Co znamená ten blábol, že státu zůstane při mýtu jen 30 hal. z vybrané koruny? Takový systém by nikdo neprovozoval! Naopak náklady dosáhnou obvykle max. 25 -30% a to jen v prvních letech, kdy se splácí výstavba.
Zavedeni systemu na kontrolu rychlosti? Nadherna myslenka, hnedka bych ji realizoval. Mozna by se konecne zmenila silnice v neco jineho nez hrbitov.Obava ze sledovani? Chodite po meste bez kukli? Pouzivate mobilni telefon? Serfujete po internetu? Pisete emaily? Pak bych se nebal, ze o vas MUZOU vedet vsechno. Doporucuji nekdy nastivit dny otevrenych dveri na nejake ceske vysoke technicke skole a nechat si v praxi ukazat, jak 360 stupnova kamera namontovana na barak snima a detekuje pohybujici se lidi spolecne s jejich identifikaci v realnem case - pak mozna ztratite iluzi. Nezlobte se, ale to co popisujete jako katastrofu v podobne sledovani aut pres Gallieo, muze delat policie PRAVE TED napr. z vasim mobilem nebo v Prazskem tunelu Mrazovka, kdyz system detekuje, zda vase auto neni ukradene. Smirte se s tim, svoboda neexistovala a existovat nebude. Jen je nutne zajistit nezneuziti - ale na to tu mame NBÚ.
Nápad je to tak zajimavý, že mě to úplně děsí! Já sám bych asi platil minimum, protože jezdím hlavně mimo město a spíše o víkendech, ale stejně by mi to vadilo. Do práce jezdím zásadně MHD. Osobně si myslím, že automobilová doprava je ve městech, zvlášť v posledních letech, silně nadužívána a mělo by se tím něco dělat, protože silnice už přestávají stačit a ty kolony ráno jsou příšerné! Systém mýta by mohl tohle zkusit řešit, protože lidi jsou šíleně shnilí a autem jezdí i za roh. Sám mám ale velký strach ze zneužití údajů o pohybu mého vozidla, zejména policií, které se dnes už tak nedá věřit, protože se vyžívá v buzeraci obyčejných lidí za kraviny. Ustoupit bych možná byl trochu ochoten, když by se naoplátku zrušila úplně spotřební daň a DPH u paliv pro automobily. Jinak jsem připraven jednotku odstřihnout od přívodu elektrického proudu, případně jezdit jen s její maketou, jako akt občanské neposlušnosti a tvrdě insultovat i zneškodnit každého, kdo by se mě zato pokusil buzerovat.Mýto by možná mohli platit jen služebáky, ale to by zase nebylo úplně 100% zpravedlivé k ostatním. Tak teda potom nevím. Stát potřebuje chobně peníze, protože plýtvá na státních zakázkách, tak už neví jak je z lidí vymáčknout, tak vymýšlí takovéhle hovadiny.
GPS::-D ačkoliv to zní technicky pěkně - zatím jsem se nesetkal s ničím, co by z pohledu státních aparátů fungovalo 100% - tedy kromě korupce. Tedy i tohle bude mít případně jistě nějaké mouchy a půjde to obejít, ať už technicky nebo lidsky. Já jsem z tohoto pohledu v klidu - zvláště když to určitě budou mít na starosti nějací "odbornící", kteří si na tom masírujou jen kapsu... Budou počítat s masou a podle toho bude taky ten systém případně asi vypadat (důležitý jsou přeci love ne :) ). Situace kolem osbních svobod je samozřejmě úplně jiná kapitola problému, ale myslím, že to je ideál, který jsme speciálně v tomto ohledu ve věku internetu a mobilních telefonů, již stejně ztratili, alespoň tedy někteří:). A kdo si myslí, že ne, tak je bláhový snílek a idealista....K současnému stavu a cestování za prací(Praha):Jinak osobně jsem rád, že na mě politici a radní myslí, koneckonců vše špatné je vždy pro něco dobré:). Od nového roku opouštím z důvodu zkvalitňování služeb a zvyšování jízdného po dlouhé době lítačku na MHD. Budu nadále jen využívat příležitostně, jako formu adrenalinového sportu a běhu s obtloustlými revizory,když počasí nedovolí jinak. Každopádně agitačka od radních,že zařídili ve finále levnější jízdné je zcestná, protože především oni mohou za zvýšení cen, protože speciálně v Praze zeškrtali dotace na MHD. Kdo nevěří ,ať se zeptá třeba svého revizora až mu bude ukazovat lístek , jak to je, a co si myslí o magistrátu:)) Na co budu vzpomínat:1,nezapomenutelný odér a npříjemní spoluobčané všeho druhu i nedruhu...2,příjemní spoluobčané( skupinky) převážně snědé pleti , co mi rádi příležitostně pomáhali od osobních věcí...3,kvalitní a propracovaný jízdní řád s příjemným personálem hlavně v nočních hodináchA jak dál?:) Auto již využívám nyní spíše příležitostně(nákup,daleká cesta) - v krajní nouzi nebo na cesťák, který platí zaměstnavatel.., potom bohužel jedu i do jobu ke své nevoli plechovkou, trčím v koloně, jako ostatní, a poslouchám dopravní situaci, kde se nějací zoufalci diví, že to zrovna nejede a kde to všude stojí:)).Do práce se jezdit jiště musí:), pěšky je mých 11km slušná každodenní tůra a absence cyklostezek je v Praze do očí bijící,takže jsem zvolil skútr.Z mého pohledu je to pro mě v současné době nejadekvátnější řešení současného stavu a dopravní situace. Relativně komfortní, zdaleka nejrychlejší a zácpám se jen směju. Vybaven svítivou zelenou vestou a spotřebou do 2/l na 100km ze mě musí mít Bursík radost. Samozřejmě to předpokládá mít, kde zaparkovat v bodě A-B, jelikož naši spoluobčané jsou nenechavci nenechaví a skupinky z metra asi taky rádi jezdí na skútrech.:). Po celodenním posedávání v kanceláři je to jednoznačně sport a adrenalin -zvláště v zimních měsících k nezaplacení...:). Jednoznačně Vás to zocelí to mi věřte..Příjemné prožití vánočních svátků a štastný nový rok.Kuzin.
So zavadzanim a rozsirovanim biopaliv (ethanol a biodiesel) a alternativnych paliv (zemny plyn, LPG) a v dlhodobejsom horizonte elektrina (elektricke vozidla, plug-in hybrids) a vodik (fuel cells) je zdanovanie fosilnych paliv (benzin, nafta) neefektivne riesenie financovania cestnej infrastruktury a premietania nakladov suvisiach z dopravou, od ktoreho sa bude musiet v dlhodobom horizonte upustit. Zdanovanie bude zohladnovat najma intenzitu CO2 pri vyrobe a spotrebe paliva, naklady na vytvaranie nudzovych zasob vyplyvajucich z medzinarodnych zavazkov (napriklad International Energy Agency), ... jednoznacne specificke dane a nie vseobecne spotrebne dane. Navyse je jasne uvedene vo vyhlaseni Europskeho Parlamentu, ze tieto nove dane maju nahradit registracne a rocne dane z vozidiel, ktore su v mnohych statoch unie velmi vysoke (ale v Cechach takmer neexistuju). Dalej vyhlasenie parlamentu jasne uvadza, ze Europska Komisia ma vo svojom navrhu zohladnit vsetky xistujuce dane a poplatky. Navyse novy system ma byt danovo neutralny - ziadne dodadocne prijmy statnych rozpoctov.Nakladovost mytneho systemu nie je 70% ale je planovana vo vyske priblizne 5% - a teda z vybranej koruny poputuje do rozpoctu priblizne 95 halierov a 5 halierov pojde pre nějakou soukromou společností vybranou v průhledném tendru. 5% je pravdepodobne velmi optimisticke cislo, ale dosiahnut 10% nakladovost je realne mozne. Autor clanku by pre porovnanie mohol uviest aku nakladovost ma nemecky alebo cesky system.System dokaze zohladnit rozne tarify v roznych miestach a roznych casoch. Poplatok za pouzivanie cesty v meste v case dopravnej spicky bude vyrazne vacsii ako pouzivanie cesty mimo mesta a mimo spicky. Dalej je teoreticky mozna diferenciacia sadzieb na zaklade hluku a emisii roznych vozidiel. Spominane rozne sadzby by mali viest k nizsim nakladom majitelov vozidiel, ktore su k zivotnemu prostrediu ohladuplnejsie - jak pre osobne vozidla, tak aj pre nakladne vozidla. Uvedeny system dokaze spoplatnit vsetky tieto externality v doprave (dopravne zapchy, hluk, poskodzovanie zivotneho prostredia, …) a ti, co su za vytvaranie tychto externalit zodpovedni, ich budu aj platit podla principu "polluter pays". Zjednodusene sa da povedat, ze v sucasnosti vodici vozidiel na vidieku dotuju vodicov vozidiel v meste nakolko naklady na prejdenie 1 km pri rovnakom type vozidla vyjadrene spotrebnymi danami na 1 liter paliva su rovnake. Vplyv hluku a vplyv na dopravne zapchy je na vidieku ale diametralne odlisny ako v meste.Makroekonomicke modely ktore analyzuju tieto vplyvy dokonca naznacuju, ze celkove danove zatazenie na vidieku vyrazne poklesne a teda celkove prevadzkove naklady na 1 km budu vyrazne nizsie ako v sucasnosti. Napoak, pouzivanie auta v meste vyrazne zdrazie. Pri idealnom nastaveni parametrov zmiznu dopravne zapchy a cesty budu "plne tak akurat". Navyse hlucnejsie auta (a kamiony) zaplatia viac. Taktiez auta bez filtrov pevnych castic zaplatia viac.Ja osobne vidim v uvedenom systeme len vyhody a som sklamany, ze autor clanku sa ani neobtazoval kontaktovat byrokratov v Bruseli aby si zistil aspon zaklady o com ma navrhovany system byt.
Tys hlavně pořádnej kokotár - díky takovejm dementům jako jsi ty si můžou ty zmrdi s náma dělat co chtěj. Čuráku čoboláckej.
tymi zmrdmi myslis politikov v parlamente, ktorych si si sam slobodne zvolil?
jenom skoda, ze nemam auto. :-D
Nejásej. Za chvíli budou s jednotkou chodit i chodci a platit příspěvky na údržbu chodníků!
jako spravnej cech ti jen zavidim :-(
JE TO JENOM ZLO KTERÉ JE ORGANIZOVANÉ Z BRUSELU A JE TO JEN DŮVOD JAK VZÍT PRACHY NA GALILEA ABY SE SRÁTILY. SVINSTVO NAD SVINSTVA!!!!!!! NOVÁ EVROPSKÁ TOTALITA NOVODOBÉHO NACISMU.....ŠMEJDI!!!!!!!!!!!!!!!!!!§
No jo svoboda, ale co ty tuny těch co jezdí jak piráti, protože je nikdo nevidí a haldy mrtvých ?
o tych sa stat nestara, pokial neslapnu na kurie oko osobne dakomu z ludi, co su spojeni so statnym aparatom. Policia je nastroj statu na buzeraciu beznych slusnych ludi. Na mafianov, podvodnikov na daniach cez miliardu a podobnych policia kasle.
Souhlas, a pokud de o sledování lidí v tom vedou USaci a v Evropě VB. Tam mají USaci šmírovací centrálu pro EU.Skoro se zdá, že západní vítr není lepší než východní.
ja som plne za prijatie takehoto monitoringu vodicov, ved situacia na cestach sa stava katastrofalnou, hovada co chodia na semafore na cervenu, cez dedinu namiesto 50tky lietaju 90-100, plna ciara im nic nehovori ale je naopak vyzvou aby predbiehali, potrebuju presne takuto perzekuciu a drasticke tresty!!! Mne ako slusnemu vodicovi by takyto minitoring pravidiel cestnej premavky a rychlosti vobec nevadil, ale naopak, velmi by som to privital. TAKZE JA SOM ZA VSETKYMI DESIATIMI!!!A to vyplakavanie u predchadzajucich autorov ako to obmedzi slobodu je len narekom zverov, ktore sa nevedia na cestach spravat a nerespektuju nic okrem svojej nadradenosti a arogancie!
pokail ide o brutalny pokles discipliny na cestach, mas pravdu, len neviem, ako to suvisi so smirovanim cez GPS. Monitoringom rozoberanym v clanku neporiesis ani jazdu na cervenu, ani jazdu cez bielu ciaru. Mozno by ti pomohlo, keby si si cely clanok znova precital.
Táhni do prdele čoboláku a nech si to zavést u vás na Slovači. Člováci, co vznikli tím, že Maďar ojebal opici a nepodarky naházel přes Dunaj, si nic jiného než bič nezaslouží.
toto je článek typického člena ODS. Já se satelitního systému opravdu, ale opravdu nebojím.Jo a ještě pozor na globální oteplování. Je to totální nesmysl, přece si neohrozíme zisky, že podnikatelé na čele s Václavem.
je to uplne fuk mlcici vetsine a ta vesmes rozhoduje. Dokud nerozhyba dalsi akci (a vetsinou na to prdi), tak si vladnouci garnitura dela co chce a ta toho taky vyuziva (byla by blba, kdyby ne...
Když to jde tak jednoduše přes satelit, proč se teda budovaly ty příšernosti na dálnicích za naše daně????? Než se rok s rokem sešel je všechno jinak a to tady nikomu nevadí???
Kapsch prostě více podplatil, tak mu přiklepli tuhle státní zakázku. Každému musí být logicky jasné, že satelitní systém přes gps nebo galileo je lepší a má také větší možnosti. Navíc také nepotřebuje žádné brány. Podle mě by mýtné brány měly být jen na vjezdech a výjezdech z dálnice a vzdálenost mezi nimi se dopočítá. Satelit je ale stejně daleko lepší! Může totiž auta sledovat nejen na dálnici, ale na všech silnicích po celé Evropě. Kdyby se potom rozhodlo, že mýto se bude platit všude, je to lepší a levnější, než stavět brány na každou okresku.
nic jiného ten článek není :-)) . Sám se současným zřízením nesouhlasím a jeho změnu beru jako velice pravděpodobnou, to co ale píšete vy je jenom prasečí kvičení, nepodepřené argumenty.Ano, systém nemůže vydržet z několika záladních důvodů:1) byrokratický aparát co si současná západní kultura buduje je jako věž, která nemůže růst do nekonečna a jednou se prostě zhroutí sama od sebe.2) demokracie je ideální živná půda pro různé extremistické názory a hnutí. Vtip je totiž v tom, že nejsou ani tak nebezpečné myšlenky, jako předsudky vůči myšlenkám a těch je současný systém přeplněný3) demokracie nehájí zájem žádné určité skupiny, je tedy jakýmsi trvalým přetahováním a udržováním patu mezi vrstvami. Potom tedy v diplomatické snaze "nepomoct někomu víc" se nepomáhá nikomu.4) tzv. demokratické volby jsou jenom sledem populistických výstupů a slibů, skutečné schopnosti nerozhodují.5) stejně jako všechny systémy které padly je i demokracie postavena na strachu. Jsme vedeni ke strachu z toho aby se nevrátily totalitní systémy dob minulých. Ideální systém nemůže stavět na strachu, ale na důvěře, asi jako náboženství, která vydržela až tisíce let...pochopitelně článek má k politickým úvahám daleko, spíš je to jako když chce být puberťák zajímavý.mohl bych pokačovat dál, třeba i budu, pokud na to někdo zareaguje :-)
Raději nepokračujte. Svůj duševní průjem jste nám odhalil a myslím, že ten mluví za vše.
Pane Ondrášik, nemůžu si pomoct, vy jste opravdu blbec. Nejenom, že váš článek je zaujatý blábol plný nesmyslů a výkřiků do tmy ("Jenže v daněmi přeplněné Unii není spravedlivého nic.", "Od Unie nelze čekat nic rozumného a nic pozitivního."), ale vaše reakce v diskusi jsou tradičně naprosto neadekvátní redaktoru seriozního magazínu. Opravdu běžte radši psát na Britské listy nebo D-fens, tam ostudu dělat nebudete.
Článek serveru zaměřeného na automobilismus a technologie nemá roč obahovat tyhle věty:- Od Unie nelze čekat nic rozumného a nic pozitivního- V neposlední řadě je zde také snaha Unie vědět o všech všechno a opět to zabalit do krásných slov.- My nic takového nevidímetu poslední bych zvláš vypíchl, buď jste novinář nebo fejetonista, komentátor či co. Že VY nic takového nevidíte není podstatné, čtenář by spíš očekával detailnější informace o technice jaká se bude využívat, s čím vším bude kompatibilní, jestli se bude vyrábět krabička co počítá mýto a zároveń je GPS, jestli se bude vyrábět krabička která GPS umět nebude, bude jenom vybírat apod...Bohužel každý dneska ví za co jsou redaktoři placení, takže pokud tyto informace nemáte je pro vás lepší napsat tohle (i za cenu posměchu) než jenom krátkou rychlovku třeba s odkazem na web eu...
Tak bacha, R.O. nie je žiaden novinár! R.O. je iba slušný človek s novinárskym preukazom. Takto definoval sám R.O. svoj status v jednej diskusii o svojich navinárskych kvalitách v garáži, v ktorej to celkom nezvládal, tak najprv pošmešne prepisal nazov threadu a potom pre istotu cely thread zmazal. Zanedlho nato prišiel o administrátorské práva v garáži. Zjavne tam o slušného admina nestáli. To len aby ste vedeli že pokúsiť sa o diskusiu s autorom nemá žiadnu cenu.
Přesně tak. Novinář nejsem a nikdy nebudu. Bohudík jsem slušný člověk, ne jako ta verbež. Průkaz mám čistě ze zištných důvodů - umí otevřít dveře tam, kde to jinde nejde. Mohu se dostat na akce, kam má většina lidí vstup zakázán apod. Vřele tu kartičku každému doporučuji.Mazání threadů - proč takto lžete? Zvedá vám to sebevědomí?Ad admin - já nikdy admin nebyl, jen jsem měl oficiální status moderátora u kterého se mne zeptali, zda to chci dělat i nadále a ja řekl ne. Proto už moderotár nejsem, ovšem práva nezáleží na tom, jakou máte virtuální funkci.Každopádně chápu, duje studený vítr z východu, takže Vám to dnes tolik nemyslí.
hehe, ten člověk už si ze mě dělá prdel ne??? nevím jestli je to subjektivní pocit nebo je ten chlap fakt bytost bez schopnosti rozumně argumentovat :-D.
To byla odpověď pro Duta, ne pro vas
hehe, já sem neměl tu čest, to jméno slyším poprve takže v tom fakt nic osobního není. To že sem sem napsal svoje (možná radikální, možná stupidní) politické názory splnilo svůj účel. Pan autor totiž odepsal něco o duševním průjmu a podle principu 1=1 to tedy řekl i o sobě...
Věta že od EU nelze čekat nic pozitivního a rozumného je bohužel pravdivá a upřímně lituji toho, že jsme do toho euroblbákova vůbec vstupovali. Celní unie ano, volný pohyb osob ano, ale k tomu nepotřebujeme žádný Brusel, žádný Eurobuzerační parlament, direktivy, nařízení, atd. S článkem p. Ondrašíka plně souhlasím. Asi se začnu učit španělsky, v tom Mexiku možná bude líp.
jj, ja sem nerikal ze nesouhlasim, jenom se snazim tady odlisit prazdne kvakani (v tom se dese duch článku) od akurátního názoru. Ten máte třeba vy, protože jste ho podepřel argumenty, které pro neformální diskuzi úpně dostačují
Obyvatelé Unie totiž postupně, po malých a větších kouscích, ztrácí svou svobodu-----------------pak toto je sračka která nejde ba ani z duše :-D
Tak na tohle EU potrebuje Galileo. Hmm. Vzhledem k tomu, ze jeho osud je nejasny a asi jen tak nebude, doporucil bych USA na Evropou vypnout GPS k datu spusteni toho myta.
Celkem souhlas s clankem, vidim to podobne. Za dulezite, proc se tak postupne deje, ci dit bude vidim otazku KOMU KU PROSPECHU? Obecne princip cim dal vetsiho prerozdelovani financi je lakadlo pro kohokoli, kdo k tomu citi prilezitost. Prerozdelovat a rozhodovat o novych a novych zakazkach a to je lakadlo moooc velike
a konečně by milióny socek nechali své pekáče doma a nesmrděli by a nepřekáželi by na silnicích.
To: Bohatý ódesákOčividná "provokačka" :-D Jen nechtějte aby Vás po novém roce někdo s těch "socek" (předpokládám že do "Vaší třídy" spadají důchodci,rodiny s dětmi a další) potkal,protože se to ODS nějak vymklo z rukou,kuře... ale opravdu,hmmm opravdu.. tyto r/d/eformy postihnou všechny obyvatele ČR mimo Vás "bohatých podnikatelů" tedy pokud nedojde ke spravedlivé defenestraci.p.Ondrašík jistě nepředpokládal,že se zde rozvine politická a nechutná diskuze,ale ani já jsem neprosil a žádal o vstup do EU,nechci tady místo "sovětských vojsk" Američany,ten zelenomodrý flus,kterému se říká knihovna,další novoty ku prospěchu horních 10.000 spojené s vládou ODS a už vůbec nechci návrat komančů.Takže,ať se na to dívám jak chci,tak jsem/jsme nyní momentálně v p.......
Smrt KSČM, ČSSD, ekologistům a všem hovadům kdo je volí.
Obávám se že v ODS jsou částečně převlečeni soudruzi.Klaus bez ksč by jaksi nebyl prezident.těch příkladů je spousta.musí prostě vymřít.
Šišláte nebo prostě jen serete na čtenáře a články si po sobě nekontrolujete? :-O
Pane Ondrášíku "dost dobrý" Auto
To zas bude mrtvejch... prázdné dálnice, přeplněné okresky, silnice X-té třídy plné lidí, kteří budou chtít být v cíli stejně rychle, jako dřív po dálnici, ale zadarmo, ...Jinak já po okreskách jezdím i nyní raději, než po dálnici - dálnice je nuda, ta tu stačí nějakech línej dvoulitr a tempomat. Takže jsem docela naštvanej, že mi tam špidlové naženou kvanta zacláněčů.Jak to ta policie bude zvládat? Už teď kdekdo jezdí bez ručení či řidičáku. Jak budou honit statisíce lidí bez špiclovské skříňky?Asi se ze mne stane socdemák. Líbí se mi, jak teď ponoukaj lidi, aby neplatili u doktora. Já už dlouho ponoukám lidi, aby neplatili daně - ty mně přijdou daleko horší, u doktora aspoň platim za nějakou službu, kterou považuju za užitečnou. U daní v lepším případě dostanu "službu" naprosto neužitečnou, v horším případě jsou ty peníze použity proti mně (na platy a provoz finančáků, na provoz ČSŮ, na obecní policajty, na podporu porodnosti lidí, o jejichž rozmnožování opravdu nestojím, atd...).Teď v duchu socdemáků budu lidi ponoukat, aby kašlali na placení mýta. Ne že bych byl zásadně proti, jsem jen proti za situace, kdy stavba dálnic stojí 5x víc, než by musela, za situace, kdy na jejich provoz, plánování a stavbu stát má vynucený monopol (a ještě je může stavět na ukradených pozemcích za ukradené peníze - dobrej byznysplán).
Lidi proberte se,vždyť to už není možné.Kolik stát dostane peněz ze všech daní,pokut a dalšího? Silnice se neopravují,dálnice rostou slimáčí rychlostí a oni chtějí mítné.Měli by jsme se všichni sejít a naházet je do Vltavy,jiné řešení už není.A to skur...á Unie nám je jen pro zlost.V roce 1989 se všichni těšili jak vypadneme z RVHP a nevím čeho všeho a kde jsme teď?V prde..!!!! Nevím jak dlouho si to necháme líbit.Zase 40 let?
historie se opakuje :-/
teď jsou lidi o půlku blbější ... takže 60let :-D
a co spanelsko? zeptejte se jak se tam zmenila situace. to brzy bude francii nasledovat
lidi, zvykejte si, začíná se z nás stávat policejní stát, krutě regulovaný politickými výmysly a za nějaký čas bude celá slavná EU jedno velké království, kde bude sedět na prde*li jeden nejvyšší a spousta včelek (občanů) mu bude pilně snášet eura do kasy.....
Nemělo se do Unie ani vstupovat, jaké výhody z toho máme? Dnes zde jednu popisujete.
protoze kdyby tam chvili bydlel tak pak uvidi ze by mozna cast svoji svobody vymenil za to aby se nebal po ceste domu ze ho nekdo zastreli nebo jen obere o vsecko a jeste mu poradne nabije a proc se kolem domu ve francii stavi desetimetrove neproniknutelne bariery a kazdy dum ma vlastniho hlidace. kdo tam nezazil na vlastni kuzi neuveri.
Kdyby si tam ty pristehovalce nenatahali, nema je ted kdo ohrozovat. Francie pod rouskou humanismu a potazmo cela EU, se zene do pekne prdele znazornenou naprostyho osidleni evropy rucnikarema a asiatama a vytesnenim puvodniho obyvatelstva.
Příklad z Francie ale ukazuje na neschopnost státu cokoli řešit než na to, že nějaká regulace funguje."They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."Myslím si že problém žabožroutů, kteří si, plačíc po své koloniální minulosti, natahali do země spoustu xindlu, se dá řešit jinak... zrušit gun laws, striktně aplikovat vyhoštění... atd. atd.
Příklad Dánska, Švédska, Norska a Finska ukazuje, že když se obvatelstvo nechová jako stádo blbejch ovcí a zvolí si do vedení svého silného státu solidní lidi a všichni se mají dobře. Máme vládu jakou si zasluhujeme, paka nám vládnou protože jsme si je zvolili do parlamentu, nebo ne?
Presne tak, zvolili jsme si to my...My mlady tam chodit nechceme, protoze si myslime, ze je uplne jedno, kdo tam je a duchodce, kterym nekdo slibi vysoky duchody a nizky ceny leciv nikdo nepresvedci, ze oni tu budou (je to blby) uz jen chvili a ze komu zkazi vlada zbytek zivota jsme my...I kdyz, kdyz to vidim, tak je jedno, kdo tam je, kazdy stejne bude bagrovat hlavne pro sebe...jak to rikal ten moravsky chachar (Topolanek) s tim mezipristanim za ctvrt mice v Alpach kvuli lyzovacce?"A to jsem mel skocit s padakem z toho letadla??"
severomoravsky !!!!
povídali ... a bejvávalo ... jednak historicky se všichni nemají dobře kvůli silnému vedení, nýbrž kvůli místní kultuře, každodenním návykům a obyčejům a druhak se skandinávskou idylkou je konec
Pane Ondrášík, beru Vás jako odborníka na auta a myslím si že jste v tom skutečně odborník. Hodně mě ale překvapilo že jste v článku utekl od původního tématu (mýtného pro osobní vozy v EU) do oblasti kde zjevně odborníkem nejste. Poslední dobou je u nás populární navážet se do systému Galileo. Nechápu proč si tolik lidí myslí že polohovací systém je dobrý jen pro navigace do aut a krabičky do aut pro výběr mýtného. Veřejná služba s přesností na jeden metr je jen jednou ze služeb systému. Jsou tu další služby a to jak komerční, tak pro infrastrukturu EU. Zásadní rozdíl proti GPS či ruskému GLONASSu je civilní provozovatel. Pro Galileo je mýtný systém zajímavým konzumentem služby, ale rozhodně ne podmínkou pro úspěšnost. Stejně tak není podmínkou pro úspěšnost to aby vybudování systému pomáhaly financovat soukromé subjekty. Návratnost amerického GPS byla pro americkou ekonomiku několikanásobná, je tedy oprávněné domnívat se že i Galileo se vysoce vyplatí. Koho to opravdu zajímá, najde si informace zde: http://www.gsa.europa.eu/ . Pane Ondrášík, Vám doporučuji si nastudovat o čem všem Galileo bude a nevěřit tomu co píší naši opisálci na jiných webech typu ekonomika na iDNES. Děkuji za přečtení a hodně dalších dobrých článků, raději však o těch autech ;-)
Pokud jsem si vsiml v clanku neni zadny nesmysl ani neodbornost, hloubka je primo umerna ctenarum... Ale k vasemu prispevku, Galileo je v prvni rade zcela zbytecny, pri existenci GPS. Pokud se odvolavate na to ze to provozuje nekdo jiny, tak jedine pro koho je to kriticke je armada, a uprimne ta na gps jede cela a menit se to rozhodne nebude, protoze asi nemate predstavu o tom jak slozite to je. Takze jak muze prinest zisk neco co uz mate jinde zdarma a ozkousene, navic se stovkami vsech moznych pristroju vcetne aplikacnich a specialnich ktere jsou cenove dostupne? A co se tyka narazky na ostatni sluzby, tak na to by stacil obycejny komercni komunikacni satelit a nemusela by jich byt cela sit a kdyby existovali potencionalni zakaznici techto sluzeb tak je v evrope urcite dost komunikacnich konglomeratu ktere si muzou dovolit vypustit vlastni druzici (nebo se spolupodilet) a nemuselo by to EU platit z nasich penez...
Ehm, a co se stane, až pánové v USA stávající systém vypnou nebo opět nechají generovat úmyslné nepřesnosti, jako tomu bylo před pár lety? Nebylo by pak lepší, aby Evropa měla svůj systém?
vypnout a znepřesnit by znamenalo postihnout takto americké civilní zákazníkynavíc i "nepřesný" systém byl a bude pro většinu lokalizačníh úloh dostačujícía stejně tu ještě bude glonass
Já myslím, že technicky by pro USA asi neměl být problém nechat si na jejich kontinentě přesný signál a nepřesný jen na zbytku světa. Zkrátka pokud by na signálu GPS mělo být závislých víc věcí, přijde mi dost nejisté se na USA spoléhat. Nikdy bychom nevěděli, kdy usoudí, že Evropa je pro ně riziko a signál nám vypnou/znepřesní/zpoplatní apod.
ovšem pořád platí, že by to postihlo samotné americké firmynavíc vzhledem k povaze celého systému nelze "vypnout, znepřesnit" signál pro určitou oblast - lze toto aplikovat pouze na některé satelity, ale vymezit "znepřesněnou" takto jednoduše nelze, znepřesněním evropy by se znepřesnila i afrika, část asie ....imho by bylo jednodušší se s USA prostě dohodnout, za příspěvek na údržbu systému (vynášení satelitů atd.) mít garantovaný přístupjenomže na tom by si nenamastili kapsy dodavatelé, jak je u evropských projektů dobrým zvykem, ostatně rvačka o to, kde bude jaké řídicí středisko to jen dokazuje - v první řadě jde o to, urvat kus státních peněz, hlavně že se něco buduje a kápnou z toho nekontrolovatelné prachy ....
Je to tak, presnost se da ridit selektivne geograficky.
Vy máte doporučení pro R.O., já Vám tedy na oplátku doporučuji nastudovat si základy ekonomie :-))"je tedy oprávněné domnívat se že i Galileo se vysoce vyplatí"Kdyby to bylo skutečně oprávněné, zainvestovali by to soukromníci... motivace ziskem.
Stejně jako v případě americké ekonomiky se i u evropské jedná hlavně o přínos nepřímý. Jako příklad dám efektivnější obhospodařování zemědělských ploch. Jiným příkladem je efektivnější fungování integrovaného záchraného systému. Bylo by fajn kdyby se našel soukromý provozovatel takového systému, ale nenašel, investice je to příliš náročná a přímá návratnost provozovateli sporná. Nevím zda mi chybí základy ekonomie, ale určitě na ní nemám školu. Mým oborem jsou systémy ne nepodobné Galileu ;-)
nevím .... v čem nestačí pro IZS nebo zemědělství rychlost a přesnost GPS ? :))) slabá místa obou jsou jinde
Kdysi jsme prchali z Republiky, za chvíli budem prchat z Unie.
když jsem přemýšlel kam by se dalo utéct z EU v rámci civilizované Evropy napadlo mne pouze Norsko a celkem nedostupné Švýcarsko. Balkánské státy nepovažuji za civilizovanou Evropu, takže tam bych raději neutíkal. Z mimoevropských zemí je použitelná snad jen Austrálie.
jj Evropa je v ř..., v Austrálii se množej machometáni, Zéland moc malej, časem omrzí ... něco v jižní americe by snad šlo
doporučuji severovýchod brazilie, super klima, ceny mirne - jidlo, zivobyti, pozemky, spatny neni take západ mexika - OSOBNE VYZKOUSENO !!
Prchnout se dá i do rakve !
Jak autor pise o nesvobode a o hlidani, doporucoval bych mu aby sel zit na par mesicu do predmesti parize, marseille, montpellier, grenoble. Mozna zmeni nazor.
Co to meleš, proč by to měl dělat, žije tady, ne?
No to už si snad fakt dělaj prdel ne????Takže sotva sednu do auta a pojedu pro housky,tak mě kdejakej Venca bude moct sledovat a budu za to ještě platit????????,NO TO SNAD NE???
Můžeš jít přece pěšky a smát se jim pod fousy jaks s nima vyjebal:-D
Pokud máte mobil může Vás sledovat kdejaký Venca už nyní.
mobil lze mít legálně vypnutý, lze střídat přístroje, anonymní simky (i když to skončí) - kdežto dovedu si představit výši pokuty či počet sebraných bodů za vypnutou euroštěnici
Musím říct, že je to velmi dobře napsaný článek. Je tedy hodně kritický, jak si tu někteří stěžují, ale přesně tyto věci, které byli popsány v článku mě také napadali(sledování řidičů, zbytečná složitost) Když pro všechny, tak by se to vážně dalo lehce zařídit přes benzín.
Ten článek je docela zavádějící a jeho argumenty jsou nedotažené. Pokud máte mobil může Vás sledovat kdejaký Venca na to stát nepotřebuje budovat systém elektronického mýtného, ten je třeba k relativně spravedlivému vybírání peněz na opravy a rozvoj silniční sítě. Díky Bohu za EU.
By mě zajímalo, kterej čurák tohle zase vymyslel!! Ty lidi ve vládě, to sou tak znuděný hovada, že už nevěděj, co by si ukradli! Dostat se mi někdo z těhlech kurev pod ruku, tak nepřežije...To fakt nemá obdoby, dyť na každym rohu je nějaká daň! Sory za sprostý slova, ale tohle je už vážně v píči! Za tyhle polňačky, po kterejch v Čechách jezdíme ještě budem platit mýto! To je vážně "maličko" zvrácený!
Geniální mozky pracovitých úředníků na celém světě svou tvrdou a namáhavou prací tvoří vnitřně nerozporuplné právo generováním prozíravých předpisů, jejichž naplňování na poslední chvíli zachraňuje civilizaci, která si poprávu zaslouží být zachráněna. Univerzální silniční mýtné je příkladným a hlavně správným, ba dokonce nutným opatřením, neboť nezdravý a smradlavý automobilismus a zejména rozpočtové deficity jednotlivých států se již vymykají kontrole. Jen hlupák by se mohl stavět tomuto jednotnému úsilí o vítězství bezpříkladného sociálního a ekologického cítění, jež je zhmotněno neviditelnou, ale vlídnou a především spravedlivou rukou státu okrádající všechny produktivní občany. Ba ne, to vy sami, vy nezodpovědní a neinteligentní občané, kteří rádi v jednočlenných posádkách užíváte automobily a dosud neplatíte žádné daně, jste si vykoledovali. Ani falešný směr snižování spotřeby a emisí nemůže zastavit bezbřehou genialitu a nenažranost našeho socialistického společenství. My, Bohové, jsme již rozhodli za vás, protože vy se sami za sebe rozhodovat neumíte. Za sebe doufám, že nejen z relativně banálních důvodů mýtného ve zmíněnou dobu již budu mimo území EU, tohoto skvělého nápadu, který se však za běhu mění v odpornou vše požírající hydru, čemuž souhlasně přitakávají všichni neschopní a hloupí.Výpad páně Ondrášíka je správný, jen houšť!! SMRT VŠEM REGULÁTORŮM :)
a ked budeme platit za kilometre treba potom pridaju dan za znecistenie ovzdusia podla poctu kilometrov ved to je jedina logicka cesta
pro pána jána, piš nějak srozumitelněji, nebo si mudruj doma, bulharštině tady nikdo nerozumí
Ona ta idea placení za způsobené poškození není úplně od věci, jsou tu "jen" dvě námitky:1. Chtělo by to mechanismus, jak opravdu účinně směřovat ty peníze ke konkrétním jednotlivcům, kterým vznikla škoda. Ne aby ty peníze státní úředníci rozházeli na podplácení voličů a své oblíbené projekty.2. Muselo by to být provázeno výrazným snížením přímých daní (třeba 5% jako za toho hrozného žaláře národů) nebo jejich kompletním zrušením.Ani jedno z toho si za současné společensko politické situace neumím představit.
plne súhlasím s vaším článkom aj so všetkými argumentami proti. som zásadne proti zavádzaniu takýchto systémov, ktoré umožňujú zneužitie (a vždy sú zneužité).
budes se divit, ale rozumi. nicmene se nedivim tomu, ze si nedokazes poradit se slovenstinou. zrejme mas totiz problem i se svym rodnym jazykem, ze?
Zmrdi, ničí nám auta a ještě si na tom chtěl napakovat kapsy... toho, kdo to vymyslel, tak toho bych zavřel na doživotí...
V USA stoji ropa o 50% mene, nez tady. V USA neexistuje zmrdstvi jmenem DPH, ani tam nejsou takoveto poplatky za ujete kilometry, pricemz silnice jsou tam v perfektnim stavu. Jak to tedy delaji? Vse je podle meho nazoru o dodrzovani predpisu a discipline, v CR specialne nic jako dodrzovani predpisu a disciplina neexistuje, tak bude kazdy bez rozdilu platit, pricemz se stejne budou nashromazdene finance rozkradat vsude kde se naskytne prilezitost.Pokud bych to resil ja, zavedl bych vsude organy pro kontrolu dodrzovani predpisu a ten statni zamestnanec, ktery by je porusoval ci obchazel by byl fired ! Pokud by se dodrzovala predepsana maximalni vaha kamionu, tak jsou ceske silnice temer OK.
Dodržování předpisů nás má spasit? Musím se smát, protože je to samozřejmně blbost a tohle si může myslet jen zelený mozek a ještě úplně dutý!!Předpisy nejsou od boha, ale od nějakého, obvykle, rádobyodborníka. Předpisy většinou řeší situaci globálně, méně často lokálně. Předpisy prostě nejsou dokonalé a proto k nim nemám úctu, protože v nich, na můj vkus příliš často, nevidím logický smysl. Tady myslím nejen předpisy o provozu, ale i o způsobilosti vozidel - např. nevím, proč by si někdo do svého krásně zachovalého favorita nemohl namontovat vícebodé vstřikování z feldy s katalizátorem a lambdasondou, aby mu to lépe jezdilo? Protože tupý byrokratický úředník mu to zakáže, ačkoliv by tím auto povýšil na výrazně ekoligičtější vozidlo a podobně a bude trvat na tom, aby dojezdil tak jak to má. To je pro mě tupost a omezenost byrokratů. Tohle není jen jeden případ, ale je jich víc. Jsem automechanik a auto vnímám trošku jako stavebnici, tenhle přístup mě sere!
Jenomže na ty orgány co to budou kontrolovat, potřebuješ lidi a ty ti začnou hulákat že chtějí velkej plat a tak jim ho dáš a začnou hulákat ti ostatní že tito dostali tak že chtěji taky přidat a následně ti nezbývají peníze
Aby jsi těm kamionům nekřivdil. Třeba délku dodržují :-D
Co jim za to slíbili ? že už tam nejsou vyvolány občanské nepokoje????:-O
Vyděláte milion, po zdanění vám zbyde 600 000. Chcete si koupit auto, musíte zaplatit DPH, takze za svych zdanenych 600000 si muzete poridit auto s hodnotu 500000. Kdyz jezdite pak musite kupovat zdanene palivo, kdyz parkujete musite platit i za to, přitom ty silnice a parkovací místa se postavili z vasich daní. 3-[ (Castky zde uvedene jsou priblizné) Ale je fakt ze firmy co se o to vybírání penez staraj se pekne nazerou, spolu s nimi i ti co jim priklepli zakazky :-(
Radek se asi mrknul na Zeitgeista, kdo by ho neznal, tady je: http://cs.wikipedia.org/wiki/Zeitgeist_The_Movie, http://www.zeitgeistmovie.com/
Za pár let budou auta jezdit na elektřinu, plyn, vodík, stlačený vzduch, použitý fritovací olej možná i dřevoplyn nebo setrvačník pak bude problém získat potřebné peníze na údržbu silnic z daně na PHM a zatížit touto daní např. jedlé oleje nebo elektřinu by bylo dost nespravedlivé vůči lidem co nemejí auto, ale jíst´, svítit, topit musí. Takže ač nerad musím uznat, že prachy na silnice jsou potřeba nějak vybrat a nejlépe v závislosti na tom jak kdo je úžívá. A když žijeme uprostřed Evropy je pro nás výhodné ty prachy vybírat stejným způsobem jako ostatní, aby se nám nestalo, že ostatní budou mít satelitní systém a my daněmi zatížená paliva. Pak by jejich řidiči ničili naše silnice ale neodváděli by nám za to nic protože plná nádrž na přejetí ČR stačí.
Ano, takže ještě tu ty vaše vymoženosti nemáme, ale pro jistotu už budeme danit teď.Vaše argumenty jsou fakt kouzelné.
Jak bylo uvedeno vyse, nez tohle vsechno bude plne fungovat za nejakych 10 ci 20 let, muze byt leccos. Je to jen spravedlivejsi forma silnicni dane, kterou sice v Cechach soukrome osoby neplati, ale v nekterych jinych statech plati silnicni dan vsichni a tohle je rozumna alternativa (financne).
mě se tenhle článek líbí. jsou to všechno kroky k tomu, jak získat nad občany absolutní kontrolu, ve smyslu, že stát bude vědět o každém našem kroku. začíná to autama, přes očipované doklady a skončí to implementací čipu do těla ihned po narození....Teď trochu OFF TOPIC: vůbec se mi nelíbí, jak tady někteří jedinci nadávají ostatním do idiotů a podobných výrazů. Podle mě mají tito lidé velmi nízkou sociální inteligenci, nebo si tm prostě chtějí něco dokázat, že někomu umí vynadat a nebojí se ho. kdyby jste se potkali naživo, tak pochybuju že si budete hned nadávat do idiotů. toho člověka, kterému tady nadáváte, tak zřejmě vůbec neznáte. a nadávat někomu koho neznám, to se mi zdá jako velmi chudé jednání. chovejte se prosím jako rozumní lidé - slušně. ;-)
Přátelé... toto další zpeněženkyvytažení nás všechny jistě pěkně rozpaluje... všem..apeluji na autory článků.. kde je starý dobrý dorektor... chyb tam máte jako máku.... hrůza,děs a běs na článek,který je určen tisícům.....:-O
Was ist das DOREKTOR??
Je to až k pláči, když vidím, kolik ročně zaplatím na daních. Mám pocit, že se v budoucnu bude platit i daň za počet nádechů a výdechů vzduchu, kdy každý člověk dostane nějaké počítátkdo dechu. :-|:-|:-|
"nebo s tím pro jednou zkusit něco udělat" fajn ale co kdyz politiky, uredniky skratka system uz davno nezajima co lide chteji ? Revoluce ? Nic jineho tohle totiz uz nemuze zastavit ... volby teda rozhodne ne :-/
Je to jako z filmu Terminator 2, kdy se robot podiva na cloveka a rika mu : "Mate to v sobe, sami sebe nicit".
heh... problém je že ten "terminátor" pokud byl na pásu vytvořen jako 100. v pořadí se od stejnýho terminátora, kterej byl vytvořen jako 10000. v pořadí neliší => je nahraditelný ... ale jelikož u bilogické formy života existuje něco jako DNA, je každej jedinec jakýhokoliv druhu unikátní... čili cokoliv kromě něj je "jiné", mající jen některé určité společné rysy... ale samozřejmě jsou jedinci, s kterými máš například společné jen dýchání vzduchu a chůzi po zadních, ale jinak si naprosto rozdílný... takže proč se s ním paktovat, když je to pro tebe potenciální riziko, jelikož netušíš co v které situaci může udělat... a na morální pravidla daný snad biblí nebo koránem bych vážně nehrál :)) čili myšlenka spolupráce biologické formy je hezká, ale bohužel ze základu nerealizovatelná, nikdo není stejný... dokonce ani dvojčata nemají stejnou DNA :))
Ale blbost mají všichni stejnou :-)
a?
Rekl bych, ze rada faktoru neni v clanku zminena:1) cilem myta je zpoplatnit ruzne casti silnicni site a v ruznou dobu ruzne (proste penalizovat zbytecne jizdy / jizdy v dobach spicky atp.), coz dan z paliva udelat nemuze2) je to pokud o regulaci dopravy v momente, kdy ostatni prostredky, jak primet ridice pouzivat auta mene selhaly (napr. pokusy s verejnou dopravou zdarma, statni prispevky na jine druhy dopravy,...) a silnice v Nizozemi, alespon v nekterych oblastech, jsou velmi preplnene3) mytne nahradi postupne dan z prodeje/registrace aut, ktera je v soucasnosti 45% (navic k bezne 19% DPH), takze jde opravdu o "spravedlivejsi" druh dane v zavislosti na pouzivani komunikace misto penalizace pouheho porizeni dopravniho prostredku4) samozrejme zustavaji otazniky kolem sledovani osob a jejich pohybu, i kdyz to lze delat nejspis i mnoha jinymi zpusoby nez sledovat auta
tomu ,co tady píšeš snad ani sám nevěříš, si opravdu myslíš, že díky tomuto nám nějaké daně sníží?? omyl, oni je nechají a až se to všechno zažije, tak je ještě zvětší, sou to svině...
Pane, jestli vy potrebujete, aby vam nekdo rikal kdy a kde muzete se svym autem jezdit tak jste idiot. Ma predstava o svobode je od te vasi naprosto odlisna.
Společnost samotná má jisté samoregulační mechanismy. A to ať se jedná např. o výstavbu dálnic nebo regulaci znečištění (tj. přebujelý automobilismus). Proč bys ty měl nadužívat se svou smrdící plechovkou veřejné statky (čistý vzduch, životní prostor), které patří stejně jako mně tak i tobě?A když vidím pražáky, jak se vztekají v kolonách vytvořených auty s jednočlennou posádkou, tak si myslím, že je něco špatně.P.S.: Idioti se většinou zdraví "Idiote!" :-P
Pokud chce státní aparát nebo EU regulovat dopravu, tak ať to dělá jinak ... někde jsem četl něco o bezplatném MHD. Marně přemýšlím, kdy a kde jsem viděl bezplatné MHD. Asi nikde. Jó vlastně jo ... v Teplicích vás jedna autobusová linka odveze z/do Olympie, ale to má se státem či EU prd společného. Vezmu-li případ zmíněného pražáka - auto potřebuje tak jako tak (jezdí na chatu, za rodičema, kamarádama, za sportem - to vše mimo Prahu), roční jízdné MHD ho vyjde na 4750Kč, což je 158litrů benzínu/nafty, na to by autem najezdil cca 2000km. Dejme tomu, že ročně jede 230x do práce + 230x z práce. Jednoduchým výpočtem vychází, že si může dovolit jezdit více jak 4km tam a zpátky v ceně jízdného MHD. Ty 4km jsou dostatečné pro jízdu z okrajových částí(tam bydlí) do centra(tam pracuje). Teď mi někdo řekněte, co ho přinutí chovat se ekologicky a jet MHD? Smradlavý spolucestující? Mrznutí/moknutí na zastávce? Šance, že v tlačenici přijde o notebook/mobil/peněženku? Přeplněné autobusy/tramvaje?
Myslím, že v jednom městě v Jižních čechách je MHD zdarma. Jinak výběr jízdenek v MHD je dle mého názoru hrozně neefektivní. Co takhle daň pro všechny co pracují v daném městě, a stejnou pro ty, co bydlí v daném městě. (Turisti to obvykle nevytrhnou). Ušetří se za mašinky, revizory, tisk jízdenek (bezdomovci se musí dořešit...). Výběr jednoduchý, téměř spravedlivý (ty co jezdí autem platí daň za smrad).
Já jsem průměrný Brňák. Bydlím ve městě, které je výrazně menší než Praha svou rozlohou. Žena ještě nedávno dělala v Brně a do práce to bylo 25 km. Já osobně to mám nyní téměř 11 km. A to bydlím v rámci Brno-Město a pracuji asi 1 km od centra města. Ty 4 km to jako myslíte, že všichni žijou v Praze na hlaváku?
Radku (a nejen ty), proč vždy vše bereš doslova? Ber to tak, že ty 4-5km, resp 8-10km denně má k dobru pokud si nekoupí roční lítačku MHD. Ano určitě spousta lidí dojíždí výrazně delší trasy, ale právě proto, že to jsou dlouhé trasy jede autem - v podstatě nemá jinou možnost. Už vidím, jak někdo denně jezdí autobusem či tramvají více jak dejme tomu 20km po měste, když to každou minutu a půl zastavuje na další zastávce (neplést sem dálkové spoje) - já bych na to nervy neměl (leda pokud je na té trase nějaká vyšší dívčí :-P ) Jediná schopná veřejná doprava je metro. Zbytek se hodí tak maximálně na přejetí do vzdálenosti max. 8mi blízkých zastávek (jednorázově i dál). Také do těchto velkých měst dojíždí velká spousta lidí z hodně velké dálky (třeba já). To jako mám u prvního záchytného parkoviště nechat auto a jet MHDečkem? Pro mne by to byla ekonomická a časová sebevražda.
Ehm, 4km z okraje Prahy do centra? Myslime oba na stejnou Prahu?:-P
nemyslite , protoze neco malo pres 4 km vychazi na cestu tam a zpet dohromady... a to jeste pri spotrebe necelych 8 l/100km ... a jeste si nejsem uplne jisty, jestli se v Praze jezdí do centra jen kvuli praci (ted nemyslim velke rodinne nakupy v marketech)
řekl bych, že nějakej ten kilometr už nehraje roli - spousta pražáků si klidně připlatí za trošku komfortu. Navíc moje výpočty jsou značně hrubé a zaokrouhlené směrem dolů.
Myslim ze vysoky priplatek za jizdu Prahou ve spicce to zvladne.
koukám někteří lidé by snad i byli proto, aby nastalo 100% zdanění, resp. aby vše přerozděloval a řídil mocný stát/EU.Je mi z toho smutno.:-(
Ano, hlavně když by se to zdanění týkalo ostatních.V okamžiku, kdy by spadli do tohoto zdanění, tak by začali řvát nejhlasitěji, co je tohle za sviňárnu. :-))
Takze:1) benzin bude levnejsi, nebot bude osvobozen od dosavadni dane?2) takze zakazeme svobodnou volbu pro socialne slabsi (osobne mam penez dost) a donutime je zpoplatnenim svobody. Takovy maly komunismus. 3) V dnesni dobe je dan za prodej auta 45%? Co je to za kravinu?4) To nejsou otazniky, to je realita.
1) Osud daní z benzinu zatím není jasný. Jasné je zrušení BPM a přinejmenším výrazné snížení silniční daně (motorrijtuigbelasting).2) Argumentovat se dá i opačně tím, že se sníží míra přerozdělování a platit budou ti, co používají. Kdyby majitelem silnic nebyl stát, asi by se nad tržním principem tvorby ceny za průjezd nikdo nepozastavoval.3) Ano, daň při prodeji auta (BPM = Belasting van Personenauto's en Motorrijwielen) je skutečně 45,2% z katalogové ceny auta. Pro diesely je tam ještě příplatek 328 Euro, pro benzin naopak sleva 1540 Euro. A dál slevy či příplatky (absolutní částky, ne procenta) za spotřebu (v poměru k výkonu tuším)Mimochodem v Holandsku stále není nic definitivně rozhodnuto a o celé věci se mluví asi tak dvacet let. Co se týče ceny apod, tak ministr dopravy tvrdí, že pro někoho, kdo jezdí ca 18-20 kkm za rok by to finančně vyšlo nastejno.Pokud jde o sledování apod, tak na to jsou Holanďané celkem hákliví a je v podstatě jasné, že v případě zavedení budou jednotky offline. Idea je taková, že vyúčtování kilometrů bude součástí daňového přiznání. Takže na konci roku člověk vytáhne nějaká data z krabičky, vyplní lejstro a zaplatí, žádná faktura od státu, žádné ukládání do db atd. Poměrně pravděpodobné je, že k záznamům z krabiček nebude mít přístup nikdo, s výjimkou berňáku - tj. ani policie.
Už t vidim jak se budou stáčet kilometry v krabičkách
Takže pitomost - na vykázání ujetých km stačí opsat tachometr a na zablokování krabičky stačí ji nemít pod proudem.
podla tachometra nezistis ci si jazdil po dialnici alebo do kruhu po svojom poli
Dobrá obchodní příležitost, ne? ;-) Člověk si vždycky v létě postaví stánek u nějakého kempu, plného Holanďanů a objednávky se jen pohrnou :-DKaždopádně tohle je jeden z výrazných argumentů proti - jeden poslanec nedávno prohlásil cosi o tom, že nejsou schopni uhlídat ani pár taxikářů v Amsterdamu... Vzhledem k historickým a kulturním okolnostem je ale plně online systém v NL v současné době nepřijatelný a dle mého názoru ještě nějakou dobu bude.Jinak jakkoli bych u soukromého subjektu nic nenamítal proti tržní tvorbě ceny za průjzed, jako prostředek pro regulaci dopravní situace mi to přjde nesmyslné. Neodradí-li člověka od použití auta v určitou dobu ani čas strávený v zácpě (a pravděpodobnost zácpy na určitých místech a v určitou dobu je tak 99.99999%), tak pár centů za mýto na tom nic nezmění.
myslim, ze to procento uvedene v zaveru je nizsi...v nejakych pruzkumech jim ted vyslo cca 97% neodraditelnych :-D
Budem platit jak mourovati a silnice budou dal chatrat.Prasata si budou chrochtat. PITCHE!!!!!!3-[
Pomohl by návrat k reálnému socialismu. Zabavit všechna osobní vozidla, sešrotovat je a zavést pořadníky na Škodu 120. Kdyby je Škodovka znovu začala vyrábět v množství nějakých 150 až 200 tisíc ks ročně (nebo i méně), zácpy ve městech i na dálnicích by zajisté zmizely, nikdo by výrazně nepřekračoval max. povolenou rychlost (pokud by nebyla snížena na původních 110 km/h na dálnicích) a nikoho by nebylo třeba sledovat satelitem (protože to za reálného socialismu uměli pouze američtí imperialisté). Kamiónů by také ubylo, protože v obchodech stejně bylo pouze základní zboží v minimálním množství a nějaké hypermarkety nikdo nemusel pravidel zásobovat, protože stejně by nebylo čím - k čemu by pak byly, že? A pokud bychom zavedli znovu železnou oponu, ostrahu hranic a důkladné kontroly, celní prohlášení a podobná regulační opatření, zajisté bychom nebyli ani vhodnou tranzitní zemí pro kamionovou dopravu, což by také pomohlo snížit hustotu dopravu. Nebylo by až tak nutné stavět nové dálnice a opravovat silnice, protože by při nižším provozu vydržely déle.
Nebylo by to, po prožitých 20 letech v "demokracii", až tak špatné. Beru.
Zkuste to pro začátek třeba v Zimbabwe, tam prý prezident Mugabe provedl nějaké podobné reformy, takže v obchodech jsou většinou prázdné regály. Proto se dá předpokládat, že tam snad klesla hustota provozu kamionů kvůli zásobování. Ovšem pokud tamní obyvatelé musí pro nákupy jezdit do okolních zemí, přece jen se tím hustota provozu může poněkud zvyšovat. Ale satelitní výběr mýtného za ujetý kilometr pro všechna vozidla tam pravděpodobně ještě nezavedli a kdoví, jestli o tom vůbec uvažují. Ale třeba to řeší jinými prostředky.
Neřekl bych že je idiot.....Když se nad tím zamyslíš tak to fakt bylo.....A kam se ženeme ted???Všeho chceme VÍC!!!PRACHŮ,AUT,PRUHŮ NA DÁLNICI,OBCHODÁKŮ....Jen tak dál....
neházel bych všechny do jednoho pytle, nikdo Vás nenutí dělat si vlet po dálnici do obchoďáku atd, na druhou stranu když se to někomu líbí ?? .... jeho věc
Pane, vy jste idiot.
Na vhodně formulovaných historických příkladech nejlépe vynikne to, co bereme dnes jako "samozřejmost". Ale současně to také umožňuje náhled do budoucnosti z jiného úhlu pohledu.
Pametnik ma ale pravdu :-D
Poznal ses?
Tak vy si myslíte, vy šmejdi, že ušetříte tím, že si budete pořizovat úsporná auta s nízkou spotřebou? To by tak hrálo, holenkové. Kampak bychom přišli, co? Kdepak bychom vzali penížky, co je máme tak rádi? Penížky jsou naši miláškové ... My vám to spočítáme. Koukejte hezky cálovat všichni stejně, ať už máte muší nohu nebo jste si mrskli cihlu na plyn. To vám vzkazujeme my, vaši poslanci.
:-))
Radku, začínáš se mi líbit. Naprosto s tebou souhlasím. Křesťansko-socialistická EU to vede pěkně do pr...
Vážený pane šéfredaktore,stížnost do internetových novin jsem nepsal několik let, ale článek na Vašem webu: Mýto pro osobní auta bude brzy realitou, mne opravdu nechal klidným. Nejsem žádný velký zastánce EU, souhlasím s autorem, že EU je rozbujelá v regulaci, ale článek autora: a) nemá co společného s autorevue b) s informacemi o mýtném. Článek je spíše kampaní proti EU a především strašením řidičů, jaká EU je hrozná. Autor přečetl Orwella, pak několik článků o Galileu, k tomu přidal něco o mýtném a udělal z toho výše uvedený článek, kde svá tvrzení ani ničím nepodepřel ( linky, fakty). Vaše medium je seriozní a má být o automobilismu, bylo by dobré, kdyby se nepolitizovalo.
Promiň, ale to je hloupá reakce. Automobilismus není izolovaná záležitost, jeho součástí jsou lidé, ať už se jim říká řidiči nebo jinak. Proto jakékoliv toto sledování je, dle mého názoru, jen trapné šmírování a značně ohrožuje lidskou svobodu. Ostatně jako řada dílčích kroků EU. Ta nás o naši svobodu připravuje postupně a tak nenápadně, že si toho řada lidí ani nevšimne a ti méně intelektuálně smělí tomu ještě tleskají.
No on pan Ondrašík někdy píše strašný kraviny, ale v jednom s ním musím souhlasit. Kdyby někdo namísto zavádění mýta zvednul o pár procent spotřební daň, bylo by to nejjednoduší. Já sice chápu, že mýtný systém je přesnější a tudíž i spravedlivější, ale jde o to, zda je efektivní za tuto dokonalost vynaložit takové náklady (a to nejen finanční, ale i ve formě rizika ztráty oobních svobod atd.)
Chudáku , vůbec nevíš vo čem to je , není daleko doba kdy budeme platit za vzduchco vydýcháme , protože co ? chudí budou chudnout a bohatí bohatnout
Plne podepisuji a navic pridavam: Jak si ta zprominutim "nicka" dovolil napsat, neobtezujte nas v diskuzi... Za prve, proc mluvi za nekoho jineho, kdyz se pod clanek podepsal sam. Za druhe, verim, ze v diskuzi bude podstatne vic argumentu, ktere jsou na rozdil od clanku necim podlozene. A za treti, pokud Vas diskuze obtezuje, nepiste clanky, nebo se naucte diskuzi zakazat.Tohle pseudofilozofovani pisalka je fraska a hodno Blesku.PS: nastesti to tu nectu a dostal jsem se sem pres nejakou RSS ctecku, pevne verim, ze sem znovu nezabloudim
Me se clanek zda velice realny...a vy asi budete ODSak..ze jo...svoboda uz ted je porusovana slovama jako demokracie...tento pojem je k smichu....stesti ,ze to neni a nebude posledni system!!!
Proč by měl být ODSák, když se mu nelíbí kritika praktik EU? Naopak, pokud si vzpomenete, byla to právě ODS, která dávno před referendem o vstupu do EU varovala před nesmyslnou evropskou socialistickou byrokracií. Takže tady se trochu motají pojmy s dojmy...
pb: no kolega vyse v tom ma ocividne zmatek ;-)
Hlavně, že vy v tom máte jasno. Výroky typu "všechno, co udělá Unie, je špatně" snad nemůže vypustit z klávesnice ani žák základní školy. S jistotou tvrdíte spoustu věcí, o kterých nemůžete nic vědět. Koukám, že Autorevue následuje Živě - rezignujme na seriózní články, vydejme co největší blábol a pozorujme, jak nabíhá čtenost, když lidi argumentují v diskusích. Jak tak koukám, pomůže jen vyčistit RSS čtečku od všech webů cpressu, nejen od Živě.
zřejmě naše evropská socialistická unie dělá někdy i něco dobře ... jenomže v tom plevelu dotací, směrnic, podpor, projektů, nařízení ... se to spolehlivě ztratí, takže podobná generalizace je naprosto přípustná SSSR byste asi takhle nehájil, cooo ? tak proč brusel ?
neboli: podobná generalizace není v seriózní argumentaci přípustná naprosto nikdy.
nehájím Brusel. Jenom je diametrální rozdíl v tom, říct "EU dělá většinu věcí špatně" a "EU dělá všechno špatně". To druhé má extrémní vypovídací hodnotu o autorovi, protože to se prostě nedá říct ani o Velkoněmecké Říši a říká to dvě věci:a) autor neumí argumentovatb) článek, kde se takovéto absolutní odsudky objevují, je podezřelý...
SSSR také nedělal vše špatně - například postavení žen, gramotnost, průmysl, celková životní úroveň ve středoasijských republikách - tam se dá hovořit o přínosu, nebýt SSSR tak jsou ty státy dnes mnohem blíž úrovně afghánistánu (v otázce základních svobod i ekonomiky)přesto můžu s klidem prohlásit, že podobné bolševické experimenty na lidech jsou zrůdnost a že SSSR jako takový byl sakra špatnej státprostě když to špatné převažuje, pak je i celek špatný a lepší by bylo, kdyby neexistovalnapříklad místo EU by plně stačila celní unie, volný pohyb osob by také mohl být, státy které by to uznaly za vhodné by mohly mít společnou měnu - pořád k tomu ale nepotřebuji nějaké bruselské socialistické hnízdo přerozdělovačů a pisálků směrnic
Brabula: tak ja to řeknu jinak a jasně - EU dělá vše špatně. Já sem se neprosil tam jít, bohužel byl jsme donucen pod tíhou většiny tam jít. Stěhovat se smysl dnes moc nemá, protože buď jsou to státy EU, tedy zprofanovane socanské daně žroucí státy, případně špína typu USA, případně mix obou a případně pak fanatické státy. Jelikož tedy musím někde žít, tak zůstanu tady, protože nějaké zlepšení jinde není dosažitelné a v neposlední řadě tam, kde by to mohlo jít, zase chybí dostatečný obsah peněženky.Ovšem když se tak podívám na Brusel a díla, která vymýšli, tak jaksi si nemůžu vzpomenout na nic, co by bylo pozitivní a ne buď totální kravina, nebo další systém jak ovládnout obyvatele. A k vačim dvěma bodům přidám třetí:c) pokud se někdo odkazuje na něco co neexstuje má to vypovídací hodnotu o diskutujícím. V článku není napsáno, že EU dělá vše špatně, jen že od nich nelze čekat nic rozumného. A to je jaksi velký rozdíl. Ovšem chápu, že u některých je ANO to samé jako NE.
"špína typu USA" Proboha, takhle se dnes vyjadřují novináři? Fakt vám nepřijde ani trochu zvláštní napsat takovou věc? Kolikrát jste v USA byl? Jak dlouho jste tam žil, že si dovolujete napsat takovou věc? Nehledě na to, že taháte politiku na server, který kdysi býval o automobilismu.
Prosím Vás zamyslete se taky někdy. Článek je o mýtném vymáhaném přes satelitní sledování, které logicky chce nasadit EU. Prostě Velký Bratr / špinavá politika se chce dívat do vašeho života, chce jej ovládat a je jedno jestli za volantem, na záchodě nebo u strouhání mrkve ve vaší kuchyni, chápete to??? Tak chápete? A když na to ukáže server o automobilech ( jedná se o špehování vašeho pohybu v autě ) tak nadáváte, když na to ukáže server zabývající se kuchyněmi tak nadáváte. Prostě nedokážete pochopit, že vše se vším souvisí.
To je Vaše představa, moje může být jiná. Nicméně styl, kterým pan Ondrášik své teze podává, (nejen) podle mne na seriózní server nepatří. V okamžiku, kdy článek oplýva již zmíněnými výrazy, ztrácí pro mě jakoukoliv vypovídací hodnotu, jelikož je evidentní, že autor je nejen zaujatý, ale taky demagog.
Pane redaktore, Vy máte ale písemný projev jak nějaký primitv a hulvát.
Vy máte rádi radši lži zabalené do sladkých slov a projevů. Je smutné že v roce 2007 se musíme pravdu dočítat na serveru o automobilismu a ne v mainstreamových médiích.
Pane smekám před vámi, že toto umíte říct nahlas a dokonce v oficiálním periodiku. Doufám, že za to nebudete mít žádný postih jak ze strany redakce, tak oveček, kterých je bohužel všude kolem většina. S článkem vez výhrady souhlasím a takhle při neděli jste mi zvedl náladu zjištěním, že rozum ještě neprohrál!
Možná by váze Vašich argumentů pomohlo, kdyby jste uvedl nějaká fakta. To že projekt Galileo by neexistoval bez peněz uloupených obyvatelům EU, to je fakt. A co Vás vede k názoru, že tento projekt nebude zneužit k výběru mýta ? Dosavadní zkušenost s eurobyrokracií nám napovídá, že jakýkoli socialistický prvek se nevyhnutně rozšíří z jednoho členského státu do ostatních jako mor. S mýtem to nebude a nemůže být jiné. Jen zkuste uvažovat - je reálné, aby mýto existovalo v některých státech unie a v jiných ne ? Není, to je dlouhodobě neudržitelné. Je to jako rakovina, když nevyříznete nádor včas, metastázy zachvátí celé tělo. Nestačí že zemědělství pohltí 45% dotací, že v EU je běžnou praxí mít státní TV, že celková míra zdanění je tu jednou z nejvyšších na celé Zemi ...
Víš o tom, že seš jelito ? :-D1) systém GPS existuje jen díky tomu, že USA okradli americké občany (alespoň dle tvé logiky)2) dotace do zemědělství a nejen do něj jsou běžnou praxí na celém světě včetně USA !!!3) jestli to nevíš, tak v USA existují taky veřejnoprávní televizní stanice, dokonce mají svou asociaci (APTS)
Jenže Galileo není GPS! Galileo je konkurenční podnik stejného typu, ale z peněz EU - stejně jako má USA NASA a EU má ESA atd ;-). A tenhle podnik je zbytečnej, proože GPS pochopitelně funguje i v EU, a jde z peněž všech obyvatel EU. Dotace do zemědělství nikdo nezpochybňuje jako celek, ale spíš jak, kolik, jakým způsobem a v jaké výši jsou udělovány. A o veřejnoprávní televizi nejde, ale jistě víš, že v USA se žádnej koncesionářskej poplatek neplatí ;-). Veřejnoprávní televizi tam platí stát.
Nesouhlasím s tebou, jde o obsah a ne o formu. Mýto se zavádět v budoucnu má a kdo si pamatuje na tanečky kolem využití stávajících mýtných bran pro měření rychlosti musí s Radkem souhlasit, že možnost zneužití v tomto směru tady je. Stejně tak hypotéza o tom, kolik peněz doputuje do státní kasy v případě zavedení nového systému, je správná. Není třeba přesná, ale správná je. Radka se často nezastávám, ale tady s ním souhlasím. To, že EU si zbytečně usurpuje stále větší a větší právo do všeho kecat a všechno řídit a nařizovat, tak to je pravda přeci taky...
takže se dopracujeme k poznání, že stávající - já doufám že i budoucí - pan prezident se svými kritickými připomínkami a vymezováním se vůči slavné EU měl opět pravdu, přestože si vysloužil pouze pouze pokřik socanů a bezmozků.
Já jsem přesvědčen o tom, že i kdybychom v EU nebyli, toto by naši národohospodáři zavedli dle jejího vzoru velice ochotně sami. Teď se může náš odvážný pan prezident projevit jako liberál (jak sám sebe nazývá) v zájmu všech občanů EU. Pak uvidíme, nakolik je vymezený a nakolik omezený.
Já doufám, že současný "prezident" už konečně skončí. Jeho malost, jájínkovství a maločešství z něj jen čiší. Dělá téhle zemi jen ostudu a medvědí službu. Dokáže jen jediné - nadávat na poměry, kafrat do všeho (všemu totiž rozumí) a samozřejmě sbírat body u jiných maločechů, neschopných dohlédnout dál než za humna své malé vesničky. A samozřejmě dokáže lidi jasnozřivě rozdělit na "socany a bezmozky" a ty druhé. Ostatně jako většina tohoto národa.Myslím, že si nakonec lepšího prezidenta ani nezasloužíme.
No ja zase doufam ze rozhodne ne - chapu Vas , vy radsi Paroubka nebo jine jelito a take chapu ze Vam osobne nesedi clovek, ktery vetsinou ma pravdu a taky se to lidaem jako Vy neboji ric a take jim ric jaci jsou pokrytci a hlupaci. Chapu ze chcete nekoho jineho - pri nem si totiz lide jako vy pripadaji jako ubozi hlupaci a to nemaji radi. Radi si totiz o sobe nechavaji zdat ze jspu geniove 21 stoleti, kteri vse vi a vse znaji a vse musi byt po jejich
No, vidíte tu dokonalost pana profesora Narcise příliš černobíle, stejně jako idiocii těch, kteří mají jiný názor, než ON. Zapomínáte, že ten váš "Vůdce" tuhle zemi i přes svou vámi opěvovanou dokonalost ekonomicky pohřbil pár let po revoluci a nefungovaly jeho balíčky ani balíčky balíčků.... B-]
jestli to dohlédnutí dál než za humna znamená dohlédnout do socialistické, multikulturní a brzy pořádně islamistické EU, kde vládnou socani a bezmozci, pak bych tam raděj nečučel :)))
Problém Ješity je v tom, jak se vůči EU vymezuje. On se proti ní nevymezuje argumentačně a technicky, ale šovinisticky a lehce xenofóbně. Proto pana Ješitu berou za pošuka.
Nebudou to sledovat řidiče, ale pouze auta. A každé auto přece řídí osoba blízká a ta se ze satelitu špatně fotografuje.
Jenomže se chystá novela, podle které bude na tobě jednoznačně a nepochybně dokázat, že jsi vozidlo neřídil, a kdo ho řídil. Pokud neprokážeš (neoznačíš konkrétní osobu, klidně "osobu blízkou", která převezme odpovědnost), budeš za veškěré přestupky odpovídat, i kdybys je vůbec nespáchal...
Odpověď patří pod příspěvek od "Slídil | 15. 12. 2007 08:10 | [213.29.22.xxx]" Nevím proč se vložila sem :(
Satelit přeci neví, kde jste. GPS funguje tak, že polohu zná přijímač (ta vaše krabička). Vysílač (družice) vysílá a vysílá, ale vůbec se nestará o to, jestli někdo někde přijímá. Takže se fakt nebojte, že by se díky krabičce přišlo na to, že jste byl na záletech v sousední vesnici ;)
Ale ta krabička bude umět data ukládat, a samozřejmě i nějak předat dál (jak jinak by to mýto účtovali???). A když už bude vědět kde jezdíš, neni nic snažšího, než k poloze přiřadit rychlost, nebo dokonce rychlostní průměr za určitý úsek...
Zase to špatně přiřadilo mou odpověď :(. Patří pod : "vandrovnik | 15. 12. 2007 23:54 | [88.102.176.xxx] "
V systemu GPS jsou prijimace skutecne ciste pasivni, ale v Galileu budou prijimace aktivni, minimalne natolik, aby byly schopny vyslat nouzovy signal o pomoc.
Budete se divit, ale GPS je i aktivní. Ale toto je už pak zpoplatněné. Ono existují i blbosti typu GPS obojky na psy, kdy sedíte doma a můžete sledovat, kde Váš pes pobíhá. Takže i GPS umožňuje zakouipt aktivní zařízení.
...Vase znalosti systemu GPS bych zde prislis neprodaval... Uz takhle je videt, ze varite dost z vody...
Ano ale odchozi smer je realizovan jinym zpusobem. Satelity GPS nic neprijimaji (vyjma pokynu z ridiciho strediska).
Propánajána přestaň tu takhle otravovat. Jestli se ti nelíbí že lidi neumí psát tak to nečti.
Pokiaľ tá krabička bude povinná v autách, tak nie je problém tiero údaje vyčítať z nejakého jej zápisu (obdoba kotúčov pre nákladné auta a bus). Zastavia Ťa policajti, vytiahneš z krabičky SD kartu, vložia si ju do svojej krabičky a vidia kde si bol a pod. Ale to je hudba dóóóóósť vzdialenej budúcnosti. Veď u policajtov ešte nemôžeš v 21. storočí platiť pokutu ani kreditkou (aspoň nie u všetkých v ČR či SK).
To asi těžko, tam přeci vůbec nemusí být uloženo, kde jsi byl, ale kolik si ujel kilometrů. Souhlasím, pokud se zruší (nebo zásadním způsobem sníží) spotřební daň.
Konečně mi to docvaklo. Než ponesu krabičku na finančák, stavím se u borců, kteří dneska stáčejí kilometry ojetinám. Je to vlastně kvůli nim, aby nepřišli o práci.
IQ tyqe :-/
Ze satelitu se docela blbě čte i RZ. Při představě, že se u nás bude čipovat 5 milionů vozidel se docela bavím. U nás se nevyměnila ani desetina řidičáků během 2 let. Takže myslím, než se to tu zavede, tak už se asi nebude jezdit ani na benzín :-D
Nenech se mýlit. Udělaj to jako vždy - bude na tobě s palubní jednotku sehnat, a jen ty poneseš odpovědnost. Pokud ji mít nebudeš máš průser (jako s nálepkou), a kde a kdy si jí seženeš, nebo že zrovna nejsou k sehnání atd nikoho nezajímá - nemáš = nejezdíš...
Osoba blízká nikomu ve šmírování nezabrání!
"osoba blizka" od noveho roku prestava platit!
Osoba blízká platit nepřestane.Ovšem u pokut ve vztahu k dopravním přestupkům majitel vozidla bude mít dvě možnosti.Buď neprozradí a zacáluje vše sám VČETNĚ bodového postihu nebo prostě práskne viníka,není-li jím on sám.Ale tohle opatření si lidi spískali sami,když nedokáží přiznat odpovědnost za své průsery a vymlouvají se na jiné osoby,využívajíc této zákonné možnosti...
Nepřestává, bylo by to totiž v rozporu s ústavními právy podle kterých i nadále své příbuzné napráskat nemusíte. Mění se jen to, že stát si zkasíruje do své kasy pokutičku, ale nepřidá záznam a body, protože nemá komu. Blábol na téma že postih je výchovou řidiče a ne příjmem státu sice bere za své, ale koza, t.j. erár, se nažere víc než dosud. A o to přeci jde.Big Brother v podobě neřetržitého satelitního dozoru nad každým kdykoli a kdekoli ovšem je věc, ze které se mi zvedá žaludek a EU v této perverzi rozhodně nefandím. A doufám, že evropské soudní instituce tuhle snahu jednou provždy pošlou (jako poslala historie jejího příbuzného - komunismus) na smetiště dějin a autory tohoto nápadu zavřou na doživotí do léčebny pro duševně choré.
Osoba blízka platila aj v Taliansku niekedy v roku 1995-1999. Ľudia to zneužívali a tak za auto je zodpovedný majiteľ a pokiaľ nevieš komu si požičal auto, tak pokutu zacvakáš sám. Jednoduchý systém neporušujúci ústavu. Otázka času, kedy to príde aj sem.
Co se navážíš do Bulharů ty negramote. Neumíš ani řeč svých sousedů. Kolik řečí znáš tolikrát jsi člověkem, ty jsi tak pindíkem
Souhlas. A na tom jeho příspěvku by červená tužka taky našla práci.
Naprosto s Jurou souhlasim :-) To je to co mi na Evropě štve, že když neumíš cizí řeč, tak se prostě v Evropě nedomluvíš, protože od lidí prostě není snaha. V Asii ať jsi kdekoliv jsou lidi tak vstřícný, že je jedno v jakym jsi státu a jakou mluvíš řečí, prostě se domluvíš všude. Není to v vzdělání, ale je to v lidech. A v tomhle smětu se má Evropa od rozvojových zemí hodně co učit...
Ty si pero, kamo:-P Chtel bych te videt nekde jinde nez v praze....bys umrel hlady
Chapem, drobci pod 5 rokov slovencine asi poriadne nerozumeju. Sup sup do postielky, pusti k netu ocka.
jo, osoba blízká s čipem na ruce nebo na dokladu. ono se totiž připravuje i očipování jak u psů
nevadi at to zavedou jsme cesi a ti vzdy neco vymysli jak obejit jakykoliv system a narizeni
ale vadí - at ni nezaváděj, hlavně pod rouškou "unie chce" unii tvoří občané a ty tohle rozhodně chtít nebudou, tohle chce jen pár anonomních úředníků kteří sedí v bruselu a bud si vymýšlejí činnost nebo hůř pracují na objednávku, jinak se to nedá vysvětlit. Přesně souhlasím stím, že když chtěj účinněji zvedat výběr za najeté kilometry at zdraží pohonné hmoty o spotřební daň - výsledný efekt bude stejný, naopak ještě lidé budou koukat na co nejnižší spotřebu a tím vzroste tlak na snižování emisí ze strany konečného spotřebitele. ... vůbec se mi nelíbí kam se tohle ubírá :(
Kua, kua - co tu trepes, ze: "když chtěj účinněji zvedat výběr za najeté kilometry at zdraží pohonné hmoty o spotřební daň" Ja nechcem ziadne zdrazovanie ani paliva, ani zavadzanie nejakych novych poplatkov a uz vobec nechcem ziadne spehovanie !!!!
Ja bych to chtel...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.