MyCar, další mikro vůz s cenou pod dvě stě tisíc

Opravdových mikro aut je na trhu velmi málo a tomu málu králuje Smart ForTwo. Nyní mu přibude konkurent, "euroasijský" vůz MyCar, který bude možno pořídit i jako elektromobil. Další štika městských ulic přijíždí...
MyCar, další mikro vůz s cenou pod dvě stě tisíc

Italské designérské studio Giugiaro připravilo ve spolupráci s Hong Kongskou společností Innovech International další opravdu malý vůz, který se již brzy objeví na trhu v Evropě. Právě zde bude konkurovat Smartu ForTwo a to nejen rozměry, ale hlavně cenou. Ta je stanovena pro základní model velmi příznivě a nepřesáhne částku 6 000 eur (přibližně 175 000 Kč).

MyCar je skutečný prcek, na délku měří pouze 2 570 mm, na šířku 1 400 mm a na výšku 1 690 mm. Z těchto čísel je zřejmé, že se nebude hodit nikam jinam než do města. Rozvor pak má hodnotu 1 690 mm. MyCar je určen stejně jako jeho hlavní konkurent pro dvě osoby. MyCar se bude snažit zlákat zákazníky i širokou škálou karosářských variant. K dispozici bude coupé, kabrio a malý pick-up.

Pod kapotou se budou nacházet poměrně malé motory od 50 ccm, přes 125 ccm, 150 ccm, 180 ccm až po 250 ccm. Pokud se někomu zdají tyto motory slabé, pak při váze miniauta od 320 do 350 kg dle verze, nebude o slušnou dynamiku v rámci městského cyklu nouze. Motory budou použity ze skůtrů a motorek. Maximální rychlost se pak pohybuje od 45 km/h u nejslabší verze až po 85 km/h u čtvrtlitru. Výkon je přenášen na zadní nápravu. V budoucnu se také počítá s verzí, kterou bude pohánět pouze elektromotor. Ten bude nabízen také v několika verzích s výkony od 4-15 kW.

Innovech má s tímto vozem poměrně smělé plány a počítá s prodejem okolo 2 000 vozů ročně jen v Evropě. Zda se mu to ovšem podaří je předčasné odhadovat, ale trh pro tyto vozy je poměrně volný. Na druhou stranu jde o velmi jednoúčelové auto a na rozdíl od konkurenta Smarta nejsou ani motory vhodné na delší cestování mimo hranice města. Výhodou je pak nenáročnost na parkovací místo a nízké provozní náklady malých motorů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků