc vody na mlýn.
Spíše bych řekl, že zákon chrání nemyslící občany před myslící menšinou. A protože těch myslících je menšina, tak je nutno se přizpůsobit menšině. :-O
Anarchie WIKIPEDIA:Jednak ve významu pozitivním jako žádoucí stav společnosti dle anarchismu, vyznačující se samosprávnou organizací společnosti bez moci, tj. bez donucovacích autorit. V anarchii, na rozdíl od zákonů a donucovací státní moci, by určujícím popudem k jednání byla přirozená spontaneita, svobodná vůle a solidarita.[1] První, kdo naplnil pojem anarchie pozitivním významem byl Pierre-Joseph Proudhon:„ Nejvyšší dovršení společnosti spočívá ve spojení pořádku a anarchie. “B-]B-]B-]B-]B-]
Problém rychlostních omezení u nás je ten, že jsou povětšinou nesmyslně plošně aplikována bez ohledu na situaci v daném místě a čase. Na čtyřproudovku, kde je normálně jen devadesát (nemá dělící pás), dají v zúžení do dvou pruhů 50 a dokonce i 30, přičemž jinde na normální cestě bez čar, kde se vozidla sotva vyhnou, platí taky 90. Dělníci pracují maximálně dopo/odpo, tedy nejméně polovinu dne je to buzerace. Tak samo v obci s úzkou cestou a obestavěnou zaparkovanými auty je stejná padesátka jako v dědině na silnici první třídy s travnatými pruhy po stranách a auty schovanými v garážích nebo dvorech. Pak se nelze divit, že lidé k těm limitům nemají respekt.
Je vidět, že tvůj pohled na svět je pouze přes sklo auta. Zkus někdy vylézt z kokpitu, abys věci viděl i z jiných úhlů. Třeba když by ti párkrát přejel kamión který tlačí spoustu vzduchu před sebou kolem oken baráku 90 místo 50 a začaly ti kmitat tabule skla a na polici skákat hrnky, nebo pár osobáků po deklu od kanálu 90 místo 50, jak navrhuješ ty, tak by se ti třeba rozsvítilo, proč ta 50 tam je. To samé s tím předjížděním cyklistů, jak jsi psal nahoře, jak tě obtěžuje, že někdo je předjíždí protipruhem -> zase, vystup z auta a sedni na kolo a uvidíš jak je to příjemné, když tě někdo míjí 20 cm. Všude jsou nesmyslná omezení a ty to víš nejlíp, co by tam mělo být, protože jsi odborník na dopravu, projektant, stavař, fyzik, obyvatel domů u silnice, mistr od dělníků atd. Úhel pohledu a ne jenom já, já...
Neuvedl jsem, že se má v obcích jezdit 90 ani že se cyklisté mají objíždět nebezpečně blízko. A taky někde bydlím a jezdí tu kolem domu auta, takže nedělej ze mne kočovníka spícího v autě a nevyzývej mne k vystoupení z kokpitu. Z tvé reakce soudím, že jsi zkrátka ten druhý extrém, který v zájmu ochrany ztratil veškerou racionalitu asi jako když zelení zachraňují planetu. Tvá odbornost spočívá v tom, že všechno omezíš a sešněruješ a tím si zajistíš bezpečnost pro svou rodinku? Běž žít do lesa.
A v tom Německu jsi byl jen prstem po mapě, co? O 10 km/h rychleji, než je limit se tam jezdí zcela běžně, je ale pravda, že o více než 20 km/h už spíše málokdy. Ono je to také tím, že do +20 km/h jsou pouze symbolické pokuty a o větší pálky a o body začne jít, až když je to více.
Mluvím o rychlostních omezeních. Typicky třeba snížení při stavbách. Tam dokonce spíš všichni jedou pod limit, takže já s osmdesátkou jsem tam pomalu pirát...
Češi zahledění do Němců chtějí jezdit jako Němci, ale pravidla dodržují a chování mají jako Rusové. Jenom v této mini-diskusi už se několik tvorů pochlubilo, že jezdí běžně 150...Proč se jezdí v placatém, bezsněžném Dánsku, NL 130 a v UK 110? Navíc na mnohem lepších dálnicích, lepšími auty a kde se lidi k sobě chovají v porovnání s ČR jak z jiné planety?
Nemyslím si, že je to u nás jako v Rusku. Vy jste možná zase přesně opačný extrém těch borců, co by rádi závodili (samozřejmě firemním). Obě skupiny musí ukazovat, že silnice patří jen jim a tak se jedni lepí na zadek a nectí limity a druzí se zase kochají krajinkou a na předjetí cyklisty potřebují celý protipruh.
Díky! Když se za roztříštěnou řidičskou veřejnost nepostaví někdo jako např. automotoklub, musí jim otázky, u kterých se budou kroutit, klást někdo jiný.
Proč není tedy zaveden výkonnostní model? Do dvou let od autoškoly 50/90/110 a ŘP na zkoušku; při nehodě nebo větším porušení papíry sebrat. Všichni ostatní 50/90/130 to je akorát ale měla by být možnost jezdit rychleji. Nesestavím rychle pravidla, ale po jejich splnění by mohl pilot jezdit 50/90/200. Pravidla jsou otázkou, např těch 200 jen tam, kde jsou tři pruhy na dálnici nebo od 20 do 05 hod, nebo kdo má profesák, nemá nehody, nebo kdo splní speciální autoškolu, (skupina P= pilot) šlo by pro piloty i zavést označení pro dopraváky, nálepka P (jako velvyslanci CD) atd; případně kombinace pravidel (vozidlo s více než 200 max v TP a profesák) a podobně. Tato pravidla berte jako ilustrační, ale podstatou je, aby bylo možné pro dobré řidiče kteří už milion najeli a nehody nezpůsobují, jezdit legálně rychle. Takoví totiž i v německu nejezdí 400kmh i když by mohli, nehodu nikdy nezavinili a nikoho neomezují. Na rozdíl od drtivé většiny amatérů, kteří jezdí 40/80/120 nějakým čtyřválcem, ale omezují půl republiky blokováním pruhů a klidně sestřelí sanitku, protože oni jedou dle předpisů a ostatní jim mají políbit pr-del!
Problém dálnic je nejen poloměr zatáček a tedy rozhled, ale taky to, že mezi auty vznikají vysoké rychlostní rozdíly. Ono je těžké odhadnou rychlost auta v zrcátku, které zkresluje a na dálnici je málo okolních objektů nebo zakřivení trasy, které pomáhají tu rychlost vnímat. A tak nejsem zastáncem toho, aby se jezdilo 200, když ostatní jedou 100. Beru 150 na tříproudých úsecích. Ale mohlo by se to částečně pořešit zavedením hodin a dnů, při kterých by se zvedly maximální i minimální rychlosti současně, např. když mají kamiony zákaz, tedy nejlépe pátky a neděle večer.
On problém bude hned ve dnou věcech - zaprvý 100 jet na dálnici je debilita řidiče, pokud to není kamion co to má omezený a zadruhý když nemá někdo odhad rychlosti, tak asi nemůže vlastnit řidičák, případně tomu musí přizpůsobit svojí jízdu a nepředjíždět, to je jednoduchý.
A proč hned debilita? Prostě nemá důvod ke spěchu nebo si na dálnici nevěří, ale přitom je to pro něj nejkratší nebo nejvýhodnější cesta. Kdo ti dává právo posuzovat jeho práva na jízdu po dálnici? Tvé ubohé ego?
Ať si tak spánembohem jede, ale v pravém pruhu. Pokud si ale myslí, že jede bezpečně, tak nejede. U té stovky to ještě není takový extrém, ale když tam takový krasojezdec jede se smrtí v očích třeba 75 km/h, tak si přímo koleduje o to, aby ho někdo zezadu nabral, protože takto nízkou rychlost u osobáku na dálnici nikdo nečeká. Na dálnici rovnice pomalu = bezpečně rozhodně neplatí. Nejbezpečnější je jet +/- rychlostí dopravního proudu v daném místě a čase.
Honza: Zkrátka podle tebe kdo není Schumi, nemá jezdit. To ses ale spletl, silnice mají sloužit všem a nejen borcům jako ty. Zajezdi si v Mostě nebo Brně, pokud toužíš po rychlostech daleko za stovkou. Nebo si před jízdou vyhoň. To ti vzkazuji za tvé označení ostatních řidičů za debily, co jedou po dálnici sto. Někdy si spočítej časy, když pojedeš 150 nebo 200, aby si věděl, jak moc ušetříš času a co v tom ušetřeném čase užitečného uděláš.
"Ono je těžké odhadnou rychlost auta v zrcátku" - A teď si představ, jak by se odhadovala u motorek - s předním profilem jen o málo větším než kolo...150 se povolí, a bude se jezdit +20=170, jako teď, piloti přece nebudou mít oči pořád na rychloměru, a šikana apod. ... takže se zase ustoupí a zavedou tolerance, jako teď, a jestli né, tak to bude fašismus, policejní stát, nesvoboda apod. ... ale chějí jezdit jako Němci...
S tím že by se jezdilo automaticky +20 nesouhlasím. Vezmu to podle sebe, pokud chci jet 170, jedu 170 i teď. Prostě má člověk nastavenou nějakou cestovní rychlost, která je mu v tom místě příjemná. Jenže lidi jsou přesvědčený, že lidi jezdí rychle proto, že chtějí jet rychleji než ostatní, nebo než kolik se smí, ale to není pravda. Proto výpočty že se zavedením 150 se bude jezdit 170 (no ono se dnes jezdí tak 160), jsou mimo. Bude se jezdit prakticky stejně, tedy tachometrových 160 a pojede se to legálně, protože auta proměřujou tak těch 10 + je ještě tolerance měřidla.
Nesouhlasím s tvým závěrem. Jakmile bude 150 legálně, bude se jezdit alespoň 158 podle GPS a to bude někde okolo 165-170kmh tacho.Ale už dnes je na dálnici mraky aut, který jen dojíždí do práce, nejedou celou trasu P-B, ale jen její část a jedou pomalu - třeba 110. Už dnes se mi zdá rozdíl 40-50km/h docela výrazný a při 170 bych se už bál okolo něj prohučet, fakt nevím, kdy mu spadne cígo do klína.
A to tě někdo nutí kolem něj prohučet 170? Snad vidím a přibrzdím.
Pokud pustím ke slovu závist tak take tleskám radarum. Konečně mne s Fabii HTP nikdo nebude předjíždět.Pokud vemu rozum tak je to pouze system na korupci, sledování lidi, velkej příjem do státní pokladny.
Náhodou má ŘSD v aktualitách docela pěknou statistiku ohledně bourání v omezeních na dálnicích - viz část "Nehody při práci na komunikaci za provozu v roce 2015 za období 1. ledna až 31. srpna" na http://www.rsd.cz/tiskova-zprava/254d35c4-2... ... Většinu toho způsobila poměrně výrazná menšina aut v provozu - tedy náklaďáky a dodávky. Nejspíš tedy profesionální řidiči, kteří jedou pomaleji a nedávají pozor?
njn.... zřejmě je třeba rázně zakročit proti těm šesti osobákům za půl roku, tedy ty stamilionové investice do radarů je třeba tímto zdůvodnit
Několikrát jsem zažil, jak vypadá krizová situace "způsobená" kamiónem. Taková, která vede k podobným nehodám. Většinou na začátku stál zm*rd v nadupaném Audi nebo BMW, který před ten kamión arogantně vlítl, když zprava předjížděl auto, které mu dle jeho názoru neuhnulo dostatečně rychle. Nebo chtěl před něj tak rychle, že téměř donutil řidiče vyjet z pruhu do odstavného, protože začal zatáčet, když byl ještě půlkou auta na úrovni toho kamiónu. Jenže takového šmejda samozřejmě už nikdo nechytí a jemu je nějaká nehoda za zády ukradená...
zatim me na dalnici jednoznacne nejvickrat omezili a ohrozili dementni ridici kamionu nez krypl podjizdejici z prava protoze specha. Obema skupinam bych sebral papiry.
A proč by měl být člověk, podjíždějící zprava, automaticky kripl?
tak ono, když jede 80 tak si říká, že se nic nestane, když se podívá na cestu jednou za 5minut. Když jedu 200 tak mě ani nenapadne si prohlížet okolí při 80 koukám všude jenom ne na cestu. Pak to podle toho vypadá. Docela by mě zajímalo co budou dělat až stoupne počet nehod asi sníží rychlost:-D3-[:-(
Kdyby policie místo šikanování našich občanů raději sledovala jakou rychlostí se k nám sunou tlupy islámských bojovníků.
Hurá, někdy i politici mají rozum :-) Naše dálnice namají parametry ani náhodou na tak velké rychlosti. Už tak piráti dost ohrožují slušné řidiče, ta hranice 130 je taková akorát aby alespoň někdy zabolela piráta v peněžence apod..Jinak vůbec je zajímavé, kdo zákon na 150km/h prosazoval, většinou tatínci zlaté mládeže, která není vůbec zlatá, ale spíše symbolem egoismu, bezohlednosti a konzumní povrchonosti...Pak ještě není špatné uvažovat, že vyšší rychlosti znamenají vyšší hlučnost a zátěž pro přírodu - idkyž je mě jasné, že průměrný český chlap má z ohleduplnosti k přirodě a lidem žíjícím poblíž dálnic leda kopřivku a nevolnost :-)
Naše dálnice mají parametry místy bohatě na 200. A zároveň nikdo neřekl že s povolením 150 ta rychlost bude všude, že nikdo nesmí jet pomaleji a ani že tím zmizí značky upravující rychlost na úsecích kde to není bezpečné - tenhle důležitý detail jaksi právě tihle lidé, co se proti 150 bouřili, nějak opomenuli. Takže tenhle pakec není argumentem. Stačí se podívat na chrovatský dálnice, to jsou kolikrát zatáčky v klesání že 130 je tam až dost. Ještě na ten jejich kluzkej asfalt. A to opěvovaný německo, který má rychlost neomezenou, nijak zvlášť lepší povrch taky nemá.
Kde jsou na naší dálnici parametry na 200 km/h? To, že tam tupci takhle jezdí neznamená dobré parametry, ale jen tupost lidí. Povolovat vyšší rychlost kvůli pár úsekům je nesmysl.A Německo má na špatných úsecích dost drastická omezení, klidně i jen na stovku. Nikdo se nad tím nepozastaví a prostě to dodržuje. A to ty jejich "špatné" úseky jsou mnohem lepší, než u nás...
To záleží na spoustě věcí. Pokud bychom brali pouze stavebně technické provedení komunikace, tak zcela určitě D1 Lipník - Bělotín a D2, diskutovat lze možná i o některých úsecích D5 a D11. V realitě to samozřejmě závisí na provozu, který např. kolem Prahy takovou rychlost velmi často zcela vylučuje.
Jezdim po dálnici do 145 tacho a rozhodne to nikoho neohrožuje ovšem Bobany s HTP potkávám ve středovem a levém poměrně často a ty bohužel ohrožují všechny ostatní
Po našich dálnicích se dá celkem v klidu jet bezpečně 200 no a nebo taky nebezpečně 80;-)
Bobane, Bobane... Máš příhodný nick. Radši si nepředstavuju, odkud ses tu vyskytl.
A ty jsi odkud, kašpare?
Bobane, Ty jsi vůl jako kráva.. :-D
A naši mocipáni si dají modrý majáček a můžou jet jako prasata. Holt všichni jsme si rovni, ale oni jsou si rovnější. Já jsem svobodný člověk a nesnáším, aby někdo rozhodoval za mě! Jedu jak umím a pokud spáchám nehodu, ať přijde zasloužený trest. Ale aby ze mě někdo dopředu dělal nesvéprávné hovado, které neví, jak se má chovat, to teda NE! Ať nežije tento policejní stát, který se občanům sere úplně do všeho! A mimochodem, v čem je lepší, než byli komunisté???
Oldřich: Je to jednoduhé, dnes jezdíš 150km tacho - za to ti žádný postich nehrozí. Jestli po změně budeš jezdit 170 tacho, pak seš nezodpovědný hovado, kterýmu je potřeba ukázat, jak se má chovat, aby zbytečně neomezoval ostatní spoluobčany. Na 170 tu nemáme povětšině povoz ani dálnice.Pokud dnes jezdíš 130tacho z Hranic do Ostravy, pak budiš.
Za 150 tacho ti nehrozi postih? Co mas za auto, ze meri tak blbe?
Tak postih ti teoreticky hrozí, ale většinou se na tebe poliši pod 145 vykašlou, jsi málo tučné sousto.
Takze ti muzu klidne chodit po pozemku, protoze za me nebude nikdo rozhodovat a zakony jsou na nic. A dokud ti neco nerozbiju, tak nemas narok me vyhodit. To je tvoje uvazovani...
Klidně chod. Nevím co na to bude ale říkat muj vlčák. Je třeba se bránit zavádění policejního a smirovaciho statu. Obávám se ze je pozdě. Ti co tomu tleskají ještě neprohledali o co tady ve skutecnosti jde. Bohužel.
Pleteš si pojmy s dojmy. Policejní stát a dodržování zákonů jsou rozdílné věci.To co tebe "omezuje", zároveň jiné chrání. Jak by se ti líbilo v USA, kde na prázdné silnici vyjede za tebou z nory šerif, že jsi o 3 míle překročil rychlost, ruce musíš mít na volantu a doklady vytahovat jednou rukou, jinak máš colt u hlavy?
V USA jsou o level dal. Tak jsi rad ze te za překročení rychlosti nezastřelí.U nas máme pouze začínající policejní stát.WIKI: Policejní stát je stát, ve kterém vláda užíváneomezeně represi , mimo jiné tajnou policii [1] .Policejní stát je prvkem totalitních režimů . Obvyklá jeexistence cenzury a trestných pracovních táborů.V minulosti bylo za policejní stát označovánoRakousko-Uhersko, dnes jsou kvůli rozsáhlémurepresivnímu aparátu z existence totalitního státuněkdy obviňovány Spojené státy .
Proč zrovna na dálnicích, kde je nehodovost a úmrtnost nejmenší ve srovnání se silnicema 1. a nižších tříd? :-/
Prostě proto, že to jsou omezený zmrdi, kterým paradoxně o bezpečnost a plynulost silničního provozu vůbec nejde, pouze pod touto hlavičkou protlačují svoje zájmy.https://www.youtube.com/watch...
Kym budeme (ako narody) jazdit ako prasata, pomoze len tvrda represia. Nehovoriac o tom, ze zakon plati a nikto nema pravo ist po dialnici viac ako 130. A ano, KAZDY ma pravo ist po dialnici 110.Na druhej strane, rad by som videl policajtov, aby tvrdo trestali debilov jazdiacich bezdovodne v strednom pruhu.Slovenska policia to robi pravidelne a tlieskam jej.
Tvrdé represe - klasika. Především je třeba nastavovat pravidla silničního provozu komplexně a ne jednotlivě a vytrženě z kontextu. Na dálnici se řeší úsekové měření, ale že lidé neumí předjíždět, neumí jezdit vpravo, dodržovat odstupy, že na městské čtyřproudovce je stejných padesát jako mezi paneláky s řadami aut, bojí se vjet na kruháči do levého, to nikdo neřeší. Ale kamery nainstalovat a pohodlně kasírovat, to jo. Můj bratranec měl zbytkáč. Ukecal to na úřadě. Pokud pravidel bude málo, ale budou přiměřeně dozorována a vymáhána, lidé budou mít důvěru v systém a sami se začnou chovat slušněji. Přesvědčí se, že systém funguje slouží jim a ne jen jako nějaká obrana člověka proti člověku nebo nástroj buzerace.
Právě naopak, na dálnici by měla být rychlost neomezená, tedy na úsecích, kde je souvislý asfalt, tzn. v ČR úseky staré maximálně 2 týdny. :-D Vyselektovalo by to jedince, kteří si nevěří, do pravého pruhu a ostatní by mohli nerušeně plout k cíli.
A krásně si vplují do návěsu kamionu, jedoucího 85km/h, který se rozhodl předjíždět kamion před sebou, jedoucí 84,5km/h :-))
Úsekové měření,hovada co mají potřebu letět 200 patří do basyB-]
v poduseku useku poletim 200.. a cast 80 .. prumer dam 130 a vsichni bude v pohode ...;-)
Haha...už vidím, jak ti ego dovolí jet "jen" 80 km/hod :-D
...chvíli 150km,.....pak chvíli 80-120km, až pojedete za kamiony, které si to budou rozdávat tak cca.1,5 km, no v průměru to nakonec nebude ani těch 130km/h:-D
Někdy si říkám, že by na jednu stranu nebyla špatná taková menší muslimská invaze. Třeba by to spláchlo do haj*lu všechny ty ulhané strejce z možných a nemožných ministerstev.
No vidíš jak ti to jde :-D, ale za překročení rychlosti se budou řezat hlavy tupým nožem..;-)
Jen do nás a rychlost bych snížil na 110 tech 130 je moc.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.