Mythos Royal: konečně pořádný Phaeton?

Německá ladičská společnost Hofele Design se pustila do skutečně důkladné revize Phaetonu od Volkswagenu. Pomohlo mu to? Ne příliš...

Drahý a poněkud přetechnizovaný Volkswagen Phaeton patří k těm nejpodceňovanějším autům současnosti (přitom to není nijak špatný vůz) a jedná se o skutečný tržní debakl, na jaké ve Wolfsburgu nejsou zvyklí. Němečtí manažeři si evidentně v zaslepení rozmachu koncernu VW Group ukousli příliš velké sousto, Phaeton trpí především díky neprestižnímu vzhledu a neprestižní značce. Firma Hofele Design se rozhodla tyto neduhy vyléčit představením vozu Mythos Royal. V podstatě se jedná jen o tuning interiéru a exteriéru rozložité karosérie a mechaniky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

V Hofele Design začali vhodným způsobem, a sice odstraněním znaků a nápisů VW a Phaeton, jež nahradili vlastními logy. Následně vůz Mythos Royal dostal modifikovaný přední nárazník, upravenou kapotu a zcela novou, integrovanou masku poněkud připomínající vozy Bentley. Při pohledu zezadu vyniknou decentní spoiler na víku zavazadelníku a přepracovaný zadní nárazník s dvojicí lichoběžníkových koncovek výfuků. Celek korunují dvoutónové lakování ve stylu Maybachu a mohutné, dvacetipalcové ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při tvorbě interiéru se designéři Hofele Design inspirovali upět u Bentley, když dvoubarevné kožené čalounění na sedadlech a dveřích nese prošívání ve tvaru kosočtverců. Sériový volant byl kompletně přečalouněn, na palubní desce se objevují nové dřevěné obklady.

Nabídka pohonných jednotek pro Mythos Royal kopíruje paletu připravenou pro sériové Phaetony, k dispozici tak jsou šestiválec (280 koní, 205 kW), osmiválec (335 koní, 245 kW) a dvanáctiválec (450 koní, 330 kW), jakož i vznětový „turbodiesel“ s výkonem 240 koní (175 kW). Pro ty, kteří se nehodlají smířit s těmito standardními hodnotami, Hofele nabízí programy pro jejich zvýšení. Například třílitrový diesel díky tomu může dávat až 275 koní (201 kW) a 560 Nm točivého momentu. Světlost vozu lze snížit až o 40 mm.

Hofele Design dosud ceny pro svůj Mythos Royal nezveřejnil. Kolik byste za něj dali vy?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mythos Royal
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků