Mýtné brány mají kontrolovat dálniční známky

O tom, že mýtné brány se nebudou využívat pouze ke kontrole a výběru mýta u nákladních vozů, se hovoří již dlouho. Slíbil nám to bývalý ministr Šimonovský a jeho nástupce v tom zjevně hodlá pokračovat.

Nejdříve přišly informace, že policie je využije k instalování kamer pro měření úsekové rychlosti a nemilosrdné sledování všech řidičů. Nyní přichází na přetřes záměr, který povede ke stejnému závěru, ale bude se skrývat za rozumněji vypadající cíl: na brány mají být instalovány speciální senzory, které budou hlídat, zda mají vozy nalepenou dálniční známku. Že to není možné? Ale je.

Ministerstvo dopravy by totiž nechalo vyrobit dálniční známky, do kterých by byl přidán mikročip. Pokud by vůz projel a brána by nezachytila signál z tohoto čipu, pak by takový vůz označila, že jede bez známky a policisté by mohli hříšníka polapit a napařit mu až sto tisíc pokuty. Případně ho poslat k přestupkovému řízení za půl milionu. Podobný systém je dnes hojně využíván např. v super, hyper a jiných marketech, kde se lepí miniaturní čipy na zboží a pokud projdete branou u pokladny bez odečtu u pokladny, pak se spustí alarm.

Problém ale zůstává stále tentýž, i když se tento záměr jeví být na první pohled rozumnějším. I když by čipy byly anonymní, jistě budou mít unikátní identifikaci a to už je jen krůček k naprosto nepřijatelnému monitorování pohybu stovek tisíc lidí. Spojit si u další brány s kamerou identifikaci čipu s konkrétním autem je nesmírně snadné a není pochyb o tom, že by to dříve nebo později někoho napadlo. Zavedení jakéhokoli podobného systému bychom se měli bránit všemi silami hned v zárodku jeho vzniku...

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků