Mýto na silnicích první třídy má vynést 1,5 mld. ročně

Dle posledních analýz má druhá etapa elektronického výběru mýta, která bude zavedena na silnicích první třídy, až 1,5 mld. ročně. Nejde ovšem o částku, která přiteče do státního rozpočtu, ale o hrubý výnos, ze kterého budou ještě zaplaceny splátky za vybudování systému společnosti Kapsch.

Stejně jako na současných dálnicích, bude i na silnicích 1. třídy vybíráno mýto od automobilů s hmotností nad 12 tun a to maximální sazbou 2,6 Kč za kilometr. Po 1. lednu příštího roku, kdy bude spuštěna i druhá etapa, tak bude zpoplatněno na půl milionu vozidel.

Stát ovšem bude muset ještě nakoupit na 500 000 palubních jednotek pro nákladní vozy, což přijde na miliardy korun. Stát pak bude tyto jednotky pronajímat dopravcům za 7 000 Kč.

Jaký tedy bude celkový efekt výběru na silnicích 1. třídy není zcela jasné, protože relativně malý výběr musí pokrýt vysoké náklady na provoz a pořízení systému. Zda do kasy přijde alespoň částka na vybudování alespoň 1 km dálnice tak není jasné.

Pokud ovšem stát nechá zpoplatnit všechny vozy nad 3,5 tuny, jak se hovoří, bude výnos ve zcela jiných řádech, ovšem s tím, že tyto částky se promítnou do koncových cen služeb a výrobků a tak si občané opět zaplatí své vlastní dálnice, jenom formou jakési „skryté daně”. Stále stejná písnička...

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků