Mýto na silnicích první třídy má vynést 1,5 mld. ročně

Dle posledních analýz má druhá etapa elektronického výběru mýta, která bude zavedena na silnicích první třídy, až 1,5 mld. ročně. Nejde ovšem o částku, která přiteče do státního rozpočtu, ale o hrubý výnos, ze kterého budou ještě zaplaceny splátky za vybudování systému společnosti Kapsch.

Stejně jako na současných dálnicích, bude i na silnicích 1. třídy vybíráno mýto od automobilů s hmotností nad 12 tun a to maximální sazbou 2,6 Kč za kilometr. Po 1. lednu příštího roku, kdy bude spuštěna i druhá etapa, tak bude zpoplatněno na půl milionu vozidel.

Stát ovšem bude muset ještě nakoupit na 500 000 palubních jednotek pro nákladní vozy, což přijde na miliardy korun. Stát pak bude tyto jednotky pronajímat dopravcům za 7 000 Kč.

Jaký tedy bude celkový efekt výběru na silnicích 1. třídy není zcela jasné, protože relativně malý výběr musí pokrýt vysoké náklady na provoz a pořízení systému. Zda do kasy přijde alespoň částka na vybudování alespoň 1 km dálnice tak není jasné.

Pokud ovšem stát nechá zpoplatnit všechny vozy nad 3,5 tuny, jak se hovoří, bude výnos ve zcela jiných řádech, ovšem s tím, že tyto částky se promítnou do koncových cen služeb a výrobků a tak si občané opět zaplatí své vlastní dálnice, jenom formou jakési „skryté daně”. Stále stejná písnička...

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků