Můžou být emise k něčemu dobré? Ano, lze z nich udělat inkoust

Znečistění ovzduší se stává velkým problémem. Společnost Graviky Labs přišla s nápadem na proměnení škodlivých emisí na kvalitní černý inkoust.
Můžou být emise k něčemu dobré? Ano, lze z nich udělat inkoust

Od doby průmyslové revoluce se znečistění ovzduší stává stále větším problémem. Se zajímavým nápadem teď přišla společnost Graviky Labs. Ta proměňuje škodlivé emise z výfuků aut na kvalitní černý inkoust. 

Vše začíná použítím zařízení zvaného Kaalink. Tento přístroj dokáže zachytit až 95% částic z výfuku a zároveň umožňuje unikání výfukových plynů. Tohle kovové zařízení uchycené ke konci výfuku má zachycovat karcinogeny a těžké kovy. Tímto se má vytvořit pigment bohatý na vyčištěný hliník. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Společnost tvrdí, že díky tomuto zachytávání dokáže během 45 minut získat pigment na 29 mililitrů inkoustu. Toto množství dostačuje na naplění pera. 

Po shromáždění suroviny následuje použití standardních průmyslových procesů. Vzniká tak vysoce kvalitní inkoust, který je odolný vůči povětrnostním vlivům. Výsledný produkt zvaný Air-ink je k dispozici ve čtyřech typech fixů, které lze doplňovat. 

Jezděte plynuleji a při stání vypínejte motor, doporučují vědci

Jezděte plynuleji a při stání vypínejte motor, doporučují vědci

Graviky Labs sbírá aktuálně další finance v kampani na webu Kickstarter. Tyto finance od lidí chtějí použít na vývoj dalších produktů, jako například textilní barvy, barvy na olejové bázi či barvy na venkovní nátěry. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků