Fotogalerie automobilů vystavených ve Fordově muzeu v Detroitu. Podívejte se na auta, v jakých jezdili Američané v padesátých letech či v jakém autě se vozili prezidenti Reagan, Roosvelt, Eisenhower a Kennedy. Povinná četba nejen pro milovníky klasických amerik.
Kapitoly článku:
Muzeum Henryho Forda jsem navštívil v době mé dovolené v USA. Nachází se kousek za Detroitem směrem na sever, nemůžete ho minout. Součástí komplexu je i Greenfield Village, skanzen, kde se nachází zhruba stovka historických budov, které sem byly přemístěny z různých míst Spojených států, v nichž se narodily nebo žily významné osobnosti (Edison, Ford aj.) Lístek do muzea a skanzenu, pokud mne paměť neklame, stál 49 dolarů. Stojí to za to. Na návštěvu muzea i skanzenu si vyhraďte alespoň šest hodin, případně více. Součástí komplexu jsou i další atrakce jako Imax (v USA doslova na každém rohu) nebo klasický kolotoč Carusel.
Poznámka: Obrázky nejsou řazeny podle data vzniku automobilů či jiného klíče, ale plus minus tak, jak byly umístěny v muzeu.
Tip: Oficiální stránka muzea a Greenfield Village, kde najdete podrobné informace
Klasický dostavník, jaký známe z filmů o divokém západu --- Rapid bus z roku 1906 uvezl
až dvanáct cestujících --- „Drožka“ z roku 1902 určená pro americké prezidenty
První část expozice - Jak vzniká automobil ke stému výročí společnosti Ford (to je ta stovka
vlevo na prvním obrázku)
Druhá část expozice - Jak vzniká automobil
Chevrolet BelAir HardTop, 1955; osmiválec, 162 koní
--- Ford Mustang Convertible, 1965; osmiválec, OHV, 164 koní
Ford Mustang I, 1962; čtyřválec, OHV, 109 koní při 6400 otáčkách
--- Ford Sunliner Convertible, 1953, osmiválec, 110 koní
Ford Thunderbird Nascar Racer, 1987; osmiválec, 625 koní, maximální rychlost 220 mph
--- Ford T Fire Truck, 1926; požádní vozidlo se čtyřválcem a 20 koňmi
Rolls Royce Phantom I Limousine z roku 1926; šest válců, výkon 108 koní, objem motoru 7,7 l
--- Ford T Sedan z roku 1919; vstupovalo se prostředními dveřmi. Na tomto základě se
prodávalo také kupé, sedan, „kombi“ i kabriolet. Tento vůz měl jako první elektrický startér
Zephyr z roku 1933 byl poháněn dvanáctiválcem --- Lincoln LaSalle z roku 1927 byl určen pro
široké masy
Klasika z roku 1953: Cadillac Eldorado. Uznejte, není to nádhera?