Muzeum Ferrari architekta Kaplického vyvolává nadšení i budí rozpaky

V Modeně bylo otevřeno Muzeum Ferrari. Slavnostní pásku přestřihl italský ministr turismu Piero Gnudi, naopak překvapivě chyběl předseda automobilky Ferrari Luca di Montezemolo. Vyjádřil tak svůj názor na odvážné dílo?

Projekty architekta Jana Kaplického, který zemřel v roce 2009, jsou kontroverzní, jako z jiného světa. Ne každý je přijímá s nadšením. Ale rozhodně jsou nepřehlédnutelné.

Takový byl projekt obchodního domu Selfridges v Birminghamu či novinářské tribuny na londýnském kriketovém stadionu Lord’s. 

A takové je i Muzeum Ferrari, poslední dílo česko-britského architekta. Je vidět již z dálky, svítí jasně žlutou zvlněnou střechou. Pod ní nalezla útočiště rychlá auta se vzpínajícím se hřebcem ve znaku.

Klepněte pro větší obrázek
Nové Muzeum Ferrari stálo téměř půl miliardy korun. Nabízí užitnou plochu více jak 5000 metrů čtverečních.

"Enzo Ferrari, to je Itálie, on je snem každého dítěte a myslím, že i každého dospělého, který má rád motory. Neexistuje jiná značka a jiná osobnost, která by lépe ztělesňovala to, co Itálie umí nejlépe,“ řekl Lapo Elkann, bratr předsedy správní rady italské automobilky Fiat, při otevření muzea. Skupina Fiat značku Ferrari vlastní.

Muzeum v Modeně se začalo stavět před třemi lety, krátce poté, co Jan Kaplický v lednu 2009 náhle zemřel. Projekt pak dokončil jeho dlouholetý spolupracovník, italský architekt Andrea Morgante.

Ferrari otevře své originální muzeum od Kaplického

Ferrari otevře své originální muzeum od Kaplického

Areál tvoří dvě samostatné budovy - zrekonstruovaný historický dům, v němž se roku 1898 zakladatel značky Ferrari narodil, a novostavba galerie.

Právě tato futuristická budova s hliníkovou střechou připomínající kapotu a s prosklenou fasádou k sobě přitahuje nejvíce pozornosti a bude sloužit jako otevřený výstavní prostor pro sportovní vozy.

Foto: profimedia.cz


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků