Muzeum Ferrari architekta Kaplického vyvolává nadšení i budí rozpaky

V Modeně bylo otevřeno Muzeum Ferrari. Slavnostní pásku přestřihl italský ministr turismu Piero Gnudi, naopak překvapivě chyběl předseda automobilky Ferrari Luca di Montezemolo. Vyjádřil tak svůj názor na odvážné dílo?

Projekty architekta Jana Kaplického, který zemřel v roce 2009, jsou kontroverzní, jako z jiného světa. Ne každý je přijímá s nadšením. Ale rozhodně jsou nepřehlédnutelné.

Takový byl projekt obchodního domu Selfridges v Birminghamu či novinářské tribuny na londýnském kriketovém stadionu Lord’s. 

A takové je i Muzeum Ferrari, poslední dílo česko-britského architekta. Je vidět již z dálky, svítí jasně žlutou zvlněnou střechou. Pod ní nalezla útočiště rychlá auta se vzpínajícím se hřebcem ve znaku.

Klepněte pro větší obrázek
Nové Muzeum Ferrari stálo téměř půl miliardy korun. Nabízí užitnou plochu více jak 5000 metrů čtverečních.

"Enzo Ferrari, to je Itálie, on je snem každého dítěte a myslím, že i každého dospělého, který má rád motory. Neexistuje jiná značka a jiná osobnost, která by lépe ztělesňovala to, co Itálie umí nejlépe,“ řekl Lapo Elkann, bratr předsedy správní rady italské automobilky Fiat, při otevření muzea. Skupina Fiat značku Ferrari vlastní.

Muzeum v Modeně se začalo stavět před třemi lety, krátce poté, co Jan Kaplický v lednu 2009 náhle zemřel. Projekt pak dokončil jeho dlouholetý spolupracovník, italský architekt Andrea Morgante.

Zajímavosti | Ferrari | Design

Ferrari otevře své originální muzeum od Kaplického

Areál tvoří dvě samostatné budovy - zrekonstruovaný historický dům, v němž se roku 1898 zakladatel značky Ferrari narodil, a novostavba galerie.

Právě tato futuristická budova s hliníkovou střechou připomínající kapotu a s prosklenou fasádou k sobě přitahuje nejvíce pozornosti a bude sloužit jako otevřený výstavní prostor pro sportovní vozy.

Foto: profimedia.cz


 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků