Muzeum Ferrari architekta Kaplického vyvolává nadšení i budí rozpaky

V Modeně bylo otevřeno Muzeum Ferrari. Slavnostní pásku přestřihl italský ministr turismu Piero Gnudi, naopak překvapivě chyběl předseda automobilky Ferrari Luca di Montezemolo. Vyjádřil tak svůj názor na odvážné dílo?

Projekty architekta Jana Kaplického, který zemřel v roce 2009, jsou kontroverzní, jako z jiného světa. Ne každý je přijímá s nadšením. Ale rozhodně jsou nepřehlédnutelné.

Takový byl projekt obchodního domu Selfridges v Birminghamu či novinářské tribuny na londýnském kriketovém stadionu Lord’s. 

A takové je i Muzeum Ferrari, poslední dílo česko-britského architekta. Je vidět již z dálky, svítí jasně žlutou zvlněnou střechou. Pod ní nalezla útočiště rychlá auta se vzpínajícím se hřebcem ve znaku.

Klepněte pro větší obrázek
Nové Muzeum Ferrari stálo téměř půl miliardy korun. Nabízí užitnou plochu více jak 5000 metrů čtverečních.

"Enzo Ferrari, to je Itálie, on je snem každého dítěte a myslím, že i každého dospělého, který má rád motory. Neexistuje jiná značka a jiná osobnost, která by lépe ztělesňovala to, co Itálie umí nejlépe,“ řekl Lapo Elkann, bratr předsedy správní rady italské automobilky Fiat, při otevření muzea. Skupina Fiat značku Ferrari vlastní.

Muzeum v Modeně se začalo stavět před třemi lety, krátce poté, co Jan Kaplický v lednu 2009 náhle zemřel. Projekt pak dokončil jeho dlouholetý spolupracovník, italský architekt Andrea Morgante.

Ferrari otevře své originální muzeum od Kaplického

Ferrari otevře své originální muzeum od Kaplického

Areál tvoří dvě samostatné budovy - zrekonstruovaný historický dům, v němž se roku 1898 zakladatel značky Ferrari narodil, a novostavba galerie.

Právě tato futuristická budova s hliníkovou střechou připomínající kapotu a s prosklenou fasádou k sobě přitahuje nejvíce pozornosti a bude sloužit jako otevřený výstavní prostor pro sportovní vozy.

Foto: profimedia.cz


 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků