Mýtné na německých dálnicích se odkládá o rok. Roční vyjde až na 3300 Kč

Zatímco provozovatelé nákladních vozů platí na německých dálnicích mýtné již několik let, osobním autům se tento poplatek zatím vyhýbal. Tomu ale bude v příštím roce konec.
Mýtné na německých dálnicích se odkládá o rok. Roční vyjde až na 3300 Kč

Bezstarostná jízda zdarma na německých autobahnech zanedlouho minulostí. Německý ministr dopravy Andreas Scheuer na svém Twitteru prozradil, že mýtné pro osobní auta může odstartovat v říjnu roku 2020.

Mýtné na evropských silnicích. Jak se dá zaplatit?

Mýtné na evropských silnicích. Jak se dá zaplatit?

Nový systém poplatků je nastavený jinak, než jsme například zvyklí u nás. Mýtné budou fakticky platit pouze zahraniční řidiči. Německé řidiče sice poplatky také neminou, ale o výslednou částku jim bude poté snížena daň z motorových vozidel, kterou v Německu zavedli jako příspěvek na rozvoj dopravní infrastruktury.

Daň z motorových vozidel funguje v Německu již několik let. Její výše se odvíjí od několika faktorů, mezi něž patří stáří vozidla, výše emisí nebo objem motoru. Zpravidla platí, že čím starší a škodlivější auto, tím vyšší je daň.

Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Zavedení mýtného pro osobní vozidla mělo vejít v platnost již letos. Nový systém se však stal terčem kritiky, což celou věc oddálilo. Nesouhlasil třeba bývalý český premiér Bohuslav Sobotka, který ho již dříve označil za diskriminační. Rakousko dokonce podalo žalobu. Podle německého ministerstva dopravy by mělo mýtné pro osobní vozy vynést čistý roční příjem okolo 500 milionů eur (skoro 13 miliard korun).

Američan používal kryt na SPZ jako z akčních filmů. Nechtěl platit mýtné

Američan používal kryt na SPZ jako z akčních filmů. Nechtěl platit mýtné

Kolik na mýtném zaplatíme, se bude odvíjet od objemu motoru a množství emisí, které dané auto produkuje. Poplatek za deset dnů provozu se má podle informací ČTK pohybovat od 2,5 do 25 eur, v přečtu od 64 do 644 korun. Dvouměsíční poplatek by měl vycházet na 7 až 50 eur 180 až zhruba 1300 Kč), a roční mýtné může vyjít až na 130 eur (3344 Kč). Pro srovnání uvádíme, že česká roční dálniční známka pro osobní auto stojí 1500 Kč.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků