Myslíte, že silnice jsou rozmlácené jen u nás? Pak mrkněte na britské

Stav mnoha silnic ve Velké Británii je natolik alarmující, že to japonského výrobce vedlo k neobvyklému rozhodnutí. Honda postavila šest a půl kilometru dlouhý zkušební okruh Takasu na ostrově Hokkaido s rozbitými vozovkami.
Myslíte, že silnice jsou rozmlácené jen u nás? Pak mrkněte na britské

A proč se Japonci k tomuto kroku odhodlali? Obávají se toho, že by jejich vozy nemusely být dostatečně robustní a odolné, aby zvládly jízdu na britských ostrovech, na silnicích poničených po zimním období. 

Silnice v Japonsku jsou totiž podle webu Exaro moc kvalitní a nebylo možné na nich podrobit vozy náročnějším zkouškám. 

Japonci se svojí příslovečnou slušností tento krok zdůvodnili slovy, „že silnice v Británii musejí absorbovat mnohem víc vody, než silnice v kterékoli jiné zemi kontinentální Evropy, a to je problém“.

Na britských ostrovech nepanují kruté zimy, proto zde ke stavbě silnic používají měkčí, pórovitější materiály. Taková vozovka lépe absorbuje dešťovou vodu, vozy na ní nekloužou. Jenže ve chvíli, když udeří mrazy, voda zmrzne a povrch vozovky naruší. Tak vznikají proslavené English pothole (výmoly).

A je to pěkně drahé. V loňském roce musely místní samosprávy zaplatit řidičům ve Velké Británii za škody způsobené na jejich vozech špatným stavem silnic téměř 23 milionů liber (690 milionů korun).
 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků