Muzeum Henryho Forda: auto, v němž byl zastřelen Kennedy

Fotogalerie automobilů vystavených ve Fordově muzeu v Detroitu. Podívejte se na auta, v jakých jezdili Američané v padesátých letech či v jakém autě se vozili prezidenti Reagan, Roosvelt, Eisenhower a Kennedy. Povinná četba nejen pro milovníky klasických amerik.
Muzeum Henryho Forda: auto, v němž byl zastřelen Kennedy
Seznam kapitol
  1. Počátky automobilismu v Americe, Cadillac Eldorado
  2. Další automobilové skvosty, vozy amerických prezidentů

Muzeum Henryho Forda jsem navštívil v době mé dovolené v USA. Nachází se kousek za Detroitem směrem na sever, nemůžete ho minout. Součástí komplexu je i Greenfield Village, skanzen, kde se nachází zhruba stovka historických budov, které sem byly přemístěny z různých míst Spojených států, v nichž se narodily nebo žily významné osobnosti (Edison, Ford aj.) Lístek do muzea a skanzenu, pokud mne paměť neklame, stál 49 dolarů. Stojí to za to. Na návštěvu muzea i skanzenu si vyhraďte alespoň šest hodin, případně více. Součástí komplexu jsou i další atrakce jako Imax (v USA doslova na každém rohu) nebo klasický kolotoč Carusel.

Poznámka: Obrázky nejsou řazeny podle data vzniku automobilů či jiného klíče, ale plus minus tak, jak byly umístěny v muzeu.

Tip: Oficiální stránka muzea a Greenfield Village, kde najdete podrobné informace

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klasický dostavník, jaký známe z filmů o divokém západu --- Rapid bus z roku 1906 uvezl
až dvanáct cestujících --- „Drožka“ z roku 1902 určená pro americké prezidenty

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
První část expozice - Jak vzniká automobil ke stému výročí společnosti Ford (to je ta stovka
vlevo na prvním obrázku)

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Druhá část expozice - Jak vzniká automobil

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet BelAir HardTop, 1955; osmiválec, 162 koní  
--- Ford Mustang Convertible, 1965; osmiválec, OHV, 164 koní

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang I, 1962; čtyřválec, OHV, 109 koní při 6400 otáčkách
--- Ford Sunliner Convertible, 1953, osmiválec, 110 koní

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ford Thunderbird Nascar Racer, 1987; osmiválec, 625 koní, maximální rychlost 220 mph
--- Ford T Fire Truck, 1926; požádní vozidlo se čtyřválcem a 20 koňmi

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Rolls Royce Phantom I Limousine z roku 1926; šest válců, výkon 108 koní, objem motoru 7,7 l
--- Ford T Sedan z roku 1919; vstupovalo se prostředními dveřmi. Na tomto základě 
se
prodávalo  také kupé, sedan, „kombi“ i kabriolet. Tento vůz měl jako první elektrický startér

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Zephyr z roku 1933 byl poháněn dvanáctiválcem --- Lincoln LaSalle z roku 1927 byl určen pro
široké masy

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klasika z roku 1953: Cadillac Eldorado. Uznejte, není to nádhera?

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Počátky automobilismu v Americe, Cadillac Eldorado
  2. Další automobilové skvosty, vozy amerických prezidentů
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků