Kua nééé 3-[
Este som si spcital:223k x 120 x 365 = 9,7 mld KcKeby pravou jazdili iba rezidenti, tak 223k x 30 x 365 = 2.4 mld KcMinus naklady 400 mil Kc, takze vynosy +/- sedia iba keby Prahou jazdili jej obyvatelia. Nezabudlo sa na nieco? B-]
SPRAVNE !na co je tu mhd ? mate jazdit mhd a nie vasimi TDI chrochtakmi
Dobře vám tak, Cajzlové :-D
Na internetu jsem našel petici proti mýtnému v Praze. Je zde http://www.zavolantem.cz/petice
nie je niekde peticia aj za mytne ? ja podpisem
Komu to není jedno, podepište se!
Kvalita tohoto serveru za nic nestojí, jde spíše o formu bulváru pro motoristy.Jako obyvatel Prahy ideu mýtného jednoznačně podporuji, protože smrad z aut zcela zničil životní prostřední pro rezidenty. Jistě, když jste se přestěhovali do periferií blízko lesa, tak vás logicky ničení vzduchu obyvatelům Prahy nezajímá. Hlavně že si vezete pohodlně pr**l. Absence obchvatu je sice smutná, ale v současnosti za ní platí zase jen obyvatelé Prahy a nechápu proč by tomu mělo tak být i nadále.Co se mi nelíbí jsou náklady, které mi připadají nesmyslně vysoké. Navíc tu zcela chybí koncepce návaznosti například na mýta, která by v budoucnu mohla vybírat obce. Stačí, že se vyhodily miliardy za mýtné brány na dálnicích, přestože všichni vědí, že do budoucna bude kvůli rozšiřování i na jiné silnice nutné používat satelit.
Já jsem se na žádnou periferii nepřestěhoval , jsem obyvatel Prahy jako ty, ale veškeré síly by se měly vrhnout na obchvat a dále zrušit modré zóny a udělat to jako na Západě.Podívej se na jižní spojku na ty kamiony.
:-O Mýto v Praze rozhodně nepostihne nikoho, kdo jede přes Jižní spojku či magistrálu. Dovolím si předpokládat, že se nejspíš nedotkne ani Ječné a Žitné, Letné a podobným prozatimním průtahům městem. Zóna bude minimálně do dokončení obou okruhů platit pouze v samém centru. Rozhodně to není bič na transitní cestovatele, ale na verbež, která opovrhuje MHD. Samozřejmě situace není černobílá. Pražský magistrát zcela zapomíná, už od zavedení parkovacích zón, na řemeslníky a některé další podnikatele, kteří se ani v centru bez auta neobejdou.Druhá věc je dálniční síť. Je pravda, že je budována hvězdicovitým systémem, ale to je zcela běžné. Argumentovat Německem, kde dálniční síť tvoří přes 3% délky celkové silniční sítě je směšné. ČR nemá hotovou ani páteř, aby si mohla dovolit stavět tangenciální trasy. Ostatně je tomu tak v mnoha jiných evropských zemích i na západ od nás. Podívejte se na Francii. Téměř všechny dálnice vedou do Paříže, Marseille a některé i do Lyonu. To jsou význámná ekonomická centra. Až v posledních letech se staví rúzné dálniční spojky a jiné směry. Francie staví dálnice od války, my (s výjimkou několika zárodků a D1) sotva 20 let.
Pracoval a bydlel jsem v centru Prahy, tak se zkusím na mýto podívat očima obyvatele této zóny. Právě pro ně bude mýtný systém úplnou katastrofou. Nepřijede za nimi žádná návštěva, žádný řemeslník, natož pak nějaký rozvoz jídla, o zboží objednaném přes internet ani nemluvě. Kurýrní služby nebudou duručovat zásilky, a tak bych mohl pokračovat ještě dlouho. Pokud některé služby neskončí, pak obrovským způsobem zdraží. Vždyť si jen stačí sečíst mýto plus parkovné, vždyť již teď se v celém centru musí za parkování platit. Jediným výsledkem bude další odliv obyvatel z centra a zbyde jen skanzen s ruskými prodavači a ožralými anglány. Bravo Pavle Béme. A obyvatelům centra doporučuji vyhlásit stávkovou pohotovost, nebo jinak upřímnou soustrast.
To tam stále je ten šlendrián Bém? Tak to se není čemu divit. Je to odporný křivák, podrazák a demagog. No ale co, Topol ho snad roznese na kopytech a s Bémem bude ámen (alespoň v celostátním měřítku).
Jsem Pražák, bydlící v jižní části, pracující v centru. V životě by mně nenapadlo jezdit do centra autem, (vzal bych to jen jako nejhorší možný trest) ale jedině MHD, která naštestí tady a jako ve většině Evropy funguje více než skvěle a není jediný rozumný důvod ji nevyužívat ! takže MÝTNÉ ANO, ale 120 kč je směšně MÁLO !!! Jednorázovku bych dal tak min.na 1.500 - 2.000 a teprve potom byste/bychom viděli, kdo opravdu MUSÍ anebo NEmusí do toho centra jezdit !
Jste bezohledný a nepřemýšlíte! Ono nejde jen o ty, co jezdí do Prahy. Jde především o TRANZIT! Mnoho lidí NECHCE do Prahy jet, ale není kudy jinudy! A když jedete např. z Ostravy do Sokolova, tak jedete přes tu hnusnou díru jménem Praha, kde jsou vždycky takové zácpy.A opravdu se to chce trochu zamyslet (vím, ono to bolí). Kdyby mělo mýtné za cíl minimalizovat dopravu v centru, tak by tam potom nejezdila žádná auta. Systém by na sebe tutíž ani nevydělával. Cílem není regulace dopravy, cílem je vyždímat další prachy a vytvořit zakázku pro přítelíčka... Bylo to velmi hezky zachyceno v tomto článku. Takže když už nepřemýšlíte, alespoň čtěte!
Pokud někdo MUSÍ projet zpoplatněnou zónou tak zaplatí. O tom to přece je, co se durdíš. B-]Ale možná, že ho placení donutí přemýšlet nad tím jestli skutečně MUSÍ. A může jen doufat, že systém zafunguje a zácpy nebudou takové.:-P Vydělají na tom všichni
A vy si myslíte, že lidi, co jezdí přes Prahu, tama jet nemusí? Při věčně zacpané Praze? Já si neumím představit nikoho, kdo by dobrovolně jel přes Prahu.Samozřejmě, že mohu jet např. z Olomouce do Karlových Varů třeba přes jižní Čechy, že, ale asi to nebude ono...Řešení mýtem:1) Nic neřeší2) Musí na sebe vydělávat, tzn. už ze své podstaty nemůže mít za cíl problém vyřešit3) Poškozuje dotčené lidi a) bydlící v dané lokalitě - proč proboha platit za to, že mohu autem jet domů??? b) řemeslníky - už vidím, jak topenář naháže trubky a topení do šaliny :-D:-D:-D, řeči typu však ho to nezabije platit jsou nemístné a bezohledné; také nemusí toho řemeslníka dělat a být na podpoře (a živen všemi pracujícími) nebo bude přinucen zdražit (což opět zaplatí lidé z okolí)4) systém nutně odčerpává část financí na údržbu a musí tedy být živenTakže ono by šlo myšlenku přepsat také na1) Milý Pražáci, plaťte za to, že jste Pražáci.2) Pro tranzitní lidi - plaťte za to, že stát není schopen zajistit adekvátní infrastruktutu.3) Pro ostatní - zaplaťte nám ze svých daní tento skvělý business.Kdo na systému vydělá? Jen soukromá firma, která ji zbuduje (a bude udržovat) a ten, kdo o tomto paskvilu rozhodoval.
uplne nezmysly. mytne riesi vsetky problemy prepchateho mesta, lebo ludia zacnu pouzivat mhd.a este by mali UPLNE zakazat vjazd do mesta pre SUV a podbne debility.
Takže topenáři budou tahat radiátory v tramvajích. Autobusy budou stát na zastávce 2 hodiny, než tam přeskládají zedníci palety cihel. Lidi nebudou mít možnost jezdit autem k domu. Takže když pojedou od bábinky nebo z chalupy domů, tak auto nechají někde 30km od Prahy na odstavném parkovišti, poberou všechny ty igelitky se zavařeninama a já nevím čím, půjdou si stoupnout na nejbližší zastávku a budou čekat půl hodiny, než přijede narvaný bus, aby jim pan řidič řekl - je mi líto, mám plno, ale za půl hodiny jede další... Doufám také, že zavedou speciální ranní pekařské linky... Jo na Země je plná neuvažujících "lidí". Asi si na to nikdy nezvyknu B-]
já jsem spíš zvědav jak bude někdo kdákat že vozím v metru svářecí soupravu s flaškama s plynem...
Tys doteďka jezdil autem? Hovado!!! Jsi největší gangster a zločinec, kterého znám! Vrah Matky přírody a Matky Prahy, tzn. 2násobná chladnokrevná vražda. Dej si 100x Bursíku náš, jenž jsi na nebesích... Zaplať 30 litrů Pražskému magistrátu a možná ti bude odpuštěno :-P;-)
no jo ale kdyz zavrazdil obe Matky tak je vlastne sirotek, takze by to mel mit jako polehcujici okolnost :-)
Plně souhlasím s autorem.Ono je totiž velmi NELOGICKÉ PLATIT JAKÉKOLIV MÝTNÉ! Jednou jsem občan ČR, tutíž tu platím nehorázné daně (ano, i tu z PHM). A co mi za to stát dává? Možnost jezdit po dálnici, která se postanila i z mých peněz? NE! Vjezd do centra? Ne!Někdo může namítnout, že stát nemá peníze. Jenže je-li pytel děravý, nepomůže do něj sypat stále víc peněz!Toto je opravdu další nehoráznost. Být Pražákem, zakládám sdružení, a projevuji aktivitu - protestuji, seznamuji lidi s tímto zvěrstvem. Lidi, NENECHTE SI SR*T NA HLAVY!!! Je to český syndrom, mlčet a tiše nesouhlasit!Já mám do starostí Prahy daleko, takže by to chtělo někoho iniciativního z Prahy/a okolí. Jen do toho! A pokud se toho někdo chopí - lidi - nebojte se ho podpřit!!!
Stačí si to srovnat s touhle zprávou:http://cdr.cz/a/25827Různé zájmové skupiny si uvědomujou, že jim vlastně nic nebrání chtít prachy jen za to, že existujou - stačí jen natáhnout packu, a inkasovat. Vláda se nebude pokoušet takový aktivity zastavit, sama je přece prvním v řadě těchto lobbistů/zlodějů, který se nestyděj vybírat za něco, za co už peníze dostali - stačí se podívat na Julínkovy poplatky. Začne je omezovat teprve tehdy, až začnou omezovat schopnost obyčejných lidí platit daně.
B-] Budu muset začít přemýšlet v těch samých intencích jako naši milí páni radní. Bomba myšlenka, jak vyjebat s tou lůzou a napakovat se. Mělo mně to dojít dřív...bezkonkurenční cena za dálnice a všeho co se dálnic týká. Toto je jen takové drobné pokračování. Jen mrmlejte, mrmlejte.....se vám uleví, zvyknete si a stejně vy holomci zaplatíte a stejně vy holomci zase budete volit ty samé kněze...pardón velekněze. A že na to nemáte? Co takhle vedlejší pracovní poměr...he? Si nemusíte přece válet zadky o sobotách a nedělích doma, nebo někde u vody. Víte co má Prágl volných pracovních míst?Tak už nechte toho soustavného napadání těch co jsou vašimi zástupci a vždy jednají jen ve vašich zájmech, vaším jménem..........Je mi z vás špáááátně a musím si oddechnout na Kajmanech
Pro méně chápavé bych doplnil. Když se vám nelíbí, jak to Bém a jemu podobní táhnou, tak to znamená, že byste MĚLI JÍT VOLIT A VOLIT NĚKOHO JINÉHO, KDO BUDE VAŠE ZÁJMY LÉPE ZASTUPOVAT! Když budete volit stále ty samé, tak oni budou dělat stále to samé - vytírat si s vámi řiť...
No tohle je fakt uz vyborny - takze to budou uctovat i obyvatelum Prahy, kteri bydli mimo vyznacenne ghetto... Takze takovej spravce siti s kancelari u centra, kterej potrebuje auto ke kazdodenni cinnosti (nejenom spravce siti, ale i elektrikari, opravari a mnoho dalsich lidi) a bydli mimo zonu zaplati krasnejch 27 000Kc aby se mohl vubec dostat do prace a zacit pracovat...
Když už si někdo může platit kancl v centru (třeba ten elektrikář), tak ho 27k za rok navíc rozhodně nezabije.
elektrikar nema kancelar v centru, ale ma auto a jezdi do centra opravovat lidem elektriku. ted nejen ze vysoli x penez kvuli parkovacim zonam (a stejne nezaparkuje) ale jeste dalsich x za moznost kochat se krasami prahy v kolone u muzea. a remeslnici auto potrebujou.uz to vidim v barvach za par let, az se vam neco posere doma a zavolate si opravare.. uctenka bude vypadat nejak takto:novy vypinac 100 Kcprace pul hodiny 100 Kcparkovne 500 Kcmytne 200 Kcekologicka dan za vjezd do Prahy 1000 Kcspecialni prazska dan jako prispevek Bemovi na olympiadu 1000 Kcdan za vydychany vzduch v centru 500 Kcdan za neprazskou SPZ 500 Kcatd..
Dnešní den se opravdu povedl. Paroubek už plánuje jak zvýší sociální dávky a zdaní ty, kteří jsou schopní a vydělávají slušné peníze. A teď k tomu ještě tohle :-(. To se mi snad jenom zdá.
No .. mam pocit ze autor je uplne mimo a cely clanek vznikl tak, ze se nekde zaslechl o tom, ze bude mytne v praze... ale naprosto zadne informace si nedohledal.. jinak by vedel1) spusteni mytneho je navazano na dokonceni jihozapadni casti okruhu prahy (D1 - D5)2) spusteni mytneho je navazano na dokonceni tunelu blanka - ktere jsou velmi potrebne )nechapu jak nekdo tady mohl napsat, ze tunely blanka jsou k nicemu)3) severojizni magistrala nebude soucasti uzemi, kde se bude mytne platitBude zpoplatneno vicemene uzemi prazske mestske rezervace, nebude zasahovat prakticky zadne tranzitni komunikace pro cesty mimo tuto oblast, tudiz je cely clanek naprosto o nicem.
to jako že auta projíždějící památkovou rezervací vygenerují ty očekávané miliardy? no nevím nevím..... když ptáčka chytají hezky mu zpívají ... korupčníkům se nedá věřit - podle mě zdaní kde co.....
a jeste jedna vec - vzhledem k tomu, ze blanka v podstate duplikuje magistralu (spojeni sever jih) , tak by pak teoreticky ani moc nebranilo tomu, aby byla i magistrala zpoplatnena.
Zavedl bych mýtné ve všech obcích. Ať je sranda. Každý magistrát nebo městský úřad by si vybýral mýtné dle poptávky a nabídky.
parada, zavedeme mytne a omezime dopravu, a ti lide co prestanou jezdit autem budou jezdit MHD... teoreticky. by mne zajimalo jestli nekdo z tech kokotu co to vymysleli jel nekdy v poslednich letech okolo 7-8 hodiny metrem nejlepe trasa B napr. stanice Florenc. nekolikrat se mi stalo, ze jsem se do vagonu ani nedostal a co nastane az se tech x desitek tisic lidi z aut nacpe do MHD to bude peklo...a k tem cenam... uprimnou soustrast lidem co tam bydli, zony a jeste tohle...
Omezeni dopravy v centru je nutne. Je blbost zpoplatnovat prujezd, kdyz nekdy neni jina moznost. Ale nejakym zpusobem zpoplatnit vjezd tem, co nemusi jet autem, protoze maji moznost jet MHD, ale jsou na to prilis pohodlni, je urcite na miste. Stacilo by, aby kazdy, kdo nepotrebuje odvezt nic jineho, nez vlastni pohodlnou zadnici a par drobnosti, prestal vyuzivat auto a jezdil MHD a je po problemech s parkovanim i s ucpanym centrem. Na druhe strane, takhle selektivne to resit nejde...
Za předminulé republiky existovala vyhláška zakazující jízdu nevytíženého auta. Bohužel český člověk to dokázal obejít za pomoci falešného nákladu. Myslím, že v dnešní době by se určitě dost rozvinul obchod nafukovacími paňáky a antroidnímy roboty.
Myslím, že srovnávat dalniční síť ČR a SRN je směšné. Zatímco v SRN je spousta měst s počtem obyvatel nad půl milionu a potřebují tedy k vzájemnému propojení síť, v ČR existuje v tomto měřítku tak leda Praha a Brno. A spojnice dvou bodů je úsečka, která už nějakou dobu existuje a svou funkci plní.Praze by určitě neuškodila nějaká masivní investice do MHD a systému příměstské dráhy, která by v kombinaci s mýtným učinila město opět průjezdným.
nejde o počet obyvatelov, ale o to, že dnes má skoro každý auto. A kto nemá, tak nemiesto neho má niekto iný 2-3 autá. Takže by som dialnicou spojil mestá nad 50 tis obyvateľov ;)Podporí to jeho ďalší rozvoj a rozmach
Srovnani s Nemeckem kulha na obe nohy. Nemecko je demokraticka zeme dodrzujici ustavu a obcanska prava a ustavni soud nepripusti omezeni prava na svobodny pohyb a uz vubec ne dvoji ceny pro rezidenty a "vidlaky". V Evrope je snad vzor myta Londyn a Stockholm.O fasistickych tendencich v soucasne Anglii je zbytecne diskutovat, Stockholm je dopravne naprosto odlisny od Prahy a neni to transitni mesto. Budovani modrych zon a myt je cesta od obcanske spolecnosti lidi a srovnymi pravy ke zmrdske spolecnosti dle predstav ODS.Genialni napad z Prahy bude jiste zkopirovan jinde, jako se to deje s vetsinou "dobre minenych" opatreni. Az si myto zavede kazde mesto i vesnice , kterou nelze jednoduse objet, dostanem se do stredoveku. Bavi jeste nekoho zit ve spinave Praze, pokud teda zrovna nepracuje na Magistratu Hl. m. Prahy?
No nevim, Scheissumweltplaketten, ktere musite mit pro vjezd do ruznych mest, jsou take pekne svinstvo, zas bych to Nemecko tak neglorifikoval.
Od výstavby tunelu Blanka si mnozí slibují zlepšení dopravy v Praze. Avšak tunel dopravu z centra nejenže nevytěsní, ale naopak! Více v reportážích na www.webvize.cz - zadejte klíčová slova tunel
Ano, ano další výbornej nápad. První jsou modré zóny. Já mám například trvalé bydliště na P4 a momentálně bydlím u přítelkyně na P2. To pro mě znamená: domů smím až po 18:00 kde doufám že najdu místo ke stání v zóně která je placená jen mezi 8:00 a 18:00. A pak musím ještě pěkný kus pěšky (téměř denně tahám poměrně dost věcí, dvě ulice nic nejsou, ale když sebou taháte několik desítek Kg navíc tak je to opravdu nepříjemné). Ráno musím vypadnout do 8:00 včetně soboty. Když jedu za rodiči na P4 tak mám problém zaparkovat, protože se jedná o lokalitu kolem metra a tudíž se tam nahrne spousta aut které bezvadný systém modrých zón vytlačil o něco dále. Pokud potřebuji zajet ke kamarádovi, budocí tchyní, nebo kamkoliv jinam mám smůlu, musím použít MHD. Vzhledem k tomu že vozím často poměrně dost věcí, je pro mne MHD dost nevhodné. Odvézt/přivést babičku, nebo jen nákup je prostě problém, věčně trnu hrůzou kdy mě zase Měštáci zkasírují za 2500,- Kč za to že jsem se postaral o své příbuzné, což mne stálo zhruba 1/2 hodiny stání v modré zóně. Ano je to tak jak říkáte, do těchto oblastí jezdí lidé kteří tam musí a za to že tam musí, musí platit a platit.Mimochodem cca 100m od mého současného parkovacího místa na P2 se staví velké nadzemní parkoviště - již několik let - kolik asi takové staveniště, na kterém se neustále něco dělá - bez výsledku, ročně stojí?Dej blbci funkci a vymyslí hovadinu. Zajímalo by mne jak si úžasným systémem modrých zón poradili ti co je vymysleli, schválili a zavedli?! Opravdu by mne to zajímalo, kde bydlí, kde parkují a co za to platí.Je pravda že namísto investice do infrastruktury a zajištění plynulejšího provozu má zavedení mýtného víc pozitivních bodů (1.získají se tak prostředky, 2.omezí se provoz) pro město, ale bohužel již né pro lidi kteří v něm žijí.
Prima, tak jsem si shrnuli, kde je chyba. Máš i nějaká řešení? Teda řešení, která nebudou stát zbytek ČR miliardy jenom kvůli tomu, že potřebuješ občas naložit/vyložit babičku.Dej blbci fórum a hned se rozepíše na x odstavců, co všechno je špatně...
Zrušit zóny bez náhrady. Nikdy jsem neměl problém zaparkovat, když jsem jel za zákazníkem, většinou +- 1 lampa, přinejhorším jsem objel blok. Teď se zákazníkům v zónách oprava prodraží o dalšího zaměstnance, který jenom přiveze věci a po práci mne zase vyzvedne.
Jo ked idem na západnú stranu ČR, tak len v noci, lebo cez deň ma tá doprava na južnom obchvate ubíja, to je ako sťahovanie národov :D v noci tam je zopár áut.Riešenie je fatk na prd ;)U nás to nie je o nič lepšie, lebo u nás všetky poddimenzované cesty vedú do BA, ktorá je celá poddimenzovaná :DA pritom nemáme ani poriadnu diaľnicu, to čo sa že vraj nazýva dialnica ide od BA-PB, potom kúsok PB-ZA a potom kus za ružomberkom do Svitu, či čo je to tam za dieru, niečo pred Popradom, potom zas dlho nič a potom kúsok pred KE.Takže v ČR porobiť obchvaty okolo prahy a je to v pohode :Dčo sa týka nemecka tak to je fakt bomba systém ;)
Jesteze v Nemecku nejsou zacpy ;-)
jiste, protoze v Risi nemaji zacpy ale Stau..
tak nepovedal som, že nie su, ale aspoň ja som sa s nimi nestretol a kde som išiel, tak po dialnici ;)
Kdyz jsem premyslel o tom, co je napsano v clanku, tak me napadlo, komu by mel tento system slouzit? V centru uz moc Prazaku nebydli. Pamatky zastupitele nevoli. Napadaji me dva duvody proc tento system zavest:1. Pokles aut v centru - uvadeny pokles z cca. 300tis. na 230tis. je podle me zanedbatelny a v centru to bude k nerozeznani se dneskem.2. Vzrust ceny nemovitosti v centru Prahy, jejichz cena je podle me degradovana tragickou dostupnosti autem a pretizenou dopravou (hlucnost, prasnost). Ceny, ktere ma system stat, se mi zdaly naprosto nehorazne. Za ty penize, by to mohli vybirat lide a ne stroje. A stroje se pokud vim zavadeji tam, kde zvysuji efektivitu. Pokud by se jednalo jen o snizeni dopravy, slo by to vyresit temer zdarma, semafor by byl nastaven tak, ze by smerem do centra proste snizil propustnost a lepsi by byla volba jet jinudy. Pretizene doprave v Praze by navic tento system zasadil brutalni ranu, pokud by byl nasazen i na magistrale a hlavnich tepnach, o cemz pochybuju. Umim si predstavit, jak lide spechaji do prace na 7 rani, tak aby stihli projet zdarma. Zrejme by doslo ke koncentraci provozu a k totalni zacpe. Nekteri z ridicu, kteri v kolone zjisti, ze do 7 neprojedou se zacnou otacet v hustem provozu. Naopak pri navratu z prace si treba na 5 minut zaparkuji, aby neprojeli 5 minut pred 19:00 a nemuseli platit. Za tech 120 korun to podle me stoji. Ja bych klidne na 5 mimut zastavil na silnici, kdyby nebylo kam zaparkovat a kdyby nekdo prudil, tak bych rekl, ze mi to chciplo a nemuzu to nastartovat. Cena mi pripada jak z Dubaje. Za ty prachy by se snad dalo ze silnic udelat kanaly, kde by auta na lodce prevazeli za zpevu gondolieri. Podle me je to tak absurdni, ze jediny duvod proc cely tento napad byl zverejnen je ten, ze existuje jiny napad, ktery je tez absurdni a nepouzitelny, ale ve srovnani s timto to bude perfektni reseni.Osobne bych to videl jako marketingovou masaz na jinej SHIT!
4x
boze proc to sem davas 3x?
Jen ať to tam sere co to snese. Čím víc příspěvků, tím lepší diskuse :-D
1. pokles z 300 na 230 tisíc je téměř 24%, což by byl OBROVSKÝ pokles. Jiná města s mýtem dosáhli méně než 20%
Ja se na to všechno snazim divat pozitivne.Treba ty šašci jen zkousej co vsechno obycejnej čechácek snese............a ze snesem hodne.......budm jen nadavat a howno delat.....:-/
Přidávám se k těm, co považují mýto za nutnost. Podotýkám ještě, že redakce by neměla nechat psát články na takováto témata lidem, kteří nejsou schopni trochu většího nadhledu, vidět souvislosti, kteří nemají páru o tom co je to řídit i něco jiného než auto.Mýto není o tom nacpat kapsy nenažrancům. Město z toho taky extrémně nezbohatne. Toto téma taky není o tranzitu. NIKDO kdo nechce jet centrem Prahy centrem jet nemusí ať už jede kamkoliv. Okrajovými částmi ano, ale ne centrem. Okrajových částí by se mýto týkat nemělo a dálniční okruh zásadně nevyřeší zácpy v centru (ten vyřeší zácpy na magistrále a okolí).Mýto je především o tom přesvědčit ty, co do centra Prahy nemusí nutně jet autem, aby tam autem nejeli. Je to o lidech bydlejících za Prahou, kteří každé ráno jedou do centra, kde pak auto celý den nechají stát a večer zase jedou pryč mimo Prahu. Tato auta pravidelně ráno i večer ucpávají Prahu a tato auto je potřeba regulovat. Řešením je kvalitní síť P+R parkovišť, která je na některých okrajích Prahy docela slabá. Nicméně i když síť P+R bude, i tak většina těchto lidí své návyky nezmění jen tak. Donutí je k tomu až mýto, až pokud se jim skutečně nevyplatí do toho centra jet. Plakat nad chudáky residenty je úplně předčasné. Všude, kde mýto již funguje, mají rezidenti zvláštní podmínky.
Tak me porad, bydlim ve Vrsovicih a kamaradka bydli na Strosmajeraku. Kdyz jdeme na pivko, jedime MHD. Kdyz jedem za Prahu na luze ci kola, tak ji vyzvedavam. Popravde neznam zadnou lepsi cestu nez si vyskakat magistralu. Mas pravdu, muzu to objet asi 15x delsi jizni spojkou, tunelama a Letnou( ted je zavrena, takze zase centrem) a to je v Pa k veceru tak na par hodin. Pres magistralu asi neco pres 5km.(pre Floru, Liben a Florenc to take odmitam) Cekam na radu, jak nejezdit pres centrum, ktere jiste Magistrala a i Vinohradska jsou. On ne kazdy bydli na okraji.
proti mýtu nic nemám, ale dokud nebude obchvat jke to blbost.řekni mi kudy pojedeš z ruzyně do bohnic, aniž bys musel přes centrum?
já třeba P+R v letňanech využívám s chutí a nejsem sám, když to tam vidím. i bez mýta. jenže na jednu cestu do prahy u mě připadá deset průjezdů. a na ty mi P+R jsou naprd. sice chápu, že v centru nemáte rádi provoz, jenže jižní spojka už nepojme provoz z magistrály, už takhle to tam některý dny jede krokem auto na autu, u baranďáku je parkoviště. uvidíme jak pomůže ta spojka d1-d5 jižní spojce u baranďáku. do tý doby nelze omezení v centru vymýšlet.
Zalezi v kolik hodin jedes. Pokud je to rano nekdy mezi 7 a 9 h pak jizda centrem a po jizni spojce vyjdou casove hodne podobne
1) Mýta (umělé omezení dopravy) v historických centrech měst jsou nutné, neb v době, kdy se centra stavěla nemohli tušit, že každý obyvatel centra bude chtít jezdit v plechové krabici 2 * 5 m. Jiné řešení by bylo zbourat polovinu hist. budov, rozšířit ulice, zbylé budovy podkopat parkovišťi. Kamenné mosty nahradit betonovými. To zaplať Pánbu spousta lidí nechce. Je to prostě specifikum historických čtvrťí, kdo nechce, bydlí v moderních čtvrtích.2) Nedostavěný okruh je ostuda, na druhou stranu proč na to mají doplácet obyvatelé a historie centra. Nechť ti, co nemají kudy jezdit, tlačí, ať se okruhy dostaví a neřeší svůj problém uvalením problémů na jiné.3) Financování výstavby a provozu je skandál, jako skoro každá veřejná zakázka v ČR. Kdy se tady přestane veřeně krást, kdo ví?
ad 2) ti co nemají kudy jezdit, v praze většinou nebydlí a nevolí, takže je to hlavně váš problém, místních, že volíte populisty. jestli se toho někdo zbavuje, tak je to praha. najednou by se měla o to starat celá republika. ale když si praha rozhodovala o olympiádě, která má vliv na celou republiku, tak radnice a místní prskali, co do toho zbytek republiky kecá, že je to akce prahy. tak když nemáme do vaších věci kecat, tak se starejte.
to Ufi: mala pripominka - slovo populista jsi pouzil presne v opacnem vyznamu nez to slovo znamena
3) dokud bude po teto planete chodit clovek, krast se bude. Uspech bude uz jen to, aby se kradlo min. Kazdy ale musi zacit sam u sebe - viz stahovani nelegalniho SW, vypalovani DVD, kopirovani hudby a pod. Jak je vysoka mira obchazeni zakonu beznym lidem, umerne tomu je vysoka mira korupce mezi podnikatelskymi a politickymi elitami. Tech par tisic politiku nevychova narod, narod musi vychovat sve politiky.
Totální blábol - asi nevíte, že ryba vždy smrdí od hlavy. Navíc od té doby, co platíme nehorázné autorské poplatky za prázdná média, tak nevidím důvod komukoli platit za filmy a hudbu.
Super, takze politici uz nejsou "elita" naroda, ale sbor suntu a zmetku co po zaryti cumaku do koryta hledaji zpusob jak obejit zakony, tak aby z toho neco kaplo ... krast se bude porad a ted diky Langerovi se muze krast i organizovane. Diky Ivanku ...
Lze jistě pochopit, že doprava zatěžuje Prahu. Ale to zatěžuje každou obec, přes kterou vede nějaká trochu pořádná cesta, mezinárodní, 1. třídy atd. Bude-li moci vybírat mýto Praha, proč ne třeba Ústí nad Labem? Stít už své peníze ze spotřební daně sebral, za známky a mýto na dálnicích také a protože jezdit se musí, můžeme pokračovat. Městské mýto je obrovský prostor, tak hurá do něj! Jsou to jen další a další daně.... JB
Mýto v Praze ano, nic bych proti tomu neměl, ale jedině pokud bude hotový okruh, aby nemuseli platit lidé, kteří nemohou jet jinak než centrem. To zaprvé. A zadruhé, aby platili rezidenti, kteří zde bydlí a platí své daně, které z velké části dostává město, přes 7 tisíc, to je neskutečně nehorázná sprostost! 3-[ 3-[ 3-[
Hele, hlavně se uklidni :-D Nedej na žvanění autora. Chci-li se centru vyhnout, tak mám možnost, Jižní spojka + západní obchvat funguje. Ano, je to delší, ale funguje to. Nikdo tě nenutí jezdit po magistrále ! Jediné kde je problém je severozápdaní část, neb ekofašisté a slivenečtí burani to úspěšně blokují výstavbu této části okruhu.
promiňte, naštěstí nejsem Pražák, ale vrtá mně hlavou praktické řešení cena >: proč je třeba mýto a nestačí kombinace levnějších a hned dostupných řešení (zákazové značky na vjezdech doplněné výjimkou + jednodenní karty + zdražení karet pro místní + mastné pokuty a hromada bodů pro ty, co zákaz nerespektují) ? Tohle by snad miliardu nestálo a v čem by byl výsledek zásadně jiný ?
Rovnice je jednoducha - jenom myto zajisti 100% vyber stanovenych poplatku. Jakmile plati to co navrhujes, desitky % lidi nezaplati (aby to bylo mozne uhlidat alespon z casti, ve meste by muselo byt desetitisice strazniku kteri by jenom hlidali projizdejici a parkujici auta) - ztrata z toho plynouci by byla podstatne vetsi nez nakaldy na myto.
nevím jestli to je rokama, ale mám pocit že se dnes jednoduché problémy řeší složitě.- dopravní značení + známky za sklem sice nejsou 100%, ale budou levnější- stačilo by je doplnit exponenciálně rostoucími tresty (1. pokuta = 1.000Kč ... 5. pokuta už 30.000Kč...)- peníze z pokut snadno zaplatí nové lidi v městské policii- časem stoupne efektivita třeba na 90%, což bohatě stačí (100% nefunguje nic)Místo toho se vymýšlejí miliardové projekty, na kterých se po spuštění najde stejně spousta chyb. Argumentuje se neexistující podporou v zákonech namísto nabízející se snahy jen upravit zákon (=zavedení stupňující se výše pokut nebo odebírání bodů za vícenásobné totožné přestupky). P.S. ztráta by byla větší než náklady na mýto :-) jaká ztráta ? kolik jsme pak "ztratili" za poslední roky v Praze, kolik v ostatních městech ? Ztráta nebo zisk se začne počítat až v okamžiku podepsání miliardové smlouvy. Pokud to bude smlouva jen na 50 miliónů za značení, budeme snad ve skoro miliardovém zisku ? Jen hrátky s čísly (a mými daněmi)
Proč desetitisíce strážníků :-O ? Stačilo by jich právě tolik, aby odradili většinu lidí od nezaplacení. Ovšem představa, že by po Václaváku a okolí běhalo víc strážníků než turistů, mi přijde docela zajímavá :-)
Mýtné je naprosto v pořádku, co je problém je fakt, že stále nejsou dostavěné vnitřní a vnější okruhy. A za to bohužel nemůže magistrát, jako neustálé obstrukce různých rádobyzelených lidí, kteří protestují proti stavbě dálnice, i když by znamenala faktické snížení exhalací.Krom toho jestli jste viděli plán prahy, kde bude zavedeno mýtné (proč jste jej jsem nedali? asi proto že by bylo vidět jak jsou vaše argumenty nesmyslné), tak byste viděli, že se jedná fakticky jen o vjezd do historického centra, kde auta prostě nemají co dělat. A platí jen pro denní období, zásobování atd. může probíhat v noci a brzy ráno, stejně jako v každém jiném velkoměstě.Co se týče těch dálničních okruhů - koukněte se na výstavbu dálnic a jaká bude jejich finální podoba. Zjistíte, že to po čem voláte se právě staví, jen opět to jaksi trvá a opět hlavně kvůli zeleným obstrukcím.IMHO největší problém dnes (kromě ekoteroristů) je nízké dálniční mýtné - v rakousku, slovinsku, chorvatsku ... zaplatíte několik set korun za jeden průjezd osobního auta, u nás to je na celý rok, a tak se autům vyplatí jezdit přes ČR (po přistoupení k Shengenu u nás skokově stoupla doprava až o stovky procent). A právě nedostavěná dálniční síť a okruhy (které měly být podle původních plánů hotové předloni), způsobují (nejenom v Praze) paseku.
Vy mate pocit ze v tomto centru je hodne hypermarketu, ktere muhou byt zasobovany v noci? Nebo si snad myslite ze ta jedna dve prodavacky v tech mensich obchudcich budou cekat brzy rano pred otvirackou az jim dovezete zbozi? Blbost.K tomu centru, jiste samotne centrum at si klidne zpoplatni,ale v planu je i magistrala a ta s centrem nic spolecneho nema, kdyz je to jedna z hlavnich dopravnich tepen, at zpoplati vyjezdy z ni do centra, ale takhle tedy nee.
Myslím, že když bude pořádný okruh kolem Prahy, tak jakýkoliv mýtný systém postrádá smysl, protože se logicky stane prodělečným. Jsem Pražák a do centra bohužel musím a doufám, že nám Pražákům, o které jim tak jde, to nikdy neudělají. Za 2+1 18 000,- měsíčně holej nájem, myslím, že tu platíme už dost a že by nás konečně mohli nechat trochu žít. Já snad už neznám nikoho kdo by nebyl nasranej.
Jakési rozumné mýto má smysl, ale ne zde, kdy opravdu Prahu není možno objet. Ale nechat platit mýto bydlící je k*rvárna I. řádu. Máte tam na magistrátu dobrý debily (neříkám, že u nás je nemáme).
Je to takový mýtus, že okruhy něco vyřeší, ale skutečnost je jiná. Okruh má třeba Londýn, Paříž nebo Mnichov a ta města jsou uvnitř stejně permanentně ucpaná. Ještě jsem neviděl průjezdné velkoměsto typu Praha.
V Mnichove bych o nejakem velkem traficu nemluvil. Maji to docel povedene. Londyn moc dobre neznam, ale on pocet obyvatel kolem 60mil lidi na rozloze strednich cech je asi kategorie.A Paris ma tri problemy. Jejich specilani unikatni system odbocovani a krizovatek, na dalnicnim obchvatu prednost z prava systemem vjzdeni neprimerenou rychlosti a Francouze za volantem.Je znat, ze jsi v techto mestech nikdy jako ridic nebyl. bv
Dejme tomu, že Mnichov má jakž takž udělaný obchvat. Jet do centra nebo tam dokonce zaparkovat je ale stejně za trest. Vzhledem k tomu, že tam dost často jezdím, o tom něco vím. Radši jedu vlakem a pak MHD, které je ovšem ve srovnání s Prahou funkční.
Jsem pro okamžité zavedení mýta v Praze, jiné taxy pro pražáky a jiné, výrazně vyšší, pro ostatní. Městu se výrazně ulehčí, bude zde méně hluku, špíny, kolon aut a buranů. Holt, Jaryn jedoucí z Brna do Teplic nepojede po magistrále, ale po Jižní spojce a ještě si připlatí. Holt všichni ostatní návštěvníci města nechají své auto na odstavných parkovištích u králikáren na okraji Prahy a do centra budou pokračovat MHD. Stejně jako se všichni obyvatelé satelitů za Prahou se naučí jezdit MHD. Se zavedením mýta bylo včera pozde. Vidím to dnes a denně v kolonách na magistrále, minimálně třetina aut jsou mimopražští. Ale ono je to kolem Muzea kratší a rychlejší i přest ty kolony, než se kodrcat po spojce, že? 3-[ Příště prostě zaplatíte, no :-D:-D
ty komiku, kdyby se teďka všichni, co prahou jenom projíždějí kolem koně, přesunuli na jížní spojku, tak nastane okamžitý kolaps. už teď je tam někdy husto a kapacita je na 100% vyčerpána a u baranďáku je pravidelný špunt. naštěstí jezdím jenom většinou trasu d8-d1, takže ten kousek po spojce přeskáču. nejdřív se musí dodělat okruh a ne jenom buzerovat, rád se praze s chutí vyhnu.a jinak, když máte rád mýto, tak bych ho zavedl třeba u nás pro lufťáky s A na značce, kteří taky kvůli ušetření jednoho kilometru jezdí u nás přes centrum, ačkoli můžou jet po lepší silnici mimo centrum pořád po hlavní. ale ten ušetřený kilometr, to se vyplatí, kodrcat se centrem a pořád brzdit. :-D
A o tom to je. Jako pražák chci mýtné v Praze, ale neupírám ti právo mýt totéž u vás. Proč by každá obec nemohla vybírat za průjezd, který její obyvatele poškozuje?
Pro fňukálky: Tak, hezky si osušte slzičky a pak řekněte mamince ať vám to pofouká. Jak vás ti oškliví radní zlobí... A klidně si ještě večer poplačte do polštářku.Pro normální inteligentní čtenáře: řešení je jednoduché. Předpokládám, že ve volbách hodili do urny papírek i se jménem člověka, kterého považujete za důvěryhodného. Napište svou rozhořčenou reakci i jemu - koneckonců ať už jste volili kohokoliv, má na pražské radnici své soukmenovce (http://magistrat.praha-mesto.cz/). Ve chvíli, kdy se podobných dopisů objeví dost, myslím že radnice svůj záměr rychle přehodnotí...Pro normální čtenáře: řešení existuje. předpokládám, že jste ve volbách hodili svůj papírek pro určitou stranu. Na jejich webu zjistěte odpovídající email a svěřte se mu se svými obavami. Pokud se takovýchto dopisů objeví více, je reálná šance že bude projet odsunut až po dalších volbách.Pro smutné realisty: Udělejte co můžete, ale s mýtným počítejte. Přece jen je u nás o moc víc diskuzních a hospodských fňukalů než normálních a inteligentních čtenářů...
A ty už jsi někomu napsal?
co bys řekl?
Řekl bych, že ne.
Míra vychcanosti, zkorumpovanosti a nenažranosti pražského magistrátu se tímto posunula do zcela nové dimenze. Co mi připadá ještě neuvěřitelnější, že se tu v diskuzi najdou i lidé, kteří to začali hájit.. zřejmě to na magistrátu dostali nějací úředníci jako befel. Mám pocit, že čím dál tím víc selhávají jakákoli rozumná a legální řešení podobných situací. Co s tím sakra dělat? Udělat to jako v Moravských Budějovicích, sebrat crum patch a pro změnu ho vrazit někomu na radnici do hlavy???
Bojím se, že v tuto chvíli je to jediné funkční řešení ...:-/
Přečtení tohoto článku mi zkazilo den :-| To už zase ty primitivové okoukali věcičky v jiných velkých městech na světě, kde je však jiná situace. Tohle je fakt pravidlem... pokud něco vymyslej a stojí to zaprd, tak se vymlouvaj, že podobně to funguje v jiných evropských zemích. Pokaždý to máme předražený a nekvalitní.
Prostudováním níže uvedeného odkazu asi Janda a méně inteligenčně nadaní spolukomentátoři zjistí, že o "tom chybějícím" pražském okruhu neví vůbec nic:http://www.okruhprahy.cz/index.php?t=circulars&n=sokp-jednotlive-stavby-14
Na těch stránkách něco je? Kromě funkčního menu a mapy se mi tam nic nezobrazuje. :-/
pán je asi spammer. krom toho, že je úplně jedno, co tam je nebo není, jezdit domů za 7 tisíc za rok nebo 30 korun denně, to je vážně špatný vtip za jakýchkoli okolností! a to je pro místní!no a systém pro takové území za tolik miliard, k tomu už radši nic neříkám.
A co to rika k veci, ty inteligente? Tady nejde o to, jak slozite nebo jak dlouho se to stavi, tady jde o to, ze ten okruh je na uplne spatnem miste. Presne jak se pise v clanku, Vestec-Lahovice-Slivenec, to je totalni magorina, vzdyt to je par kilaku od soucasnych komunikaci, to neresi vubec nic.Krom toho, ze slozitosti se stavenim soucasneho okruhu skutecne nejde resit tim, ze zavedu v centru myto, kdyz ridice neni kam vyhnat. To je podstata veci.Takze myto klidne, ale v dobe, kdy bude okruh, ktery dovoli Praze se totalne vyhnout. Tj. treba transit do SRN pojede opravdu nekudy z Benesova do Berouna a ne po jizni spojce a nejlepsi cesta na Teplice nepovede kolem Vaclavaku.Mysli, nez neco napises.
Na odkazovaném webu je jeden průsečík s Jandovým článkem: a to konkrétně datum dokončení jižní části obchvatu Prahy, která odlehčí magistrále - rok 2010-11. Zkusme si to dát do souvislostí s datem zavedení mýta a s lamentací na chybějící obchvat.
Budme radi aspon za tento jizni obchvat, ktery mi povede kilometr od baraku. Kazdy den lituju chlapy v kamionu na sjezdu z magistraly na jizni spojku. Budme radi za tenhle kousek asfaltu. Na dlouhou dobu to bude jediny co se postavi u Prahy.
Sem pro mýto. že je v tom asi korupce je jasný, že je otázka jak konkrétně to provést to taky souhlasím, ale sem pro. jen si myslím, že území by mělo být větší - cca Libeňák, Ohrada, Bohdalec, Palačák, Anděl. S tím, že si dovedu představit, že ta zóna navíc od současnýho návrhu by byla třeba o 40% levnější.Praha musí spolupracovat nejen na řešení dopravy s okolím a se státem, ale zároveň je samostatná správní jednotka a musí řešit své vlastní problémy. Jedním z nich je nesnesitelné a hlavně nesmyslné množství aut - prach, zplodiny, hluk, zátěž vozovek... A odhadem 40-60% aut v Praze nemá na silnici co dělat. Prdel si v nich vozí líní a bezohlední křupani (to není o původu či místě bydliště ale o tom co mají v hlavě) co považují ježdění v autě za své právo (a výsadu sebe sama hodnou páč MHD je sockoshit) a okázale přitom kadí na všechny ostatní (ty co automobilovou dopravu zkutečně potřebují ale musí stát v zácpě, ty co musí dýchat to svinstvo ...).
Jsem také pro.Co by venkovský křupan jsem byl opět po delší době v Praze za kultůůůrou. No, představení to byly pěkné, což o to, ale co s Prahou v oblasti, které se plánované mýto týká?Všude, kde se za mého mládí dalo najíst nebo třeba koupit dobrou knihu, je nějaký butik, banka, hotel nebo stánky s cetkami. Kde bylo co k vidění je tak mastné vstupné, že tam už nelezu ...Je sice pravdou, že tam kde ty cetky jsou, je také obvykle vše opraveno a o pár ulic vedle je to ve stavu, který si pamatuji z doby před 20 lety, ale doba, kdy jsem do Prahy jezdíval rád kvůli dobrému pocitu, že návštěva stála za to, je i přes toto pozlátko dávno pryč. Pochopily to i mé dospělé děti a jak se zdá, tak velká část zbytku česka také. Rezidentům z centra, ale i lidem ze satelitů vůbec nezávidím. V centru nejsou vhodné podmínky pro život a v satelitech to je s dopravou asi tak, jako když já jedu do krajského města. Jen s tím rozdílem, že já to mám do krajského města blíž a jsem tam dříve. Kdysi mimo Prahu koloval tento vtípek – Celou Prahu je třeba oplotit a u výjezdů dát kulometná hnízda. Kdo chce dovnitř může, kdo chce ven, zastřelit. Dnes bych z humanitárních důvodů ty kulometné hnízda odstranil a kdo může ať uteče dokud to jde. Opravdu není o co stát.Ve výsledku tak raději zůstanu tím křupanem a v případě nejvyšší nutnosti kdy skutečně musím služebně matičku Prahu navštívit, tak využiji výhod P+R nebo pendolina. A tak z mého pohledu venkovského křupana hlasuji pro to, ať se mýtné zavede, stejně není důvod do Prahy jezdit (mimo ten nešťastný průtah, který patrně zpoplatněný nebude).
problem je v tom, ze nam tady do toho kecaj lidi, ktery nemaj vubec tuseni, o cem to je bydlet ve meste a akorat zavidej. asi tak jako bych ja navrhoval, aby v horni-dolni zavedly poplatky za vjezd vozidel s hnojem.takze, kdyz se vam tu nelibi krupani, tak sem nejezdete. nerejpejte, hledte si svyho hnoje. my si budem hledet naseho.
Tak tohle si zaslouží další defenestraci. Klíče a znovu do ulic......
Zlatý bolševik??? To myslíte vážně? Jsou to právě ti bolševici, kteří na obchvaty několik desítek let kašlali. Nebo se domníváte, že okruhy jinde v Evropě vznikali jen za posledních 20 let?
zadny klice ale tyce :-)
jdu s tebou!
Já taky, kurvy špinavý
No prima kluci, to jste už tři. Tak jste si tady na fóru vyzuřili svoji ubohoučkou nemohoucnost a život jde dál, že?
Já se připojím, beru i vlastní tyč...
Bude to opet stejne jako u ZPS, kde je vyzadovano trvale bydliste a nestaci jen najemni smlouva ?
A nemas to fuk? 7 nebo 25 litru za rok, to mi prijde byt na odstrel oboji.Neni to vubec prdel? Chces dojet domu? Zaplat. Chces parkovat pred svym domem? Zaplat. Co bude priste? Platba za dychani vzduchu v centru podle inhalovanych litru?
Chces projit okolo sveho bytu - nemas sanci, ani kdybys zaplatil (kup si vrtulnik). Chces prejit pres ulic - kup si auto. Chces dychat vzduch v centru - kup si dychaci bombu. :-D:-D:-D
To zní pravděpodobně:-(
Kurvy modréé zakurvenéé! To si dělaj prdel.. Myto na howno, modrý zony na howno, doprava v Praze taky na , super karta do MHD která vás sleduje na každym rohu a kterou když chcete tak musíte podepsat že svoje udaje dáváte všanc třetím stranám.. to je taky ohromná výhra 3-[3-[3-[Už mě ta Praha prostě sere! To že nějakýho rudýho kreténa za komunistu napadlo svést všechny dálnici do centra města s tim už ted nic neuděláme, ale prostě se musí udělat okruh. ODS už je na radnici nějakej ten pátek tak taky mohli začít trošku dřív s obchvatem..ODS si koleduje, že se naserou i Pražani a pošlou je taky k šípku.. A to měl dneska Bém v Otázkách plnou hubu keců jak se musí ODS radikálně změnit. Idiot 3-[
jj svata pravda ty kurvy na radnici z nas tahaj prachy ktery mizi buhvikde a za chvili z nas budou snad fakt tahat prachy za vzduch co dychame
Nejen neúměrné zdražování nájemného v Praze, ale i drahé mýtné a neúčelný tunel Blanka, ze kterých jistě nějaká ta korunka ukápne "vedle", ale i parkovací zóny. I z nich se jistě nějaká ta korunka odkutálí. To vše má za cíl vyhnat z metropole nižší a střední třídu obyvatelstva, která ne vždy volí modrou magistrátní elitu! A problematika dopravy v Praze? Radní Steiner tomu rozumí asi jako koza petželi, tak se nedivte. Více o zbytečnosti tunelu Blanka na www.webvize.cz
Četl jsem o tom o víkendu a byl jsem z toho v šoku. Jak někdo vůbec může seriózně třeba jen na moment uvažovat o zavedení takového nesmyslu? Já říkám to samé: nechci do Prahy jezdit, ale to mi nejdřív musíte postavit silnici, abych mohl jet jinudy! Jinak jeto fakt jen dodatečné zdanění. A právě proto si myslím, že to zavedou co nejdříve a občane, poser se :-/
Pro řešení problému Prahy bych navrhoval použít osvědčené know-how z roku 1945 a pražáky jako škůdce národa vystěhovat a Prahu zrušit bez náhrady. Pražáci by měli být vystěhováni do pohraničí, nejlépe na Šumavu, kde zůstalo dostatek životního prostoru po 3miliónech vysídlených spoluobčanů. Tam by mohli zabydlet krásný kus krajiny a užít si zdravého vzduchu, který jim v zakouřeném a smradlavém ďolíku kolem vltavy evidentně chybí. To se projevuje i produkcí naprosto imbecilních nápadů jako je například i tento s mýtem. Na otázku co s územím velké prahy po vysídlení je možno se opět vrátit k úspěšné kultivaci pohraničí, které logicky vyústilo po revoluci vyhlášením NP Šumava. Tohoto cíle by po okamžitém stržení všech objektů v praze a třicetiletém hospodaření vojenských lesů bylo taky určitě dosaženo. Rozmanitost rostliných a živočišných druhů by bezpochyby odůvodnila vznik NP Praha se samozřejmým zákazem vstupu návštěvníků. Z hlediska technického by se muselo území prahy oplotit a strážit, aby se pražáci pokoutně nemohli vrátit a nasadit PS-áky se psy, elektrické dráty a pískové uvláčené zóny , které pražáci zavedli poválce na západní hranici, aby udrželi své otroky, kteří na ně čtyřicet let dřeli. Pražáci by konečně mohli projevit již zakrnělou schopnost pracovat a ne jen si užívat plodů práce ostatních, kteří na ně daňově otročí. Tím ba se reálně mohlo zvednout HDP........ Toto téma se dá rozvíjet téměř do nekonečna. Struktura dálniční sítě je téma na samostatnou kapitolu, neboť je projektem chovanců bohnické léčebny.
Jenom ne na Šumavu. Ještě by tam začali budovat to své podnikatelské baroko satelitních kolonek. Ať si tou svoji slavnou architekturu przní jen Prahu a okolí.
Nehorázné je, že vy mototeroristi neustále kazíte ovzduší a to hlavně ve velkých městech; zabíjíte nevinné chodce a cyklisty a ještě nehorázně plundrujete planetu (až dojde ropa, nebude z čeho vyrábět např. léky). Takže mýtné ve velkých městech mělo být už dávno a pořádně mastná ekologická daň (tak alespoň 500%) na PHM!!!
Velmi vtipné :-)):-Dpopravdě, ani nevěřím, že to bylo myšleno vážně...Ale kdyby přece náhodou, tak jel(a) jste už někdy po centru Prahy autem?Zjevně asi ne....
To by teprve byl ŘEV, až by se takováhle pitomost promítla do cen potravin....:-D
Popravdě, asi nebyl.Na ceně rohlíku přivezenému do Prahy z Radotína za 2,50 se doprava podílí 0,05 korunami. Pokud by byla na dopravu 500% daň, taky by cena rohlíku stoupla maximálně na 2,80 - myslím, že to nikoho trápit nebude.Horší to bude u rohlíků za 1,10 dovezeného do Prahy z Brna. Třeba je pak přestanou dovážet a Pražané si konečně nasnídají.;-)
A zmizi nesmyslné transporty přes celou republiku čehokoliv kamkoliv do meziskladů. Nesmyslnosti typu vyrobí se např. pomazánkové máslo v Bystřici pod Hostýnem (NET Plasy) do kelímků pro Tesco, Kaufland, Billa, Hypernova, Lidl, Makro atd. rozveze se do jejich centrálních skladů (vesměs do Prahy) a pak se zpátky zase naváži do místa výroby.
Nebo nehoráznosti typu, kdy šéfstvo hypermarketu zavolá dodavateli pečiva v osm večer, že dochází rohlíky, protože regál musí vypadat dobře plně zaplněný. A za hodiny jim zase zavolá, ať si většinu neprodaných z předchozí várky zase odvezou zpátky.
Heleďte, tak ano ať si postaví mítné v Praze, ale ať pak všem občanům ČR, kteří mají auto příjde složenak 1.1. a naní bude zmiňovaná částka. Jsem z Prahy a sorry, ale abych platil roční parkovné na modrých zonách. Popřípaďe parkovací hodiny, které jsou stejně, tak nesmyslné, tak nato bych potřeboval dvojnásobný plat. A jestli mi řekne někdo z těch idiotů, kteří toto vymýšlí, že se tím něco zlepší, tak jim osobně nakopu prdel. Co já za to můžu, že můj zaměstnavatel sídlí v centru a že věci, které sebou tahám na různé akce se nedají tahat MHD. Vlastně zachvylku budou ponás chtít peníze i za tože dýcháme vzduch a nedej bože, že se nadechneme víckrát než je v normě. Tak doporučuji udělat další defenestraci a opravdu je vyhodit z okna možná po dopadu na zem by se jim rozsítilo. Lidi proberme se proč platíme na někoho, kdo se jen maže. Čím dál to zpěje ktomu, že asi brzo vytáhneme opět klíče. Už to přesahuje meze oni mají vše zdarma a ještě berou naše prachy a jim to je pořád málo.........
Myslím, že jsi to popsal přesně!Proč mám já pořád dokola cpát své peníze do systému, který pro mě nazpět VŮBEC nic neudělá, je to jak černá díra na peníze...Problém je v tom, že lidi nadávaj max. tady a v hospodě, ale nakonec pokorně jdou jak ovce v davu a platí a platí..."Velký bratr" jen dál a dál zkouší co všechno si necháme líbit... Bohužel....
Jsi malinko mimo nemyslis? Proc by ostatni obcani meli platit za neco, co si vymysli zastupitele ktery jste si zvolili. Ale, jestli tem ostatnim das platy jako jsou v Praze, tak at ty slozenky klidne prijdou :-)
Asi jsi nepochopil jakou složenku, co? Složenku kde by nám stát ty peníze na to poslal né, kde mi bychom platili.... To znamená že jediný, kdo by zde platil by byli cizinci... A nevím očem mluvíš platy v Praze? Já nevím jakou máš představu, že se tady nevidělává, ale spočítej si jedna a jedna. Průměrný plat v Praze je 26tisic. Z toho potraviny jsou tu dražší o 10% to znamená na osobu 4500,- a to není nic nobl, Nájemné tu je normální 12000,- bez služeb cca 2500,- a zůstane ti 7000,- a to nepočítám benzín a osobní život, tak se konečně probuďte vy, co jste mimo Pražští. A uvědomte si, že možná máme větší příjem, ale i větší náklady. Já taky nepocházím odsud, ale kdo nepracuje ten tu nepřežije. A kdo si myslí, že je pražáci jsou zlatokopi, tak ať sem příjde a ukáže se.... Zajímalo by mě, jak by pochodil.
Tak to nechápu lidi co raději dají za nájem 12 tis., když mohou investovat do vlastního a mít za ty prachy hypotéku nebo stavebko.:-/ To je jak půjčovat si auto z autopůjčovny na letišti místo si ho koupit na leasing.
Zvláštní je, ža v českých končinách jak někdo čuchne k funkci ve státní správě či samosprávě, zpravidla se mu ihned zatemní mozek. A to platí obecně, nejen v Praze.Ale nelamntujme obecně, stačí se soustředit na problém mýta:1. Praze akutně chybí především velký okruh. Zatím se staví (po téměř dvaceti letech) jeho jižní část, jenže ona je potřeba i ta severní, například proto, že když nějaký jouda převrhne kamion na té jižní (což bude několikrát týdně, je vše při starém).2. Praha akutně a ihned potřebuje zrušit patologickým mozkem vymyšlený semafor na nájezdu na Barrandovský most, který denně produkuje kilometrové fronty a nahradit jej něčím, co sice není tak ryze originálně české, ale zato funguje. Například stejným napojením, jaké je na spoji A22/A23 ve Vídni. Jednoduché bezvadné a funkční řešení, obdobná situace, žádné fronty na žádném ze směrů.3. Praha potřebuje okamžitě a ihned zrušit modré zóny a jejich autory zavřít do Bohnic. Vzor funkčního řešení viz kdekoli na jih a západ od našich hranic.4. Praha potřebuje přeřešit systém nesmyslných jednosměrek, které vytvářejí zamotané uzly a tisíce aut zavírají do neprůjezdných špuntů. Vzor funkčního řešení viz kdekoli na jih a západ od našich hranic.5. Praha potřebuje dobudovat systém podzemních a nadzemních parkovacích domů zejména na území P2, P3 a P7 (shodou okolností je to ne náhodou shodné s místy zběsilých modrých zón). Vzor funkčního řešení viz kdekoli na jih a západ od našich hranic.6. Praha potřebuje vyvézt všechny, které hloupost s mýtem napadla, do Londýna, aby se podívali, že TOTO opravdu není řešení. Kouzlo spočívá v jednoduchosti. Nikdo dnes nejezdí do centra proto, aby se ním projel. Kdo tam jede, tak tam z nějakého důvodu potřebuje jet. Pokud mu organizace dopravy účinně brání na místo dojet, zaparkovat (za poplatek, samozřejmě), vyřídit nutné a odjet, je to špatně. Současný stav v bodech 3,4 a 5 ho nutí jezdit, kroužit, hledat, ztrácet čas, ucpávat silnice. Problém není v tom, že se tam vjíždí. Problém je v nesmyslné organizaci směrů a nesmyslné organizaci parkování. Vzor funkčního řešení viz kdekoli na jih a západ od našich hranic.5. Praha potřebu
napiš mi, kde na to vzít. Ale nevymejšlej si žádný čísla, reálně... kde vezmeš miliardy na obchvaty, nové nadjezdy, a podzemní garáže? Jedna věc je teoretizování a druhá praxe. Peníze nejsou a nebudou. Praha nemá love na prodlužování metra, obchvaty, garáže najednou. Metro si cálujeme z velké části ze svého zbytek na dluh. I na ostatní věci je potřeba vzít prachy... A pak ti tamhle lobisti z Osateavy řeknou že potřebujou dalnici až do Polska a že to pragocentrismus kdybysme si postavili další kus obchvatu .. tak se prachy daj jim ....Rád si tu počkám kdo tu reálně navrhne kde na to vzít (a nekrást) ..... sem si 100% jistý že ty peníze nenajdeš. a když jo, budou chybět jinde ...
Jsi to tady tak hezky teoreticky rozebral. Krásná ukázka vrcholné technokracie, chybí tomu snad jenom razítko. Pokud máš peníze, můžeš zainvestovat.Proč by ale měly všecny peníze na dopravní síť jít jenom do Prahy a ještě navíc na podoporu individuální automobilové dopravy?Naproti tomu zřízení mýtného nestojí ve srovnání s městskými okruhy (které stejně zas tak moc neřeší) prakticky nic, dá se zavést hned a po určité době začne městu dokonce vydělávat. Tak kde je problém?
Mas castecne pravdu, ale kolik % vozoveho parku CR ma SPZ Axx-xxxx nebo RZ xAx-xxxx ? Mas dal epravdu, ze cokoliv je lespi vyridit MHD nez autem a i vice logicke. Ale ono neco tak nejde? Uz vidim, jak tahate v MHD server s prislusenstvim za nekolik milionu korun.A dale opravdu do centra autem musite, i kdyz nechcete. A to je ten nejvetsi problem.Bylo by jeste jedno nerealizovatelne a hodne spatne reseni. Zakazat vkjezd do Prahy mimoprazskym. A ver tomu, ze by cela CR "umrela" hlady. Veskery transport jde pres Prahu. Ono i casto jizda z jihomoravskeho do jihoceskeho kraje. A proc ?
>> Uz vidim, jak tahate v MHD server s prislusenstvim za nekolik milionu korun.Nekecej nesmysly - pri doprave "serveru za nekolik milionu korun" je 120 Kc poplatek za mytne skutecny pakatel...
Co to máte za logiku??? Ten server mu tou jízdou něco vydělává, nebo jak jste to myslel?!!!!!
že v takové "nouzi" si snad to mýtné zaplatíte
- SPZ Axxx mají i auta koupená přes Leasingovky pro firmy v celé republice. To o ničem nevypovídá.- Mýtné je řešení pro dopravu vašeho serveru, které zatíží daňové poplatníky celé ČR nejméně.
To je blbost co pisete, protoze Praha potrebuje obchvat. Praha potrebuje obchvat stejne tak jako jakekoliv jine mesto nebo vesnice. Akorat ze mesto s 5000 obyvateli je mensi a vetsinou pres nej vedou 4 dalnice, takze mu staci obchvat mensi levnejsi, taky ma na nej mene penez a jeho obyvatele odvedou do statni kasy mene. A pokud jen nekdy jedete pres Prahu, tak musite uznat ze je obchvcat potreba.
No, když mi navrhnete, jak se z Brna do Děčína dostanu, aniž bych nedobrovolně pohlédl na Národní muzeum, tak budu rád.Trasa Havlíčkův Brod - Čáslav - Kolín - Nymburk - Mladá Boleslav -Česká Lípa - Nový Bor opravdu není řešení, ač o 10 km kratší.
Z Brna do Děčína přes Národní Muzeum ??? Z Brněnský odbočíš u AGIPek na HK/Ml.Boleslav/Teplice jižní spojka kolem Spořilova-lanový most-štěrboholská radiala, průmyslová-kbelská a jsi na dálnici do Děčína.. IMHO kravina jezdit přes centrum. A podle mě ani cedule na Teplice neukazují přes centrum, ale po výše uvedeném obchvatu
Sice budeš na Spořilově, před lanovým mostem, na Průmyslové a ve sjezdu do Hloubětína stát celkem 40 minut ve stau a osmkrát tě zkusí pomačkat bělorusko-česko-slovensko-mdarsko-německý tým truckerů, ale na výjezdu na D8 budeš o deset minut později, než když pojedeš kolem Národního muzea. Z Brna do Děčína bych jel přes Havlíčkův Brod, Kolín, MB, Českou Lípu. Bude to lepší, rychlejší a bezpečnější, než přes Prahu.
Úplně stejně jako z Brna do Hradce Králové nebo z Českých Budějovic do Karlových Varů.
A na to jsi prisel jak? Naprosto souhlasim s autorem tohohle vlakna, ze praha potrebuje opravdovy okruh.
Prima potřebuje. Praha potřebuje okruh, větší letiště, zdravotní sestry, investice do kultury... Má ty peníze někdo? Tak o co jde?
Podivej se na zdroj financovani jednotlivych staveb- dalnice, Praha vnejsi(dalnicni) okruh - plati stat- Kultura, vnitrni okruh, metro, tram, silnice na uzemi Prahy - plati Praha- letiste, zdravotni sestry - plati vlastnik.Ja jen aby nevznikaly famy.S mytnym systemem nesouhlasim, neb nechapu, jak by se spousta veci tu v praze vyrizovala. sam radeji jezdim MHD denne a vsude, nez stat ve fronte v aute hodiny denne. Ale tento system opravdu budi pochyby o jeho smysluplnosti. Snad jen naplnit mestskou kasu.Jeste mi neni jasne, proc autor clanku se musi neustale odchylovat od fakt k blbostem. Napriklad poukazovat na uplatky a korupci je znacne neprofesionalni. Pokud mam dukaz tak mam povinnost podat tresni oznameni. nemam li, nemuzu to tvrdit
- Platí Praha neznamená, že se na tom nepodílí celá ČR. Systém přerozdělování daní zvýhodňuje velká města, tedy především Prahu.- Letiště Praha je státní podnik stejně jako zdravotnická zařízení = platí celá ČR.S mýtným systémem souhlasím, protože se osvědčil v jiných přetížených městech. Kupodivu se v nich vyřizují kolikrát důležitější věci než v Praze.
Ale nezapomínej, 25% HDP celý ČR produkuje Praha, takže Praha dotuje na vybraných daních zbytek ČR... Až pak jí zase milostivě stát něco vrací zpátky..A tenhle mýtný systém je opravdu neskonale nekoncepční. O tomto je možno uvažovat až po dobudování obou okruhů a není možno přece zpoplatňovat rezidenty.
Mohl bys prosím uvést alespoň jediné město v Evropě, kde se mýtný systém osvědčil? V Londýně kromě komplikací a výrazného zisku automobilky Toyota nepřinesl vůbec nic a jinde o žádném nevím, tak se rád nechám poučit.
A jejda, pan Antipražák. Ani já nejsem s A ale z HK, mindrákem z Prahy netrpím, jedno je mi ale jasné (spolu s tím, že ČR nelze vládnout triem Ostrava-Olomouc-Vsetín, jmenovitě Topolánek-Langer-Čunek): vzhledem k lokaci a vedení silnic odnáší Praha drtivou většinu tranzitní dopravym protože se v ní sbíhají (nesmyslně) téměř všechny dálnice této země, krom severojižního směru OV-BM. Tím pádem je extrémně zatížena tranzitní dopravou způsobem, který nemá jinde v ČR obdobu, A tato tranzitní doprava vede zčásti téměř centrem Jižní spojkou propojující D8-R10-D11-D1-R4-D5-R6-R7. Propojení R7-D8 neexistuje a vše jede po JS. A osobní doprava v severojižním směru vede díky komunistické magistrále přímo samým centrem města. Takto zprzněnou dopravou netrpí řádné jiné město v ČR. A netrpí tím jen Praha, ale především všichni, kdo tudy jedou. Toto ve spojení s idiotskou organizací dopravy (viz body výše) působíé denní traumata všem účatníkům této truchhlohry.Bohužel, na druhém místě v idiotském řešení dopravy je HK, kde komunisté rovněž zatáhli tranzit do centra a "neúplatná" radnice to za poslední dva roky ještě korunivala neuvěřitelně dementním systémem parkování, který má obdobu snad jen v Praze.
Jogurt má bohužel smutnou pravdu. Pavoukovité svedení dálnic přímo do Prahy je trestuhodným produktem doby totality. Magistrála, to je rovněž katastrofa. O podílu minulých s současných pražských úředníků, kteří to dorazili svými nekompetentními rozhodnutími také není možné polemizovat a zmíněný semafor na Jižní Spojce je toho zářným příkladem. Hloupé úřední rozhodnutí působí nervy a obrovské ekonomické ztráty všem přepravcům, kteří tudy chtě nechtě musí své kamiony posílat, protože jinudy jet nejde. není alternativa.A Hradec Králové? No paráda. KV KSČ v HK postavil velkolepou stavbu, kterou celý provoz severovýchodním směrem na Ostravu a východním na Olomouc nastěhoval přímo do centra. Úžasné. Občané HK si toho užívají denně naplno a mohou jen závidět sousedním Pardubicím, kam KV KSČ žádné peníze na dopravu neposlal a tak si až po revoluci mohli otevřít obchvat kolem města ( sice se šílenými křižovatkami - zastřelil už někdo autora projektu?) a kamiony v centru žádné nemají. Co ale nechápu, že HK i nadále lpěl na nesmyslném vedení D11 do HK a nevyexportoval ji směrem na Pardubice, kam logicky i intenzitou provozu patří. Zdá se že souboj nervů HK-PU opět vyhráli v jižnějším z měst a dálnice od nich povede v dostatečné vzdálenosti, aby ji mohli efektivně využívat, ale zároveň je neobtěžovala. HK to štěstí nemá.
Jo jo, desítky let po realizaci je každý generál. To udělali blbě, tohle blbě a ještě tamto... Všichni odborníci na inteligenci úředního aparátu. Dost možná ale tehdy vycházeli z jiných předpokladů a rozpočtu. Vy víte, jaká bude situace za třicet let? Jestli ano, tak to napište, to by mě fakt zajímalo.
No právě už před těmi desítkami let muselo být jasné že smrdící (tenkrát ještě víc) a nebezpečná auta by do města měla jezdit jen když je to nutné. A ten zbytek vést obchvatem. To je prostě jasný jako facka. Namísto toho nějakej blb nebo blbi vymyslel průtahy hned několika velkejma čekejma městama jako dopravní řešení (nejn v Praze a HK, ale donedávna i v Plzni, Mladé bolslavi atd.) Naprosto neuvěřitelně dementní a zvrhlý způsob uvažování.
Ok, tak nám teď řekni, jak to bude vypadat za třicet let.
Za třicet let to bude nádhera. Dosavadní úřednící budou propuštěni z vězení, kde seděli za korupci a mylná rozhodnutí, kterými plýtvali veřejnými prostředky na nesmyslné projekty. Dnes nastupující noví úředníci budou ve vězení za to, že ve snaze bohatým brát a chudým dávat, zasáhli neoprávněně do soukromých majetků, což mělo za následek obecnou chudobu a vysokou nezaměstnanost, čemuž se snažili po roce 2010 a jednoznačném volebním vítězství čelit znárodněním toho zbytku, co ještě v letech 2008-2010 bohatým nechali. V roce 2012 už došlo k tak dramatickému nárůstu nezaměstnanosti, že vyhladovělí pracující si náhle vzpomněli, že za vlády jedné strany měli práci i mrzkou mzdu a v roce 2018 už nevolili slibotechnu, ale rudé kméry. Jenže po volbách se politika a tím ani ekonomické poměry ani o chlup nezměnily. I přes policejní represe vzrostl počet bezdomovců a osob pod hranicí bídy na neuvěřitelných 70%, zbytek je buď v politickém aparátu, nebo si vlastní pílí přikrade tolik, kolik potřebuje, v obchodech se stojí fronty na bůček, televize a dámské vložky. Parlament většinou hlasů rudé koalice rozhoduje o prodloužení svého volebního období na 10 let.Protože v té době se rozpadnou totalitní režimu na Kubě, v Severokorejské lidově demokratické republice a v Čadu, prolétnou světem revoluční témata a na Národní třídě budou protestovat studenti omámení falešným pozlátkem kapitalismu. Milice jim dá pořádně přes ústa... Dál už to znáte.
Co to tam v Hradci máte za skleněný tunel mezi dvěmi paneláky.Jel jsem tamtudy jednou v noci omylem, tak jsem se na to nemohl pořádně podívat.
Pokud jsem slyšel, takmístní o této unikátní stavbě tvrdí, že vznikla proto, aby tam bydlící příslušníci jistého etnika nerušili svým řevem řidiče.
Ten tunel je na moste, kterej vystaveli mezi panelakama a tak maj lidi hned u oken 4proudovou silnici - se divim ze tam tolik let bydli, ale to je jina vec... Ten most nebyl 20let zkolaudovanej prave kvuli hluku, ted nedavno tam dali sklenej tubus aby snizili hluk. No genialni reseni, ale lepsi bohuzel neni, jedine zbourat ty baraky - to by ale nebyla zadna skoda, podle me to je uplne to nejhorsi misto na bydleni co sem v HK videl :-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.