MWDesign BMW Z4 Slingshot: jako z praku

Pánové z Meister Werke Design + Technik si vzali do parády BMW Z4 stávající generace E89. A dali ji do vskutku pozoruhodné formy.

Svůj výtvor pojmenovali MWDesign Project E89 Z4 3.5 a doplnili jej přezdívkou Slingshot, tedy výstřel z praku. A tento stroj zřejmě opravdu pojede jak „z praku“. Zakladatelé společnosti MWDesign Lewis Fan a Michael Wong tvrdí, že se jim podařilo zvýšit výkon sériového šestiválce na 406 koní (298 kW), což je o 78 koní více než ve standardní verzi, a točivý moment na 569 Nm. Za tímto zlepšením stojí použití řídicí jednotky s upraveným programem a zcela nového výfukového traktu. Tuto modifikaci lze kombinovat s účinnějším mezichladičem stlačovaného vzduchu Stett, jenž výkon zvýší až na 620 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I přes německy znějící název firmy sídlí MWDesign v kanadském Vancouveru, kde se již léta soustředí především na práci s aerodynamikou. Pro BMW Z4 generace E89 připravili řadu karosářských dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů, mezi které patří „lízátko“ pod předním nárazníkem nebo robustní zadní difuzor se dvěma páry koncovek výfuků. Ačkoli jsou oba nárazníky nové, tradiční „ledvinky“ na kapotě zůstaly zachovány. Působivé kované dvacetipalcové ráfky H1 o šířce 8,5 palce vpředu a 10 palců vzadu obouvají pneumatiky Toyo Proxes T1-R s rozměry 245/30/20, resp. 285/25/20.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Závěsy kol dostaly tvrdší pružiny Eibach Pro Sports a zesílené silentbloky a dorazy, tlumiče H&R mají stavitelnou tuhost. Modifikace interiéru se omezily snad jen na jiné lakování ochranných oblouků za hlavovými opěrkami a nový deflektor. Na závěr je třeba dodat, že se na tomto projektu podílelo více ladičských firem včetně AC Schnitzeru, která se podepsala pod dodávku předního nárazníku.

Cenu celkové přestavby u MWDesignu zřejmě zatím nespočítali. Nebo se ji nemohli dopočítat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
MWDesign BMW Z4 Slingshot
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 13 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků