Myslíte si, že je Toyota GT86 slabá? Tato má motor z Nissanu GT-R

Toyotě GT86 leckdo vyčítá nízký výkon atmosférického dvoulitrového čtyřválce. Něco na tom možná je, protože produkuje 147 kW (200 k) a 205 Nm. Z toho si dnes obzvlášť u sportovního auta na zadek nikdo nesedne. Je ovšem nepopiratelný fakt, že GT86 má trochu jiné přednosti.

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

Test Subaru BRZ – kdo řekl, že mu výkon nestačí?  

Australský tuner v každém případě také zastával názor, že výkon by mohl být vyšší. Nedokázal se očividně spokojit s tím, že by motor obdařil jen kompresorem, ale vzal to pěkně od podlahy. Původní pohonná jednotka šla pryč a na její místo se nastěhoval vidlicový šestiválec z Nissanu GT-R.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je libo Toyotu GT86, která má tisíc koní? Alespoň takový cíl si dali australští úpravci, kteří pod kapotu namontovali upravený motor z Nissanu GT-R

Ten má objem 3,8 litru, dvě turbodmychadla a už ve standardním naladění spoustu výkonu, motor ale dostal nová turbodmychadla a řadu dalších vylepšení. Hodnotou výkonu zatím posloužit nemůžeme, protože se vše bude ještě ladit. Cílem však je něco okolo magické hranice 1000 koní.

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Celková zástavba motoru zabrala spoustu práce, protože plochý čtyřválec byl třikrát nižší než nový šestiválec. Nová pochopitelně musí být také převodovka, která je teď šestistupňová sekvenční. Auto by se mělo objevit na celé řadě závodů, takže ho snad již brzy uvidíme v akci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků