Mýtné na německých dálnicích se odkládá o rok. Roční vyjde až na 3300 Kč

Zatímco provozovatelé nákladních vozů platí na německých dálnicích mýtné již několik let, osobním autům se tento poplatek zatím vyhýbal. Tomu ale bude v příštím roce konec.
Mýtné na německých dálnicích se odkládá o rok. Roční vyjde až na 3300 Kč

Bezstarostná jízda zdarma na německých autobahnech zanedlouho minulostí. Německý ministr dopravy Andreas Scheuer na svém Twitteru prozradil, že mýtné pro osobní auta může odstartovat v říjnu roku 2020.

Mýtné na evropských silnicích. Jak se dá zaplatit?

Mýtné na evropských silnicích. Jak se dá zaplatit?

Nový systém poplatků je nastavený jinak, než jsme například zvyklí u nás. Mýtné budou fakticky platit pouze zahraniční řidiči. Německé řidiče sice poplatky také neminou, ale o výslednou částku jim bude poté snížena daň z motorových vozidel, kterou v Německu zavedli jako příspěvek na rozvoj dopravní infrastruktury.

Daň z motorových vozidel funguje v Německu již několik let. Její výše se odvíjí od několika faktorů, mezi něž patří stáří vozidla, výše emisí nebo objem motoru. Zpravidla platí, že čím starší a škodlivější auto, tím vyšší je daň.

Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Zavedení mýtného pro osobní vozidla mělo vejít v platnost již letos. Nový systém se však stal terčem kritiky, což celou věc oddálilo. Nesouhlasil třeba bývalý český premiér Bohuslav Sobotka, který ho již dříve označil za diskriminační. Rakousko dokonce podalo žalobu. Podle německého ministerstva dopravy by mělo mýtné pro osobní vozy vynést čistý roční příjem okolo 500 milionů eur (skoro 13 miliard korun).

Američan používal kryt na SPZ jako z akčních filmů. Nechtěl platit mýtné

Američan používal kryt na SPZ jako z akčních filmů. Nechtěl platit mýtné

Kolik na mýtném zaplatíme, se bude odvíjet od objemu motoru a množství emisí, které dané auto produkuje. Poplatek za deset dnů provozu se má podle informací ČTK pohybovat od 2,5 do 25 eur, v přečtu od 64 do 644 korun. Dvouměsíční poplatek by měl vycházet na 7 až 50 eur 180 až zhruba 1300 Kč), a roční mýtné může vyjít až na 130 eur (3344 Kč). Pro srovnání uvádíme, že česká roční dálniční známka pro osobní auto stojí 1500 Kč.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků