Myslíte si, že je Toyota GT86 slabá? Tato má motor z Nissanu GT-R

Toyotě GT86 leckdo vyčítá nízký výkon atmosférického dvoulitrového čtyřválce. Něco na tom možná je, protože produkuje 147 kW (200 k) a 205 Nm. Z toho si dnes obzvlášť u sportovního auta na zadek nikdo nesedne. Je ovšem nepopiratelný fakt, že GT86 má trochu jiné přednosti.

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

Australský tuner v každém případě také zastával názor, že výkon by mohl být vyšší. Nedokázal se očividně spokojit s tím, že by motor obdařil jen kompresorem, ale vzal to pěkně od podlahy. Původní pohonná jednotka šla pryč a na její místo se nastěhoval vidlicový šestiválec z Nissanu GT-R.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je libo Toyotu GT86, která má tisíc koní? Alespoň takový cíl si dali australští úpravci, kteří pod kapotu namontovali upravený motor z Nissanu GT-R

Ten má objem 3,8 litru, dvě turbodmychadla a už ve standardním naladění spoustu výkonu, motor ale dostal nová turbodmychadla a řadu dalších vylepšení. Hodnotou výkonu zatím posloužit nemůžeme, protože se vše bude ještě ladit. Cílem však je něco okolo magické hranice 1000 koní.

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Celková zástavba motoru zabrala spoustu práce, protože plochý čtyřválec byl třikrát nižší než nový šestiválec. Nová pochopitelně musí být také převodovka, která je teď šestistupňová sekvenční. Auto by se mělo objevit na celé řadě závodů, takže ho snad již brzy uvidíme v akci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků