Mýtné na německých dálnicích se odkládá o rok. Roční vyjde až na 3300 Kč

Zatímco provozovatelé nákladních vozů platí na německých dálnicích mýtné již několik let, osobním autům se tento poplatek zatím vyhýbal. Tomu ale bude v příštím roce konec.
Mýtné na německých dálnicích se odkládá o rok. Roční vyjde až na 3300 Kč

Bezstarostná jízda zdarma na německých autobahnech zanedlouho minulostí. Německý ministr dopravy Andreas Scheuer na svém Twitteru prozradil, že mýtné pro osobní auta může odstartovat v říjnu roku 2020.

Mýtné na evropských silnicích. Jak se dá zaplatit?

Mýtné na evropských silnicích. Jak se dá zaplatit?

Nový systém poplatků je nastavený jinak, než jsme například zvyklí u nás. Mýtné budou fakticky platit pouze zahraniční řidiči. Německé řidiče sice poplatky také neminou, ale o výslednou částku jim bude poté snížena daň z motorových vozidel, kterou v Německu zavedli jako příspěvek na rozvoj dopravní infrastruktury.

Daň z motorových vozidel funguje v Německu již několik let. Její výše se odvíjí od několika faktorů, mezi něž patří stáří vozidla, výše emisí nebo objem motoru. Zpravidla platí, že čím starší a škodlivější auto, tím vyšší je daň.

Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Ministr chce, aby mýtné brány měřily rychlost. Prý hlavně na uzavírkách

Zavedení mýtného pro osobní vozidla mělo vejít v platnost již letos. Nový systém se však stal terčem kritiky, což celou věc oddálilo. Nesouhlasil třeba bývalý český premiér Bohuslav Sobotka, který ho již dříve označil za diskriminační. Rakousko dokonce podalo žalobu. Podle německého ministerstva dopravy by mělo mýtné pro osobní vozy vynést čistý roční příjem okolo 500 milionů eur (skoro 13 miliard korun).

Američan používal kryt na SPZ jako z akčních filmů. Nechtěl platit mýtné

Američan používal kryt na SPZ jako z akčních filmů. Nechtěl platit mýtné

Kolik na mýtném zaplatíme, se bude odvíjet od objemu motoru a množství emisí, které dané auto produkuje. Poplatek za deset dnů provozu se má podle informací ČTK pohybovat od 2,5 do 25 eur, v přečtu od 64 do 644 korun. Dvouměsíční poplatek by měl vycházet na 7 až 50 eur 180 až zhruba 1300 Kč), a roční mýtné může vyjít až na 130 eur (3344 Kč). Pro srovnání uvádíme, že česká roční dálniční známka pro osobní auto stojí 1500 Kč.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 109 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků