MyCar, další mikro vůz s cenou pod dvě stě tisíc

Opravdových mikro aut je na trhu velmi málo a tomu málu králuje Smart ForTwo. Nyní mu přibude konkurent, "euroasijský" vůz MyCar, který bude možno pořídit i jako elektromobil. Další štika městských ulic přijíždí...
MyCar, další mikro vůz s cenou pod dvě stě tisíc

Italské designérské studio Giugiaro připravilo ve spolupráci s Hong Kongskou společností Innovech International další opravdu malý vůz, který se již brzy objeví na trhu v Evropě. Právě zde bude konkurovat Smartu ForTwo a to nejen rozměry, ale hlavně cenou. Ta je stanovena pro základní model velmi příznivě a nepřesáhne částku 6 000 eur (přibližně 175 000 Kč).

MyCar je skutečný prcek, na délku měří pouze 2 570 mm, na šířku 1 400 mm a na výšku 1 690 mm. Z těchto čísel je zřejmé, že se nebude hodit nikam jinam než do města. Rozvor pak má hodnotu 1 690 mm. MyCar je určen stejně jako jeho hlavní konkurent pro dvě osoby. MyCar se bude snažit zlákat zákazníky i širokou škálou karosářských variant. K dispozici bude coupé, kabrio a malý pick-up.

Pod kapotou se budou nacházet poměrně malé motory od 50 ccm, přes 125 ccm, 150 ccm, 180 ccm až po 250 ccm. Pokud se někomu zdají tyto motory slabé, pak při váze miniauta od 320 do 350 kg dle verze, nebude o slušnou dynamiku v rámci městského cyklu nouze. Motory budou použity ze skůtrů a motorek. Maximální rychlost se pak pohybuje od 45 km/h u nejslabší verze až po 85 km/h u čtvrtlitru. Výkon je přenášen na zadní nápravu. V budoucnu se také počítá s verzí, kterou bude pohánět pouze elektromotor. Ten bude nabízen také v několika verzích s výkony od 4-15 kW.

Innovech má s tímto vozem poměrně smělé plány a počítá s prodejem okolo 2 000 vozů ročně jen v Evropě. Zda se mu to ovšem podaří je předčasné odhadovat, ale trh pro tyto vozy je poměrně volný. Na druhou stranu jde o velmi jednoúčelové auto a na rozdíl od konkurenta Smarta nejsou ani motory vhodné na delší cestování mimo hranice města. Výhodou je pak nenáročnost na parkovací místo a nízké provozní náklady malých motorů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků