Mythos Royal: konečně pořádný Phaeton?

Německá ladičská společnost Hofele Design se pustila do skutečně důkladné revize Phaetonu od Volkswagenu. Pomohlo mu to? Ne příliš...

Drahý a poněkud přetechnizovaný Volkswagen Phaeton patří k těm nejpodceňovanějším autům současnosti (přitom to není nijak špatný vůz) a jedná se o skutečný tržní debakl, na jaké ve Wolfsburgu nejsou zvyklí. Němečtí manažeři si evidentně v zaslepení rozmachu koncernu VW Group ukousli příliš velké sousto, Phaeton trpí především díky neprestižnímu vzhledu a neprestižní značce. Firma Hofele Design se rozhodla tyto neduhy vyléčit představením vozu Mythos Royal. V podstatě se jedná jen o tuning interiéru a exteriéru rozložité karosérie a mechaniky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

V Hofele Design začali vhodným způsobem, a sice odstraněním znaků a nápisů VW a Phaeton, jež nahradili vlastními logy. Následně vůz Mythos Royal dostal modifikovaný přední nárazník, upravenou kapotu a zcela novou, integrovanou masku poněkud připomínající vozy Bentley. Při pohledu zezadu vyniknou decentní spoiler na víku zavazadelníku a přepracovaný zadní nárazník s dvojicí lichoběžníkových koncovek výfuků. Celek korunují dvoutónové lakování ve stylu Maybachu a mohutné, dvacetipalcové ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při tvorbě interiéru se designéři Hofele Design inspirovali upět u Bentley, když dvoubarevné kožené čalounění na sedadlech a dveřích nese prošívání ve tvaru kosočtverců. Sériový volant byl kompletně přečalouněn, na palubní desce se objevují nové dřevěné obklady.

Nabídka pohonných jednotek pro Mythos Royal kopíruje paletu připravenou pro sériové Phaetony, k dispozici tak jsou šestiválec (280 koní, 205 kW), osmiválec (335 koní, 245 kW) a dvanáctiválec (450 koní, 330 kW), jakož i vznětový „turbodiesel“ s výkonem 240 koní (175 kW). Pro ty, kteří se nehodlají smířit s těmito standardními hodnotami, Hofele nabízí programy pro jejich zvýšení. Například třílitrový diesel díky tomu může dávat až 275 koní (201 kW) a 560 Nm točivého momentu. Světlost vozu lze snížit až o 40 mm.

Hofele Design dosud ceny pro svůj Mythos Royal nezveřejnil. Kolik byste za něj dali vy?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mythos Royal
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků