Jee u tak pekneho auta zlomit predni SPZ fuj :-( vypodlozit ale ne lamat je to silene.U nas staval jeden z prvnich rv.89 3,0i V6 123kW stara poctiva klasika - stale na nej vzpominame nebyl problem 700 - 1000km bez velkych problemu tam se protahnout a uraaa zpatky - v dnesni produkci je nekdy problem i 200km rozumny kompromis kolem 500km ale pak je to vetsinou o zdravicko :-D Neuveritelne misto kolem sebe a skutecna kresla kde byla kuze tuzssi bezny potah to bylo jako v perinach..... Vic podobne takto zachvalich "exsemplaru"
ahoj ...chcem sa spytat na vchne ulozenie prednych tlmicov ...neviem ich nikde zohnat ...dakujem
Nové se sehnat už nedá, zbývají jedině vrakáče nebo sehnat někoho, kdo je repasuje (dělá se to).
Autor článku asi neslyšel o C6... poslední velký citroën... Bože!!! :-O
Pánové, místo abyste byli rádi, že někdo napsal článek o tak skvělém autě, které je veřejností přehlíženo, tak jen remcáte (ne všichni)... Pročpak jste něco nenapsali sami? ... Btw. mám 2x 3.0 6V 123kW, jednou klasicky originál, jednou předělávku se sportovním výfukem bez kaťáku (hledám na to "Mušketýr" :) díly, nevíte?). Nedám na tahle auta dopustit...pohodlí, rychlost, zábava... Moc mne baví...
Ahoj, pokud jsou ta XM v dobrém stavu, tak gratuluju, moc jich už není... Já mám 3.0 V6 24v Exclusive 147kW, model Y4 z roku 1995, tzn. verzi s tím problémovým motorem - už s ním moc nejezdím, přece jen je to už skoro dědeček, takže se ho snažím šetřit, nicméně leju do něj jen plnou syntetiku a zatím si na motor nemůžu stěžovat.Některé díly od Musketiera se snad dají koupit přímo u firmy (www.musketier.com), nicméně cena bude asi několikrát převyšovat cenu celého XM :-( Jinak jedině projít bazary v Německu a hlavně ve Francii a shánět - občas se nějaké XM v úpravě od Musketiera objeví...
ha, už jsem si všiml... článek je copy/paste .. takže převzatý bez toho, že by někdo zkoumal kvalitu jeho obsahu ...
opravdu je těch koulí 6? navíc podle fotky to auto nemá správě seřízenou výšku, tudíž povození v něm nebude nic moc ....
Hm, jestli se nepletu, tak pro podvozek jich je opravdu šest, a další je pro řízení, nebo ne?Jinak kterou světlou výšku máte na mysli? Na různých fotkách je světlá výška nastavená různě (jak jistě víte, u XM se dá světlá výška nastavovat za jízdy).
jeste bych dodal, ze XM nema pouze 3 pedaly vedle sebe, ale 4 (ovladani parkovaci brzdy).
4 - jedna pro kazde kolo + 1 centralni zasobnik tlaku + 2 hydroactiv + 1 protipadaci zamekKouli na rizeni melo pouze DIRAVI a tohle auto podle vseho DIRAVI nema
6 kouli je opravdu blbost, ma jich minimalne 7 ale spise 8 :-)
Počet koulí závisíí na typu použité hydrauliky - XM v nejnižší výbavě se nabízely i s klasickou hydraulikou bez hydractivu (5 koulí), modely Y3 (1989-7/1994) byly ale v naprosté většině prodávány s hydractive I. (7 koulí v případě řízení typu DIRASS, 8 koulí v případě řízení typu DIRAVI). Modely Y4 (7/1994-2000) byly opět v naprosté většině nabízeny s hydractive II., i když i tady se občas montovala klasická hydraulika, protipadací zámky přišly až později (tuším, že 1996?) - s nimi může mít XM až 10 koulí (4x kola, 2x hydractive, 1x centrální, 1x DIRAVI, 2x zámky), nicméně tyto verze s kombinací DIRAVI a zámků nejsou příliš rozšířené, protože od roku 1997 bylo DIRAVI montováno jen na výslovné přání zákazníka a pravděpodobně jen do modelů s novým motorem 3.0 V6 24v/140 kW. "Strojní" hydraulické brzdy měla, pokud vím, všechna XM - bohužel to s příchodem C5/C6 skončilo, stejně jako DIRAVI :-( Na druhou stranu podvozek Amvar v C6 je luxusní záležitost a hodně se přibližuje starému dobrému CX...
Pardon, neumím počítat - ne 10 koulí, ale 9, protipadací zámky měly jen jednu. Navíc kombinace DIRAVI a protipadacích zámků údajně dělala hydraulice nějaké problémy, takže se jich opravdu moc nevyrobilo.
ta světlá výška opravdu vypadá nějak nedobře http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7f/Ci... ...
"Za jízdy vám dojde, že XM má koule – přesněji šest kulových zásobníků hydr. kapaliny" - Jste si jistý pane redaktore? Nemáte náhodou namysli zásobníky tlaku?
:-)) I love XM :-))
Nie, nie... :-P Ja milujem prave spominane CX, ktore som vlastnil. Miloval som presne to, co bolo v clanku spomenute.Teda, perfektne odpruzenie s prisposobovanim si svetlej vysky (panelovky, retardery, ci zeleznicne prejazdy ani neexistovali), prekvapiva hydraulicka brzda (slapali ste len na ventil a davkovali ucinok), jednoramenny volant (perfektny sklon ramena na pisanie poznamok) a jedinecny pristrojovy panel s tlacidlami pre smerovky, silny klakson, svetla a to vo futuristickom tvare konzoly na ovladanie kozmickej lode (mal som uz verziu s rucickami a nie tu s tymi otocnymi valcami) a na mieste spolujazdca miesto pre namontovanie gulometneho hniezda.Perfektna praca riadenia DIRAVI, kedy sa volant po vytoceni vracal sam spat na stredovu poziciu a ovladat sa dal aj malickom pravej nohy a na zadnych miestach tolko pohodlia a komfortu, ze spolucestujuci spolahlivo zaspali po 15-20 minutach jazdy. Zaujimave bolo aj to velke zadne konkavne sklo s funkciou automatickeho odhmlievania alebo klucky dveri zvnutra, ked ste sa vlastne prestrielavali von (uchopili ste madlo dveri a stlacili spust)...
Diravi bylo jedinečné, do roku 1997 se montovalo do verzí s motorem V6, pak bylo v tichosti vypuštěno z nabídky a s novým motorem V6 140KW , který nahradil původní V6 24V 147KW se už nabízel klasický posilovač s variabilním účinkem.Mě se ale stejně nejvíce líbila původní palubní deska s jednoramenným volantem http://www.classicandperformancecar.com/front_website/octane_inte... ... http://www.citroen-club.cz/graphics/classifieds/1122... ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.