Na 150 km/h na dálnících zapomeňte, místo toho přijde úsekové měření

Zatímco se pozornost motoristických médií a části řidičů upírala k probíhajícímu autosalonu ve Frankfurtu, objevily se dvě důležité zprávy, které by tuzemským řidičům neměly uniknout.
Na 150 km/h na dálnících zapomeňte, místo toho přijde úsekové měření

V úterý Sněmovna přehodnotila svůj dřívější postoj a schválila pozměňovací návrh Senátu, který odmítl možnost zvýšit nejvyšší povolenou rychlost na některých úsecích dálnic na 150 km/h. 

Připomeňme, že naději na legální svezení stopadesátkou čeští řidiči stejně neměli. Ministr dopravy Dan Ťok se už dříve nechal slyšet, že kdyby zákon prošel, žádné takové úseky by stejně nepovolil. 

Včera pak vyšlo najevo, že Ředitelství silnic a dálnic už vypsalo veřejnou zakázku na systém plošného měření nejvyšší povolené rychlosti na dálnicích.

Na českých dálnicích se už měří rychlost. Úsekové radary se připravují

Na českých dálnicích se už měří rychlost. Úsekové radary se připravují

ŘSD, které je příspěvkovou organizací ministerstva dopravy, plánuje namontovat na 23 mýtných bran kamery, které mají měřit okamžitou i průměrnou rychlost (tzv. úsekové měření). Projekt by měl být částečně financován evropskými dotacemi z Operačního programu Doprava.

Podle věstníku veřejných zakázek by se mělo jednat o investici v rozsahu 70 až 110 milionů Kč. 

Policie nakoupí 88 nových aut s radary za peníze z povinného ručení

Policie nakoupí 88 nových aut s radary za peníze z povinného ručení

Při budování systému pro výběr mýtného stát přitom sliboval, že brány nebudou sloužit k měření rychlosti. 

K tématu rychlosti na českých dálnicích a úsekového měření se v následujících týdnech nebo měsících ještě vrátíme. Zejména budeme chtít od ŘSD důkladně vyargumentované a tvrdými daty podložené zdůvodnění zakázky na měřicí kamery. 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků