Mýty a legendy: Citroën XM

your.god  |  01. 05. 2014 00:00

I love XM

Odpovědět  |   | 
Peter  |  01. 05. 2014 07:25

Nie, nie... Ja milujem prave spominane CX, ktore som vlastnil. Miloval som presne to, co bolo v clanku spomenute.
Teda, perfektne odpruzenie s prisposobovanim si svetlej vysky (panelovky, retardery, ci zeleznicne prejazdy ani neexistovali), prekvapiva hydraulicka brzda (slapali ste len na ventil a davkovali ucinok), jednoramenny volant (perfektny sklon ramena na pisanie poznamok) a jedinecny pristrojovy panel s tlacidlami pre smerovky, silny klakson, svetla a to vo futuristickom tvare konzoly na ovladanie kozmickej lode (mal som uz verziu s rucickami a nie tu s tymi otocnymi valcami) a na mieste spolujazdca miesto pre namontovanie gulometneho hniezda.
Perfektna praca riadenia DIRAVI, kedy sa volant po vytoceni vracal sam spat na stredovu poziciu a ovladat sa dal aj malickom pravej nohy a na zadnych miestach tolko pohodlia a komfortu, ze spolucestujuci spolahlivo zaspali po 15-20 minutach jazdy. Zaujimave bolo aj to velke zadne konkavne sklo s funkciou automatickeho odhmlievania alebo klucky dveri zvnutra, ked ste sa vlastne prestrielavali von (uchopili ste madlo dveri a stlacili spust)...

Odpovědět  |   | 
viper  |  01. 05. 2014 11:21

Diravi bylo jedinečné, do roku 1997 se montovalo do verzí s motorem V6, pak bylo v tichosti vypuštěno z nabídky a s novým motorem V6 140KW , který nahradil původní V6 24V 147KW se už nabízel klasický posilovač s variabilním účinkem.

Mě se ale stejně nejvíce líbila původní palubní deska s jednoramenným volantem
http://www.classicandperformancecar.com/front_website/octane_inte... ...
http://www.citroen-club.cz/graphics/classifieds/1122... ...

Odpovědět  |   | 
Jura  |  01. 05. 2014 08:04

"Za jízdy vám dojde, že XM má koule – přesněji šest kulových zásobníků hydr. kapaliny" - Jste si jistý pane redaktore? Nemáte náhodou namysli zásobníky tlaku?

Odpovědět  |   | 
host  |  01. 05. 2014 09:21

opravdu je těch koulí 6? navíc podle fotky to auto nemá správě seřízenou výšku, tudíž povození v něm nebude nic moc ....

Odpovědět  |   | 
viper  |  01. 05. 2014 11:07

ta světlá výška opravdu vypadá nějak nedobře http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7f/Ci... ...

Odpovědět  |   | 
citroenista  |  01. 05. 2014 23:31

6 kouli je opravdu blbost, ma jich minimalne 7 ale spise 8

Odpovědět  |   | 
LiPa  |  08. 05. 2014 11:38

Počet koulí závisíí na typu použité hydrauliky - XM v nejnižší výbavě se nabízely i s klasickou hydraulikou bez hydractivu (5 koulí), modely Y3 (1989-7/1994) byly ale v naprosté většině prodávány s hydractive I. (7 koulí v případě řízení typu DIRASS, 8 koulí v případě řízení typu DIRAVI). Modely Y4 (7/1994-2000) byly opět v naprosté většině nabízeny s hydractive II., i když i tady se občas montovala klasická hydraulika, protipadací zámky přišly až později (tuším, že 1996?) - s nimi může mít XM až 10 koulí (4x kola, 2x hydractive, 1x centrální, 1x DIRAVI, 2x zámky), nicméně tyto verze s kombinací DIRAVI a zámků nejsou příliš rozšířené, protože od roku 1997 bylo DIRAVI montováno jen na výslovné přání zákazníka a pravděpodobně jen do modelů s novým motorem 3.0 V6 24v/140 kW. "Strojní" hydraulické brzdy měla, pokud vím, všechna XM - bohužel to s příchodem C5/C6 skončilo, stejně jako DIRAVI Na druhou stranu podvozek Amvar v C6 je luxusní záležitost a hodně se přibližuje starému dobrému CX...

Odpovědět  |   | 
LiPa  |  08. 05. 2014 11:45

Pardon, neumím počítat - ne 10 koulí, ale 9, protipadací zámky měly jen jednu. Navíc kombinace DIRAVI a protipadacích zámků údajně dělala hydraulice nějaké problémy, takže se jich opravdu moc nevyrobilo.

Odpovědět  |   | 
Vojta Dobeš  |  02. 05. 2014 13:15

Hm, jestli se nepletu, tak pro podvozek jich je opravdu šest, a další je pro řízení, nebo ne?

Jinak kterou světlou výšku máte na mysli? Na různých fotkách je světlá výška nastavená různě (jak jistě víte, u XM se dá světlá výška nastavovat za jízdy).

Odpovědět  |   | 
citroenista  |  02. 05. 2014 14:59

4 - jedna pro kazde kolo + 1 centralni zasobnik tlaku + 2 hydroactiv + 1 protipadaci zamek
Kouli na rizeni melo pouze DIRAVI a tohle auto podle vseho DIRAVI nema

Odpovědět  |   | 
citroenista  |  02. 05. 2014 17:00

jeste bych dodal, ze XM nema pouze 3 pedaly vedle sebe, ale 4 (ovladani parkovaci brzdy).

Odpovědět  |   | 
host  |  01. 05. 2014 15:00

ha, už jsem si všiml... článek je copy/paste .. takže převzatý bez toho, že by někdo zkoumal kvalitu jeho obsahu ...

Odpovědět  |   | 
kubak  |  18. 05. 2014 10:28

Pánové, místo abyste byli rádi, že někdo napsal článek o tak skvělém autě, které je veřejností přehlíženo, tak jen remcáte (ne všichni)... Pročpak jste něco nenapsali sami? ... Btw. mám 2x 3.0 6V 123kW, jednou klasicky originál, jednou předělávku se sportovním výfukem bez kaťáku (hledám na to "Mušketýr" :) díly, nevíte?). Nedám na tahle auta dopustit...pohodlí, rychlost, zábava... Moc mne baví...

Odpovědět  |   | 
LiPa  |  01. 06. 2014 17:27

Ahoj, pokud jsou ta XM v dobrém stavu, tak gratuluju, moc jich už není... Já mám 3.0 V6 24v Exclusive 147kW, model Y4 z roku 1995, tzn. verzi s tím problémovým motorem - už s ním moc nejezdím, přece jen je to už skoro dědeček, takže se ho snažím šetřit, nicméně leju do něj jen plnou syntetiku a zatím si na motor nemůžu stěžovat.
Některé díly od Musketiera se snad dají koupit přímo u firmy (www.musketier.com), nicméně cena bude asi několikrát převyšovat cenu celého XM Jinak jedině projít bazary v Německu a hlavně ve Francii a shánět - občas se nějaké XM v úpravě od Musketiera objeví...

Odpovědět  |   | 
Jan  |  19. 06. 2014 18:09

Autor článku asi neslyšel o C6... poslední velký citroën... Bože!!!

Odpovědět  |   | 
jano  |  17. 08. 2015 09:32

ahoj ...chcem sa spytat na vchne ulozenie prednych tlmicov ...neviem ich nikde zohnat ...dakujem

Odpovědět  |   | 
Majk.Z  |  26. 08. 2015 10:33

Nové se sehnat už nedá, zbývají jedině vrakáče nebo sehnat někoho, kdo je repasuje (dělá se to).

Odpovědět  |   | 
Petr  |  14. 03. 2019 19:02

Jee u tak pekneho auta zlomit predni SPZ fuj vypodlozit ale ne lamat je to silene.
U nas staval jeden z prvnich rv.89 3,0i V6 123kW stara poctiva klasika - stale na nej vzpominame nebyl problem 700 - 1000km bez velkych problemu tam se protahnout a uraaa zpatky - v dnesni produkci je nekdy problem i 200km rozumny kompromis kolem 500km ale pak je to vetsinou o zdravicko Neuveritelne misto kolem sebe a skutecna kresla kde byla kuze tuzssi bezny potah to bylo jako v perinach.....
Vic podobne takto zachvalich "exsemplaru"

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Jak udělat z velkého rodinného auta ložnici? Ukážeme vám to krok po kroku

Toyota Proace Nomad

V poslední době nás zahrnují nejrůznější druhy obytných vozů. Dnes vám ukážeme velmi netradiční, ale funkční způsob.

dnes | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost. Stroje Číňanů připomínají vládní limuzíny

Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost.…

Mezi renomovanými značkami a týmy se letos na dakarské rallye ukazuje i čínský tým s docela netradičními vozidly.

3.  1.  2020 | | 18 N/A
Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující auta. Drzost řidičů zjevně nezná hranic

Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující …

Také vás štvou lajdácky zaparkovaná auta, která na ulicích a parkovištích zabírají zbytečně moc místa, přestože by nemusela? Víme o místě, kde najdete pochopení.

12.  1.  2020 | | 60 N/A
Bez milionů a za dva dny. Systém pro nákup elektronických známek už funguje

Bez milionů a za dva dny. Systém pro nákup …

Vypadá to, že odvážný krok proti kritizované státní zakázce míří k úspěchu. Nový systém k dálničním známkám vytvořený za dva dny už funguje.

27.  1.  2020 | | 72 N/A