Mýto na silnicích první třídy má vynést 1,5 mld. ročně

Dle posledních analýz má druhá etapa elektronického výběru mýta, která bude zavedena na silnicích první třídy, až 1,5 mld. ročně. Nejde ovšem o částku, která přiteče do státního rozpočtu, ale o hrubý výnos, ze kterého budou ještě zaplaceny splátky za vybudování systému společnosti Kapsch.

Stejně jako na současných dálnicích, bude i na silnicích 1. třídy vybíráno mýto od automobilů s hmotností nad 12 tun a to maximální sazbou 2,6 Kč za kilometr. Po 1. lednu příštího roku, kdy bude spuštěna i druhá etapa, tak bude zpoplatněno na půl milionu vozidel.

Stát ovšem bude muset ještě nakoupit na 500 000 palubních jednotek pro nákladní vozy, což přijde na miliardy korun. Stát pak bude tyto jednotky pronajímat dopravcům za 7 000 Kč.

Jaký tedy bude celkový efekt výběru na silnicích 1. třídy není zcela jasné, protože relativně malý výběr musí pokrýt vysoké náklady na provoz a pořízení systému. Zda do kasy přijde alespoň částka na vybudování alespoň 1 km dálnice tak není jasné.

Pokud ovšem stát nechá zpoplatnit všechny vozy nad 3,5 tuny, jak se hovoří, bude výnos ve zcela jiných řádech, ovšem s tím, že tyto částky se promítnou do koncových cen služeb a výrobků a tak si občané opět zaplatí své vlastní dálnice, jenom formou jakési „skryté daně”. Stále stejná písnička...

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků