Mýtné havarijnímu stavu silnic příliš nepomůže

17 komentářů

Z
4. září • 20:02

Zasadni problem je v tom, ze tranzit jede po dalnicich a ne po draze. Chapu, ze takova RoLa nemuze byt efektivni (v cene cela drazni infrastruktura + tahac s ridicem), ale proc se kua nevozi samostatne navesy na velke vzdalenosti (radove > 500 km) po draze? Tady nejde jenom o stav silnic, ale i o hluk a sklenikove plyny, ktere se (zatim) do nakladu na prepravu nepocitaji a zanedbatelne zrovna nejsou.

Chrt GT
24. srpna • 13:42

Když jsem jel z Bratislavy do Komárna po silnici 1. třídy, tak jsem tam narazil na zajímavou ceduli ve smyslu že silnice je zpoplatněna pro vozidla nad 3.5 t. Motivace alespoň v tomto úseku byla zřejmá, protože na maďarském území vede paralelně dálnice, která je samozřejmě placená. Nemůžu ovšem říct, jak to funguje, protože jsem tam jel v sobotu a v neděli.

Petr
24. srpna • 14:07

Možná je na ní nutné mít slovenskou dálniční známku pro kamiony...

Robo
26. srpna • 10:36

Áno, máš pravdu. Na Slovensku teraz ako novinky zaviedli povinnosť mať diaľničnú znmáku aj na cestách prvej triedy, ktoré idú paralelne s diaľnicou alebo na tých cestách, ktoré zneužívali vodiči kamiónov na obchádzanie diaľnic, aby nemuseli platiť za diaľničné známky.

AX
25. srpna • 23:29

Taky jsem tuhle ceduly na slovenku videl, ale jako ty jsem jel v sobotu, takze jsem tam zadny kamion nepotkal ...

igor
26. srpna • 0:17

Urobili to podľa môjho názoru dobre - veľakrát totiž kamioňáci namiesto toho, aby šli po diaľnici s platnou známkou, šli na paralelnej ceste, kde mohli ušetriť "peňeži" za známku. Niekoho napadol skvelý nápad dať tam tie značky, a zabralo to - kamioňák kúpi známku, pretože musí, a radšej ide po diaľnici, než by sa za rovnaké peniaze terigal po cestách I. či II. triedy cez mestá a dediny

Kubas
24. srpna • 9:28

Nechápu, proč se prostě nezvýší spotřební daň na benzín a naftu (požadavek na efektivnější přerozdělování je v případě ČR naprosto absurdní).... Namísto toho se bude zavádět nějaký složitý a technicky náročný (a tudíž drahý) systém mýtného, což je samozřejmě jen jiná forma zdanění, akorát že méně efektivní (víc peněz úřadům, méně na konkrétní projekty).... Současná vláda asi spoléhá na to, že její voliči jsou natolik hloupí, že si toho nevšimnou.... Obávám se, že zejména v případě ČSSD je tento předpoklad správný....

wuf
24. srpna • 9:45

To by taky nebyo moc chtre, spousta lidi by nadavala kvuli cenam benzinu (30 za litr).
Tranzit nejvic kurvni dalnice, a 5 Kc za kilometr? No budou jezdit porad, protoze v Rakousku zaplateji 30 Kc (vsimli ste si kolik pribylo ulahrskejch kamionu na Jizni spojce a D1?), proste mytne pro tranzit a alespon 30 Kc at ti smejdi jezdej jinudy nebo vlakem!! (reseni s vlakem je nejlepsi).

MadPete
24. srpna • 10:17

Proč spotřební daň!? Můj osobák snad přeměňuje dálnice v kolejiště?? Vláda chce učinit hospodaření silniční sítě soběstačnym, aby se nemuselo dotovat z SR. To se ovšem asi stejně nezdaří. Dokud se železnice nezačnou chovat tržně bude se vozit po silnicích tak jako tak.

Niemand
24. srpna • 10:32

Mam podobny nazor.

Mytne pro kamiony nad 3,5 tuny. Dane nezvysovat. Ten system nemusi byt tak drahy, ve srovnani s tim, co prinese.

A co se tyce zeleznice, tak to je katastrofa. Kdyz km prepravy nakladu po z. vyjde draz nez po silnici, tak kde to jsme?

Jak by rekl Leonardo, zrusme stat, vsechno vyresi neviditelna (u nas viditelna) ruka trhu.

MadPete
24. srpna • 10:45

Tak tak. Nicméně je škoda, že Leonardův přirozenej řád neexistuje v nějaký 'trial' verzi, že by se mohl nainstalovat a v případě nefunkčnosti zase rychle odinstalovat

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
24. srpna • 16:40

Třeba existuje v podobě viru. Alspoň podle toho co vidím kolem sebe.

Kubas
24. srpna • 10:16

No nechci se tady pouštět do nějaké velké diskuse o mýtném, protože se v tom nijak nevyznám... ale asi nemůžeš mít jiné mýtné pro transit (nebo pro zahraniční dopravce) a jiné pro české kamiony na vnitrostáních trasách.... Takže těch tvých 30Kč by postihlo i české dopravce a v důsledku i českého spotřebitele....

Haya
24. srpna • 8:10

Pokud bude mýtné 5 Kč/km i pro české dopravce, tzn. automatické zvýšení cen za přepravy, tzn. automatické zvýšení všeho ( vč. rohlíků, i ty se vozí po silnicích 1. třídy ), tzn. že si stejně šáhneme hlouběji do kapsy a peníze z mýtného se přerozdělí kdoví kde ( třeba na zalepení dír ve státním rozpočtu ). Bože jak mě ti tuneláři štvou... 

mfilip
24. srpna • 9:22

Ale no tak, zrovna rohlik neni klasickym prikladem zbozi prepravovaneho po silnicich, kde by se melo platit mytne. Asi myslis zasobovani benzinek na dalnicich rohliky. Tam skutecne se rohliky dovazi po dalnicich, ale ne kamiony, ale dodavkami do 3.5 tuny, ktere mytne platit nebudou.

Ja jsem pro mytne ale jen pro tranzit, protoze u vseho ostatniho je jasne, ze to zaplati spotrebitel.

 

Pavel
24. srpna • 9:25

Co vím, tak ještě není rozhodnutý, jeslti budou platit mýtné i dodávky nad 3,5 t nebo jen kamiony. Ale tipuju, že od 3,5 t nahoru.

RedBaron
24. srpna • 0:42

A jak si tím pomůžeme? Stejně si na těch tankodromech zničíme auta a půjdeme si koupit nové díly na podvozek již po třech měsících a nové tlumiče již po dvou letech. Tak kde tedy na těch silnicích ve finále "ušetříme"? Mám pocit, že nejhůře hospodařící moloch pár idiotů, kteří si říkají "stát" bude třeba co nejdříve defenestrovat, neboť neplní své základní funkce a naopak si přivlastňuje ty, které mu nikdy nepatřily.

Doporučujeme

Články odjinud