Mýtné na německých dálnicích se odkládá o rok. Roční vyjde až na 3300 Kč

Zatímco provozovatelé nákladních vozů platí na německých dálnicích mýtné již několik let, osobním autům se tento poplatek zatím vyhýbal. Tomu ale bude v příštím roce konec.
Mýtné na německých dálnicích se odkládá o rok. Roční vyjde až na 3300 Kč

Bezstarostná jízda zdarma na německých autobahnech zanedlouho minulostí. Německý ministr dopravy Andreas Scheuer na svém Twitteru prozradil, že mýtné pro osobní auta může odstartovat v říjnu roku 2020.

Mýtné na evropských silnicích. Jak se dá zaplatit?

Mýtné na evropských silnicích. Jak se dá zaplatit?

Nový systém poplatků je nastavený jinak, než jsme například zvyklí u nás. Mýtné budou fakticky platit pouze zahraniční řidiči. Německé řidiče sice poplatky také neminou, ale o výslednou částku jim bude poté snížena daň z motorových vozidel, kterou v Německu zavedli jako příspěvek na rozvoj dopravní infrastruktury.

Daň z motorových vozidel funguje v Německu již několik let. Její výše se odvíjí od několika faktorů, mezi něž patří stáří vozidla, výše emisí nebo objem motoru. Zpravidla platí, že čím starší a škodlivější auto, tím vyšší je daň.

Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Zavedení mýtného pro osobní vozidla mělo vejít v platnost již letos. Nový systém se však stal terčem kritiky, což celou věc oddálilo. Nesouhlasil třeba bývalý český premiér Bohuslav Sobotka, který ho již dříve označil za diskriminační. Rakousko dokonce podalo žalobu. Podle německého ministerstva dopravy by mělo mýtné pro osobní vozy vynést čistý roční příjem okolo 500 milionů eur (skoro 13 miliard korun).

Američan používal kryt na SPZ jako z akčních filmů. Nechtěl platit mýtné

Američan používal kryt na SPZ jako z akčních filmů. Nechtěl platit mýtné

Kolik na mýtném zaplatíme, se bude odvíjet od objemu motoru a množství emisí, které dané auto produkuje. Poplatek za deset dnů provozu se má podle informací ČTK pohybovat od 2,5 do 25 eur, v přečtu od 64 do 644 korun. Dvouměsíční poplatek by měl vycházet na 7 až 50 eur 180 až zhruba 1300 Kč), a roční mýtné může vyjít až na 130 eur (3344 Kč). Pro srovnání uvádíme, že česká roční dálniční známka pro osobní auto stojí 1500 Kč.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků